Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.

+10
PapillonRose
Thunder
PiP
vlinder19
Susan
Darius
missmarm
Bruintje Beer
Liadan
meisjesmama
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.  Empty Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 20:55

Even een vraagje, niet omdat ik me zorgen maak maar ik heb het idee dat we weer 'bang' worden gemaakt door de neuroloog en door het CB om uiteindelijk iets wat wel weer mee zal vallen. Mara is de afgelopen 10 weken maar 400 gram gegroeid en 1,5 cm. Ze weegt nu 8600 gram en ze is 72 cm. Ze groeit iets onder de middelste lijn. Als dit zo door blijft gaan moeten we ook nog naar een andere kinderarts en daar weer onder behandeling en ik vond al die ziekenhuisafspraken wel even genoeg zo, we blijven maar op en neer rijden.

Naar mijn idee is Mara helemaal niet zo klein, vandaar mijn vraag wat jullie kindje zijn/haar gewicht en lengte was met 10 maanden. S.enna was inderdaad met 10 maanden een stuk groter maar goed die is ook met ruim 8 pond en 56 cm. geboren.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.  Empty Re: Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:31

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Als Mara gewoon haar lijntje volgt. Ze maakt natuurlijk veel mee waardoor het lijntje soms af kan buigen.

Laatst aangepast door BlueBell op di 1 feb 2011 - 21:44; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : prive)

Gast
Gast

Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.  Empty Re: Wat was de lengte en gewicht van jou kind bij 10 maanden.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:37

Bedankt voor je antwoord. M.ara eet en drinkt ook best redelijk, ze krijgt pap 210 cc van bv. ong. een halve boterham, nog 100 cc melk, 2 stuks fruit met een liga koek, warm eten, ong. 1 potje, yoghurt en in de avond nog 100 cc melk. Ze eet en drinkt dus best goed.

De artsen zijn ook meer ongerust omdat ze de laatste maanden niet meer lijkt te groeien, een klein beetje maar ik dacht dat baby's altijd in het begin heel snel groeien en daarna weer wat rustiger ?

Wat vervelend dat je dochterje niet helemaal gezond is, wat heeft ze als ik vragen mag.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:37

Ik heb het even terug gezocht
Indy was 71 cm en 8900 gram
Merle was met 11 maanden 72 cm en 8830 gram

naar mijn idee weinig om je zorgen over te maken Very Happy

liefs

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama di 1 feb 2011 - 21:43

Ik heb natuurlijk 2 verschillende kids maar:
E. woog toen 8900 gram en was 70 cm
R. weegt 10700 gram en is 75 cm
dus ik vind M.ara helemaal niet onder het gewicht dus.
Ieder kind loopt zijn/haar eigen lijn en als die niet te veel gaat afwijken van haar eigen lijn is het prima toch. Ze heeft genoeg meegemaakt in haar korte leventje nu al hoor!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:45

Ik heb je een PM gestuurd Mama van 2

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:50

Ik maak me ook geen zorgen hoor maar iedere keer is het wel weer wat, naar mijn idee groeit ze rustig, ze eet en drinkt goed dus ik zie het probleem niet zo maar ja nu willen ze me weer gaan doorsturen naar de kinderarts omdat ze bang zijn dat M.ara te langzaam gaat groeien vanwege haar hoge medicijnen gebruik, zelf willen we het nog even aankijken wat ja, wat kunnen ze er tegen doen ? Ze zal en moet die medicijnen toch haar leven lang moeten blijven gebruiken. Soms hebben we gewoon een beetje het idee dat er altijd wel 'iet's' moet zijn waarvoor ze extra op controle moet, wij hebben zelf zoiets van wacht het nog maar eens een maandje of 6 af en dan zien we wel weer verder.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama di 1 feb 2011 - 21:54

Hier houdt het cb eindelijk een zijn mond nu R. Door genoeg mensen in de gaten word gehouden. Zelfs toen ik een vraag had over de prikkn adviseerde ze me het aan de kinderarts te vragen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Liadan di 1 feb 2011 - 21:55

Yara woog met 10,5 maand 8210 gram en was 71,5 cm. Ze is trouwens ook een tijd weinig gegroeid, met 14 maanden woog ze 8560 gram, een maand later moesten we terugkomen omdat ze niet zoveel aangekomen was en toen woog ze 8600 gram (dus in 1 maand wel 40 gram aangekomen).
Ik heb me nooit zorgen gemaakt, Yara is nu eenmaal een klein ding (nu nog maar 9,8 kilo en 83 cm).
Ik zou als ik jullie was je eigen gevoel hierin volgen zolang ze wel blijft groeien en niet af valt. Als je je zorgen gaat maken om haar groei zou ik wel aan de bel trekken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 22:08

Is dit niet ook ongeveer de leeftijd dat ze niet meer zo snel groeien?

H woog met 10 maanden 8300 gram en was ze 75 cm.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 22:15

Hier woog ze ongeveer 8,8 kg met 10 maanden. En zij is zelfs geboren met ruim 4 kilo dus in verhouding weinig gegroeid.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 1 feb 2011 - 22:16

S. woog met 9 halve maand maar 7420gr en was 70,5cm. S. is al vanaf de geboorte een heel tenger meisje. Net als haar mama. Maar ik heb me nooit zorgen gemaakt. Het CB wel maar ze eet gewoon goed naar behoren.

Ze weegt nu met 18 maanden ook maar net 9 kilo. Ze volgt gewoon haar eigen lijntje altijd al gedaan.

Ik zou me geen zorgen maken. Volgens mij groeit ze naar behoren!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  missmarm di 1 feb 2011 - 22:36

Met 10 maand was Kevin 7350 en 70 cm Embarassed Hij was toen net flink ziek geweest en is van oktober tot januari 400 gram afgevallen pas in april met bijna een jaar was hij 8500 gram. Nu met 20 maand precies 10 KG.

Nick was altijd lang en fors die was ruim 10 kg met net een jaar en al bijna 80 cm.

Is ze ziek of verkouden geweest? Hier staat Kevin dan tijden stil qua groei en ontwikkeling. Pas nu na 2 antibiotica kuren in 5 weken groeit en eet hij weer goed en begint hij "goed" te praten terwijl hij al bijna 2 wordt.

Maar logisch hoor dat je je sneller bezorgt voelt met jullie meisje. hug Petje af voor jullie

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:39

Zolang Mara gewoon haar lijn netjes blijft volgens lijkt mij niet dat er al zorgen gemaakt moeten worden door cb.
Als ze nu enorm afwijkt naar beneden ja dan is er reden voor controle !

Maar maken ze zich niet sneller zorgen omdat mara ziek is ?

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 2 feb 2011 - 1:48

Waarom moet je nu ook nog naar het CB, als M door zoveel artsen in de gaten wordt gehouden? (ja sorry, ik vind het CB echte zeikmensen zonder gezond verstand)

Ik zit nu op het werk dus kan even niet in het groeiboekje kijken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan wo 2 feb 2011 - 1:52

Ezra was met 9 maanden 72,5 centimeter en 8650 gram en met 11 maanden 76,5 centimeter en 9380 gram.

Yrsa was met 10,5 maanden 69 centimeter en 8260 gram.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:59

Darius schreef:Waarom moet je nu ook nog naar het CB, als M door zoveel artsen in de gaten wordt gehouden? (ja sorry, ik vind het CB echte zeikmensen zonder gezond verstand)

Ik zit nu op het werk dus kan even niet in het groeiboekje kijken.

Ze moet nog naar het cb voor de inentingen, verder komen we daar niet. Ik heb net nog eens gebeld en de neuroloog maakte zich met name zorgen omdat ze zo weinig is gegroeid, het zou door de medicijnen kunnen komen, die kunnen haar groei belemmeren dus we hebben er weer een afspraak bij voor de kinderarts.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:09

De jongste woog toen 7445 en was 71 cm, hij was toen ruim 9 maanden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:13

Dat weinig groeien, ze zullen het bij haar idd goed in de gaten houden, maar hier groeide de jongste ook maar minimaal. Hij is nu nog steeds aan de lichte kant, net 9 kilo geweest terwijl hij over 2 dagen 2 wordt. Maar ik maak me er verder niet zo druk om. Dat ligt bij jullie natuurlijk weer anders, maar het hoeft dus niet meteen van de medicatie te komen oid, elk kindje groeit weer anders.

Gast
Gast

Bericht  vlinder19 wo 2 feb 2011 - 7:21

Ik heb even voor je teruggezocht:

F.ay was met 9,5 maand 8400 gr en 70+cm
en met 11 maand 8665 gr en 71 cm...

Zoals je ziet is ze toen in 1,5 mnd maar 265gr gegroeid en minder als een centimeter, maar
ik meen mij te herinneren dat ze toen in de tussentijd griep heeft gehad en dus een tijdje weinig at, en bij zn
kleintje merk je dat direct. Ik zal me niet teveel zorgen maken hoor, fay zat ook altijd onder de 'lijnen' van het cb, maar ik vind het prima, ze volgt haar eigen lijn en doet het verder goed.

Liefs
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331

Bericht  PiP wo 2 feb 2011 - 8:34

Even gekopieerd van hyves:
4240 gram en 54 cm (4 weken)
4750 gram en 56.5 (8 weken)
5390 gram en 60.5 cm (3 maand)
5880 gram en 62 cm (4- maand) extra
6010 gram en 63.5 cm (4+ maand)
6420 gram en 63 cm (5- maand) extra
7000 gram en 66 cm (6- maand) extra
7020 gram en 67 cm (6+ maand)
7710 gram en 68 cm (7,5 maand)
8370 gram en 71 cm (9 maand)
8970 gram en 73 cm (10,5 maand)
8710 gram en 74.5 cm (11,5 maand)
9100 gram en 74.5 cm (12,5 maand) extra

Tegen de 11 maanden is ze gaan lopen, dit zie je terug in het gewicht.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Thunder wo 2 feb 2011 - 8:43

Met 9,5 maand woog de jongste 7190 gram bij een lengte van 67,8 cm.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  PapillonRose wo 2 feb 2011 - 9:01

Hier is mijn meisje nog lang niet bij de 10 maanden, maar heb wel soortgelijke ervaring met het CB.

Ze maken je snel zenuwachtig vind ik! Zo vonden ze eerst dat mijn meisje in het begin weinig groeide en ik me al helemaal druk maken.. Komen we bij de kinderarts en die vond dat ze het prima deed!

Tuurlijk zou ik het wel laten checken, want je weet maar nooit. Maar voor de korte periode dat ik nu ervaring bij het CB heb weet ik wel dat ze je daar flink onzeker kunnen maken, en lang niet altijd terecht. Succes met je meisje!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flemy wo 2 feb 2011 - 9:47

Met 9 maanden was ze 9400 gram en 77,5cm.
Iets in die richting dus smile
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  xxjojootjexx wo 2 feb 2011 - 10:16

Heb je zelf haar gewichten ook al ingevoerd in een bv-curve? M.ara krijgt toch bv.. Naja iig gedeeltelijk.
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Daar kun je het invullen. Wellicht ziet het er dan al heel anders uit.. Misschien is ze wel iets kleiner als gemiddeld, maar als haar lijntje niet extreem afvlakt, maar gewoon netjes blijft volgen, dan lijkt mij er vrij weinig aan de hand.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: