Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huiselijk geweld

+6
Herfstblaadjes
TukTuk
Coco
SuperGrover
Thunder
Bolleke
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Huiselijk geweld Empty Huiselijk geweld

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 5:34

Wat zouden jullie doen als je buurvrouw je vraagt de politie te bellen als je de zoveelste ruzie hoort bij de buren? En kun je anoniem bellen of word dan meteen bekend dat jij degene bent die een melding heeft gemaakt?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huiselijk geweld Empty Re: Huiselijk geweld

Bericht  Thunder za 5 mei 2012 - 5:54

Waarom belt ze niet zelf?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover za 5 mei 2012 - 6:23

Meld misdaad anoniem bellen?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 6:31

Ze heeft met de telefoon in de hand gestaan om te bellen, weet niet zeker waarom ze niet heeft doorgezet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 6:34

Anoniem bellen.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 6:35

Meld misdaad anoniem heb je niet veel aan in deze, het is de bedoeling dat de politite dan komt en bij misdaad anoniem word geen melding gemaakt naar de politie. Ik wil best bellen voordat dingen uit de hand lopen ik vraag me alleen af of je anoniem kunt blijven als je de politie belt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 19:39

Er is een verschil tussen ruzie en een oprecht vermoeden van huiselijk geweld, natuurlijk. Als je echt reden hebt om huiselijk geweld te vermoeden zou ik bellen. Ik had zó graag gewild dat mijn buren dat op sommige momenten gedaan hadden.

Gast
Gast

Bericht  Coco za 5 mei 2012 - 20:01

Heeft de buurvrouw waar het om gaat jou gevraagd te bellen als je ruzie hoort of een andere buurvrouw? Als zij het zelf heeft gevraagd zou ik zeker bellen. Ze vraagt het niet voor niets.

Net als Maple zou ik willen dat dat door mijn buren destijds ook was gedaan. Waarom wil je het trouwens anoniem doen als het je is gevraagd?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:03

Nois schreef:Heeft de buurvrouw waar het om gaat jou gevraagd te bellen als je ruzie hoort of een andere buurvrouw? Als zij het zelf heeft gevraagd zou ik zeker bellen. Ze vraagt het niet voor niets.
Dat vroeg ik me ook af idd. Als buurvrouw in kwestie zelf het slachtoffer is dan zou ik niet eens twijfelen en direct bellen, dan zou ik niet eens een ruzie meer afwachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:36

Lorna mercedez schreef:Anoniem bellen.

+1

Als het 'alleen maar' een heftige ruzie blijkt te zijn dan zien ze daarmee dan ook gelijk dat ze gewoon te ver gaan op die manier.

Ik ben er eens achtergekomen dat bijna al mijn buren dachten dat mijn vriend me mishandelde. Ze wilden een klacht indienen bij de gemeente om ons om die reden weg te krijgen. We woonden daar ook niet legaal zeg maar. Maar serieus, ik voelde me zo in de steek gelaten! En ik werd niet eens mishandeld... Maar gewoon het idee dat zij iemand hebben horen gillen 'auw auw auw' en nog meer en niemand iets heeft gedaan. Vond het zo erg... Want er was dus wel iemand in mijn flat maar ik heb dat nooit gehoord. Bah, wat een nare mensen woonden daar. Blij dat ik daar nooit meer heen hoef.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 20:46

Mijn buurvrouw heeft het zelf gevraagd als ik weer wat hoor om de politie te bellen, ik twijfel ook niet om dat te doen want ik ben ontzettend kwaad op mijn buurman. Ik hoorde vorig jaar geregeld ruzie maar dacht niet dat er geweld aan te pas kwam. Buurvrouw heeft 2 kinderen en nu hij in de gaten heeft dat mijn buurvrouw voor zichzelf op komt begint hij de kinderen te dreigen van " als je niet stopt met huilen knal ik je kop eraf". Ze is eergisteren naar mij toe gekomen om te vragen of ik wat hoorde maar ik heb " helaas" niks gehoord.
De reden dat ik het liever anoniem zou doen is omdat blijkt dat mijn buurman geen lieverdje is, typisch geval van de leuke amicale man die thuis de boel teroriseert en waar niemand het van verwacht. Maar ik zit hier maar alleen met mijn zoon en wil toch dat onze veiligheid gewaarborgd is. Hij slikt methadon omdat hij een drugsverleden heeft en vorig jaar is hij nog opgepakt omdat hij aan het handelen was.
Ik ben op een hele andere manier gaan kijken naar die man, overal is wel eens ruzie maar ik vind het zo erg dat ze bang zijn in hun eigen huis als hij die buien heeft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 20:49

Het gaat dus om de buurvrouw zelf die dit aan je vraagt? Ik zou haar adviseren zelf hulp te zoeken. Waarom doet ze dat niet? Waarom wacht ze af tot het uit de hand loopt en met hoop dat jij dan iets hoort en actie onderneemt?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:51

Ik zou gewoon eens bellen met Steunpunt Huiselijk Geweld voor advies. Uitleggen dat jij graag anoniem wilt blijven, maar dat je buurvrouw wel heeft gevraagd te bellen als je weer iets hoort..
Denk dat je niet de enige bent in zo'n situatie en er zijn vast wel oplossingen voor!

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huiselijk-geweld/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-bij-huiselijk-geweld.html
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Herfstblaadjes za 5 mei 2012 - 20:52

Je kunt gewoon bellen, de politie vertelt niet wie er heeft gebeld aan je buurman. Je zou het voor de zekerheid er nog even bij kunnen zeggen dat je dat niet wilt. Volgens mij kun je ook wel anoniem bellen maar dan duurt het veel langer voordat er iemand komt.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 20:53

Zusje schreef:Het gaat dus om de buurvrouw zelf die dit aan je vraagt? Ik zou haar adviseren zelf hulp te zoeken. Waarom doet ze dat niet? Waarom wacht ze af tot het uit de hand loopt en met hoop dat jij dan iets hoort en actie onderneemt?

"Zelfbescherming denk ik.. Dan is niet zij diegene die haar man in een kwaad daglicht zet, maar is het de omgeving die ingrijpt.. Ik kan het wel begrijpen.. Waarschijnlijk zal het voor de boosheid van haar man niks uitmaken, die zal hoe dan ook kwaad op haar worden, maar ik denk dat dit een stuk minder eng voor haar is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 20:56

Zusje, ik weet niet waarom ze dat niet doet. Ik denk dat ze toch bang is, het is al een hele stap dat ze hulp heeft gevraagd aan een buitenstaander (mij dus). Maar ik zit nu niet meer rustig in mijn eigen huis, ik zet bij ieder geluid de tv zachter. Ze zegt dat hij nu voorlopig rustig zou blijven omdat ze hem een laatste kans heeft gegeven om zich te verbeteren, dus misschien is dat ook een reden dat ze zelf nu geen hulp zoekt.

Angelnyn bedankt voor de link, ik was inderdaad vergeten dat er een steunpunt Huiselijk Geweld bestaat.

Ik vind het gewoon zo' n moeilijke situatie ben er gewoo al dagen verdrietig van.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 20:57

AngelNyn schreef:
Zusje schreef:Het gaat dus om de buurvrouw zelf die dit aan je vraagt? Ik zou haar adviseren zelf hulp te zoeken. Waarom doet ze dat niet? Waarom wacht ze af tot het uit de hand loopt en met hoop dat jij dan iets hoort en actie onderneemt?

"Zelfbescherming denk ik.. Dan is niet zij diegene die haar man in een kwaad daglicht zet, maar is het de omgeving die ingrijpt.. Ik kan het wel begrijpen.. Waarschijnlijk zal het voor de boosheid van haar man niks uitmaken, die zal hoe dan ook kwaad op haar worden, maar ik denk dat dit een stuk minder eng voor haar is.

Ja ook dit denk ik, en het is gewoon moeilijk om die stap te zetten denk ik. Het is haar vriend overigens, hij is bij haar ingetrokken dus in principe kan ze hem gewoon op straat zetten maar hij zegt dat hij haar dan nooit met rust zal laten, als hij kwaad is, naderhand zit hij te huilen als een klein kind.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk za 5 mei 2012 - 21:06

Lijkt me voor jou ook een ontzettend lastige situatie! Sad Zeker omdat je zelf ook een kindje hebt.
Hopelijk is die vrouw ook verstandig genoeg om niet tegen haar vriend te vertellen dat jij op de hoogte bent..

Succes met de situatie! Hopelijk kan er iets aan gedaan worden zonder dat jij er de dupe ook van wordt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 21:21

Nee ze vroeg me niks tegen de buurman te zeggen over dat ik het weet ook niet als hij erom vroeg, dus dat zal ze zeker niet doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 21:23

Je kunt gewoon de politie bellen en zeggen dat je anoniem wenst te blijven. Al zou je dat niet zeggen dan zegt de politie nog niet waar de melding vandaan is gekomen. Dat mag niet in zulke gevallen namelijk.

Maar je buurvrouw heeft hem zelf een laatste kans gegeven begrijp ik. Dan is ze er nog niet klaar voor denk ik. Het is heel moeilijk voor zo'n vrouw in kwestie om los te breken van zo'n man. Dat is erg jammer, ze zou niet alleen voor zichzelf op moeten komen maar ook zeker voor haar kind(eren). Hopelijk is de situatie snel beter voor je buurvrouw. Maar jij kunt in ieder geval gewoon bellen zonder dat je naam bekend wordt gemaakt bij de buurman.

Gast
Gast

Bericht  Coco za 5 mei 2012 - 21:24

Wat voor woning heb je? Bij een eengezinswoning is het natuurlijk vrij makkelijk te bedenken wie er heeft gebeld. In een complex is dat wat anders. Maar misschien kun je idd het meldpunt huiselijk geweld bellen en je issues voorleggen. Gewoon van de week al, voordat er uberhaupt iets plaats vindt. Zijn het ook zijn kinderen of is hij alleen de vriend van?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 21:25

Bolleke schreef:

Het is haar vriend overigens, hij is bij haar ingetrokken dus in principe kan ze hem gewoon op straat zetten maar hij zegt dat hij haar dan nooit met rust zal laten, als hij kwaad is, naderhand zit hij te huilen als een klein kind.
Dat is dus helaas niet zo makkelijk als je denkt. Als hij daar een tijdje heeft gewoont (zelfs zonder ingeschreven te staan) heeft hij woonrecht opgebouwd en mag je hem niet zomaar uit huis zetten. Dat zit helaas ingewikkelder in elkaar als je zo zou denken.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 5 mei 2012 - 21:29

Ok dankjewel Lieskuh, dat vind ik fijn om te horen, hij zal het misschien wel vermoeden maar bewijs heeft hij dan niet en dat vind ik gewoon een veiliger gevoel, met C.ristian hier.
Ik hoop ook echt dat het beter word, of dat ze hem gewoon de deur uit zet want volgens mij word het niet beter. Oh ik lees nu dat dat niet zo makkelijk gaat, volgens mij woont hij er zo' n jaar of 3.

Nois, het zijn woonhuizen met een gezamelijke ingang dus daar is wel een galerij. Ik woon op de hoek en hun ernaast. Al zou hij het vermoeden dan kan ik nog altijd gewoon ontkennen dat ik gebeld heb. En het zijn niet zijn kinderen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 21:36

Bolleke schreef:En het zijn niet zijn kinderen.
Zo jammer dat er dus vrouwen zijn die het 'pikken' dat hun kinderen bedreigd worden door bij die man te blijven die het doet. Ik begrijp dat het een hele moeilijke situatie is voor de buurvrouw maar hoezeer ze hiermee ook haar kind(eren) beschadigd is te triest voor woorden. Misschien dat je haar daar eens 'subtiel' op kunt wijzen?

Gast
Gast

Bericht  Coco za 5 mei 2012 - 21:48

Ik vind het sowieso al dom van een vrouw met kinderen om een relatie te beginnen met iemand die op het verkeerde padje zit...pale vind dat nou niet bepaald je verantwoordelijkheid als ouder nemen.
Maar daar gaat het nu natuurlijk niet over. Maar als hij dreigt met dingen als een kop van een kind eraf schieten, is het dan geen idee om anoniem een melding te maken bij meldpunt kindermishandeling? Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn, maar wellicht kan school dan ook alert zijn met signalen opvangen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud