Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opleiding via NTI, wie?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Opleiding via NTI, wie? Empty Opleiding via NTI, wie?

Bericht  Mizz_S vr 23 nov 2012 - 2:55

Ik denk er over op naast mijn werk een opleiding te gaan volgen via het NTI. Wie heeft hier ervaring mee, en hoe beviel het? Was het veel werk of viel het mee? Hoe is het niveau? En het studiemateriaal?
Ik denk aan de opleiding communicatie (HBO), omdat ik gewoon heel graag in die richting zou willen werken. Ik heb al wel een universitair diploma (andere richting), alleen ivm de huidige situatie (steeds ruim 200 reacties voor 1 vacature) kom ik er gewoon niet tussen. Plus, het lijkt me ook wel leuk om nog een studie te doen.
Ik heb vanmiddag een telefonisch gesprek met een studieadviseur, maar ik ben een beetje bang voor een 'verkooppraatje', dus was persoonlijke ervaringen zouden ook leuk zijn!

Laatst aangepast door Mizz_S op vr 23 nov 2012 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding via NTI, wie? Empty Re: Opleiding via NTI, wie?

Bericht  shadow vr 23 nov 2012 - 3:02

ik heb een hbo gedaan via de loi. Weet niet of dat overeen komt met het nti.

Bij ons vond ik het lesmateriaal verouderd en veranderden er midden in de opleiding een aantal zaken. (zoals een pob). wij hadden praktijkdagen maar de mensen die de lessen gaven wisten te weinig van ons beroep af en wisten ook niet welk studiemateriaal wij hadden.

helaas wordt de opleiding nog alleen maar gegeven door de loi en hadden we geen keuze. Er zijn gelukkig wel een aantal verbeteringen aan het komen maar het tempo waarmee veranderd wordt gaat naar mijn inziens te traag.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monte vr 23 nov 2012 - 10:18

Ik denk dat het belangrijkste is jezelf af te vragen of je genoeg discipline hebt. Het is toch onderwijs op afstand en dat is anders dan in een klas zitten. Je moet zelf echt een hoop doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemoontje vr 23 nov 2012 - 11:23

Ik doe geen opleiding daar, maar wel een lange cursus van een jaar tot anderhalf. Ben nu nog bezig en ik ben erg tevreden. Je krijgt de garantie dat huiswerk binnen 5 werkdagen is nagekeken (bij die cursus tenminste wel) en bij mij gebeurt dat ook zo snel. En toevallig is mijn docent ziek en kreeg vandaag ook heel netjes een excuusmail dat het wat langer kan duren voordat ik het werk terugkrijg. Ik krijg ook echt feedback waar ik wat aan heb en waar echt naar gekeken is en waar tijd aan besteed is. Vind de stof ook heel zinvol, alles komt wel aan bod, ook al is de kans wel klein dat je er wat mee gaat doen ofzo.

Het nadeel is inderdaad dat je echt zelfstandig moet kunnen studeren. Je krijgt niemand op je dak als je achterloopt, niemand die er wat van zegt. Dus je moet wel echt zelf kunnen plannen en je eraan kunnen houden.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Red Velvet vr 23 nov 2012 - 11:38

shadow schreef:ik heb een hbo gedaan via de loi. Weet niet of dat overeen komt met het nti.

Bij ons vond ik het lesmateriaal verouderd en veranderden er midden in de opleiding een aantal zaken. (zoals een pob). wij hadden praktijkdagen maar de mensen die de lessen gaven wisten te weinig van ons beroep af en wisten ook niet welk studiemateriaal wij hadden.

helaas wordt de opleiding nog alleen maar gegeven door de loi en hadden we geen keuze. Er zijn gelukkig wel een aantal verbeteringen aan het komen maar het tempo waarmee veranderd wordt gaat naar mijn inziens te traag.

Herkenbaar!
Door de pob ga ik er vanuit dat je het over de doktersassistente opleiding hebt?
Een collega van mij heeft dat ook via de LOI gedaan, en die kregen nog cassette bandjes en allerlei regels over particulier verzekeren enzo, terwijl dat al jaren niet meer bestaat.
Dus inderdaad veel zaken zijn heel erg verouderd en totaal niet meer relevant.
Ik heb zelf een (andere) cursus bij de NHA gedaan en ik moet zeggen dat ik daar wel over te spreken ben.
Of dit gelijk is met die jij wilt volgen (TO), dat weet ik niet... Sad

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Mizz_S za 24 nov 2012 - 3:50

Bedankt voor de reacties tot nu toe, meer zijn altijd welkom natuurlijk
Annemoontje, fijn om te horen dat je zo positief bent! Mag ik vragen welke cursus jij volgt?
Wat raar dat het LOI zo ouderwets is trouwens, had ik niet verwacht!

Wat betreft de zelfstandigheid/discipline: dat komt denk ik wel goed. Ik kan over het algemeen goed plannen en me daaraan houden, vooral als ik iets leuk vindt om te doen. Het zal wel zwaar worden in combinatie met mn werk, zeker omdat ik van plan ben het in veel kortere tijd te gaan doen dan wat er voor staat, maar daar ben ik op voorbereid.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: