Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opleiding/cursus LOI

4 plaatsers

Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Opleiding/cursus LOI

Bericht  widko vr 24 jun 2011 - 1:49

Ik zit er aan te denken om een cursus te gaan volgen via het LOI. heeft iemand daar misschien ervaring mee?
zou je het aan raden of is een avond opleiding aan een ROC toch beter?

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  Monte vr 24 jun 2011 - 9:47

Gaat het echt om een opleiding of meer om een cursus? Ik heb altijd het idee dat als je een echte opleiding gaat doen dat het van het roc meet gewaardeerd wordt. En dat het veel meer zelfdiscipline vergt voor een LOI opleiding dan dat je ''gewoon'' naar school gaat. Maar ik het kan het allemaal niet met zekerheid zeggen hoor, misschien zien werkgevers een LOI diploma wel hetzelfde als een ROC.

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  M-G za 25 jun 2011 - 0:23

Hey hey,

Mijn werkgever betaald mijn HBO opleiding grotendeels en die volg ik ook bij het LOI.
Je moet alleen even goed kijken of de opleiding een accreditatie heeft. Een opleiding via het LOI vergt wel iets meer discipline maar is met een accreditatie net zo volwaardig als een ROC opleiding.

Ik krijg gewoon erkende certificaten. Het examen communicatie kan ik bijvoorbeeld afleggen bij het LOI maar ook bij NIMA.

Als je voldoende discipline hebt, kan je ook een studie via LOI doen, als je een steuntje in de rug nodig hebt, zou ik kiezen voor een ROC.

Succes ermee!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:29

Je moet vooral niet bezuinigen op een echte opleiding die je thuis doet. Bij het LOI krijg je bijvoorbeeld een echt diploma voor bijvoorbeeld een MBO, HBO, Universitair zoals je dat ook op een echte school zou krijgen. Dat kan zelfs voor middelbaar onderwijs als vmbo, havo of vwo. Met andere thuis onderwijs instellingen heb ik geen ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  Curious za 25 jun 2011 - 10:10

Ik heb via het onderwijs van de LOI gestudeerd, maar dat was in samenwerking met de HAN (arnhem/nijmegen). Ik heb behalve het computer/afstandsonderwijs niets met de LOI te maken gehad, alle examens, assessments en terugkomdagen waren op de HAN, en ik heb ook een HAN diploma gekregen.
Overigens is die studie (management in de zorg) er nu niet meer bij de LOI.
Over de LOI heb ik trouwens niets geks te melden, maar heb er dan ook bijna niets mee te maken gehad. Het computersysteem was iig prima werkbaar. Wel veel eigen discipline nodig, omdat niemand echt naar je om kijkt.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  widko za 25 jun 2011 - 10:38

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik wil graag een cursus voedingsleer gaan volgen. Voornamelijk voor mijn eigen informatie ik vind het erg interessant hoe dat allemaal in elkaar dit Very Happy.
Weet iemand of je bij een cursus ook voor een examen naar leiden toe moet?

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 10:56

widko schreef:Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik wil graag een cursus voedingsleer gaan volgen. Voornamelijk voor mijn eigen informatie ik vind het erg interessant hoe dat allemaal in elkaar dit Very Happy.
Weet iemand of je bij een cursus ook voor een examen naar leiden toe moet?

Bij een cursus hoef je vaak geen examen te doen, tenminste als het over een hobbycursus gaat. Dan kan je wel een certificaat aanvragen, maar je hoeft verder geen examen te doen.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  M-G zo 26 jun 2011 - 11:15

widko schreef:Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik wil graag een cursus voedingsleer gaan volgen. Voornamelijk voor mijn eigen informatie ik vind het erg interessant hoe dat allemaal in elkaar dit Very Happy.
Weet iemand of je bij een cursus ook voor een examen naar leiden toe moet?

Voor zover ik weet worden alle cursussen, behalve hobby cursussen, bij het loi afgesloten met een examen. Het examen zal waarschijnlijk in Leiderdorp plaats vinden of ze moeten bij deze cursus samen werken met een ander instituut, dan kan het zijn dat je bv. naar Utrecht toe kunt voor je examen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding/cursus LOI Empty Re: Opleiding/cursus LOI

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum