Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben je klaar voor een kindje?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  snowflakes ma 22 apr 2013 - 4:13

Vraag aan alle (toekomstige) mama's: Wanneer had je het gevoel dat je klaar was voor een kindje?
Wat vind jij een goed moment om een kindje te krijgen?
Vind je dat je eerst alles op orde moet hebben (huis, relatie, werk, financieel) of is het puur een gevoelskwestie?
Speelt je eigen leeftijd of de leeftijd van je partner hierin een rol?

Nu er een aantal meiden in mijn omgeving zwanger zijn, ga ik hier meer over nadenken. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje samen en hebben beiden een leuke baan. Ik merk echter dat ik er gevoelsmatig nog niet 'klaar' voor ben, maar kan er niet echt goed mijn vinger op leggen waarom dit zo is.

Ben benieuwd hoe jullie hierin staan!

snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  vlinder-2011 ma 22 apr 2013 - 4:21

Wij zijn er helemaal klaar voor.
Huis, beiden een baan, een goede spaarpot, getrouwd en we zijn er beide klaar voor..
voor mij is het niet alleen het gevoel, ik mag het ook graag goed voor elkaar hebben op financieel gebied..
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  Stokstaartje ma 22 apr 2013 - 5:20

qua gevoel zijn mijn vriend en ik er al klaar voor sinds we een jaar bij elkaar zijn (nu bijna 6 jaar samen). Wel vonden we dat we eerst school afgerond moesten hebben, getrouwd moesten zijn, vaste baan eigen huis enz. Nu ben ik afgelopen maart opnieuw begonnen met een opleiding (werken en leren), zijn nog niet getrouwd (nog niet eens gevraagd zelfs) hebben beide geen vaste baan (wel werk beide) en wonen in een huurwoning met 1 slaapkamer en toch zijn we er deze maan voor gegaan. Puur omdat we niet langer wilden wachten, omdat er altijd wel iets wat weer roet in het eten gooit en we sowieso dus nog 9 maanden hebben om een ander huis te krijgen. En als het echt moet kan het hier ook nog wel met een baby.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  Slakje ma 22 apr 2013 - 5:25

Wij hadden echt niks op orde. We studeerden beide nog, woonden nog bij onze ouders, hadden geen geld, waren nog geen jaar samen, ...

Toen ik bleek zwanger te zijn was het dus echt puur het gevoel dat sprak.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  Sarah1985 ma 22 apr 2013 - 5:26

ik al op mijn 20e mijn man rond zijn 25e . We dachten al veel eerder na over namen voor kinderen. En die naam is ook nooit verandert. Alleen een jongensnaam kunnen we nooit bedenken
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 5:36

Mijn vriend heeft geen baan, ik wel, maar heel zeker is het bij mij ook allemaal niet. Toch vinden we wel dat we er klaar voor zijn, qua werk heb je momenteel geen enkele zekerheid in het leven, dus gaan we die zekerheid ook niet afwachten. Waarschijnlijk gaat de storm in de economie pas over heel wat jaren liggen, en dan vinden we onszelf toch echt al te oud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je klaar voor een kindje? Empty Re: Wanneer ben je klaar voor een kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum