ziekenhuisbevalling
+4
blondje1313
Jezzie
Teddyaapje
_Mashimaro_
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
ziekenhuisbevalling
Ik heb van mijn verloskundige in het ziekenhuis de vrije hand gekregen qua wensen m.b.t. de bevalling die in het ziekenhuis plaats vindt.
Wat heb jij als prettig ervaren en wat als minder prettig. Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik hoop zo ideeën te krijgen voor mijn bevalplan.
En op wat voor manier ben je de bevalling doorgekomen? Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor een baarkruk of een soort skippybal. Van beide wist ik niet dat dat mogelijk is in het ziekenhuis.
Wat heb jij als prettig ervaren en wat als minder prettig. Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik hoop zo ideeën te krijgen voor mijn bevalplan.
En op wat voor manier ben je de bevalling doorgekomen? Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor een baarkruk of een soort skippybal. Van beide wist ik niet dat dat mogelijk is in het ziekenhuis.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Re: ziekenhuisbevalling
Is het poliklinisch of met medische indicatie?
Ik ben ingeleid dus was medisch. Hierdoor lag ik constant aan t ctg en had totaal geen bewegingsvrijheid. Ik kon niet ontspannen en kon de weeen niet goed opvangen. De keren dat ik naar de wc mocht was t goed te doen en bleef ik zolang mogelijk zitten
Als je gehurkt (verticaal) bevalt wordt je bekken ong. 5cm breder en de weg naar buiten voor de baby korter, ook werkt de zwaartekracht dan mee dus dit zou ik zeker aangeven.
Ik ben ingeleid dus was medisch. Hierdoor lag ik constant aan t ctg en had totaal geen bewegingsvrijheid. Ik kon niet ontspannen en kon de weeen niet goed opvangen. De keren dat ik naar de wc mocht was t goed te doen en bleef ik zolang mogelijk zitten
Als je gehurkt (verticaal) bevalt wordt je bekken ong. 5cm breder en de weg naar buiten voor de baby korter, ook werkt de zwaartekracht dan mee dus dit zou ik zeker aangeven.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
De vorige keer heb ik een keizersnee gehad, dus deze keer medische indicatie.
_Mashimaro_- Fluisteraar
Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Op de baarkruk. Dit vond ik erg prettig.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou voor de zekerheid navragen wat ze bedoelen met de vrije hand, hoef je ook geen infuus(naald) of aan de ctg.
willen ze de baby in de gaten houden met een schedel elektrode? dit beperkt allemaal je bewegingsvrijheid toch behoorlijk
willen ze de baby in de gaten houden met een schedel elektrode? dit beperkt allemaal je bewegingsvrijheid toch behoorlijk
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Jezzie schreef:Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Op de baarkruk. Dit vond ik erg prettig.
Ik ook! Vond ik echt héél fijn! Door de zwaartekracht die meehelpt
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ik weet niet of je erg gesteld ben op rust tijdens de bevalling? Bij mij liepen er namelijk op een gegeven moment 6 personen stagiaires, verpleegkundigen) rond. Ik werd er helemaal dol van en heb ik mijn geboorteplan gezet dat ik absoluut rust op mijn kamer wil.
Baarkruk heb ik ook geprobeerd maar het mocht niet baten. Misschien kun je het wellicht proberen als het je wat lijkt?
Baarkruk heb ik ook geprobeerd maar het mocht niet baten. Misschien kun je het wellicht proberen als het je wat lijkt?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
blondje1313 schreef:Ik zou voor de zekerheid navragen wat ze bedoelen met de vrije hand, hoef je ook geen infuus(naald) of aan de ctg.
Ik mag mijn wensen doorgeven wat ik wel/niet wil tijdens de bevalling. Bij de volgende controle gaan we dan bespreken wat reëel is. Maar de gezondheid van mij en de baby staat voorop. Maar dat geldt voor elke bevalling natuurlijk.
Baarkruk heb ik geen goede verhalen over gehoord tot nu toe, daarom twijfel ik daar wel over.
_Mashimaro_- Fluisteraar
Ik ging voor een poliklinische bevalling maar dat werd direct al medisch.
Ik vond het prettig dat er weinig tot geen personeel in de kamer was, meestal waren we met z'n tweeen, om de zoveel tijd moest ik aan de ctg en mocht ik daarbij liggen, staan/hangen (ik kon absoluut niet liggen vanwege de rugweeen dus was er blij dat ik ook mocht staan)
De overige tijd mocht ik lopen of onder de douche zitten.
toen ik het niet meer vol kon houden kreeg ik een ruggeprik en tja dan heb je weinig opties meer, electrode op baby's hoofd, infuus in mijn hand, alle toeters en bellen kwamen erbij.
maar ook toen ik alleen nog maar in bed mocht liggen wilden we wel zo veel mogelijk rust, er was dus vaak niemand in de kamer bij ons.
baarkruk en skippybal heb ik niet kunnen proberen omdat ik dagen niks meer kon door de ruggeprik dus de bevalling zelf moest liggend vanaf bed.
Wat ik echt heel fijn vond was dat ik een uur onder de douche heb gezeten om weeën op te vangen.
Ik vond het prettig dat er weinig tot geen personeel in de kamer was, meestal waren we met z'n tweeen, om de zoveel tijd moest ik aan de ctg en mocht ik daarbij liggen, staan/hangen (ik kon absoluut niet liggen vanwege de rugweeen dus was er blij dat ik ook mocht staan)
De overige tijd mocht ik lopen of onder de douche zitten.
toen ik het niet meer vol kon houden kreeg ik een ruggeprik en tja dan heb je weinig opties meer, electrode op baby's hoofd, infuus in mijn hand, alle toeters en bellen kwamen erbij.
maar ook toen ik alleen nog maar in bed mocht liggen wilden we wel zo veel mogelijk rust, er was dus vaak niemand in de kamer bij ons.
baarkruk en skippybal heb ik niet kunnen proberen omdat ik dagen niks meer kon door de ruggeprik dus de bevalling zelf moest liggend vanaf bed.
Wat ik echt heel fijn vond was dat ik een uur onder de douche heb gezeten om weeën op te vangen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Mijn vk zei dat je bij de gyn niet echt een bevalplan kan maken, blijkbaar dus wel, toch maar eens navragen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat kan zeker wel. De gyn zelf is ook niet bij de bevalling, die komen pas bij complicaties.
Ik zou alle opties openhouden, vragen om baarkruk én de bal, dan kun je op t moment zelf beslissen wat jou t prettigst lijkt.
Ook kun je er dingen inzetten voor na de geboorte, bijv. navelstreng VOLLEDIG laten uitkloppen, huid op huid contact enz.
Mijn bevalplan staat hier nog ergens, misschien heb je er wat aan, of juist niet
Ik zou alle opties openhouden, vragen om baarkruk én de bal, dan kun je op t moment zelf beslissen wat jou t prettigst lijkt.
Ook kun je er dingen inzetten voor na de geboorte, bijv. navelstreng VOLLEDIG laten uitkloppen, huid op huid contact enz.
Mijn bevalplan staat hier nog ergens, misschien heb je er wat aan, of juist niet
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» ziekenhuisbevalling
» omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...
» Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en verzekeren
» omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...
» Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en verzekeren
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: