Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De medische 24 wkn grens....

+16
Pussycat
Poisongirl
Linda
Roodkapje
Twellie
Monte
Liadan
PapillonRose
Wennes
Coco
_Lana_
Muppetje
Darius
Printje
Chelle
Flower_L
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty De medische 24 wkn grens....

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 7:45

Hadden het vandaag op het werk over de grens van 24 wkn, die doorgaans in nl aangehouden wordt mbt poging in leven houden kindje.

Wat vinden jullie van deze grens? en vooral waarom?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Chelle wo 6 jun 2012 - 7:47

Ik denk dat ze niet voor niets deze grens aanhouden.
Eerder is een kindje niet (gezond) levensvatbaar dus denk dat deze grens wel terecht is.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Darius wo 6 jun 2012 - 7:48

Nou, dat is even fijn om te horen! De medische 24 wkn grens.... 561177

Zonder gekheid, ik dacht altijd dat de grens bij 28 weken lag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 7:48

Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Muppetje wo 6 jun 2012 - 7:51

Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.

Wel mee eens. Toch vond ik het om deze reden wel extra fijn dat ik de 24 weken gehaald had. Maar liever blijft de kleine gewoon nog n week of 12-15 zitten

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  _Lana_ wo 6 jun 2012 - 7:53

Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.

+1.
Is dit trouwens nav je reactie in het voorjaars 2012 topic?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Coco wo 6 jun 2012 - 7:54

Ik vind het heel goed, de kleine van vrienden is met net geen 25 weken geboren en nu een kerngezonde peuter dus ik zie geen reden om niet alles op alles te zetten voor een goede afloop.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 7:54

_Lana_ schreef:
Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.

+1.
Is dit trouwens nav je reactie in het voorjaars 2012 topic?

heb ik daar gereageerd... Embarassed hahaha ik heb geeeeeen idee waar jehet over hebt eigenlijk
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 7:55

Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 7:59

De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 7:59

_Lana_ schreef:
Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.

+1.
Is dit trouwens nav je reactie in het voorjaars 2012 topic?

Nee zie openingspost smile nav discussie met collega's. 1 collega wil absoluut geen gehandicapt kind en is hier heel stellig in..en dat ze de grens veel te laag vindt.

Ik zou zelf zeker willen vechten voor mijn kind, ook al is het zo kwetsbaar. Maar stel je bevalt met 23.3...zouden ze dan echt niets doen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 8:02

Waar ik bang voor ben, is dat we over een x aantal jaar richting de 22 weken gaan. En waar stopt het dan?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 8:02

Flower_L schreef:
_Lana_ schreef:
Printje schreef:Ik weet het eigenlijk niet,natuurlijk wil je dat wanneer je bevalling eerder begint ze er alles aan doen om je kindje te redden maar ten koste van wat uiteindelijk.. het zou voor mij heel erg liggen aan de kansen die mijn kindje op zo'n moment heeft. Als het zwaar gehandicapt zou worden weet ik niet wat ik verstandiger wil. Je wilt voor je kind toch een menswaardig bestaan.

+1.
Is dit trouwens nav je reactie in het voorjaars 2012 topic?

Nee zie openingspost De medische 24 wkn grens.... 561177 nav discussie met collega's. 1 collega wil absoluut geen gehandicapt kind en is hier heel stellig in..en dat ze de grens veel te laag vindt.

Ik zou zelf zeker willen vechten voor mijn kind, ook al is het zo kwetsbaar. Maar stel je bevalt met 23.3...zouden ze dan echt niets doen?

Nee, want anders kunnen ze de grens steeds verleggen en een kindje heeft dan minder overlevings kansen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 8:03

Ik snap die collega ook wel, ik wil het beste voor mijn kindje maar een gehandicapt kindje dat gun je het kind en jezelf uiteindelijk ook niet natuurlijk. Je hebt natuurlijk gradaties maar een kindje dat nooit iets zelf zou kunnen doen, alleen maar kan liggen dat vind ik geen menswaardig bestaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 8:05

Idd wennes, is ook heel logisch en eigenlijk maar goed ook...een grens. Maar las dat de grens per provincie kan verschillen....zou je dan de pech kunnen hebben dat je in de 'verkeerde' provincie woont?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  PapillonRose wo 6 jun 2012 - 8:06

Ik vind het een goede grens. Tenminste, ik ga er vanuit dat deze is vastgesteld door professionals die er verstand van hebben. De grens is er niet voor niets. Gelukkig is hij al een stukje naar beneden gegaan, omdat de medici steeds meer kunnen. Onder deze grens is het blijkbaar niet haalbaar om een fatsoenlijke kwaliteit van leven te bereiken, zelf erboven is het vaak nog hard knokken.

Dus ik ben het op zich wel eens met die grens, en je moet nu eenmaal ergens een grens trekken. Alleen bedenk ik me ook wel dat het echt heel hard moet zijn om net onder die grens te zitten en stel dat je dan bevalt.. Dan kunnen ze niks voor je kindje doen, en ik zou me dan persoonlijk toch altijd afvragen wat er gebeurd zou zijn als ze het wel hadden geprobeerd, je zou maar net dat ene 'wonder' zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Liadan wo 6 jun 2012 - 8:07

Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 8:08

Flower, mijn gyn zegt dat het landelijk bepaald is. Net als dat het landelijk bepaald is dat ze remmen tot 34 weken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 8:09

Maar wat zou voor de medische wereld belangrijk zijn bij het bepalen van die grens?. Bedoel...ik kan me voorstellen dat het voor de medici een 'streven' is om de grens te verlagen....een uitdaging. Maar ooit moet het stoppen...kan me niet voorstellen dat het nog lager bijgesteld kan worden. 24 weken is al een wonderlijke grens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 8:09

Liadan schreef:
Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.

nee dit doen ze niet, ik spreek uit ervaring. Ik lag met 21+ een aantal dagen in het ziekenhuis met lichte weeen, maar ze deden niks omdat de grens bij 24 ligt. Ik kreeg 1 weeenremmer mee en ben toen naar huis gestuurd.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:09

Wennes schreef:Flower, mijn gyn zegt dat het landelijk bepaald is. Net als dat het landelijk bepaald is dat ze remmen tot 34 weken.

Bij mij remden ze tot 32 weken, dus dit is niet landelijk bepaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Liadan wo 6 jun 2012 - 8:12

Wennes schreef:
Liadan schreef:
Wennes schreef:De grens was voorheen 26 weken en is vervroegd naar 24 weken. Ik ben hier super blij mee, want nu kreeg ik met 24 weken weeën en hebben ze het kunnen remmen. Gelukkig maar, want anders was ik ons kindje kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 32 weken.
Remmen ze dan ook niet als je korter zwanger bent dan 24 weken? Ik dacht dat ze er altijd wel alles aan zouden doen om te zorgen dat je niet te vroeg bevalt, ook als je bijv. 22 weken bent.

nee dit doen ze niet, ik spreek uit ervaring. Ik lag met 21+ een aantal dagen in het ziekenhuis met lichte weeen, maar ze deden niks omdat de grens bij 24 ligt. Ik kreeg 1 weeenremmer mee en ben toen naar huis gestuurd.
Ik geloof je hoor, het verbaast me alleen, helemaal door jouw verhaal. Omdat ze bij jou hebben kunnen remmen ben je nu alweer 32 weken zwanger. Dan zou je denken dat dat ook bij iemand zou kunnen die 22 weken zwanger is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Monte wo 6 jun 2012 - 8:21

Er zijn vele onderzoeken geweest naar geboortes voor de 24 weken en de baby's die geboren werden met 22 weken kwamen te overlijden of hadden grote schade en bleven (zwaar) gehandicapt. Daaruit kun je concluderen dat de grens van 22 weken eigenlijk geen vooruitgang brengt. Met 23 weken waren er ook baby's die hetzelfde probleem hadden, maar er zijn ook baby's geweest die het overleefd hebben en nu volkomen normaal zijn. Met 24 wordt dat al erkend, omdat daar nu de grens ligt. Als ik puur kijk naar de gegevens die er nu zijn, dan zou ik de grens 1 week eerder zetten, met 23 weken, maar absoluut niet vroeger. Ik denk ook niet dat er ooit een moment komt dat er nagedacht gaat worden over 23 of eerder, 24 is eigenlijk al een heel wonder.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  _Lana_ wo 6 jun 2012 - 9:02

Printje schreef:Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa

Haha, neehoor je bent niet gek Wink , het was voor Flower_L bedoeld.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 9:05

_Lana_ schreef:
Printje schreef:Lana ik heb daar niet gereageerd hoor, tenminste niet dat ik zo 123 zie...ik dacht al ik word gek ahahhaa

Haha, neehoor je bent niet gek Wink , het was voor Flower_L bedoeld.

hahahahaha ik dacht al.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De medische 24 wkn grens.... Empty Re: De medische 24 wkn grens....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum