Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en verzekeren
+10
Bimbam
Puzzle
Happydobby
Susan
Flower_L
TukTuk
Muppetje
Ella
Slakje
Highway
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en verzekeren
Hoi
Even een vraagje voor degenen die dit hebben gehad, ik ben nu naar mijn zorgverzekering aan het kijken. Helaas is er het een en ander in het pakket wat ik had veranderd. Het pakket wat ik nu heb vergoedt per 1 jan 2013 niet de volledige kosten van een zkh bevalling zonder med ind. Ze vergoeden een max van 197 euro per dag vanuit de basisverz. Bij mijn aanvullende verzekering wordt er niks extras meer vergoed mbt de bevalling/lactatiedesk etc. echter als ik me 1 stapje hoger aanvullend verzeker wel, dan vergoeden ze dit volledig, + consult lact desk en evt aanvullende kraamzorg.. Dit extra aanvullend verzekeren scheelt 48 euro met de basisverzekering waaruit nu die max van 197 euro per dag wordt vergoedt (14 euro met de aanvullende verz die ik nu heb)
Nu heb ik echter geen idee van hoeveel een bevalling in het ziekenhuis kost en met googlen kwam ik niet veel verder....
Is iemand zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en kan diegene mij een beeld geven van de kosten die er naderhand bij kwamen kijken? Of heeft iemand een advies mbt verzekeren? Is die 48 euro extra het waard of kan ik beter zakken naar de basisverzekering?
Alvast bedankt
Even een vraagje voor degenen die dit hebben gehad, ik ben nu naar mijn zorgverzekering aan het kijken. Helaas is er het een en ander in het pakket wat ik had veranderd. Het pakket wat ik nu heb vergoedt per 1 jan 2013 niet de volledige kosten van een zkh bevalling zonder med ind. Ze vergoeden een max van 197 euro per dag vanuit de basisverz. Bij mijn aanvullende verzekering wordt er niks extras meer vergoed mbt de bevalling/lactatiedesk etc. echter als ik me 1 stapje hoger aanvullend verzeker wel, dan vergoeden ze dit volledig, + consult lact desk en evt aanvullende kraamzorg.. Dit extra aanvullend verzekeren scheelt 48 euro met de basisverzekering waaruit nu die max van 197 euro per dag wordt vergoedt (14 euro met de aanvullende verz die ik nu heb)
Nu heb ik echter geen idee van hoeveel een bevalling in het ziekenhuis kost en met googlen kwam ik niet veel verder....
Is iemand zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en kan diegene mij een beeld geven van de kosten die er naderhand bij kwamen kijken? Of heeft iemand een advies mbt verzekeren? Is die 48 euro extra het waard of kan ik beter zakken naar de basisverzekering?
Alvast bedankt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en verzekeren
Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Vraag me niet waar ik het gelezen heb want dat weet ik echt niet meer maar dacht dat bevallen in het zkh zonder med indicatie iets van 400 euro kost
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Das een hoop zeg. Maar dat was dan denk ik geen bevalling zonder extra dingenSlakje schreef:Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
Ella- Ratel
Sodeju 2200 is een hoop, dan klinkt 400 beter...
Highway- Ratel
Denk ook aan de kraamzorg he, misschien zit die ook wel in dat aanvullende pakket? De eigen bijdrage daarvan is ook al zo'n 200 euro
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Hmm, ja, nua je het zegt. Ik vergeet er even bij te zeggen dat ik wel ben ingeleid en dat ik epidurale heb gehad.Ella schreef:Das een hoop zeg. Maar dat was dan denk ik geen bevalling zonder extra dingenSlakje schreef:Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
Wij hebben 200 euro ofzo uit eigen zak moeten betalen, de rest werd vergoed door de mutualiteit. En nu hebben we een hospitalisatieverzekering, dus ik hoop bij deze bevalling op een 1 persoonskamer te liggen.
Slakje- Ratel
Slakje schreef:Hmm, ja, nua je het zegt. Ik vergeet er even bij te zeggen dat ik wel ben ingeleid en dat ik epidurale heb gehad.Ella schreef:Das een hoop zeg. Maar dat was dan denk ik geen bevalling zonder extra dingenSlakje schreef:Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
Wij hebben 200 euro ofzo uit eigen zak moeten betalen, de rest werd vergoed door de mutualiteit. En nu hebben we een hospitalisatieverzekering, dus ik hoop bij deze bevalling op een 1 persoonskamer te liggen.
Maar in België is het ook normaal om nog een x aantal dagen in het ziekenhuis te blijven toch? Ipv dat je thuis kraamzorg hebt? Denk dat daarom ook de kosten zo hoog zijn?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Slakje schreef:Hmm, ja, nua je het zegt. Ik vergeet er even bij te zeggen dat ik wel ben ingeleid en dat ik epidurale heb gehad.Ella schreef:Das een hoop zeg. Maar dat was dan denk ik geen bevalling zonder extra dingenSlakje schreef:Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
als je pijnstilling nodig hebt heb je al een medische indicatie.
Ella- Ratel
Mijn bevalling was ook 2300-2600 euro.
Werd wel medisch. Heb er nog geen vijf u gelegen, geen pijnstilling of andere fratsen.
Kreeg factuur thuis omdat vriend mn gegvens nit goed had doorgegeven...zenuwen
Werd wel medisch. Heb er nog geen vijf u gelegen, geen pijnstilling of andere fratsen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ja? Oh, dat wist ik niet.Ella schreef:Slakje schreef:Hmm, ja, nua je het zegt. Ik vergeet er even bij te zeggen dat ik wel ben ingeleid en dat ik epidurale heb gehad.Ella schreef:Das een hoop zeg. Maar dat was dan denk ik geen bevalling zonder extra dingenSlakje schreef:Mijn eigen bevalling en alles eromheen kostte 2200 euro (2 persoonskamer). Meer info kan ik je niet geven.
als je pijnstilling nodig hebt heb je al een medische indicatie.
En ja, wij blijven gemiddeld 4 tot 5 dagen nog in het ziekenhuis, heerlijk zo. Zou echt helemaal niet graag thuis zijn zo vlak na de bevalling.
Slakje- Ratel
Muppetje schreef:Denk ook aan de kraamzorg he, misschien zit die ook wel in dat aanvullende pakket? De eigen bijdrage daarvan is ook al zo'n 200 euro
Die zit in de basis, eigen bijdrage 4 euro per uur..echter heb je bij aanvullend de mogelijkheid op 10 uur extra maar ze vergoeden niks verder qua eigen bijdrage
Highway- Ratel
Volgens mij waren wij iets van 300 euro kwijt bij de tweede bevalling.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Flower_L schreef:Mijn bevalling was ook 2300-2600 euro.
Ok, maar die is misschien dan weer hoger omdat het medisch werd?
Pfoe vind het lastig zeg, ben eigenlijk geneigd me extra te verzekeren maar aan de andere kant is dat ook weer zonde als het niet nodig is.
Highway- Ratel
Volgens mij kost een ziekenhuis bevalling zonder indicatie 600 euro. Dit was voor mij een reden om thuis te bevallen en alleen naar het ziekenhuis te gaan bij een medische indicatie.
Ga je een stapje hoger kijk dan of je kraamzorg eigen risico ook vergoed word. Dan is het wel aan te raden.
Ga je een stapje hoger kijk dan of je kraamzorg eigen risico ook vergoed word. Dan is het wel aan te raden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ok maar begrijp ik het goed dat bij gebruik van pijnstilling is het dus ineens wel medisch is? Wat flauw..ik wil geen pijnstilling en moet dus daarom waarschijnlijk meer betalen?
Bedankt voor alle reacties tot nu toe trouwens!
Highway- Ratel
Bij ons kost een ziekenhuis bevalling ongeveer. 500 euro..heb de rekening nog niet gekregen, maar stond in de folder van zkh
Puzzle- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11
Highway schreef:Ok maar begrijp ik het goed dat bij gebruik van pijnstilling is het dus ineens wel medisch is? Wat flauw..ik wil geen pijnstilling en moet dus daarom waarschijnlijk meer betalen?
Voor zover ik weet is het dan ook poliklinisch en gaat het om een medische indicatie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Highway schreef:Ok maar begrijp ik het goed dat bij gebruik van pijnstilling is het dus ineens wel medisch is? Wat flauw..ik wil geen pijnstilling en moet dus daarom waarschijnlijk meer betalen?
Pijnstilling kan complicaties geven dus dan word het medisch. Hier zou ik niet voor kiezen omdat je dan "niet hoeft te betalen"
En de arts bepaald of je pijnstilling krijgt dus als je het niet krijgt moet je wel betalen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Nee dat was ik ook zeker niet van plan, ik wil zonder pijnstilling maar wel in een zkh setting, voelt fijner. Maar ik vind het wel wat vreemd, snap dat het risico's etc met zich meebrengt maar toch
Highway- Ratel
bij pijnstilling is het inderdaad medisch. Daar heeft laatst een heel artikel over in de krant gestaat. Mensen gingen dus kiezen voor pijnstilling om onder de kosten uit te komen.Highway schreef:Ok maar begrijp ik het goed dat bij gebruik van pijnstilling is het dus ineens wel medisch is? Wat flauw..ik wil geen pijnstilling en moet dus daarom waarschijnlijk meer betalen?
Ella- Ratel
Wat apart zeg... Nouja ik ben er, dankzij jullie, uit.. Ik ga me nog een stapje hoger aanvullend verzekeren, geeft me toch de meeste rust. Allemaal bedankt voor de hulp/reacties.
Highway- Ratel
Ik kreeg een foldertje van de zorgverzekeraar, daar stond in dat een poliklinische bevalling zonder medische indicatie zo'n €350,- zou kosten.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Ik wilde eigenlijk ook geen pijnstilling, maar door een weeënstorm van rug, buik en beenweeën heb ik toch een ruggenprik gekregen (kon niet meer ontspannen, dus ontsluiting vorderde niet).
Ik was trouwens in het ziekenhuis met medische indicatie.
Ik was trouwens in het ziekenhuis met medische indicatie.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik dacht dat zonder medische indicatie een eigen bijdrage werd gevraagd va196 euro, heb uit eindelijk pijnstilling gehad dus dan wordt het medisch. ik wilde van aarte vmoren ook geen pijnstilling maar soms is het bijna niet anders als de ontsluiting niet vorderd en je nog een hele lange weg te gaan hebt met helse weeën
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» vve indicatie?
» ziekenhuisbevalling
» ziekenhuisbevalling
» De medische 24 wkn grens....
» Fiets verzekeren?
» ziekenhuisbevalling