De medische 24 wkn grens....
+16
Pussycat
Poisongirl
Linda
Roodkapje
Twellie
Monte
Liadan
PapillonRose
Wennes
Coco
_Lana_
Muppetje
Darius
Printje
Chelle
Flower_L
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
De medische 24 wkn grens....
Hadden het vandaag op het werk over de grens van 24 wkn, die doorgaans in nl aangehouden wordt mbt poging in leven houden kindje.
Wat vinden jullie van deze grens? en vooral waarom?
Wat vinden jullie van deze grens? en vooral waarom?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: De medische 24 wkn grens....
Ik denk dat ze niet voor niets deze grens aanhouden.
Eerder is een kindje niet (gezond) levensvatbaar dus denk dat deze grens wel terecht is.
Eerder is een kindje niet (gezond) levensvatbaar dus denk dat deze grens wel terecht is.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, dat is even fijn om te horen!
Zonder gekheid, ik dacht altijd dat de grens bij 28 weken lag.
Zonder gekheid, ik dacht altijd dat de grens bij 28 weken lag.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
Wel mee eens. Toch vond ik het om deze reden wel extra fijn dat ik de 24 weken gehaald had. Maar liever blijft de kleine gewoon nog n week of 12-15 zitten
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
+1.
Is dit trouwens nav je reactie in het voorjaars 2012 topic?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vind het heel goed, de kleine van vrienden is met net geen 25 weken geboren en nu een kerngezonde peuter dus ik zie geen reden om niet alles op alles te zetten voor een goede afloop.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
_Lana_ schreef:Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
+1.
heb ik daar gereageerd... hahaha ik heb geeeeeen idee waar jehet over hebt eigenlijk
Printje- Lady Post-a-lot
Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa
Printje- Lady Post-a-lot
De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
_Lana_ schreef:Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
+1.
Nee zie openingspost nav discussie met collega's. 1 collega wil absoluut geen gehandicapt kind en is hier heel stellig in..en dat ze de grens veel te laag vindt.
Ik zou zelf zeker willen vechten voor mijn kind, ook al is het zo kwetsbaar. Maar stel je bevalt met 23.3...zouden ze dan echt niets doen?
Flower_L- Ratel
Waar ik bang voor ben, is dat we over een x aantal jaar richting de 22 weken gaan. En waar stopt het dan?
Flower_L- Ratel
Flower_L schreef:_Lana_ schreef:Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
+1.
Nee zie openingspost nav discussie met collega's. 1 collega wil absoluut geen gehandicapt kind en is hier heel stellig in..en dat ze de grens veel te laag vindt.
Ik zou zelf zeker willen vechten voor mijn kind, ook al is het zo kwetsbaar. Maar stel je bevalt met 23.3...zouden ze dan echt niets doen?
Nee, want anders kunnen ze de grens steeds verleggen en een kindje heeft dan minder overlevings kansen.
Wennes- Kletskop
Ik snap die collega ook wel, ik wil het beste voor mijn kindje maar een gehandicapt kindje dat gun je het kind en jezelf uiteindelijk ook niet natuurlijk. Je hebt natuurlijk gradaties maar een kindje dat nooit iets zelf zou kunnen doen, alleen maar kan liggen dat vind ik geen menswaardig bestaan.
Printje- Lady Post-a-lot
Idd wennes, is ook heel logisch en eigenlijk maar goed ook...een grens. Maar las dat de grens per provincie kan verschillen....zou je dan de pech kunnen hebben dat je in de 'verkeerde' provincie woont?
Flower_L- Ratel
Ik vind het een goede grens. Tenminste, ik ga er vanuit dat deze is vastgesteld door professionals die er verstand van hebben. De grens is er niet voor niets. Gelukkig is hij al een stukje naar beneden gegaan, omdat de medici steeds meer kunnen. Onder deze grens is het blijkbaar niet haalbaar om een fatsoenlijke kwaliteit van leven te bereiken, zelf erboven is het vaak nog hard knokken.
Dus ik ben het op zich wel eens met die grens, en je moet nu eenmaal ergens een grens trekken. Alleen bedenk ik me ook wel dat het echt heel hard moet zijn om net onder die grens te zitten en stel dat je dan bevalt.. Dan kunnen ze niks voor je kindje doen, en ik zou me dan persoonlijk toch altijd afvragen wat er gebeurd zou zijn als ze het wel hadden geprobeerd, je zou maar net dat ene 'wonder' zijn.
Dus ik ben het op zich wel eens met die grens, en je moet nu eenmaal ergens een grens trekken. Alleen bedenk ik me ook wel dat het echt heel hard moet zijn om net onder die grens te zitten en stel dat je dan bevalt.. Dan kunnen ze niks voor je kindje doen, en ik zou me dan persoonlijk toch altijd afvragen wat er gebeurd zou zijn als ze het wel hadden geprobeerd, je zou maar net dat ene 'wonder' zijn.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Flower, mijn gyn zegt dat het landelijk bepaald is. Net als dat het landelijk bepaald is dat ze remmen tot 34 weken.
Wennes- Kletskop
Maar wat zou voor de medische wereld belangrijk zijn bij het bepalen van die grens?. Bedoel...ik kan me voorstellen dat het voor de medici een 'streven' is om de grens te verlagen....een uitdaging. Maar ooit moet het stoppen...kan me niet voorstellen dat het nog lager bijgesteld kan worden. 24 weken is al een wonderlijke grens.
Flower_L- Ratel
Liadan schreef:Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
nee dit doen ze niet, ik spreek uit ervaring. Ik lag met 21+ een aantal dagen in het ziekenhuis met lichte weeen, maar ze deden niks omdat de grens bij 24 ligt. Ik kreeg 1 weeenremmer mee en ben toen naar huis gestuurd.
Wennes- Kletskop
Wennes schreef:Flower, mijn gyn zegt dat het landelijk bepaald is. Net als dat het landelijk bepaald is dat ze remmen tot 34 weken.
Bij mij remden ze tot 32 weken, dus dit is niet landelijk bepaald.
Gast- Gast
Ik geloof je hoor, het verbaast me alleen, helemaal door jouw verhaal. Omdat ze bij jou hebben kunnen remmen ben je nu alweer 32 weken zwanger. Dan zou je denken dat dat ook bij iemand zou kunnen die 22 weken zwanger is.Wennes schreef:Liadan schreef:Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
nee dit doen ze niet, ik spreek uit ervaring. Ik lag met 21+ een aantal dagen in het ziekenhuis met lichte weeen, maar ze deden niks omdat de grens bij 24 ligt. Ik kreeg 1 weeenremmer mee en ben toen naar huis gestuurd.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Er zijn vele onderzoeken geweest naar geboortes voor de 24 weken en de baby's die geboren werden met 22 weken kwamen te overlijden of hadden grote schade en bleven (zwaar) gehandicapt. Daaruit kun je concluderen dat de grens van 22 weken eigenlijk geen vooruitgang brengt. Met 23 weken waren er ook baby's die hetzelfde probleem hadden, maar er zijn ook baby's geweest die het overleefd hebben en nu volkomen normaal zijn. Met 24 wordt dat al erkend, omdat daar nu de grens ligt. Als ik puur kijk naar de gegevens die er nu zijn, dan zou ik de grens 1 week eerder zetten, met 23 weken, maar absoluut niet vroeger. Ik denk ook niet dat er ooit een moment komt dat er nagedacht gaat worden over 23 of eerder, 24 is eigenlijk al een heel wonder.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Printje schreef:Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa
Haha, neehoor je bent niet gek , het was voor Flower_L bedoeld.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
_Lana_ schreef:Printje schreef:Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa
Haha, neehoor je bent niet gek , het was voor Flower_L bedoeld.
hahahahaha ik dacht al.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Medische keuring
» Grens aan eten?
» Vertellen > de 12 weken grens.
» Dekt een KDV medische kosten na een ongelukje?
» Hoe gaat een medische keuring?
» Grens aan eten?
» Vertellen > de 12 weken grens.
» Dekt een KDV medische kosten na een ongelukje?
» Hoe gaat een medische keuring?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: