Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

+9
Starla
Rovine
Minx
Thunder
CCC
Twellie
Printje
Highway
Susan
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Fortissimo do 13 dec 2012 - 21:32

Niet altijd, maar in mijn geval wel. Ik kon op gegeven moment bij de koekjes kast en zat 's morgens aan de mergpijpen. Na het zwemmen (ik sportte dus wel) kreeg ik een glas cola met een bak chips. Dit zijn dus nog maar enkele voorbeelden. Daarbij is het bij mij ook genetisch bepaald. 1 en 1 is in mijn geval 2.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 21:41

Twellie schreef:He Susan, een Agatha Christie onderschrift Very Happy. Ik ben gek op haar boeken, al sinds mijn tiende. Alleen ben ik nog nooit eerder iemand tegen gekomen die er uberhaupt ooit van gehoord had.

Ik ook smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Phileine do 13 dec 2012 - 21:43

Eens, in de meeste gevallen worden kinderen te dik van ongezonde voeding en de ouders bepalen wat er gegeten wordt. Je kunt niet van een kind verwachten dat hij gezonde keuzes maakt, maar je kunt als ouder wel proberen de keuzes van je kind te beïnvloeden door gezond te koken, een lunch mee naar school te geven, te ontbijten, etc. En als een kind naar de middelbare school gaat, dan heb je er misschien minder invloed op, maar ik kreeg bijvoorbeeld niet voldoende zakgeld om iedere dag een blik redbull en een zak chips/frikandellenbroodje te halen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 0:06

Susan schreef:Maar als ouders weet je natuurlijk ook niet altijd wat het beste is. Je kind de hele dag patat, frikadellen, saucijzenbroodjes en marsrepen voeren is niet goed, dat weet bijna iedereen wel, maar als je te krampachtig doet over snoep en ongezond eten dan heb je ook weer kans dat je het alleen maar aantrekkelijker maakt voor je kind en dat hij of zij geen maat kan houden op het moment dat er geen controle meer op is, bijvoorbeeld bij feestjes buiten de deur of als het kind beschikking heeft over eigen geld. Ik ken wel mensen die heel kort zijn gehouden op dat gebied en later overgewicht krijgen.
Ik werd vroeger zelf best vrij gelaten daarin omdat ik toch weinig behoefte had aan snoep, ik nam een snoepje of een klein zakje chips en dat was het dan. Bij een ander kind had die vrije aanpak misschien weer helemaal niet gewerkt. Je moet het als ouder ook maar precies weten en de gulden middenweg vinden die bij dat ene kind past. Mensen doen altijd net alsof dat heel makkelijk is, maar dat is het natuurlijk niet, anders waren er ook niet zoveel kinderen met overgewicht. Die kinderen hebben echt niet allemaal aso's en debielen als ouders.
Hier ben ik het wel mee eens. Wij kregen thuis heel weinig te snoepen, maar áls er dan een keer iets in huis was, dan moest het ook in 1 keer op. Bij mij is dat waarschijnlijk een van de oorzaken dat ik niet goed met eten om kan gaan, terwijl mijn zussen daar dan weer geen moeite mee hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 0:13

Susan schreef:Ik weet trouwens niet hoe ik dat moet gaan doen met sporten. Ik heb zelf echt de pest aan sporten en dat merk ik ook wel, ik ben niet te zwaar, maar wel te weinig afgetraind. De kinderen van mijn neef moeten bijvoorbeeld verplicht op een teamsport en dat vind ik persoonlijk dan weer niks, maar het zou wel gezond zijn als ze iets aan sport doen. Ezra beweegt sowieso wel heel veel, ik hoop ook dat hij blijft paardrijden als sport. Yrsa vindt het ook wel leuk om buiten rond te rennen en te klimmen, maar ook wel om lekker binnen te spelen, ik weet nog niet hoe ik dat bij haar in de vorm van een sport kan gieten.

Komt vanzelf als ze groter word. Dan geeft zij zelf wel aan wat ze leuk vind. De meeste meisjes vinden gym in het begin erg leuk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Twellie vr 14 dec 2012 - 6:41

Susan schreef:Eigenlijk lees ik ze niet, ik kwam dat citaat ergens tegen en ik vond het mooi. Ik hoop niet dat ik je nu teleurstel.

Haha nee hoor, ik dacht wel even een medefan gevonden te hebben voor het eerst in mijn leven smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Twellie vr 14 dec 2012 - 12:57

Poison schreef:
Twellie schreef:He Susan, een Agatha Christie onderschrift Very Happy. Ik ben gek op haar boeken, al sinds mijn tiende. Alleen ben ik nog nooit eerder iemand tegen gekomen die er uberhaupt ooit van gehoord had.

Ik ook Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 561177

Hier had ik over heen gelezen, dus toch een medeliefhebber smile. Ik probeer nu de hele serie bij elkaar te krijgen. Welke boeken vind je het leukste? Ik lees graag de boeken met Poirot.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  *Lookie* za 15 dec 2012 - 2:07

Ik denk wel dat het meestal de schuld is van de ouders, behalve dan in het geval van aandoeningen/ medicijnen etc.. De ouders moeten toch het voorbeeld geven van gezonde voeding en voldoende beweging, en zij doen ook de boodschappen. Op pubers heb je misschien minder invloed, zij kunnen makkelijk zelf een zak chips of snoep halen maar ook dan denk ik dat een goed voorbeeld vaak toch wel een positief effect heeft.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een (te) dik kind is de schuld van de ouders - Pagina 2 Empty Re: Een (te) dik kind is de schuld van de ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum