Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

+9
studiebol
Bruintje Beer
Monnie
SoGood
sheila123
ShallY
Lejow
Engeltje23
Pien
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:24

Hoe, en wanneer wisten jullie dat jullie echt klaar waren voor een kindje, en ervoor kozen om ervoor te gaan? Zijn daar úren praten voor nodig geweest, of voelde het gewoon goed op dat moment, of? Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Pien do 21 jul 2011 - 5:25

Ik voelde het gewoon... Mijn man alleen niet. Ik heb hem met rust gelaten, gewoon afgewacht. Uiteindelijk na zo'n 4 jaar wachten begon hij er zelf over!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:26

Pien schreef:Ik voelde het gewoon... Mijn man alleen niet. Ik heb hem met rust gelaten, gewoon afgewacht. Uiteindelijk na zo'n 4 jaar wachten begon hij er zelf over!

En toen, nog een tijd over gepraat, of was het toen snel duidelijk voor jullie beide?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:40

Wij wisten al heel snel dat we kinderen wilde.
Alleen wilde we eerst bepaalde dingen op een rijtje hebben.
We wilden een huis, we wilde getrouwd zijn... En met mijn crohn moest alles goed gaan.
Als ik groen licht zou krijgen zouden we er voor gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Engeltje23 do 21 jul 2011 - 6:53

Ik weet het nog niet.. We wonen nu twee jaar samen.. Aan de ene kant lijkt het ons echt leuk een kindje.. Aan de andere kant, er gaat zoveel veranderen! We genieten nu nogal van onze vrijheid.. Ik ga nog een opleiding doen. Bij ons duurt het nog wel een tijdje denk ik.

Maar... Als mijn vriend nu zou zeggen dat hij het zou willen, dan zou ik het denk ik ook wel nu willen.. Ik denk dat ik het liever wil dan hem, maar vind het ook wel prima zo.. Haha is het een beetje duidelijk?
Engeltje23
Engeltje23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 30
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 6:56

Denken jullie erover om ervoor te gaan Pippa? En even geheeeeeel off topic maar waar werk je nou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 6:57

Toen ik me eenmaal in ging denken hoe een kindje van ons samen zou zijn, wist ik dat ik er klaar voor was. Sowieso ben ik gek op kinderen.

Dit heb ik aangegeven bij mijn vriend en hij wilde toen nog niet, maar wel OOIT.

Na een jaar of 2, en een koophuis, hebben we besloten dat we plek hadden, beiden werk en de grootste staplust weg was, en dat we het financieel aan konden dus de beslissing was toen vrij snel gemaakt dat we het gingen proberen. Na 1x officieel proberen was het bij ons alleen al raak, dat was vrij snel en best heftig, maar je groeit erin, écht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 6:57

Arden schreef:Denken jullie erover om ervoor te gaan Pippa? En even geheeeeeel off topic maar waar werk je nou?

Ik ga je nu een PM sturen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 6:58

Pippa schreef:
Arden schreef:Denken jullie erover om ervoor te gaan Pippa? En even geheeeeeel off topic maar waar werk je nou?

Ik ga je nu een PM sturen!

Ok!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Lejow do 21 jul 2011 - 7:02

Ik ben er al best een poosje klaar voor, maar mijn vriend is natuurlijk jonger, dus ik heb best even geduld moeten hebben.
We hebben er veel over gepraat enz enz en uiteindelijk had mijn vriend als 'voorwaarde' dat de nieuwe auto er zou zijn.
Deze hebben we in mei besteld, en toen zijn we ervoor gegaan! Zitten nu alweer in ronde 3 Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:02

Parels, dat lijkt me wel gek. Samen een beslissing maken, en dan gélijk zwanger zijn! Gaat het goed met je zwangerschap?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:03

En hebben jullie veel gepraat en gerekend ook qua kosten, hoe je het zou willen qua opvang, wat er aan mogelijkheden zijn, of het kan in huis, hoe jullie de verdeling voor je zien, etc.? En daarna pas gestopt met de pil, of...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  ShallY do 21 jul 2011 - 7:07

Wij wonen nog niet lang samen in een appartement maar hebben we de ruimte voor een kindje. Sinds een maand of 5 heb ik enorm de kriebels en wil ik heel graag een kindje. Ik wilde al heel lang kinderen maar toen woonden we nog niet samen en mijn vriend zei ook altijd, het komt allemaal wel. Toen ik 5 maanden geleden hier over begon hij er nog niet klaar voor. Maar nu sinds een maandje is hij helemaal omgedraaid en wil hij ook voor een kindje gaan. We hebben allebei een baan, hij fulltime, ik voor 27 uur per week. We hebben de ruimte en we zijn er klaar voor. Ik heb het ook niet geforceerd bij mijn vriend. Hij kwam er op en duur zelf mee en vertelde dat hij eigenlijk ook wel klaar is voor een kindje. Wel heel grappig om te zien hoe graag hij het nu ook wil terwijl hij er eerst niet eens over sprak enz.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:18

Pippa schreef:Parels, dat lijkt me wel gek. Samen een beslissing maken, en dan gélijk zwanger zijn! Gaat het goed met je zwangerschap?

Het is ook gek!
Plus, het was in mijn buik, mijn vriend ging het pas geloven toen mijn buik begon te groeien..
Het gaat nu heel erg goed! In het begin wat angsten gehad, maar gaat nu fantastisch, kan niet anders zeggen!

Wij wisten wat we qua opvang wilden, maar eerder omdat ik wist hoeveel uur ik wilde gaan werken, en in de kinderopvang werk. Wij zijn beiden opgegroeid in een huis met een tuin, en dat was voor ons de enige voorwaarde (naast dat je een goede financiele situatie hebt) waaraan we nog moesten voldoen voordat we een kindje wilden.

Vind het wel leuk dat je nu ook een beetje in deze pijler 'meeschrijft' Pippa!
Uit nieuwsgierigheid ; als jij zwanger bent, is dat dan goed te combineren met je 'ziekte' (toch? of zeg ik nu iets heel stoms?) of krijg je dan volledige bedrust, medicijnen, stoppen met werken? Als je er niet op wilt reageren, niet doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 7:31

Wij wisten in onze verkeringstijd al dat we heel er graag kindjes wilde. Nadat we getrouwd waren heb ik nog een klein jaartje de pil geslikt en daarna zijn we ervoor gegaan.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:33

Parels schreef:Vind het wel leuk dat je nu ook een beetje in deze pijler 'meeschrijft' Pippa!
Uit nieuwsgierigheid ; als jij zwanger bent, is dat dan goed te combineren met je 'ziekte' (toch? of zeg ik nu iets heel stoms?) of krijg je dan volledige bedrust, medicijnen, stoppen met werken? Als je er niet op wilt reageren, niet doen![/i]

Dat zou ik niet precies weten (nog). Daarom ga ik eerst aan mezelf + mijn gezondheid werken nu, dat is even de prioriteit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Lejow do 21 jul 2011 - 7:53

Pippa schreef:En hebben jullie veel gepraat en gerekend ook qua kosten, hoe je het zou willen qua opvang, wat er aan mogelijkheden zijn, of het kan in huis, hoe jullie de verdeling voor je zien, etc.? En daarna pas gestopt met de pil, of...?

Ja, hier hebben we het allemaal over gehad.
Redden we het financieel wel? Of het hier in huis kan is geen twijfel over, we wonen in een ruime eensgezinswoning smile. Qua werk verdeling was het ook snel geregeld. Hij blijft fulltime werken en ik zal 3 dagen per week gaan werken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:56

Bij ons zijn de dingen als opvang, financieën en werverdeling niet echt besproken.

Daar hebben we ook nie tover na hoeven te denken.
Het meeste was voor ons heel logisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  SoGood do 21 jul 2011 - 8:04

Toen ik 21 was wilde ik het heel graag, nu ben ik 26 en eerlijk gezegd weet ik het niet zo. Ik voorzie eigenlijk alleen maar problemen. Ik zie zoveel ouders uit elkaar gaan, dat zou ik mijn kindje niet aan willen doen. Wat als ik geen leuke moeder ben? Wat als ik niet genoeg van mijn kindje kan houden (ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik zelf geen beter, liever en geweldiger voorbeeld kan hebben dan mijn eigen moeder) Wat als mijn vriend en ik niet op 1 lijn liggen qua opvoeding? (Ik ben heel open opgevoed, mijn vriend strenger. We liggen nu al niet op 1 lijn) Wat als ik het kindje niet gelukkig kan maken, wat als het kindje niet gezond is.. Pff.. Waarom kunnen zoveel vrouwen er gewoon voor gaan en gelukkig/gerust zijn met hun keuze? Wat als ik het straks nog steeds niet voor 100% weet?

Fijn om dit uitgesproken te hebben.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Monnie do 21 jul 2011 - 8:10

Wij wisten al heel snel dat we kinderen wilden, maar op dat moment zat ik nog niet helemaal lekker wat betreft werk. Dus hebben we nog een jaar gewacht en zijn er daarna voor gegaan.
Financieel zijn we niet gaan rekenen, eigenlijk wisten we zo wel dat een kindje er wel bij kon financieel gezien.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Bruintje Beer do 21 jul 2011 - 8:16

WIj wisten in onze verkeringstijd dat we allebei kindjes wilde. Maar zijn eerst getrouwd. En toen we alles goed voor elkaar hadden(koophuis, allebei zekerheid op een vast contract) zijn we er voor gegaan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:16

Sogood schreef:Toen ik 21 was wilde ik het heel graag, nu ben ik 26 en eerlijk gezegd weet ik het niet zo. Ik voorzie eigenlijk alleen maar problemen. Ik zie zoveel ouders uit elkaar gaan, dat zou ik mijn kindje niet aan willen doen. Wat als ik geen leuke moeder ben? Wat als ik niet genoeg van mijn kindje kan houden (ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik zelf geen beter, liever en geweldiger voorbeeld kan hebben dan mijn eigen moeder) Wat als mijn vriend en ik niet op 1 lijn liggen qua opvoeding? (Ik ben heel open opgevoed, mijn vriend strenger. We liggen nu al niet op 1 lijn) Wat als ik het kindje niet gelukkig kan maken, wat als het kindje niet gezond is.. Pff.. Waarom kunnen zoveel vrouwen er gewoon voor gaan en gelukkig/gerust zijn met hun keuze? Wat als ik het straks nog steeds niet voor 100% weet?

Fijn om dit uitgesproken te hebben.

Ik heb precies hetzelfde.. Zo moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  studiebol do 21 jul 2011 - 9:39

Ik heb het bij mijn vriend ter sprake gebracht dat ik graag wilde, hij wilde nog niet, had ook wat dingen waar hij van vond dat dat eerst moest. Ik heb het wel regelmatig ter sprake gebracht omdat ik soms ook wat duidelijkheid wilde. Uiteindelijk hebben we besloten dat we er vanaf maart voor zouden gaan en het wel zouden zien. Ik was al wel gestopt met de pil een paar maanden eerder omdat ik wilde weten of ik ongesteld werd. En bij ons was het meteen raak...

Wij woonde al wel 2 en half jaar in een huis met ruimte voor een kind en we hebben allebei een vast contract en dat was voor mij belangrijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  L!ND@ do 21 jul 2011 - 9:51

Wij zijn inmiddels al bijna 10 jaar samen en ik wist al jaaaaaaaaaren dat ik kinderen wilde, alleen mijn man wilde dat nog niet. Logisch, want we waren nog jong en wilden eerst gaan samen wonen. Uiteindelijk hebben we belsoten om eerst te gaan trouwen, maar nog waren de kriebels bij hem ver weg.....totdat we op ons neefje gingen passen. Ëén keer per maand kwam hij een dagje bij ons en toen was ook hij eindelijk om. We besloten om ervoor te gaan als we getrouwd waren. Ik wilde liever meteen vandaag nog als morgen, maar dat heeft ie me toen uit mijn hoofd gepraat. Het paste niet in zijn plaatje en stel dat ik me vreselijk voelde op onze trouwdag...Hier ben ik hem nog altijd dankbaar voor, want ik ben bijna 9 maanden ziek geweest Wink Toen we er uiteindelijk voor gingen, was het de 1e ronde meteen raak en dat was een raar idee. Zoiets geloof je toch niet? Ondertussen hebben we het wel eens over een 2e kindje en komt weer de vraag: "Wanneer is het moment daar?"
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Aimee do 21 jul 2011 - 10:34

Ik weet niet hoe ik wist dat ik er klaar voor was, ik wist het gewoon! Het is echt een gevoel...
Nu ik daadwerkelijk zwanger ben bekruipt me soms het gevoel: kan ik dit wel, wil ik dit wel?! Maar als ik me dan afvraag of ik langer had willen wachten is het antwoord een volmondig neee!

Wij hebben wel gewacht tot we beide een vaste baan hadden, en dus wat financiele zekerheid. Ook zijn we verhuisd naar een eengezins koopwoning, maar een baby had ook prima in ons huur appartementje gepast. Qua opvang e.d. maak ik me nu nog niet druk, beide moeders en zussen willen graag oppassen. Kdv gaat ons niet lukken omdat we beide heel onregelmatig werken, maar er is overal wel een mouw aan te passen en ons kindje hoeft straks echht niet alleen thuis te blijven Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum