Verhaal yes, geweld op kinderdagverblijf
+9
Sweety
Snoopy
minoessepoes
Toet
Muppetje
Tania
Lejow
ExpressoB
Jilke
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Verhaal yes, geweld op kinderdagverblijf
Lejow schreef:Maar waar stond dat de leidster hete thee dronk terwijl ze het kindje vast had dan?
Wellicht lag het kindje in de wipper, stond de thee op tafel en werd het per ongeluk om gestoten?
Dan vind ik het nog steeds slecht dat warme dingen in de buurt van baby's / kinderen zijn. Ongeluk zit in een kleine hoek, dus als je ook maar iets eraan kan doen om die kans zo klein mogelijk te houden, dan is dat het wel.
Gast- Gast
Waarom laat je als leidster dan in godsnaam thee op een tafel staan? Net zo fout..Lejow schreef:Maar waar stond dat de leidster hete thee dronk terwijl ze het kindje vast had dan?
Wellicht lag het kindje in de wipper, stond de thee op tafel en werd het per ongeluk om gestoten?
Waar zet jij je thee in de klas?
Gast- Gast
Bij ons staat in het ped. beleid dat wij geen thee mogen drinken met een kindje op schoot. Lijkt me vrij logisch, ook al is die thee 'afgekoeld'.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
jeetje, ik mag hopen dat er geen kdv's zijn waar je wel thee mag drinken met een kindje op schoot!
wij mogen wel thee drinken op de groep, maar in de keuken (zit aan de groep vast, kinderen kunnen er niet komen dmv hekje).
ook al kunnen de kinderen niet in de keuken komen, toch zet ik het zelfs daar gewoon hoog, is automatisme....
en daarbij, thee die voor ons "afgekoeld" is, kan voor een kindje alsnog harstikke heet zijn en zorgen voor brandwonden
wij mogen wel thee drinken op de groep, maar in de keuken (zit aan de groep vast, kinderen kunnen er niet komen dmv hekje).
ook al kunnen de kinderen niet in de keuken komen, toch zet ik het zelfs daar gewoon hoog, is automatisme....
en daarbij, thee die voor ons "afgekoeld" is, kan voor een kindje alsnog harstikke heet zijn en zorgen voor brandwonden
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Smikkell schreef:Waarom laat je als leidster dan in godsnaam thee op een tafel staan? Net zo fout..Lejow schreef:Maar waar stond dat de leidster hete thee dronk terwijl ze het kindje vast had dan?
Waar zet jij je thee in de klas?
Ik drink geen thee, en ook geen koffie trouwens.
Maar had ik het gedronken had het op mijn bureau gestaan, daar komen de kinderen niet achter.
Ik wil het hier niet mee goed praten, ik probeer het alleen ook van een andere kant te bekijken. Je hoeft, hoe fout ook, voor 2 sec je gedachten er niet bij te hebben en er kan al iets gebeurd zijn.
Voor het zelfde geld liep ze met haar kopje thee naar de keuken, ofzoiets en struikelde ze over een mat, waar het kindje op lag.
Je weet zo weinig van de situatie af, dat was alles wat ik er mee probeerde te zeggen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het met Lejow eens. Je weet bijna niks over de situatie. Natuurlijk; het kán voorkomen worden maar een ongeluk zit in een HEEL klein hoekje.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Wij mogen alleen thee drinken als de kindjes aan tafel zitten of in het wippertje en dan het liefst nog boven het blad waar de map e.d. ligt.
En als wij de waterkan met heet water willen vervoeren moeten we dan in een soort van bak doen.
En als wij de waterkan met heet water willen vervoeren moeten we dan in een soort van bak doen.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
ik vind het wel kwalijk als het gebeurde terwijl ze met thee aan het lopen was, terwijl er kinderen om haar heen speelden. bij ons wordt wel heel erg duidelijk vermeld, ook naar ouders toe, dat er absoluut niet gelopen mag worden met hete dranken. natuurlijk gebeurd het, en ik zeg niet dat ik het nooit gedaan heb. zoiets gaat 10x goed en 1x heel erg fout....
en ja, op het kdv kunnen ook gewoon ongelukjes gebeuren, net als thuis...ook leidsters zijn en blijven gewoon mense, en mensen doen wel iets ondoordachts of maken wel eens fouten
en ja, op het kdv kunnen ook gewoon ongelukjes gebeuren, net als thuis...ook leidsters zijn en blijven gewoon mense, en mensen doen wel iets ondoordachts of maken wel eens fouten
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ptss, en mijn verhaal? (lang verhaal)
» Huiselijk geweld
» Huiselijk geweld, wat te doen?
» Geweld en agressie op de werkvloer/ in de samenleving?
» Politie gebruikt weer geweld
» Huiselijk geweld
» Huiselijk geweld, wat te doen?
» Geweld en agressie op de werkvloer/ in de samenleving?
» Politie gebruikt weer geweld
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: