Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vve indicatie?

+11
Mamsie
Thunder
loesje
Filoria
Annie24
MADDIE
Annemie
Zininzon
Darius
woezel
mauwmauw
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vve indicatie? Empty vve indicatie?

Bericht  mauwmauw za 4 aug 2012 - 1:15

Heb net bericht gehad dat V naar de psz mag.Hoogst waarschijnlijk krijgt hij een vve indicatie van het cb,en dan "moet"hij 3-4 dagdelen.Ik moet maandag nog even bellen over het hele vve gebeuren,aangezien ik nog steed niet bij het cb geweest.Maar ik vroeg me af of iemand wist,kindjes met een indicatie in aparte groepen zitten,of ook bij de kindje zonder indicatie?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  woezel za 4 aug 2012 - 1:26

Mijn middelste volgt het. Bij hem draaien ze smorgens vve. De helft is volgens mij vve kinderen de andere helft zonder.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Darius za 4 aug 2012 - 1:28

Volgens mij zitten de kindjes gewoon door elkaar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Zininzon za 4 aug 2012 - 1:53

Dat ligt aan het aantal VVE-kinderen op een psz, soms kunnen ze er een hele groep mee vullen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw za 4 aug 2012 - 1:56

oke bedankt voor de reactie's.Ik moet maandag toch bellen over die indicatie,hij heeft nu een plek zonder vve indicatie.Maar hij gaat die wel krijgen,omdat hij nog niet praat.Ik wilde er eerst niet aan,want dat moest hij voor mijn gevoel zovaak weg.Maar heb nu toch wel door dat het het beste is voor hem.We hebben nu zoveel strijd met hem gewoon weg omdat we niet begrijpen wat hij bedoelt en hij het ons niet kan vertellen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:13

Ik vind het heel verstandig dat jullie deze beslissing hebben genomen mauwmauw! Hopelijk is dit net het laatste zetje wat hij nodig heeft! Het zal even wennen zijn als hij ineens 3 of 4 dagdelen weg is, maar hij zal het vast naar zijn zin hebben daar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  woezel za 4 aug 2012 - 2:48

Goed dat jullie hem laten gaan. Bij mijn oudste was het er nog niet, en voor hem was het helemaal goed geweest. Doordat hij pas heel laat praten inderdaad een hoop frustratie gehad en heeft het ook lang geduurd voordat hij zijn draai had gevonden op school.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Annemie za 4 aug 2012 - 4:19

Wat heeft jouw kindje dan mauwmauw?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  MADDIE za 4 aug 2012 - 4:30

Ik werk zelf op een voorschool. Met de vve methode piramide. Wij noemen kinderen met een vve indicatie doelgroep kinderen. Maar die komen evenveel als de andere kinderen. Bij peuterspeelzalen heb ik weleens gehoord dat er dan een extra dagdeel is waarin alleen de doelgroep kinderen komen. Dus kinderen die extra aandacht nodig hebben.
Ik kan me voorstellen dat je het aantal dagdelen ineens heel veel vindt. Maar die tijd is ook echt nodig om kinderen goed te laten leren.
Voor kinderen waarvan de taalontwikkeling niet op gang komt is er ook okido traject bij ons in Amsterdam. Dan komt er een extra leidster op de groep die alleen met dat kindje bezig gaat.
Ik hoop dat hij snel vooruit zal gaan. Heb je al wat gemerkt sinds hij naar de psz gaat?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Annie24 za 4 aug 2012 - 7:14

Annemie schreef:Wat heeft jouw kindje dan mauwmauw?

+1

Ik vraag me ook af waar ze de grens trekken wbt praten? Is dat als ze maar een stuk of 10 woordjes zeggen of helemaal niets, zelfs geen papa of mama?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Filoria za 4 aug 2012 - 7:30

Peuterspeelzaal gaat hoe dan ook erg goed voor hem zijn. Goede beslissing Mauwmauw!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw za 4 aug 2012 - 7:42

@annie en annemie V praat niet,hij kan een paar woordjes zeggen een stuk of 4,maar niet bewust.

Verder bedankt voor de reactie's, doet met goed.Vind het zeker moeilijk om hem 3 dag delen weg te moeten brengen,maar als het goed voor hem is dan moet het maar.Ik had al een keer een topic hier over geopend en hoor alleen maar van het is goed voor hem,en van de week mijn neef gesproken,die heeft een zoontje van bijna 3 jaar die ook laat sprak ging ook met 2 jaar naar de psz en hij zei van je zag hem veranderen.

@Maddie hij gaat nog niet naar de psz,hij word in oktober 2.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  loesje za 4 aug 2012 - 7:54

@mauwmauw ik zou juist heel graag willen dat a.lex 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal zou mogen (vanwege de sociale contacten) maar hij mag er maar 2. A.lex gaat vanaf volgende week naar de peuterspeelzaal ben erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Annemie za 4 aug 2012 - 7:59

@mauwmauw, ok.. ik snap het.. mijn neefje praatte met 2 jaar ook bijna niet, hij ging toen ook naar de psz en dat heeft hem idd ook erg goed gedaan, hij ging veel beter praten en steeds meer woorden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Annie24 za 4 aug 2012 - 8:08

Aha smile Dat is idd erg weinig ja en zeker als het niet gericht is Sad Ik hoop dat het een positieve invloed zal hebben hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw za 4 aug 2012 - 8:14

@loesje,het is ook puur egoïsme van mij hoor,ik werk veel en zie hem dan al weinig en dan gaat hij op de 2 dagen dat ik vrij ben ook nog voor een dag deel naar de psz.Maar zoals ik al zei het is goed voor hem(hoop ik)en het is puur egoïsme van mijzelf.

@annie24(sorry net je naam verkeerd geschreven)ja het is inderdaad weinig,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Thunder za 4 aug 2012 - 10:02

Mijn oudste ging ook 3 dagdelen, ook ivm het praten. Hij stotterde en sprak sommige niet goed uit. Als het goed is sluiten wij rond de herfstvakantie onze logopedie periode af.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Mamsie za 4 aug 2012 - 10:28

Mijn oudste zei ook nog weinig op die leeftijd en idd op de peuterspeelzaal kwam er verbetering. Nu is hij nooit stil!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:56

Het is geen puur egoïsme van jezelf, dan zou ik ook egoïstisch zijn, ik ben dadelijk 5 dagen in de week weg. Je doet dit toch voor je zoontje, omdat een psz goed voor zijn ontwikkeling is.

Mijn zoontje heeft ook een vve indicatie, omdat hij achterliep met spraak en zo kon hij goedkoper naar de peuterspeelzaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:58

Mijn zoontje is nu bijna 3 en kletst je nu de oren van het hoofd laughcry ik vind 1 jaar en 9 maanden ook nog erg vroeg om echt te praten, mijn zoontje begon pas toen hij 2,5 jaar was, zoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Susan za 4 aug 2012 - 22:18

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  MADDIE za 4 aug 2012 - 22:23

Susan schreef:Ja, maar het is toch wel goed dat ze vroeg alert zijn op dat soort dingen, omdat het vaak ook wel tijd kost om dingen in gang te zetten, denk aan wachtlijsten, administratieve afhandeling, enzovoort. Het is ook niet handig om pas te beginnen met actie ondernemen als je al zeker weet dat er een probleem is.

+ 1
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:30

Susan schreef:Ja, maar het is toch wel goed dat ze vroeg alert zijn op dat soort dingen, omdat het vaak ook wel tijd kost om dingen in gang te zetten, denk aan wachtlijsten, administratieve afhandeling, enzovoort. Het is ook niet handig om pas te beginnen met actie ondernemen als je al zeker weet dat er een probleem is.

Ik zeg ook niet dat het niet goed is om alert te zijn op die dingen, maar ik vind 1 jaar en 9 maanden gewoon erg vroeg om al vast te stellen of er een probleem is of niet, op die leeftijd kan het alle kanten nog op, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Susan za 4 aug 2012 - 22:50

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 0:05

Susan schreef:Ze stellen ook nog niks vast, maar ze zetten wel alvast iets in gang voor het geval dat. Sowieso denk ik dat je beter zoiets kunt doen terwijl het achteraf niet nodig blijkt dan dat je later denkt: hadden we het maar gedaan. Je weet nooit zeker hoe het gaat lopen, je weet het altijd pas achteraf, maar achteraf is het wel lastiger om bepaalde dingen te regelen, je kunt de tijd niet terugdraaien.

Eens. VVE is voor elk kind goed en leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum