Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

+9
Twellie
Susan
-Ieniemienie-
mystery mom
myloon
Creabea_28
Muppetje
Amber-
yes1984
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  yes1984 ma 17 dec 2012 - 0:38

Ik ben benieuwd na meiden die na een miskraam graag weer zwanger willen worden.
Hoe lang heeft dat geduurd?
En waren jij en je partner er op hetzelfde moment weer aan toe?

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn vriend zou het liefst nu alweer voor een kindje kunnen gaan.
Ik heb meer tijd nodig.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Amber- ma 17 dec 2012 - 0:42

Ik wou meteen weer verder en mijn man gelukkig ook. Een maand of meer rust nemen kon ik echt niet. Na mijn eerste miskraam was ik na twee maanden weer zwanger, maar ook dit werd weer een miskraam. Ook toen zijn we meteen weer verder gegaan. Toen heeft het echter 8 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  yes1984 ma 17 dec 2012 - 0:44

amber22 schreef:Ik wou meteen weer verder en mijn man gelukkig ook. Een maand of meer rust nemen kon ik echt niet. Na mijn eerste miskraam was ik na twee maanden weer zwanger, maar ook dit werd weer een miskraam. Ook toen zijn we meteen weer verder gegaan. Toen heeft het echter 8 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was.

De gynocoloog adviseerde mij om in elk geval twee menstruaties af te wachten. En ik wil graag mijn gezondheid op de rit hebben. Daarnaast vind ik dat ik er rekening mee moet houden om nog een miskraam aan te kunnen (heb er nu 2 achter de rug). Emtioneel moet ik dat nu nog niet weer willen. Het is ook nog maar pas drie weken geleden...

Kon jij dat aan. Twee miskramen zo vlot achter elkaar?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Amber- ma 17 dec 2012 - 0:54

yes1984 schreef:
amber22 schreef:Ik wou meteen weer verder en mijn man gelukkig ook. Een maand of meer rust nemen kon ik echt niet. Na mijn eerste miskraam was ik na twee maanden weer zwanger, maar ook dit werd weer een miskraam. Ook toen zijn we meteen weer verder gegaan. Toen heeft het echter 8 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was.

De gynocoloog adviseerde mij om in elk geval twee menstruaties af te wachten. En ik wil graag mijn gezondheid op de rit hebben. Daarnaast vind ik dat ik er rekening mee moet houden om nog een miskraam aan te kunnen (heb er nu 2 achter de rug). Emtioneel moet ik dat nu nog niet weer willen. Het is ook nog maar pas drie weken geleden...

Kon jij dat aan. Twee miskramen zo vlot achter elkaar?

Ik mocht van de gyn en verloskundige gewoon meteen weer verder. Vaak word gezegd om een maand te wachten maar hun gaven aan dat dat eigenlijk alleen is zodat ze beter kunnen bepalen hoelang je zwanger bent.
Tja of ik het aan kon. Eigenlijk niet. Leefde op de automatische piloot en ging gewoon door. Heb het echt heel erg moeilijk gehad. Toen het daarna maar steeds niet leek te lukken ging ik me ook alleen maarbslechter voelen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Muppetje ma 17 dec 2012 - 0:57

Ik moest van de gyn een menstruatie afwachten. Anders waren we er meteen weer voor gegaan

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Creabea_28 ma 17 dec 2012 - 1:10

Wij moesten na de miskraam 1 maand wachten voordat we weer een behandeling mochten doen. Wonder boven wonder raakte ik in die 'pauzemaand' op de natuurlijke manier zwanger. Wij wilden ook graag meteen doorgaan met proberen, juist omdat de miskraam voor ons wel het 'bewijs' was dat ik zwanger kon worden van mijn man.

Ik heb er in het begin wel heel erg aan moeten wennen en durfde ook nog niet blij te zijn, omdat die miskraam nog zo vers was.


Laatst aangepast door Creabea_28 op di 18 dec 2012 - 0:48; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  yes1984 ma 17 dec 2012 - 1:17

De gynocoloog zei tegen mij dat er vaak 1 cyclus werd geadviseerd. Maar zei advisteerd 2 cyclussen omdat je lichaam dan weer beter hersteld is. En de dikte van het baarmoederslijmvlies weer goed is. Wanneer het lichaam nog niet volledig is hersteld was volgens haar de kans op een miskraam groter.
Ik moet er niet aan denken om deze hel binnenkort (of ooit) nogmaals mee te maken.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  myloon ma 17 dec 2012 - 1:20

Ik gebruik hormonen om zwanger te worden (spuiten) en moest na mijn miskraam 1 maandje wachten eer ik weer opnieuw mocht beginnen.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Muppetje ma 17 dec 2012 - 1:31

myloon schreef:Ik gebruik hormonen om zwanger te worden (spuiten) en moest na mijn miskraam 1 maandje wachten eer ik weer opnieuw mocht beginnen.

Dat had ik dus ook, na de laatste controle dat alles schoon was enzo moest ik n menstruatie opwekken, daarna mocht ik weer clomid

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  mystery mom ma 17 dec 2012 - 3:06

Wij zijn er meteen weer voor gegaan. De ene gyn zei dat t gewoon mocht, dat je toch niet zwanger zou raken als t lichaam er nog niet klaar voor was. De andere gyn zei dat we beter 1 menstruatie konden afwachten ivm het bepalen van de zwangerschapsduur.

Geestelijk was ik er wel meteen weer klaar voor. Hoe sneller hoe beter zelfs.

Het heeft 4 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was.
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  -Ieniemienie- ma 17 dec 2012 - 3:19

Toen ik net zwanger was van de mk hadden we meteen ons hui te koop gezet en ook meteen verkocht.
Toen dat een mk werd hebben we het even op een laag pitje gezet omdat we niet meteen een nieuw huis konden vinden.
Na een half jaar, toen we ons nieuwe huis gekocht hadden (woonde tijdelijk bij mijn ouders met M) gingen we er weer voor.
Ik vind het voor mezelf ook een fijne tijd om er even tussen de hebben zitten. Het een plekje geven.
Man dacht er net zo over. Als we wel gewoon in ons huis waren blijven wonen, hadden we er misschin wel al eerder voor gegaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Susan ma 17 dec 2012 - 3:27

Dat van die zwangerschapsduur zou mij persoonlijk niet tegenhouden, er zijn zat vrouwen met een onregelmatige cyclus die het ook niet precies weten. Daar krijg je toch een termijnecho voor?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 3:29

Na de eerste miskraam wilde wij beide er direct weer voor gaan, ik heb tussendoor een menstruatie gehad en daarna was ik weer zwanger, nu na de tweede keer dat is nu pas geleden hebben we beide zo iets van nu nog even niet... Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  mystery mom ma 17 dec 2012 - 3:38

Susan schreef:Dat van die zwangerschapsduur zou mij persoonlijk niet tegenhouden, er zijn zat vrouwen met een onregelmatige cyclus die het ook niet precies weten. Daar krijg je toch een termijnecho voor?

Dat vond ik ook, daarom hebben we hier ook niet op gewacht.
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Amber- ma 17 dec 2012 - 3:42

Susan schreef:Dat van die zwangerschapsduur zou mij persoonlijk niet tegenhouden, er zijn zat vrouwen met een onregelmatige cyclus die het ook niet precies weten. Daar krijg je toch een termijnecho voor?

Ja precies. Dat zeiden mij gyn en verloskundige dus ook dat ze via de echo dan dan wel konden zien hoelang ik zwanger was.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Amber- ma 17 dec 2012 - 3:43

Siep schreef:Na de eerste miskraam wilde wij beide er direct weer voor gaan, ik heb tussendoor een menstruatie gehad en daarna was ik weer zwanger, nu na de tweede keer dat is nu pas geleden hebben we beide zo iets van nu nog even niet... Cry

Heb je een miskraam gehad? He bah...
hug
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Twellie ma 17 dec 2012 - 4:59

Siep: wat naar zeg Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam 1371890812.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Muppetje ma 17 dec 2012 - 5:38

Siep wat naar, sterkte!,

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  yes1984 ma 17 dec 2012 - 7:12

Susan schreef:Dat van die zwangerschapsduur zou mij persoonlijk niet tegenhouden, er zijn zat vrouwen met een onregelmatige cyclus die het ook niet precies weten. Daar krijg je toch een termijnecho voor?

Dat vind ik ook. Met J. had ik ook een onregelmatige cyclus. En nog maar een hele korte cyclus zonder pil. Heb toen twee termijnecho's gehad om de exacte datum te bepalen.

Dat de kans groter is dat het weer misgaat, schrikt me wel af. Daarnaast heeft het voor mij nog geen plekje. En wil ik lichamelijk meer weten wat er aan de hand is.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Fiebje ma 17 dec 2012 - 7:57

Een paar dagen na de miskraam had ik een echo waarbij toen geconstateerd werd dat mijn baarmoeder leeg en schoon was. Ze keek ook de eierstokken na en je zag alweer nieuwe eitjes zitten. Dus wij mochten er ook gelijk weer voor gaan, dat hebben we ook gedaan. En ik was daarna gelijk weer zwanger, en deze zwangerschap ging goed.
Zij vertelde niet dat er een groter risico was op opnieuw een miskraam.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 7:58

Mij werd geadviseerd om het even te laten rusten en pas na 3 tot 6 maanden weer te proberen. Wij zijn er direct weer voor gegaan, maar mijn lichaam was zo van slag dat het nog 4 maanden heeft geduurd voordat ik weer zwanger was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Mida4you ma 17 dec 2012 - 8:13

Ik herken mezelf wel in jou. Ik heb ook op dezelfde datum als jij noemt een mk gehad Sad Ik heb veel gemengde gevoelens gehad maar mijn grootste gevoel zei dat we verder moesten gaan. Mijn man was er nog niet klaar voor. Dit heeft ongeveer 3 weken geduurd. Na 3 weken hebben we er alsnog een heel goed gesprek over gehad en we vonden allebei dat we er weer voor moesten gaan. Ik heb het idee zodra ik weer zwanger ben dat ik het andere 'deel' kan afsluiten ( het is een gevoel ). Ik merk wel dat ik er nog niet overheen ben en daarom regelmatig nog emotioneel ben. Maar dat maakt ons misschien juist ook weer sterker om door te gaan om weer zwanger te worden.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Viva ma 17 dec 2012 - 8:41

Ons werd geadviseerd 1 cyclus af te wachten, en daarna "mocht" het weer.
Wij zijn er direct weer voor gegaan, maar de 1e cyclus was het niet raak, 2e wel.

Ik moet zeggen, in mijn zwangerschap heb ik dikwijls aan die uitgerekende datum gedacht, en ik vond het ook moeilijk toen die datum naderde. Maar nu heb ik het echt afgesloten, het is goed zo. Ik geloof oprecht dat dat kindje gewoon niet gezond zou zijn geweest, en het daarom misgegaan is.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 22:59

Ik had 6 weken na de curettage nacontrole. Ik wilde dit eerst afwachten. Ik wilde zeker weten dat alles schoon was voordat ik er een nieuw vruchtje had groeien. Met de nacontrole zaten er al weer eitjes klaar zei de gyn en hij pushte bijna dat we over 3 dagen moesten seksen. Dat hebben we niet gedaan. Mijn man wilde die ronde nog wachten. De maand erna zijn we er weer voor gegaan. Ronde 2 was ik zwanger.

Waarom zou jij een verhoogd risico hebben Yes? Heeft de gyn iets speciaals gezien of zo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 dec 2012 - 23:57

Hier was de wens om weer zwanger te worden na de MK nog meer aanwezig dan ooit. Wel hebben we gewacht tot de nacontrole bij de gyn en een menstruatie afgewacht. De gyn heeft bij ons wel het advies gegeven om een maand te wachten, maar dit was meer dat je dan weet hoever je ongeveer zou zijn in een evt volgende zwangerschap. 3/4 maanden na de MK was ik weer zwanger.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam Empty Re: Wanneer klaar voor zwangerschap na miskraam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum