Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitjes met kind van 20 maanden

4 plaatsers

Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 8:31

Jaa wij hebben vakantie!
Nu willen we een paar dagen wat uitjes plannen met onze dochter van bijna 20 maanden.
We hebben ook nog aardig kaartjes liggen van de C1000 en hebben i.i.g. Dierentuin Amersfoort in gedachte.
Ik had ook naar Plopsaland gekeken, maar denk dat ze hier nog te jong voor is.
We willen we ook nog een middag naar Ballorig en als het mooi weer is naar het kabouterbos+aansluitend pannenkoeken eten.

Zwemmen gaan we al doen als we een weekje weg zijn, maar mocht het toch nog zomers weer worden, willen we een keer naar het strand.

Iemand verder nog leuke ideeen, ook voor als het zulk weer als nu blijft? We wonen trouwens in Flevoland, het hoeft niet naast de deur te zijn,maar wel een beetje in de buurt, anders is ze het al zat voor we er zijn!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:32

Voor plopsaland is ze groot zat hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:33

Je noemt al een paar dingen maar wat wij in onze vakantie gedaan hebben:

Ballorig
dierentuin
kinderboerderij (is echt een grote hit hier bij de jongste van bijna 2!)
speeltuin

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Pien do 11 aug 2011 - 8:41

In Ermelo zit een overdekte speeltuin die boerderijpret heet, die schijnt erg leuk te zijn.

Verder zit in Epe een leuke dierentuin, athans, dat heb ik van horen zeggen, die heet de Wissel. Waarschijnlijk ken je het wel.

In Apeldoorn heb je natuurlijk de Apenheul en er vlak in de buurt zit ook Malkenschoten. Dat schijnt ook heel leuk te zijn maar is volgens mij niet overdekt.

Zwemmen bij de Eemhof is misschien ook leuk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 8:43

HeartBeat schreef:Voor plopsaland is ze groot zat hoor smile

Hmm dacht dat je voor veel dingen toch wel groter dan 85/96 cm moest zijn..
Al is er natuurlijk alleen al een heleboel te zien!
Maar hoe gaat dat dat bijvoorbeel bij Plop`s speelboom? Ze moeten dan 85cm zijn, ze is 81cm, maar speelt en klimt graag in een ballenbak. Of bij die glijbaan met matjes, mogen ze onder de 85 cm niet, maar onder de 96 met begeleiding, terwijl ze dit erg mooi zal vinden. Kijken ze erg naar de lengte of is dit meer aan de ouders om hierover te beslissen?

@ Arden: Kinderboederij gaat het niet worden, ze is als de dood voor dieren als ze te dichtbij komen. Op het park waar we heen gaan is ook een kinderboerderij, we willen wel proberen hier regelmatig heen te gaan, maar willen er buiten die week om geen uitje van maken. We weten zeker dat we haar daar geen plezier mee doen, daarom willen we "safe" naar een dierentuin gaan waar de dieren achter het hek/glas zitten. Dan vindt ze het wel mooi!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 8:45

Aangezien je het over de dierentuin in Amersfoort hebt ga ik er even vanuit dat je in die omgeving zit:

Monkeytown in Amersfoort (lekker overzichtelijk, met een aparte verdieping voor kindjes van 0-4 jaar)
De piramide van Austerlitz (kleine kermis, ouderwetse speeltuin en restaurant met groot terras)
Kidzcity in Utrecht (vind ik zelf een van de leukere indoor speeltuinen)
Het Doornse gat (geen enorm spectaculaire speeltuin, maar wel leuk om lekker rond te rennen)
SchatEiland Zeumeren (soort overdekt strand, is wel iets meer voor oudere kindjes maar toch ook wel leuk voor kleintjes, zeker in een zomer waarin je niet zo makkelijk naar het echte strand kunt)
Plopsa Indoor Coevorden is ook al heel leuk hoor, voor zulke kleintjes. Yrsa heeft er echt van genoten.

Met mooi weer: het Henschotermeer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 8:47

Pien schreef:In Ermelo zit een overdekte speeltuin die boerderijpret heet, die schijnt erg leuk te zijn.
Klopt! daar is ze eens met mijn moeder heen geweest. Ze vond het erg leuk, maar het was niet heel groot zij mijn moeder.
Gaan denk ik nu naar ballorig in Lelystad, daar zijn ze pas met het kdv geweest en dat vond ze geweldig!


Wissel/Apenheul. Voor de dieren willen we naar Amersfoort met de kaartjes van de C1000, apenheul lijkt me ook leuk, maar geen succes met haar angst voor dieren die niet in de buurt mogen komen(afstand/1meter is vaak al ver genoeg)

Zwemmen bij de Eemhof is misschien ook leuk!
We gaan die week vakantie al naar CenterParcs Wink


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 8:50

PiP schreef:

Hmm dacht dat je voor veel dingen toch wel groter dan 85/96 cm moest zijn..
Al is er natuurlijk alleen al een heleboel te zien!
Maar hoe gaat dat dat bijvoorbeel bij Plop`s speelboom? Ze moeten dan 85cm zijn, ze is 81cm, maar speelt en klimt graag in een ballenbak. Of bij die glijbaan met matjes, mogen ze onder de 85 cm niet, maar onder de 96 met begeleiding, terwijl ze dit erg mooi zal vinden. Kijken ze erg naar de lengte of is dit meer aan de ouders om hierover te beslissen?

Yrsa is ook onder de 85 centimeter en zij is gewoon samen met Dion van die glijbaan geweest. Als je boven de 96 centimeter bent krijg je wel een stempeltje op je hand, dus bij bepaalde attracties controleren ze wel echt of een kind daar in mag, maar niet overal. Bij die glijbaan klim je gewoon zelfstandig met je kindje naar boven. Yrsa is dus van die glijbaan af geweest en in een draaimolentje van Bumba met springende kikkertjes en in zo'n Bumba speeltuin en in de stoomcarrousel. Er was ook een liveshow van Bumba en af en toe kwamen er figuren van Studio 100 langs, dat vond ze ook erg mooi.

Ik zou het gewoon doen, als ze onder de 85 centimeter is dan mag ze er ook gratis in. Wij hadden kortingsbonnen, maar als je via internet kaartjes koopt dan zijn ze ook iets goedkoper.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:54

PiP o dan is kinderboerderij inderdaad niet zo leuk! Hier is ze juist gek van dieren, altijd al geweest, ze aait het liefst alles en loopt achter elk dier aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 8:57

Op zich zijn er ook wel kinderboerderijen waar je niet per se tussen de dieren hoeft te lopen, maar ze ook van een afstandje kunt bekijken, die zijn dan wel handig om te oefenen. In Zeist zit een heel leuke met ook een speeltuin erbij. Daar loopt niet zo snel zomaar een dier voor je neus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 8:57

Susan heeft al geantwoord dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 8:59

Oh, je woont in Flevoland, ik lees met mijn neus. Nou ja, een aantal van de dingen die ik noemde zijn dan evengoed wel te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 8:59

Susan schreef:Aangezien je het over de dierentuin in Amersfoort hebt ga ik er even vanuit dat je in die omgeving zit:

Monkeytown in Amersfoort (lekker overzichtelijk, met een aparte verdieping voor kindjes van 0-4 jaar)
De piramide van Austerlitz (kleine kermis, ouderwetse speeltuin en restaurant met groot terras)
Kidzcity in Utrecht (vind ik zelf een van de leukere indoor speeltuinen)
Het Doornse gat (geen enorm spectaculaire speeltuin, maar wel leuk om lekker rond te rennen)
SchatEiland Zeumeren (soort overdekt strand, is wel iets meer voor oudere kindjes maar toch ook wel leuk voor kleintjes, zeker in een zomer waarin je niet zo makkelijk naar het echte strand kunt)
Plopsa Indoor Coevorden is ook al heel leuk hoor, voor zulke kleintjes. Yrsa heeft er echt van genoten.

Met mooi weer: het Henschotermeer.

Wij wonen in D.ronten (niet quoten graag)
Maar Amersfoort is heel goed te doen(35/40min) Utrecht een uur.
Er zitten leuke dingen tussen, ga ze meteen even opslaan in een bestandje!

Ik ga dan toch nog eens over Plopsaland nadenken, lijkt me(ja mij ook angel ) toch wel erg leuk.
Zie nu je 2e berichtje, straks/morgen eens aan mijn man vragen wat hij er van vindt.
Klinkt goed en heb nog 5 kaartjes van de C1000 volgens mij buiten Dierenpark Amersfoort om

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 9:07

Arden schreef:PiP o dan is kinderboerderij inderdaad niet zo leuk! Hier is ze juist gek van dieren, altijd al geweest, ze aait het liefst alles en loopt achter elk dier aan.

Het is best wel erg en ook wel lastig soms bij mensen thuis die een hond of kat hebben.
Heb het laatst voor de 2e keer aangegeven op het cb en ze heeft het nu ook genoteerd.
De volgende keer zou ze er weer naar vragen en als het dan nog zo was wou ze er volgens mij dieper op ingaan.
Nu gaf ze als tip een honden(aai) boekje halen... Alleen op plaatjes/tv/afstand vindt ze dieren geweldig.
Laatst liep ik op het dorp met de buggy en zat ze te wijzen en te roepen naar een hondje bij iemand op de arm. Die vrouw dacht ze hem wou aaien, ik zei nog dat ze bang was voor honden, maar nee die vrouw dacht dat ze hem wou aaien. Nou dat heeft ze geweten, haha. Of als ze op de fiets zit dan wijst/roept ze alle honden na, ook als er 1 naast de fiets staat, haal ik haar er vanaf dat weet ze niet hoesnel ze bij mij in de armen moet klimmen...

Ik ga nu wel heel off-topic silent

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 9:11

Haha, Yrsa wil juist iedere hond aaien. Laatst op de camping liep ze met uitgestoken handje op een enorm bakbeest van een hond af, ik dacht dat ik erin bleef. Het leek wel een paard.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:18

Susan dat doet de jongste hier ook... doodeng vind ik het af en toe.

PiP dat is wel erg lastig zeg. Ik zou inderdaad proberen met zo'n boekje haar iets minder bang te maken, en misschien toch juist naar zo'n kinderboerderij gaan zoals Susan noemt en dan heel duidelijk alles benoemen, op een speelse manier, en haar er op die manier kennis mee te laten maken. Desnoods terwijl ze de hele tijd als een aap aan je hangt haha. Het lijkt me wel lastig als ze zo bang is voor alle dieren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 9:29

Misschien heb ik er zelf ook wel aan meegeholpen, maar het cb gaf aan dat dat niet hoeft en het ook gewoon aan het kind kan liggen.
De hond van mijn schoonouders gromde en was agressief tegen mij vanaf dat ik zichtbaar zwanger was. Ik heb haar na de geboorte meteen uit de buurt van die hond gehouden. Daarnaast ben ik een ook vies van die haren Embarassed (jack russel die heel erg haart)
Een konijn is nog het minste waar ze bang voor is, maar die zou ze ook echt niet aaien.
Heb er al wel aan gedacht om een konijn te nemen, maar straks vind ze dat ook niet wat en ik mag dat hok steeds schoonmaken. Daarnaast heeft mijn man astma, dus het kan ook met de kou niet naar binnen.
We gaan nu wat vaker naar dieren toe, zoals nu naar de dierentuin en we gaan soms hier in het dorp naar de kinderboerderij. Straks op vakantie wou ik een paar keer naar die kinderboerderij gaan, maar denk dat we dat dan gewoon elke dag gaan doen en dan hier in het dorp ook wat vaker.

Ik ga mijn bedje maar eens in! Hoor dat mijn man pas om half 12 thuis is, maar dan heeft hij wel morgen al vakantie smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 9:32

Ik denk niet dat jij daarmee die angst veroorzaakt hebt, het is toch logisch dat je je kind uit de buurt houdt bij agressieve honden? Dat doe ik zelf ook met mijn kinderen, ik denk iedere ouder wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  LMCurious vr 12 aug 2011 - 21:07

PiP schreef:Misschien heb ik er zelf ook wel aan meegeholpen, maar het cb gaf aan dat dat niet hoeft en het ook gewoon aan het kind kan liggen.
De hond van mijn schoonouders gromde en was agressief tegen mij vanaf dat ik zichtbaar zwanger was. Ik heb haar na de geboorte meteen uit de buurt van die hond gehouden. Daarnaast ben ik een ook vies van die haren Embarassed (jack russel die heel erg haart)
Een konijn is nog het minste waar ze bang voor is, maar die zou ze ook echt niet aaien.
Heb er al wel aan gedacht om een konijn te nemen, maar straks vind ze dat ook niet wat en ik mag dat hok steeds schoonmaken. Daarnaast heeft mijn man astma, dus het kan ook met de kou niet naar binnen.
We gaan nu wat vaker naar dieren toe, zoals nu naar de dierentuin en we gaan soms hier in het dorp naar de kinderboerderij. Straks op vakantie wou ik een paar keer naar die kinderboerderij gaan, maar denk dat we dat dan gewoon elke dag gaan doen en dan hier in het dorp ook wat vaker.

Ik ga mijn bedje maar eens in! Hoor dat mijn man pas om half 12 thuis is, maar dan heeft hij wel morgen al vakantie smile

Joris is precies zoals jij omschrijft. Vind op de kinderboerderij het hek ertussen nog niet genoeg, als er een geit naar hem toe loopt loopt hij een meter of 2 achteruit. En honden vind ie ook maar niks. Sinds een maand ongeveer lijkt het langzaam iets beter te gaan. Tijdens het wandelen komen we vaak dezelfde labrador tegen. En die mag nu op een 50cm afstand komen. En als er andere honden worden uitgelaten hoef ik hem niet meer op te tillen, maar weet ie dat ze gewoon voorbij lopen. Wat wij wel ook gedaan hebben bij vrienden die een hond hebben (hoogbejaarde luie hond), is hem niet meer waarschuwen. Dus dan ging hij in de keuken kijken bij vrienden, en zat die hond om de hoek te eten. Dat had ie de eerste keer niet eens door. Maar doordat die hond niks ad gedaan keek hij de 2e keer wel, maar liep er ook gewoon langs af. Het feit dat wij hem aaiden, vond ie wel interessant, dus toen de hond sliep durfde hij hem ook wel te aaien. Toen we weggingen en de hond wakker was niet meer, haha. Maar goed, sindsdien merk ik wel weer een verbetering op straat.
Andere dieren heeft Joris het dus ook niet op. Maar een tijd terug bij een vriendinnetje van hem die een poes heeft wezen spelen. En als iemand die poes dan vasthoud en zn vriendinnetje gaat die poes aaien, dan wil hij dat ook wel. Maar Joris ziet gewoon niet genoeg dieren, en ik heb het er ook niet zo op, dus tja. Ik vind het vooral belangrijk dat zijn ergste angst over is! Vond het zo sneu voor hem.

Ontopic; wij hebben ook die korting van de c1000, zitten ook te twijfelen over plopsaland. haha.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitjes met kind van 20 maanden Empty Re: Uitjes met kind van 20 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum