Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

+2
Petteflet
Caresses
6 plaatsers

Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 22:56

Heeft een kind ouders nodig die nog samen zijn, of is het belangrijkste dat de ouders door 1 deur kunnen samen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 22:59

Dat lijkt me onzin. Een gezinssituatie waarbij ouders altijd ruzieen lijkt me veel minder goed voor een kind dan ouders die aparte wegen gaan en daardoor (redelijk) vredelievend met elkaar om kunnen gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Caresses wo 15 dec 2010 - 23:02

Het belangrijkste is dat ze door een deur kunnen. Maar het kan ook prima dat alleen een ouder het kind opvoed en de andere buiten beeld is.
(Al denk ik wel dat het beste is wanneer beide ouders een liefdevolle relatie hebben en ze steun aan elkaar hebben, ook wat betreft de opvoeding.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Petteflet wo 15 dec 2010 - 23:04

Ik vind het belangrijker dat ouders door 1 deur kunnen, dan dat de ouders samenwonen.

Kinderen lijden meer onder ruzie en onderlinge spanningen.

Zelf ben ik een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders gingen scheiden toen ik 4 jaar was. Wel zijn mijn ouders als "volwassen" mensen met elkaar om blijven gaan, ongeacht hetgeen wat er is voorgevallen en dat ze niet meer met elkaar verder konden. Ik vind dat je dit namelijk wel verplicht bent aan je kind.
Het moet dan uiteraard wel van beide kanten komen.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 23:05

Petteflet (do dec 16 2010, 11:04) schreef:

Zelf ben ik een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders gingen scheiden toen ik 4 jaar was. Wel zijn mijn ouders als "volwassen" mensen met elkaar om blijven gaan, ongeacht hetgeen wat er is voorgevallen en dat ze niet meer met elkaar verder konden. Ik vind dat je dit namelijk wel verplicht bent aan je kind.
Het moet dan uiteraard wel van beide kanten komen.

Heb je er moeite mee gehad dat ze niet meer bij elkaar waren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 23:14

De meest ideale situatie zijn twee ouders die liefdevol samenleven. Maargoed, als dat liefdevol samenleven niet meer lukt, lijkt mij het voor alle partijen beter als de ouders liefdevol apart wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 23:25

Een kind heeft gelukkige ouders nodig. En dan heb ik inderdaad ook liever dat ze normaal door 1 deur kunnen dan dat ze ongelukkig geforceerd bij elkaar blijven voor de kinderen. Dat gaat niet werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Makamba do 16 dec 2010 - 1:41

Natuurlijk zou het ideaal zijn als ouders gelukkig zijn én samen in een huis wonen met hun kroost. In mijn geval is mijn relatie ook over gegaan. Ondanks dat we niet meer samen zijn hebben we besloten het zo goed mogelijk te doen voor onze dochter, want zij heeft er immers niet om gevraagd. Ik heb ook nog nooit tegen hem gezegd dat hij haar niet meer mag zien of iets dergelijks. Hij is altijd welkom, als ie maar even van tevoren laat weten dat hij haar wil zien. We hebben dus ook geen hele strenge afspraken over wanneer hij haar mag zien. Ze gaat standaard om het weekend, maar als hij straks grotere woonruimte heeft en mijn dochter het graag wil mag ze (van ons beiden) elk weekend naar hem toe.

We hebben laatst ook gewoon samen Sinterklaas gevierd en kerst vieren we ook samen (wel nog met familieleden erbij). Haar doop hebben we samen gevierd en haar verjaardagen ook. Als hij haar thuis komt brengen eet hij ook mee. Hij is hier ook gewoon welkom als hij haar een dagje wil zien. Makkelijk is het allemaal niet, maar ik vind dat mijn dochter recht heeft op een vader én een moeder. Ik zie er dus ook het nu niet van in om hem de deur te wijzen of om heel moeilijk te gaan doen tegen hem.

We houden dan wel niet meer van elkaar, maar we houden wel van háár en wie ben ik om hem en mijn dochter dat allemaal te ontnemen. Ik ben dus van mening dat het veel en veel belangrijker is dat ouders goed met elkaar overweg kunnen. Mijn dochter kan nu toch van onze aanwezigheid genieten, alleen op een andere manier.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Limburg85 do 16 dec 2010 - 2:25

Een kind heeft gelukkige ouders nodig, dat betekend niet dat ze dan automatisch nog bij elkaar zijn. Het mooiste plaatje is als de ouders gelukkig bij elkaar zijn maar zo gaat het helaas niet altijd in het leven. Als die situatie gebeurt, dan is het belangrijk dat de ouders door 1 deur kunnen en ieder een gelukkig leven lijden. Helaas is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Wij zitten hier in zo´n situatie. Mijn vriend heeft een zoontje maar de moeder en hij zijn uit elkaar en helaas lukt het niet om samen door 1 deur te gaan, hoe graag we dat ook zouden willen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Merai do 16 dec 2010 - 2:33

Dromertje (do dec 16 2010, 11:14) schreef:De meest ideale situatie zijn twee ouders die liefdevol samenleven. Maargoed, als dat liefdevol samenleven niet meer lukt, lijkt mij het voor alle partijen beter als de ouders liefdevol apart wonen.

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 2:41

Limburg85 (do dec 16 2010, 14:25) schreef:
Wij zitten hier in zo´n situatie. Mijn vriend heeft een zoontje maar de moeder en hij zijn uit elkaar en helaas lukt het niet om samen door 1 deur te gaan, hoe graag we dat ook zouden willen.

Oh vreselijk is dat he. Ik zie het hier in mijn naaste omgeving ook. Die mensen kunnen ook niet door 1 deur en het was zelfs zo erg dat 1 van de twee de ander de kindjes niet eens gunde met Sinterklaas terwijl die ene zelf niet eens van plan was Sinterklaas te vieren. Hoezo we spelen het over de rug van de kindjes......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 2:49

Samenwonende ouders is niet per sé nodig, maar wel beter. Als ze tenminste door 1 deur kunnen samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Limburg85 do 16 dec 2010 - 2:53

Jetje (do dec 16 2010, 14:41) schreef:
Limburg85 (do dec 16 2010, 14:25) schreef:
Wij zitten hier in zo´n situatie. Mijn vriend heeft een zoontje maar de moeder en hij zijn uit elkaar en helaas lukt het niet om samen door 1 deur te gaan, hoe graag we dat ook zouden willen.

Oh vreselijk is dat he. Ik zie het hier in mijn naaste omgeving ook. Die mensen kunnen ook niet door 1 deur en het was zelfs zo erg dat 1 van de twee de ander de kindjes niet eens gunde met Sinterklaas terwijl die ene zelf niet eens van plan was Sinterklaas te vieren. Hoezo we spelen het over de rug van de kindjes......

Helaas komt dit heel bekend voor wat het voor iedereen moeilijk maakt. Helaas gaat dit allemaal over de rug van het kind en terwijl daar helemaal niet aangedacht wordt terwijl ze juist zeggen van wel. Jaloezie doet heel veel met een mens Cry
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Petteflet do 16 dec 2010 - 2:53

Gekje (do dec 16 2010, 11:05) schreef:
Petteflet (do dec 16 2010, 11:04) schreef:

Zelf ben ik een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders gingen scheiden toen ik 4 jaar was. Wel zijn mijn ouders als "volwassen" mensen met elkaar om blijven gaan, ongeacht hetgeen wat er is voorgevallen en dat ze niet meer met elkaar verder konden. Ik vind dat je dit namelijk wel verplicht bent aan je kind.
Het moet dan uiteraard wel van beide kanten komen.

Heb je er moeite mee gehad dat ze niet meer bij elkaar waren?

Nee echt totaal niet! Vond het zelf wel leuk. Was de enige iin de klas waarvan de ouders gescheiden waren. Had 2 mooie kamers, ging 6 weken op vakantie in de zomer, kreeg altijd 2 grote kadoos voor mijn verjaardag. Ik heb het dus nooit als negatief ervaren.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 3:03

Mijn inziens heeft een kind dat inderdaad nodig. De ouders liefdevol samen.
Maar als liefdevol niet bestaat binnen dat huis, lijkt het mij beter om je ouders gescheiden van elkaar te hebben.
Ik denk dat dat minder kwaad kan voor een kind, dan constant ruzie of irritaties. Ook al wil je zoiets verbergen, een kind merkt dat echt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 3:24

Limburg85 (do dec 16 2010, 14:53) schreef:
Jetje (do dec 16 2010, 14:41) schreef:
Limburg85 (do dec 16 2010, 14:25) schreef:
Wij zitten hier in zo´n situatie. Mijn vriend heeft een zoontje maar de moeder en hij zijn uit elkaar en helaas lukt het niet om samen door 1 deur te gaan, hoe graag we dat ook zouden willen.

Oh vreselijk is dat he. Ik zie het hier in mijn naaste omgeving ook. Die mensen kunnen ook niet door 1 deur en het was zelfs zo erg dat 1 van de twee de ander de kindjes niet eens gunde met Sinterklaas terwijl die ene zelf niet eens van plan was Sinterklaas te vieren. Hoezo we spelen het over de rug van de kindjes......

Helaas komt dit heel bekend voor wat het voor iedereen moeilijk maakt. Helaas gaat dit allemaal over de rug van het kind en terwijl daar helemaal niet aangedacht wordt terwijl ze juist zeggen van wel. Jaloezie doet heel veel met een mens Cry

Veel sterkte voor jou en je vriend. Hopelijk komt er een dag dat de communicatie wel beter gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  sheila123 do 16 dec 2010 - 4:59

Coco (do dec 16 2010, 15:03) schreef:Mijn inziens heeft een kind dat inderdaad nodig. De ouders liefdevol samen.
Maar als liefdevol niet bestaat binnen dat huis, lijkt het mij beter om je ouders gescheiden van elkaar te hebben.
Ik denk dat dat minder kwaad kan voor een kind, dan constant ruzie of irritaties. Ook al wil je zoiets verbergen, een kind merkt dat echt wel.
Eens.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind heeft samenwonende ouders nodig. Empty Re: Een kind heeft samenwonende ouders nodig.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum