Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Salaris indicatie: Wat in te vullen?

+11
Nyx
Punk'd
Lenthe
GreenGrass
ellibre
Rush
mzcharlotte
Saga
TukTuk
Linda
Marin
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:25

Oh ik vind dat zo moeilijk!

Ik heb een leuke vacature gevonden. Ze vragen dus om een salaris indicatie, al bij het invullen van het sollicitatieformulier. Ik heb echt geen idee wat ik daar moet invullen. Er is weinig verdere informatie waar ik dat op kan baseren:
Ze vragen hoger onderwijs (dus ik denk HBO of Universitair, maar het is een Engelse functie dus ze zeggen Higher Education). Er staat niet bij of het fulltime is, of niet, maar daar ga ik wel even vanuit. Ik vermoed dat het om een starters functie gaat, omdat er geen werkervaring bij vereist is. Wel heb ik enige relevante werkervaring opgedaan in het takenpakket intussen.

Wat is nou realistisch om te vragen? En ik neem aan dat het om een bruto bedrag gaat? Is het raar als je te hoog in zet? En wat als je te laag in zet? Krijg je dan uiteindelijk ook minder? Ik vind het echt een beetje een strikvraag en vervelend om dat überhaupt al bij de sollicitatiebrief mee te sturen.

Heeft iemand enige ervaring of indicatie?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 22:28

Poeh, lastig! Afhankelijk van je eigen ervaring en je salaris nu, ik zou tussen de 2700 en 3000 gaan zitten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  TukTuk ma 10 jun 2013 - 22:29

Geen ervaring maar denk dat je sowieso het beste een salaris kan inzetten en er bij zetten op basis van fulltime zeg maar. Als het dan toch om parttime gaat, dan weten ze ook gelijk wat je dan als indicatie opgeeft voor minder uren.

Er zijn toch websites waarbij je verschillende salarissen kan vergelijken? Misschien kan je daar iets vinden? En beter iets te hoog dan te laag gaan zitten lijkt me. Ze kunnen altijd nog een voorstel doen om te zakken, maar zullen niet snel een hoger "bod" doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Saga ma 10 jun 2013 - 22:35

Anders zet je er een bedrag per uur bij? Of is dat heel erg raar?
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:36

Ja ik vind het best tricky en gewoon ook lastig in te schatten. Ik weet ook niet heel goed in welke hoek ik zou moeten zoeken voor vergelijkingsmateriaal, in de branche of in de functie zeg maar (dat zijn twee verschillende dingen).

Maar ik ken iemand die weer iemand kent die daar bij dat bedrijf specifiek gewerkt heeft (ja ja, kat van de buren verhaal), dus die is het even aan het vragen hoe dat bij dat bedrijf zit, of ze daar laag of hoog inschalen, wie weet geeft dat iets van houvast.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:40

Saga schreef:Anders zet je er een bedrag per uur bij? Of is dat heel erg raar?

Dat past niet echt bij de functie, denk ik. Geloof dat dat meer bij bijbaantjes is enzo, toch?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 22:45

Marin schreef:
Saga schreef:Anders zet je er een bedrag per uur bij? Of is dat heel erg raar?

Dat past niet echt bij de functie, denk ik. Geloof dat dat meer bij bijbaantjes is enzo, toch?

Ik zou dat ook niet doen. Maar uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit. Een maandloon is ook om te rekenen naar een uurloon. smile
Fulltime zal tussen de 36 en 40 uur zijn (afhankelijk van de sector waar je werkt).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  mzcharlotte ma 10 jun 2013 - 22:45

Kan loonwijzer je niet helpen?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:50

mzcharlotte schreef:Kan loonwijzer je niet helpen?

Qua functie kom ik dan op ongeveer 2150 bruto uit, en qua branche op 2600. Best een verschil dus.
Maar da's ook maar beetje een gok want die functie is niet echt eenduidig, zoals bij 'docent' ofzo. Zo lastig te bepalen waar je onder zou vallen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 22:51

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:Kan loonwijzer je niet helpen?

Qua functie kom ik dan op ongeveer 2150 bruto uit, en qua branche op 2600. Best een verschil dus.
Maar da's ook maar beetje een gok want die functie is niet echt eenduidig, zoals bij 'docent' ofzo. Zo lastig te bepalen waar je onder zou vallen.
In combinatie met 'de kat van de buren' kan je dan misschien wel een goed salaris bepalen. Succes!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  TukTuk ma 10 jun 2013 - 22:52

Ik zou dan rond de 2600/2700 bruto gaan zitten voor fulltime.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:54

Rush schreef:
In combinatie met 'de kat van de buren' kan je dan misschien wel een goed salaris bepalen. Succes!

Ja ik wacht dat dan nog even af inderdaad voor hopelijk een realistisch beeld en hopelijk kan ik op basis daarvan en dit dan een vrij goede indicatie geven. Thanks! smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Saga ma 10 jun 2013 - 23:17

Marin schreef:
Saga schreef:Anders zet je er een bedrag per uur bij? Of is dat heel erg raar?

Dat past niet echt bij de functie, denk ik. Geloof dat dat meer bij bijbaantjes is enzo, toch?
Ik heb echt geen idee, ik heb dit zelf nog nooit aan hoeven geven namelijk.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 23:18

Nou als je gewoon volwassen bent dan heb je het meestal niet meer over uurloon.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 1:34

Ik denk dat je prima op de 2600 bruto kunt gaan zitten als ik het zo lees. Er kan altijd nog over onderhandeld worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  ellibre di 11 jun 2013 - 4:24

Niet te laag gaan zitten, dan hou je zelf geen onderhandelingsruimte over. Ik zou inzetten op 2800 euro bruto, misschien zelfs iets hoger.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  GreenGrass di 11 jun 2013 - 4:49

Wat zetten mensen hoog in voor een startersfunctie zeg! Er kan dan wel gevraagd worden naar een universitaire opleiding of HBO, maar voor mijn gevoel is 2600 bruto voor een starter (tot 2 jaar werkervaring) in het vakgebied van Marin best wel hoog!

Ik zou meer ri. 2400 denken. Hoog inzetten geeft natuurlijk wel meer ruimte, maar kan ook afstotend werken ri. de werkgever.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  TukTuk di 11 jun 2013 - 4:51

Ja je kan misschien natuurlijk ook iets lager inzetten en mocht je dan uitgenodigd worden, altijd nog flink onderhandelen over de secundaire arbeidsvoorwaarden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 5:36

Natuurlijk krijg je minder als je te laag inzet Very Happy.

Ik geef zelf gewoon altijd iets meer op dan wat ik daarvoor verdiende. Maar ik weet niet of jij dat zo kunt uitrekenen en of dat je denkt met deze functie veel meer te kunnen vragen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 5:36

Rush schreef:Nou als je gewoon volwassen bent dan heb je het meestal niet meer over uurloon.

Klopt, alleen bij het uitzendbureau nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 5:39

Zus schreef:
Rush schreef:Nou als je gewoon volwassen bent dan heb je het meestal niet meer over uurloon.

Klopt, alleen bij het uitzendbureau nog wel.

Of in de schoonmaakbranche Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 6:44

GreenGrass schreef:Wat zetten mensen hoog in voor een startersfunctie zeg! Er kan dan wel gevraagd worden naar een universitaire opleiding of HBO, maar voor mijn gevoel is 2600 bruto voor een starter (tot 2 jaar werkervaring) in het vakgebied van Marin best wel hoog!

Ik zou meer ri. 2400 denken. Hoog inzetten geeft natuurlijk wel meer ruimte, maar kan ook afstotend werken ri. de werkgever.

Deze functie is niet echt direct in m'n vakgebied, dus misschien dat het daarom wat hoger is? Maar die bedragen die ik noemde, waren louter gebaseerd wat ik op internet zo snel had gevonden via loonwijzer. Degene bij wie het gecheckt wordt via via heeft echt vrijwel exact dezelfde functie gehad in dat bedrijf, is alleen iets ouder, dus hopelijk komt daar iets nuttigs uit!

In elk geval wel goed om te weten dat ik zeker niet te laag moet gaan in zetten. Maar te hoog is ook niet heel goed denk ik, want dan kiezen ze me misschien ook minder snel uit, of niet?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  GreenGrass di 11 jun 2013 - 7:00

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:Kan loonwijzer je niet helpen?

Qua functie kom ik dan op ongeveer 2150 bruto uit, en qua branche op 2600. Best een verschil dus.
Maar da's ook maar beetje een gok want die functie is niet echt eenduidig, zoals bij 'docent' ofzo. Zo lastig te bepalen waar je onder zou vallen.

Ik denk dat je middenin dan zou moeten zoeken.. heb je al op intermediar gekeken? Hierin kan je ook aantal ervaringsjaren invullen.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 7:07

Nee, ga ik even doen, thanks!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Lenthe di 11 jun 2013 - 8:33

Ik zou ook niet te hoog inzetten. De salarissen in het westen liggen wel hoger dan in het oosten, maar ik vind 2600 voor een starter wel erg veel, pas op dat je ze niet afschrikt. Ik zou dan meer op 2300/2400 gaan zitten voor iemand met een wo opleiding en een beetje werkervaring.
Je zou ook 0 in kunnen vullen of een -. En dan afwachten wat ze in een eventueel gesprek zullen zetten.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salaris indicatie: Wat in te vullen? Empty Re: Salaris indicatie: Wat in te vullen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum