Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ziekenhuisbevalling

+8
Alex
Susan
Lejow
Monnie
Printje
*Lookie*
Jasmine
Rouge
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ziekenhuisbevalling Empty ziekenhuisbevalling

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 2:57

Bij mijn 2e moet ik in het ziekenhuis bevallen. De eerste is thuis geboren, in mijn bed..mijn eigen vertrouwde omgeving. Helaas kan dat nu niet.
Zijn er dingen waar ik op moet letten of aan moet denken bij een ziekenhuisbevalling (Misschien hebben jullie dingen meegemaakt waar je van te voren niet bij stil hebt gestaan)? Bespreek je die dingen van te voren met het ziekenhuis ofzo?
Ik heb bv ook een kraampakket gekregen van mijn zorgverzekering, wat heb ik daarvan nodig? Moet ik dat gewoon thuis laten of ook dingen uithalen en meenemen?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziekenhuisbevalling Empty Re: ziekenhuisbevalling

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 3:03

Van je kraampakket heb je niks nodig!

Verder vond ik mijn ziekenhuisbevalling eigenlijk prima. Waar je wel aan moet denken is om genoeg schone kleren voor jezelf mee te nemen, bijv een losse broek om in naar huis te gaan zodat je niet per se je 'strakke' spijkerbroek weer aan moet bijvoorbeeld. Daar zit je thuis niet mee natuurlijk. Een extra lijstje met telefoonnummers is wel handig voor als je je telefoon vergeet oid.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine zo 5 feb 2012 - 3:25

Ik zal een lijstje plaatsen met wat er o.a. in mijn ziekenhuistas zat:

- mijn ponsplaatje
- muntgeld voor de parkeermeter
- voldoende contant geld
- schoon shirt voor mijn man
- telefoonnummers
- sloffen
- slippers voor onder de douche
- voldoende schone kleren
- camera met volle accu
- iets te eten voor mijn man
- kleertjes voor de kleine
- contactgegevens drukkerij (voor de geboortekaartjes)

Verder vond ik het heel fijn dat ik iets vertrouwds, in mijn geval een knuffeltje, mee had

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  *Lookie* zo 5 feb 2012 - 7:18

- mijn ponsplaatje
- voldoende contant geld
- telefoonnummers
- sloffen
- voldoende schone kleren (en dan vond ik dingen met korte mouw erg fijn omdat het wel warm is in het zh)
- camera met volle accu

Dit inderdaad allemaal, en..

-shampoo + conditioner + douchegel

- tandenborstel en tandpasta

- een pyama of nachtjapon

- tijdschriften (al heb ik er amper in gebladerd, maar de dagen -in mijn geval- voor de bevalling was het wel fijn)

- mijn dagboek

- mobiele telefoon

Ik was ook erg blij met het fruit wat de visite mee nam.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:53

Sta je onder behandeling van de gyn of de VK en ga je op het laatste moment naar het ZH?

Ik zou in elk geval bespreken of en welke pijnstilling je zou willen.
En of er bijzonderheden zijn. Ik ben erg moeilijk te prikken en blijkbaar vonden ze het leuk om met 5 man mij als proefkonijn te zien tijdens mijn weeën. (Zo'n anderhalf uur voor ik mocht gaan persen...)

Verder kun je bij de gyn, net als bij een VK, een bevallingsplan doorspreken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 8:21

Waarom moet je nu in het ziekenhuis bevallen?

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 5 feb 2012 - 8:44

De spulletjes die je mee moet nemen zijn al wel genoemd volgens mij. Maar ik ben in het ziekenhuis bevallen en zou bij een tweede niet anders willen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monnie zo 5 feb 2012 - 8:47

Het enige wat ik echt miste, was schone kleding voor mijn man. Het inleiden duurde bij mij erg lang, het was bloedheet en mijn man kon niet heen en weer rijden omdat hij dan misschien te laat was voor de bevalling.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 8:55

Pritt schreef:Waarom moet je nu in het ziekenhuis bevallen?

Vanwege die mola hiervoor. Jij blijkbaar niet? Ze willen na de bevalling mn placenta opsturen ter controle. 6 weken na de bevalling moet ik weer bloedprikken om te kijken of het HCG goed daalt. Ik moet eerlijk zeggen dat we wel liever onder controle wilden blijven bij het ziekenhuis, maar de thuisbevalling vond ik eigenlijk wel prettig.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 8:56

Ik woon gelukkig op 5 minuten rijden van het ziekenhuis, dus spulletjes zijn wel snel gehaald. Maar een schoon tshirt ofzo voor mijn man is ook wel een goed idee, iedere rit die je niet heen en weer hoeft scheelt weer.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 8:58

Ik wil bijvoorbeeld vanaf het begin mijn kindje gewoon bij me en absoluut niet in een andere zaal/kamer (maar dat is toch ook een beetje achterhaalt toch tegenwoordig?) Tenzij er natuurlijk iets met het kindje is..
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Lejow zo 5 feb 2012 - 8:59

Yasmine schreef:Ik zal een lijstje plaatsen met wat er o.a. in mijn ziekenhuistas zat:

- mijn ponsplaatje
- voldoende contant geld
- schoon shirt voor mijn man
- telefoonnummers
- sloffen
- voldoende schone kleren
- camera met volle accu

Verder vond ik het heel fijn dat ik iets vertrouwds, in mijn geval een knuffeltje, mee had

Die had ik dus ook bij me.. mijn hondje die ik al mijn hele leven had en die is in het ziekenhuis dus spoorloos verdwenen...
Toen ik wegging om bij B. te kijken lag hij er nog, onder mijn lakens, en toen ik terug kwam had ik een schoon bed en wastie foetsie en is nergens meer terug gevonden.
Tipje dus, ga je je bed uit rond 'verschoningstijd' laat dan niets in je bed liggen...

Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Printje zo 5 feb 2012 - 8:59

Rouge schreef:Ik wil bijvoorbeeld vanaf het begin mijn kindje gewoon bij me en absoluut niet in een andere zaal/kamer (maar dat is toch ook een beetje achterhaalt toch tegenwoordig?) Tenzij er natuurlijk iets met het kindje is..

Ons kindje is gewoon de hele tijd bij mij gebleven, volgens mij hoeven ze idd niet meer weg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 9:02

Dat laatste hangt volgens mij een beetje van het ZH en je toestand af.
Bij mijn eerste was ik zo ingeknipt en ingescheurd dat ik haar niet eens zelf uit bedje kon pakken als ze huilde.
Toen heb ik er bewust voor gekozen om haar op de babykamer te leggen omdat ik vreselijk gefrustreerd raakte als de zuster niet meteen kwam. Maar ja, die had nog meer patiënten natuurlijk...

Bij de 2e ben ik in een ander ZH bevallen en daar had ik aangegeven dat als het lichamelijk met ons beide goed zou gaan ik hem continu bij me wilde hebben. Ik wilde ook niet dat iemand anders hem eerder vast zou houden dan mijn man of ik.
(Op de artsen na)
In dat ZH zijn ze daar ook heel erg op gericht en hebben zelfs liever niet dat de baby eerst bij de man komt maar bij de moeder op/aan de borst.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 5 feb 2012 - 9:03

Bij Ezra was er wel heel even sprake van dat hij naar de kinderafdeling moest, maar dat doen ze alleen als het echt in het belang van je kind is. Hij had mogelijk een infectie, gelukkig viel het mee en mocht hij gewoon bij mij op de kamer slapen.

Nog een tip van mijn kant: als je medicijnen hebt die je elke dag moet gebruiken, zorg dan dat je daar een extra verpakking van bestelt en doe die vast in je tas. Ik had dat bijvoorbeeld met een inhaler, het is vervelend als je die elke dag in en uit je tas moet doen en op het laatste moment denk je er niet aan om dat soort dingen nog in te pakken. Hetzelfde geldt trouwens voor toiletspulletjes, tandenborstel, tandpasta, potje crème, lippenbalsem niet vergeten. En pak een leuk boek in. Soms gaat het heel snel en ben je niet meer in staat tot lezen, soms lig je best een tijdje te wachten en dan kun je wel wat afleiding gebruiken. Ik had ook mijn eigen muziek mee van thuis, ook erg fijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 9:03

@ Lejow: ja dat is echt balen!! echt raar dat zoiets gelijk spoorloos is. Ik heb geen knuffel oid, (maar dus vooral geen spullen in bed laten liggen Wink
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Lejow zo 5 feb 2012 - 9:07

Rouge schreef:@ Lejow: ja dat is echt balen!! echt raar dat zoiets gelijk spoorloos is. Ik heb geen knuffel oid, (maar dus vooral geen spullen in bed laten liggen Wink

Nee, ze trekken de lakens eraf, doen het op een prop en doen het in de wasmand.
Ik betwijfel dus hoe goed ze gezocht hebben om hem te vinden..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 9:21

Nee, ik hoefde niet per se in het ziekenhuis te bevallen vanwege de Mola.
Uiteindelijk is het wel een ziekenhuisbevalling geworden, maar dat had daar niets mee te maken. Toen ik na m'n bevalling vertelde dat ik een Mola zwangerschap had gehad, kreeg ik wel als reactie: oh écht? Was jij dat? Dat vond ik wel bizar!
Ik moest ook na 6 wkn bloed laten prikken inderdaad, maar volgens mij is de placenta niet extra onderzocht.

Gast
Gast

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 9:24

O wat raar joh Pritt. Maar je bent zeker vanaf het begin gewoon naar de verloskundige gegaan? Ik heb eigenlijk gelijk nadat ik getest had het ziekenhuis gebeld en mn angsten aangegeven vanwege die mola, dus bij mij was het vanaf het begin wel bekend. Er werd nog gezegd dat ik eventueel nog naar de verloskundige mocht, maar later was er opeens een 'behandelplan' waarin stond dat ik in het ziekenhuis moet bevallen etc.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 9:28

Ja, klopt.
Ik mocht na 12 wk kiezen of ik bij de gynaecoloog wilde blijven of dat ik naar de verloskundige ging. Ik heb toen voor het laatste gekozen.

Krijg je ook extra controles dan?

Gast
Gast

Bericht  Rouge zo 5 feb 2012 - 9:47

Ja maar in begin meer op eigen verzoek (angst en wist niet hoe ver ik was. Ik werd in begin twee keer met een echo een week verder gezet dus uiteindelijk snap ik er nog geen hout van wanneer ze ergens verwekt moet zijn haha); heb een echo gehad met 5,5 weken (wat uiteindelijk 6 of 7weken bleek te zijn), met 8 weken (wat opeens 9 weken werd), met 11 en 12 weken (om te checken of ik niet weer een week verder zou zijn), 19 weken, 21 weken, 24 weken. En nu pas met 30 weken weer (groeiecho) en daarna weet ik nog niet.
En zelf nog twee keer een pretecho dus heb inmiddels al een hele stapel echo-fotootjes smile

Jij had verder dus geen extra controles toen je bij de verloskundige terecht kwam?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 10:04

Hier ook een ziekenhuisbevalling gehad. Ik had nog geen eens een tas klaar staan. Ons zoontje is te vroeg geboren en het is allemaal zo snel gegaan dat ik van de verloskundige werd overgedragen aan het ziekenhuis.

En nadat ik eenmaal bij de gyneocoloog was, nog geen anderhalve week later was ons ventje er al. De dag zelf ging zelfs in sneltreinvaart.

Ik vond het wel een hele fijne bevalling, voor zover zoiets fijn kan zijn. Ben alleen wel een omslagdoek kwijtgeraakt, waar het ding gebleven is geen idee. Maar zorg ervoor dat je goed op al je spullen let.

En daarna heb ik er nog een week gelegen, ons zoontje lag op de kinderafdeling. Ik lette er altijd goed op dat ik de waardevolle spullen meenam als ik naar de kinderafdeling ging.

Mocht er een 2e kindje komen dan ga ik graag weer naar het ziekenhuis voor de bevalling.

Gast
Gast

Bericht  Alex zo 5 feb 2012 - 10:12

*Lookie* schreef:

- mobiele telefoon

+ oplader!!!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Novalee zo 5 feb 2012 - 10:52

Ik wilde graag thuis bevallen maar ik ben met 42 weken overgedragen aan het ziekenhuis omdat de weeën niet voldoende doorzetten. Het enige wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik geen nagesprek heb gehad over m'n bevalling. Het is dat mijn vriend een foto heeft gemaakt van het scherm van de computer op de verloskamer en daarop stonden gegevens. Ik heb wel een nacontrole gehad van mijn eigen verloskundige maar zij was niet aanwezig bij de bevalling dus we hebben het alleen over de kraamperiode gehad. Misschien stel ik me er ook wel teveel van voor hoor. Maar nu heb ik bijvoorbeeld geen idee wie de bevalling begeleid heeft. De verloskundige kwam pas toen ik 5cm ontsluiting had en over mocht naar de verloskamer, maar op dat punt was ik al totaal in mezelf gekeerd. Na de bevalling was ze meteen verdwenen (het was een drukke avond). Ik zou haar niet herkennen al zou ze voor me staan.

Ik zag er van tevoren erg tegenop, wilde heel graag thuis bevallen. Qua begeleiding hebben ze wel wat steekjes laten vallen, maar op zich is het me allemaal meegevallen. Probeer het over je heen te laten komen en neem eventueel wat extra spulletjes van huis mee om je kamer een beetje eigen te maken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jasmine ma 6 feb 2012 - 1:20

Wat balen Lejow dat je hondje gewoon écht verdwenen lijkt. Hebben ze al contact gehad met de wasserij, dat het knuffeltje misschien toch daar terecht is gekomen tussen de lakens?

Ik kreeg trouwens in het ziekenhuis ook de tip geen witte omslagdoeken e.d. van mezelf te gebruiken. Op de couveuse-afdeling waar J. destijds lag, hadden ze nl. alles in het wit. Hydrofieldoeken, spuugdoeken, omslagdoeken etc. Om te voorkomen dat mijn spullen tussen de ziekenhuiswas terecht konden komen, kon ik beter duidelijk gekleurde spullen van mezelf gebruiken en anders de ziekenhuisspullen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud