Huiselijk geweld, wat te doen?
+5
nina
Makamba
Alias
Zininzon
xxDila
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Huiselijk geweld, wat te doen?
Hey Meiden (en eventuele jongens!)
Ik heb sterk het vermoeden dat een vriendin van mij niet goed wordt behandeld door haar vriend. Ze heeft steeds vaker onverklaarbare blauwe plekken en dan ook nog met de voor mij smoesjes keukenkastje, autodeur etc. Ik weet het niet het voelt voor mij gewoon niet goed. Ook wanneer hij thuis komt en ik ben er nog, zo'n gespannen sfeer. Hij kan zo raar dingen brengen en zeggen dat alle haren bij mij overeind gaan staan!
Ik heb haar hier laatst mee geconfronteerd en dat werd bonje. Hoe ik dat wel niet van hem kon denken. Het was zo'n goede jongen etc etc. Maar iets zegt me gewoon dat het niet goed gaat! En als ik verder terug kijk merk ik dat ze wel eens vaker geblesseerd was. Maar dan niet zichtbaar. Dat ze moeilijk liep enzo maar dat schreef ze dan af als spierpijn, dat ze na het voetballen opeens niet meer douchte, ja vriend stond te wachten en dat was zo zielig, afspraken op het laatste moment afzeggen, vragen of ik wel eerst wilde belde voordat ik kwam (terwijl ik daarvoor zo vaak onverwacht kwam) en plotselinge dure cadeautjes van hem. Misschien zie ik ook wel spoken. Maar sinds ik dit vermoeden heb leg ik ook steeds meer verbanden met eerder in incidenten.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee moet. Alles zegt me dat het fout zit. Maar zij ontkent dit en ik wil onze vriendschap niet verder op het spel zetten. Ook heb ik het gevoel dat ze behalve mij niet veel andere contacten heeft & ik wil er dus voor haar zijn.. Plus ze heeft een zoontje en ik ben gewoon zo bang dat hij dit soort dingen moet aanzien of horen of misschien wel meemaken.
Wat moet of kan ik hier nu mee? En moet ik er iets mee of zouden jullie het laten rusten tot zij iets aangeeft?
Alvast bedankt!
xxDila
Ik heb sterk het vermoeden dat een vriendin van mij niet goed wordt behandeld door haar vriend. Ze heeft steeds vaker onverklaarbare blauwe plekken en dan ook nog met de voor mij smoesjes keukenkastje, autodeur etc. Ik weet het niet het voelt voor mij gewoon niet goed. Ook wanneer hij thuis komt en ik ben er nog, zo'n gespannen sfeer. Hij kan zo raar dingen brengen en zeggen dat alle haren bij mij overeind gaan staan!
Ik heb haar hier laatst mee geconfronteerd en dat werd bonje. Hoe ik dat wel niet van hem kon denken. Het was zo'n goede jongen etc etc. Maar iets zegt me gewoon dat het niet goed gaat! En als ik verder terug kijk merk ik dat ze wel eens vaker geblesseerd was. Maar dan niet zichtbaar. Dat ze moeilijk liep enzo maar dat schreef ze dan af als spierpijn, dat ze na het voetballen opeens niet meer douchte, ja vriend stond te wachten en dat was zo zielig, afspraken op het laatste moment afzeggen, vragen of ik wel eerst wilde belde voordat ik kwam (terwijl ik daarvoor zo vaak onverwacht kwam) en plotselinge dure cadeautjes van hem. Misschien zie ik ook wel spoken. Maar sinds ik dit vermoeden heb leg ik ook steeds meer verbanden met eerder in incidenten.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee moet. Alles zegt me dat het fout zit. Maar zij ontkent dit en ik wil onze vriendschap niet verder op het spel zetten. Ook heb ik het gevoel dat ze behalve mij niet veel andere contacten heeft & ik wil er dus voor haar zijn.. Plus ze heeft een zoontje en ik ben gewoon zo bang dat hij dit soort dingen moet aanzien of horen of misschien wel meemaken.
Wat moet of kan ik hier nu mee? En moet ik er iets mee of zouden jullie het laten rusten tot zij iets aangeeft?
Alvast bedankt!
xxDila
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Huiselijk geweld, wat te doen?
Hoi Dila,
hoe lullig het ook klinkt, je kunt hier verder niet veel mee.
Je hebt het naar je vriendin toe benoemd en dat is goed om te doen. Ze weet nu dat je iets vermoedt en als ze er met iemand over wil praten, dan weet ze dat ze dat bij jou kan. Er vanuit gaande dat jouw gevoel gelijk heeft: het was haar eigen keuze om het te ontkennen (logisch ook, is erg moeilijk om te bekennen dat je vriend niet goed voor je is) en dan beslist zij daarmee ook voor jou dat je daar weinig mee kunt doen.
Zou je de politie bellen, dan kunnen ook zij weinig, omdat er geen concrete bewijzen zijn.
Als je bewijzen hebt dat het niet goed gaat met haar zoontje (bijv ook blauwe plekken, getuige van ruzies etc), dan zou je het AMK (= advies- en meldpunt kindermishandeling) kunnen bellen om de situatie (eventueel anoniem) voor te leggen.
Groetjes zininzon
hoe lullig het ook klinkt, je kunt hier verder niet veel mee.
Je hebt het naar je vriendin toe benoemd en dat is goed om te doen. Ze weet nu dat je iets vermoedt en als ze er met iemand over wil praten, dan weet ze dat ze dat bij jou kan. Er vanuit gaande dat jouw gevoel gelijk heeft: het was haar eigen keuze om het te ontkennen (logisch ook, is erg moeilijk om te bekennen dat je vriend niet goed voor je is) en dan beslist zij daarmee ook voor jou dat je daar weinig mee kunt doen.
Zou je de politie bellen, dan kunnen ook zij weinig, omdat er geen concrete bewijzen zijn.
Als je bewijzen hebt dat het niet goed gaat met haar zoontje (bijv ook blauwe plekken, getuige van ruzies etc), dan zou je het AMK (= advies- en meldpunt kindermishandeling) kunnen bellen om de situatie (eventueel anoniem) voor te leggen.
Groetjes zininzon
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon, ik weet dus niet of hij er getuige van is. Omdat ze alles ontkent. Het is dus echt mijn gevoel dat die ruzies en meer er wél zijn! Verder heb ik nog geen blauwe plekken bij hem gezien, god zij dank, ik let er stiekem wel eens op. Ik had zelf al zitten denken aan het AMK, maar ik heb helemaal geen bewijzen. En ik wil ook mijn band met haar niet onder spanning zetten!
xxDila- Prater
Wat een lastige situatie Dila! Het is heel moeilijk, maar je hebt denk ik al gedaan wat je kon doen. Zonder bewijzen kun je inderdaad ook niets bij de politie of andere instanties. En zolang zij het zelf ontkent, kom je vrees ik niet veel verder. Als het waar is en ze is zo ver dat ze dit ook toe wil geven, dan denk (en hoop) ik dat ze wel naar jou toe komt. Ik zou haar in elk geval laten merken dat je er voor haar bent (zonder er nog een keer over te beginnen). Als ze je vertrouwt en weet dat ze bij jou terecht kan, zal ze die stap beter durven zetten.
Sterkte ermee, ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou ook erg moeilijk is om het met lede ogen aan te zien.
Sterkte ermee, ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou ook erg moeilijk is om het met lede ogen aan te zien.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Alias, Ik hoop ook zo hard dat ze gewoon bij me komt. Maar dan lees je al die enge verhalen over mishandelingen. Dat het zo erg uit de hand loopt en al. Ik ben gewoon zo bang dat het helemaal mis gaat. Ook al weet ik niet zeker wat er speelt. Ik dacht zelf ook al dat ik niets kon doen. Ik merk zelf ook wel dat ik er niet graag ben als hij er is. En aan de andere kant niet durf weg te gaan uit angst dat er iets zal gebeuren!
xxDila- Prater
Mocht het inderdaad waar zijn: Probeer er voor haar te zijn wanneer nodig, maar verder zal ze die stappen echt zelf moeten nemen. Je kunt eventueel contact opnemen met steunpunt huiselijk geweld, maar doe dit dan puur voor jezelf, om voor jezelf tips in te winnen hoe je er het beste mee om kunt gaan, hoe je het beste er voor haar kunt zijn. Maak geen melding of wat dan ook, de kans is groot dat je daarmee jullie vriendschap op het spel gaat zetten. Die keuze zal ze zelf moeten maken, de keuze om het naar buiten te brengen moet ze ook zelf maken. En als ze die keuze eenmaal zou dirven te maken, heeft ze een vriendin als jij heel hard nodig. Probeer dat dus niet op het spel te zetten door er melding van te maken. Laat alleen weten dat je er voor haar bent wanneer nodig, en dat je deur open staat.
Edit: Dila, ik vraag me eigenlijk af wie je op het oude forum was?
Edit: Dila, ik vraag me eigenlijk af wie je op het oude forum was?
Laatst aangepast door Maple op di 7 dec 2010 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maple schreef:Mocht het inderdaad waar zijn: Probeer er voor haar te zijn wanneer nodig, maar verder zal ze die stappen echt zelf moeten nemen. Je kunt eventueel contact opnemen met steunpunt huiselijk geweld, maar doe dit dan puur voor jezelf, om voor jezelf tips in te winnen hoe je er het beste mee om kunt gaan, hoe je het beste er voor haar kunt zijn. Maak geen melding of wat dan ook, de kans is groot dat je daarmee jullie vriendschap op het spel gaat zetten. Die keuze zal ze zelf moeten maken, de keuze om het naar buiten te brengen moet ze ook zelf maken. En als ze die keuze eenmaal zou dirven te maken, heeft ze een vriendin als jij heel hard nodig. Probeer dat dus niet op het spel te zetten door er melding van te maken. Laat alleen weten dat je er voor haar bent wanneer nodig, en dat je deur open staat.
Mooi gezegd, ben het er ook helemaal mee eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Maple Ik was op het oude forum ook xxDila. Ik was alleen hier niet zo heel erg veel aanwezig. Alleen de laatste periode op de pijlers liefde & relatie / sex. Toen zag ik dat er een nieuw forum was en ben ik meteen overgegaan. Met dezelfde naam.
Juist om de reden dat ik onze vriendschap niet op het spel wil zetten, wil ik ook geen melding doen. Maar het blijft zo verdomd lastig voor mij, die alarmbellen blijven rinkelen. En ik ga altijd met zo'n naar gevoel weg alsof ik haar in de steek laat...
Juist om de reden dat ik onze vriendschap niet op het spel wil zetten, wil ik ook geen melding doen. Maar het blijft zo verdomd lastig voor mij, die alarmbellen blijven rinkelen. En ik ga altijd met zo'n naar gevoel weg alsof ik haar in de steek laat...
xxDila- Prater
Ah, oke, in die pijlers kwam ik niet zoveel, haha. Maar google anders even op Steunpunt Huiselijk Geweld en bel of mail die eventjes. Puur voor je eigen geruststelling, ik denk haast wel dat zij heel goed aan kunnen geven hoe je er het beste mee om kunt gaan. Want het steunpunt is er ook voor buitenstaanders, niet alleen voor slachtoffers van huiselijk geweld.
Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt haar in de steek te laten. Maar als zij vooralsnog ontkent en geen hulp accepteert, kun je niet veel meer dan dat. Laat in elk geval weten dat je deur open staat. En in haar in de steek laten, doe je niet op die manier. Echt niet.
Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt haar in de steek te laten. Maar als zij vooralsnog ontkent en geen hulp accepteert, kun je niet veel meer dan dat. Laat in elk geval weten dat je deur open staat. En in haar in de steek laten, doe je niet op die manier. Echt niet.
Gast- Gast
Ruby Gloom schreef:Maple schreef:Mocht het inderdaad waar zijn: Probeer er voor haar te zijn wanneer nodig, maar verder zal ze die stappen echt zelf moeten nemen. Je kunt eventueel contact opnemen met steunpunt huiselijk geweld, maar doe dit dan puur voor jezelf, om voor jezelf tips in te winnen hoe je er het beste mee om kunt gaan, hoe je het beste er voor haar kunt zijn. Maak geen melding of wat dan ook, de kans is groot dat je daarmee jullie vriendschap op het spel gaat zetten. Die keuze zal ze zelf moeten maken, de keuze om het naar buiten te brengen moet ze ook zelf maken. En als ze die keuze eenmaal zou dirven te maken, heeft ze een vriendin als jij heel hard nodig. Probeer dat dus niet op het spel te zetten door er melding van te maken. Laat alleen weten dat je er voor haar bent wanneer nodig, en dat je deur open staat.
Mooi gezegd, ben het er ook helemaal mee eens.
Ik ook! Wat ontzettend lastig voor je. Kan me voorstellen dat je bang bent dat het helemaal uit de hand gaat lopen. En misschien wordt haar zoontje niets aangedaan.. Hij zal er ongetwijfeld iets van mee krijgen, zulke grote ruzies kun je niet verbergen. Daarom zou je ook advies kunnen inwinnen bij het Advies en Meldpunt Kindermishandeling (AMK). Dat zou ik wel doen als ik jou was, wie weet komen ze met iets zodat je je vriendin nog beter kunt helpen.
Sterkte hiermee. Hopelijk ziet je vriendin binnenkort in dat deze situatie haar niet gelukkig maakt. (er vanuit gaande dat je vermoedens kloppen)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik ben huiverig voor het AMK/Jeugdzorg. Kan je je vriendin niet zo ver krijgen dat ze in ieder geval foto's maakt als bewijs. Dan hóeft ze er niks mee te doen natuurlijk, maar dan heeft ze het in ieder geval.
Oja, dan moet ze je vermoedens wel eerst bevestigen...
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
CherrieLola schreef:Ik ben huiverig voor het AMK/Jeugdzorg. Kan je je vriendin niet zo ver krijgen dat ze in ieder geval foto's maakt als bewijs. Dan hóeft ze er niks mee te doen natuurlijk, maar dan heeft ze het in ieder geval.
Hoe komt dat? Dat je er huiverig voor bent...
(als je het wil vertellen natuurlijk)
nina- Kletskop
CherrieLola, ik heb wel eens (heel fout ik weet het) expres foto's van ons proberen te maken(als in leuk voor later). In de hoop dat ik daar dan bewijs mee had. Maar dan zei ze meestal iets in de trant van dat ze geen zin had om die dag foto's te maken. Mijn hoop ligt ergens bij de trainingen van voetbal en de wedstrijden. Hier worden foto's gemaakt. En dan hoop ik dat het daar zichtbaar wordt. En inderdaad moet ze wel eerst mijn vermoedens bevestigen en tot nu toe is het echt ontkennen..
Maple, dat probeer ik mezelf ook wel voor te houden. Dat ik haar niet in de steek laat. Maar het gevoel blijft terugkeren. Als ik mijn zin deed dan gooide ik haar en haar zoontje over mijn schouder en nam ik ze mee. Alleen dan denk ik me ook weer in dat het alleen vermoedens zijn. Misschien zie ik wel spoken en schat ik het echt zo verkeerd in.
danielledeliefste Ik ben hier zelf bang voor. Dat ze erachter komt dat ik het was. En ze dan helemaal niets meer met me te maken wil hebben..
Maple, dat probeer ik mezelf ook wel voor te houden. Dat ik haar niet in de steek laat. Maar het gevoel blijft terugkeren. Als ik mijn zin deed dan gooide ik haar en haar zoontje over mijn schouder en nam ik ze mee. Alleen dan denk ik me ook weer in dat het alleen vermoedens zijn. Misschien zie ik wel spoken en schat ik het echt zo verkeerd in.
danielledeliefste Ik ben hier zelf bang voor. Dat ze erachter komt dat ik het was. En ze dan helemaal niets meer met me te maken wil hebben..
xxDila- Prater
[b]Logisch toch, dat je op een of andere manier tóch foto's probeert te maken. Ik denk dat foto's van voetbal niet zo duidelijk zijn en ik weet niet of die foto's meetellen als bewijs als zij er niet mee ingestemd heeft dat ze zijn gemaakt.[b]
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat je het beste er gewoon als vriendin voor haar kan zijn. Maar niet te veroordelend zijn.. laat weten dat jij ook weleens issues hebt met je vriend etc.. De drempel voor haar nu is nog hoger, want mocht ze bij je komen dan heeft ze het nu al een keer ontkent. Dan moet ze dus ook opbiechten dat ze eerder tegen je gelogen heeft. NU zul jij dat geen punt vinden, maar voor haar kan dat weer drempelverhogend werken.
Ik zou ook echt mijn best doen om niet uit haar leven te verdwijnen. Is ze veel andere mensen kwijtgeraakt? Beetje geisoleerd geraakt of valt dat wel mee?
Probeer idd steunpunt huiselijk geweld voor echte tips: die kunnen je vast helpen!
Ik zou ook echt mijn best doen om niet uit haar leven te verdwijnen. Is ze veel andere mensen kwijtgeraakt? Beetje geisoleerd geraakt of valt dat wel mee?
Probeer idd steunpunt huiselijk geweld voor echte tips: die kunnen je vast helpen!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik zou geen foto's maken, want dat telt waarschijnlijk toch al niet als bewijs. Want wie zegt dat die baluwe plekken er door toedoen van haar partner zijn gekomen? Je hebt dan wel foto's van de blauwe plekken, maar niet van de oorzaak ervan.
Kijk anders even hier, daar staat wat je kunt doen als omstander, als je huiselijk geweld vermoed. En bel 't steunpunt echt eventjes.
Kijk anders even hier, daar staat wat je kunt doen als omstander, als je huiselijk geweld vermoed. En bel 't steunpunt echt eventjes.
Gast- Gast
Caro Nouja, ze hoefde niet echt geisoleerd te worden. Ze had al nooit veel contacten met anderen. We waren heel vaak met zijn tweetjes en ik hoorde haar eigenlijk al nooit over anderen. Dus ik weet niet of ze echt mensen is kwijtgeraakt of niet..
Ik zal haar niet laten vallen, hoewel het me wel erg pijn doet om haar zo te zien.
Maple, ik heb de site inderdaad bekeken. Ik vind het nog een beetje eng. Ben bang dat ze er naar toe gaan of haar gaan bellen.. Snapje? Ik heb nog nooit eerder zoiets gedaan. Dus het is voor mij nogal onwennig.
CherrieLola Klopt. Ik zat ook al na te denken of het zin had. Plus dat ze kunnen denken dat het juist door het voetballen komt ofzo.
Bah.. Ik zit er gewoon mee in mijn maag. Ik ben nu nog op mijn werk, ga toch maar even bellen straks denk ik..
Ik zal haar niet laten vallen, hoewel het me wel erg pijn doet om haar zo te zien.
Maple, ik heb de site inderdaad bekeken. Ik vind het nog een beetje eng. Ben bang dat ze er naar toe gaan of haar gaan bellen.. Snapje? Ik heb nog nooit eerder zoiets gedaan. Dus het is voor mij nogal onwennig.
CherrieLola Klopt. Ik zat ook al na te denken of het zin had. Plus dat ze kunnen denken dat het juist door het voetballen komt ofzo.
Bah.. Ik zit er gewoon mee in mijn maag. Ik ben nu nog op mijn werk, ga toch maar even bellen straks denk ik..
xxDila- Prater
Goh wat goed van je dat je je zo om je vriendin bekommert.
Maar je kan toch anoniem bellen naar het steunpunt huiselijk geweld en/of AMK..
Puur om informatie in te winnen en te praten met een deskundige over hoe jij er mee om wil gaan.
Nogmaals sterkte!
Maar je kan toch anoniem bellen naar het steunpunt huiselijk geweld en/of AMK..
Puur om informatie in te winnen en te praten met een deskundige over hoe jij er mee om wil gaan.
Nogmaals sterkte!
nina- Kletskop
Je kunt anoniem bellen en je hieft niet te vertellen om wie het gaan. Steunpunt huiselijk geweld is er puur als steun, niet om stappen te ondernemen. De stap om ze te bellen is groot, maar de stap is voor haar waarschijnlijk nog vele malen groter. Als jij in elk geval wat tips hebt gekregen hoe je er voor haar kunt zijn, ookal ontkent zij het, dan ben je al een klein stapje in de juiste richting.
Gast- Gast
Belde ik daarnet;
"U bent verbonden met het steunpunt huiselijk geweld, op dit moment kunnen we u niet te woord staan, spreek een bericht in na de piep". Toen heb ik opgehangen...
Vond ik een beetje eng om mijn verhaal in te spreken heb liever iemand aan de telefoon. Bel dan liever later zelf terug. Zijn er trouwens mensen die dit misschien ook hebben meegemaakt.. en wat hebben jullie toen gedaan?
"U bent verbonden met het steunpunt huiselijk geweld, op dit moment kunnen we u niet te woord staan, spreek een bericht in na de piep". Toen heb ik opgehangen...
Vond ik een beetje eng om mijn verhaal in te spreken heb liever iemand aan de telefoon. Bel dan liever later zelf terug. Zijn er trouwens mensen die dit misschien ook hebben meegemaakt.. en wat hebben jullie toen gedaan?
xxDila- Prater
Balen dat je niemand aan de telefoon kreeg. Ik zou zelf ook niet graag een bericht inspreken. Maar wel goed van je dat je het hebt geprobeerd! Ik hoop dat het je snel lukt om wel iemand te pakken te krijgen.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Donderwolkje schreef:Balen dat je niemand aan de telefoon kreeg. Ik zou zelf ook niet graag een bericht inspreken. Maar wel goed van je dat je het hebt geprobeerd! Ik hoop dat het je snel lukt om wel iemand te pakken te krijgen.
Ik ga het morgen nog een keer proberen. Ik heb nog twee keer nu dat bandje gehad. Opzich irriteert me dit. Dan vind ik de moed om het er letterlijk over te praten, terwijl ik er gewoon angst voor heb dat ze mijn vriendin gaan opzoeken en mijn vriendschap verlies, en dan krijg ik drie keer een bandje..Net alsof ik het op moet vatten als een teken..
xxDila- Prater
Het is een steunpunt, geen meldpunt. Zelfs als je als slachtoffer zélf zou bellen, doen ze niets behalve adviezen geeven. Tenzij je zelf wilt dat er stappen ondernomen worden, dan pas komen ze in actie. Ik zou dara dus echt proberen niet bang voor te zijn.
Gast- Gast
xxDila schreef:Donderwolkje schreef:Balen dat je niemand aan de telefoon kreeg. Ik zou zelf ook niet graag een bericht inspreken. Maar wel goed van je dat je het hebt geprobeerd! Ik hoop dat het je snel lukt om wel iemand te pakken te krijgen.
Ik ga het morgen nog een keer proberen. Ik heb nog twee keer nu dat bandje gehad. Opzich irriteert me dit. Dan vind ik de moed om het er letterlijk over te praten, terwijl ik er gewoon angst voor heb dat ze mijn vriendin gaan opzoeken en mijn vriendschap verlies, en dan krijg ik drie keer een bandje..Net alsof ik het op moet vatten als een teken..
Jeetje, kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Hopen dat mocht je vriendin ooit zelf willen bellen, dat ze dan niet dat bandje krijgt. Maar das van latere zorg.
Ik heb vroeger wel meegemaakt dat een meisje uit mijn klas negatieve verhalen over thuis vertelde. Ik ben toen met haar naar een vertrouwensperoon op school geweest. Dat heeft toen heel erg geholpen. Er was geen sprake van huiselijk geweld maar ze kon die vervelende dingen van zich afpraten..
Tsja mja dat was natuurlijk heel anders omdat we zo jong waren.....
Ik weet niet hoe ik er nu mee om zou gaan........
nina- Kletskop
Maple schreef:Het is een steunpunt, geen meldpunt. Zelfs als je als slachtoffer zélf zou bellen, doen ze niets behalve adviezen geeven. Tenzij je zelf wilt dat er stappen ondernomen worden, dan pas komen ze in actie. Ik zou dara dus echt proberen niet bang voor te zijn.
Dat probeer ik dus mezelf ook voor te houden. Het is gewoon even eng. Hier is het nog net weer iets anoniemer. Daar maak ik mezelf wel met naam en stem bekend! Ik ga morgen nog een poging wagen..
xxDila- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Huiselijk geweld
» Verhaal yes, geweld op kinderdagverblijf
» Politie gebruikt weer geweld
» Geweld en agressie op de werkvloer/ in de samenleving?
» Minder werken...doen of niet doen?
» Verhaal yes, geweld op kinderdagverblijf
» Politie gebruikt weer geweld
» Geweld en agressie op de werkvloer/ in de samenleving?
» Minder werken...doen of niet doen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: