Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Politie gebruikt weer geweld

+8
Lolly's
Antibes
Schaapke
Verona
Pussycat
Jade
Caribbeanlover
Orchidee
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Orchidee di 26 jun 2012 - 21:41

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12436955/__Opnieuw_slaande_agent_gefilmd__.html

Vind je dit echt niet kunnen of mag de politie wat jou betreft best geweld gebruiken?

Mijn mening is dat de politie best hard mag optreden als een arrestant niet meewerkt.
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:43

Ze mogen het wat mij betreft veel vaker doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Caribbeanlover di 26 jun 2012 - 21:44

Dat ene incident met die dronken man en vrouwelijke agente die erop los sloeg vind ik echt absurd dat zij niet gestraft wordt. Tuurlijk was die man fout, maar gewoon stevig vastpakken was voldoende geweest. Ik ben van mening dat schoppen niks oplost. Vind dat er nogmaals onderzoek naar gedaan moet worden en op deze manier wordt die mans aangifte niet serieus genomen. Een herhaling is onvermijdelijk.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Jade di 26 jun 2012 - 21:45

Volgens zijn er nu mensen bezig om de politie in de gaten te houden..

Maar wat willen mensen nou? Eerst wordt er geklaagd dat de politie toch niets doet.. En nu treden ze op en moeten ze bang zijn hun baan te verliezen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Orchidee di 26 jun 2012 - 21:46

Jade schreef:Volgens zijn er nu mensen bezig om de politie in de gaten te houden..

Maar wat willen mensen nou? Eerst wordt er geklaagd dat de politie toch niets doet.. En nu treden ze op en moeten ze bang zijn hun baan te verliezen.

Helemaal mee eens!
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Pussycat di 26 jun 2012 - 21:48

Politie mag best hard optreden als de arrestant niet mee wil werken/ weg wil lopen/ agressief doet tegen politie.
Maar ik zie vaak genoeg via opnames dat de politie zomaar uit het niets slaat/schopt. Dat is toch wel heel wat anders en vind ik niet kunnen.


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Orchidee di 26 jun 2012 - 21:50

Pussycat schreef:Politie mag best hard optreden als de arrestant niet mee wil werken/ weg wil lopen/ agressief doet tegen politie.
Maar ik zie vaak genoeg via opnames dat de politie zomaar uit het niets slaat/schopt. Dat is toch wel heel wat anders en vind ik niet kunnen.


Vaak weet je niet wat er aan het incident vooraf gaat, dat laten ze bijna nooit zien.
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:52

Als een arrestant echt niet mee werkt en er absoluut geen andere optie is, ja dan moet het. Maar in alle andere gevallen vind ik het werkelijk te belachelijk voor woorden dat geweld zogenaamd nodig is. Dit moet je toch niet willen?
Neem het voorbeeld van vorige week, met die man die laveloos in een portiek lag en niet eens in staat was om een vinger uit te steken. De vrouw die daarbij betrokken was mogen ze echt uit functie zetten wat mij betreft.
Ik weet het niet zo met al dat geweld. Een slecht voorbeeld geven doet wellicht ook slecht volgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Pussycat di 26 jun 2012 - 21:54

Orchidee schreef:
Pussycat schreef:Politie mag best hard optreden als de arrestant niet mee wil werken/ weg wil lopen/ agressief doet tegen politie.
Maar ik zie vaak genoeg via opnames dat de politie zomaar uit het niets slaat/schopt. Dat is toch wel heel wat anders en vind ik niet kunnen.


Vaak weet je niet wat er aan het incident vooraf gaat, dat laten ze bijna nooit zien.

Dat is waar. Maar als ik dan die arrestant op de grond zie zitten en er flink op hem ingetrapt wordt dan denk ik wel ''dat is dan ook niet nodig dan kan je hem ook gewoon met 2 mensen stevig bij de armen pakken''

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:56


Het kan me niet boeien eigenlijk. Ik verwacht niet dat ik zelf ooit een klap zal ontvangen, want ik gedraag me niet debiel.
Als andere mensen klappen verdienen, mij best hoor...

In andere landen hebben mensen veel meer gezag voor de politie omdat ze een pak rammel kunnen verwachten, of ik dat beter vind... ik weet het niet eigenlijk. Je moet de politie te vriend houden, maar het zijn alsnog je vrienden niet. Rolling Eyes


Wat ik hier mee wil zeggen.... ik weet het niet. Zolang ze mij maar niet spanken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Verona di 26 jun 2012 - 22:04

Wat ik irritant vind is dat mensen altijd zo'n grote mond hebben over de politie en dan zeggen "Ja ze moeten er eens keihard op los rammen". En doen ze dat een keer dan valt meteen heel Nederland over 1 agent heen. Ik kan daar zo niet tegen... Misschien omdat ik een vriend heb die zelf agent is, en die zich altijd moet verdedigen tegen mensen. Hij is enorm trots op zijn werk en vind het een enorm mooi beroep, maar tegenwoordig moet hij zich continu verdedigen. Overal is het de vraag of hij veel bekeuringen schrijft, hoeveel geweld hij gebruikt, of hij snel schiet. Ik zie dat niet alleen hij, maar een heleboel collega's van hem daarmee worstelen. De politie word zo onder een vergrootglas gelegd dat alles wat je doet, toch nooit goed is.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 22:06

Ik vind het heel wat anders als een agent zichzelf verdedigt tegen een agressieveling, dan dat een agent op iemand in slaat/schopt terwijl diegene al op de grond zit of ligt. Ik vind dat echt 2 heel verschillende dingen. Ik vind niet dat een agent zomaar geweld mag gebruiken, alleen als hij/zij zelf bedreigt wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 22:10

Verona, kan dat ook niet weg komen van het tekort aan inzicht in wat een agent zoal doet? Ik heb daar echt geen realistisch zicht op vanuit mijn burgerpositie. Wanneer mag je een bon uitschrijven, hoeveel schrijf je er dan uit? Wanneer mag je geweld gebruiken? Wanneer schiet je? Nu heb je als agent ook een publieke taak dus op zich vind ik het juist goed dat alles wat zij doen onder een vergrootglas staat. Het is ook een soort controle, een motivatie om je werk nog beter uit te voeren. Maar dat zeg ik dan als zijne de burger, niet als iemand die dichtbij een persoon staat met een functie binnen de politie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Verona di 26 jun 2012 - 22:20

Megara schreef:Verona, kan dat ook niet weg komen van het tekort aan inzicht in wat een agent zoal doet? Ik heb daar echt geen realistisch zicht op vanuit mijn burgerpositie. Wanneer mag je een bon uitschrijven, hoeveel schrijf je er dan uit? Wanneer mag je geweld gebruiken? Wanneer schiet je? Nu heb je als agent ook een publieke taak dus op zich vind ik het juist goed dat alles wat zij doen onder een vergrootglas staat. Het is ook een soort controle, een motivatie om je werk nog beter uit te voeren. Maar dat zeg ik dan als zijne de burger, niet als iemand die dichtbij een persoon staat met een functie binnen de politie.

Daar zeg je mij wat, geen idee of het daaruit voort komt. Nou moet ik zeggen dat zelfs ik het onwerkelijk vind dat hij agent is, als ik hem dan opeens in uniform zie, dan denk ik: "ooh ja hij is echt agent". Klinkt heel raar, maar het is zo. Je mag zelf bepalen wanneer je een bon uitschrijft en wanneer je een waarschuwing geeft, je mag er dan max. 3 geven. Bij zowel geweld en zowel schieten, mag je zelf bepalen wanneer jij dat gebruikt en wanneer jij dat noodzakelijk ziet. Schieten is sowieso iets aparts, dat doen ze vaak alleen in de uiterste gevallen, schieten brengt zoveel gedonder met zich mee. Gedonder waarbij je gehoord word of het wel terecht was en vaak raad de advocaat van de verdachte ook nog aan om je aan te klagen, niet echt een pretje dus. Terwijl een agent soms niet anders kan. Het is ook goed dat er een controle is, vanuit de maatschappij. Maar wat ik erg merk is dat veel agenten daar tegenwoordig onder gebukt gaan, zelfs zo erg dat er enorm veel agenten daardoor thuis zitten. Ik zit natuurlijk in een omgeving, waarbij bijna iedereen die hier vanuit mijn vriend's kant over de vloer komt, agent is. Ik weet ook niet beter eigenlijk. En ik snap al te goed dat agent zijn toch ook een enorm spannend beroep is, waar iedereen zo ze vraagtekens bij heeft. Al geven programma's als: Het politiebureau en op de bon wel vaak een goed beeld.

Wat ik wel echt een groot probleem vind is het geweld wat tegen de politie gebruikt word. Vooral in het weekend is het vaak raak, vaak ook omdat er alcohol in het spel is. Ze worden gewoon door hele groepjes mensen bekogeld met flesje bier, en bijvoorbeeld bakstenen. Ik vind dat gewoon niet kunnen... niet omdat mijn vriend er nou bij zit, maar meer omdat je dat gewoon niet "hoort" te doen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Schaapke di 26 jun 2012 - 23:18

Orchidee schreef:
Jade schreef:Volgens zijn er nu mensen bezig om de politie in de gaten te houden..

Maar wat willen mensen nou? Eerst wordt er geklaagd dat de politie toch niets doet.. En nu treden ze op en moeten ze bang zijn hun baan te verliezen.

Helemaal mee eens!

Ja, +1

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Antibes di 26 jun 2012 - 23:24

Orchidee schreef:
Pussycat schreef:Politie mag best hard optreden als de arrestant niet mee wil werken/ weg wil lopen/ agressief doet tegen politie.
Maar ik zie vaak genoeg via opnames dat de politie zomaar uit het niets slaat/schopt. Dat is toch wel heel wat anders en vind ik niet kunnen.


Vaak weet je niet wat er aan het incident vooraf gaat, dat laten ze bijna nooit zien.

Is dat relevant dan? Ik vind van niet namelijk. Als de arrestant 5 min geleden een agent geslagen heeft, maar nu geen initiatief neemt tot geweld, moet de agent daar niet weer mee komen. Eens met Zelda: geweld alleen in directe confrontatie geoorloofd, niet als zonder pak slaag de boeien in ook een optie was.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Lolly's di 26 jun 2012 - 23:44

Verona schreef: Bij zowel geweld en zowel schieten, mag je zelf bepalen wanneer jij dat gebruikt en wanneer jij dat noodzakelijk ziet.
Absoluut niet waar. Er zijn hele duidelijke regels voor wanneer een agent geweld mag gebruiken, om nog maar te zwijgen van schieten. Gelukkig komt dat laatste haast niet voor in Nederland. Voor ieder geweldgebruik moet een agent ook een geweldsraportage maken en zal zijn chef bepalen of het terecht is gebruikt of niet. Je mag en kan dus niet zomaar bedenken ach laat ik eens geweld gaan gebruiken. Dat staat gewoon vast in de wet.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Lolly's di 26 jun 2012 - 23:48

Antibes schreef:

Is dat relevant dan? Ik vind van niet namelijk.
Natuurlijk is dat relevant, alleen niet in het geval wat jij verder noemt. Het probleem van filmpjes is dat je vaak niet hoort en ziet wat eraan vooraf gaat. Ze beginnen vaak pas te filmen wanneer er geweld aan te pas komt. Dan vergeet je voor het gemak even bijv. de bedreigingen die de 'verdachte' kan uiten tegenover een agent waardoor een aanhouding automatisch volgt. Zo kunnen er legio aanleidingen zijn voordat er overgegaan wordt tot geweld. Dat is juist heel belangrijk en is bepalend voor een verder verloop.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:49

De politie mag van mij meer geweld gebruiken, maar alleen waar nodig is. Als zij geweld tegen zich krijgen mogen ze het ook terug doen. Dat was ook bij die dronken man die schijnbaar wilt om zich geen sloeg. Als zag je op het filmpje iets anders, achteraf bleek daar toch meer aan de hand te zijn met de dader.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:51

Lolly's schreef:
Verona schreef: Bij zowel geweld en zowel schieten, mag je zelf bepalen wanneer jij dat gebruikt en wanneer jij dat noodzakelijk ziet.
Absoluut niet waar. Er zijn hele duidelijke regels voor wanneer een agent geweld mag gebruiken, om nog maar te zwijgen van schieten. Gelukkig komt dat laatste haast niet voor in Nederland. Voor ieder geweldgebruik moet een agent ook een geweldsraportage maken en zal zijn chef bepalen of het terecht is gebruikt of niet. Je mag en kan dus niet zomaar bedenken ach laat ik eens geweld gaan gebruiken. Dat staat gewoon vast in de wet.
Klopt die lui worden daar in getraind, je mag dat zelf niet zomaar bedenken als politieman maar eerst uitgaan van andere oplossingen. Zij volgen ook gewoon een bepaald systeem qua handelingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Raven wo 27 jun 2012 - 0:46

Ik vind het terecht. Ze mogen zeker vaker harder optreden!!!

En die vrouwelijke agente van vorige week schopte omdat die man zich van te voren agressief gedragen heeft. Hij had ook al een handboei om zijn pols. Als hij met die hand gaat zwaaien dan zwaait hij zo de andere boei bij die agenten in het gezicht. Ze hadden ook al pepperspray gebruikt daarvan werd hij ook niet echt rustig dus moest het zo.
Zij heeft ook gelijk het incident gemeld aan haar chef en is ook onschuldig bevonden
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Ibbeltje wo 27 jun 2012 - 1:48

Met die filmpjes weet je niet wat er vooraf gebeurd is en is het moeilijk beoordelen. Dan is het makkelijk gezegd dat ze diegene zomaar in elkaar slaan. Maar wie weet wat er vooraf gebeurde.
Ik ben van mening dat een agent mag verdedigen als het nodig is en natuurlijk niet zomaar.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Caribbeanlover do 28 jun 2012 - 9:10

Peter R. de Vries twitterde over het gebeuren van die vrouwelijke agente dat er wat mis is met de politieopleiding.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Plien84 do 28 jun 2012 - 9:17

Raven schreef:Ik vind het terecht. Ze mogen zeker vaker harder optreden!!!

En die vrouwelijke agente van vorige week schopte omdat die man zich van te voren agressief gedragen heeft. Hij had ook al een handboei om zijn pols. Als hij met die hand gaat zwaaien dan zwaait hij zo de andere boei bij die agenten in het gezicht. Ze hadden ook al pepperspray gebruikt daarvan werd hij ook niet echt rustig dus moest het zo.
Zij heeft ook gelijk het incident gemeld aan haar chef en is ook onschuldig bevonden

Dit klopt idd.

oftewel, mensen die oordelen over dit filmpje zijn vrij kortzichtig, de agente heeft gewoon proportioneel geweld gebruikt. Beelden worden door burgers zwaar beinvloed omdat ze delen weglaten ed. En nee, Agenten mogen idd absoluut niet zel bepalen wanneer zij schieten of geweld gebruiken!!! Dat is allemaal tot in detail vastgelegd in de wet.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  RYW do 28 jun 2012 - 9:32

Het is moeilijk om politieagent te zijn, omdat iedereen wat van jou en je optreden vindt, zonder er ook daadwerkelijk wat vanaf te weten. Niemand loopt zomaar te oordelen over een banketbakker, een badmeester of een accountant, maar wel over de politie inderdaad. En het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn over wanneer er geweld gebruikt moet worden, maar doe het ze maar eens na als de adrenaline je oren uitkomt, je jezelf in gevaarlijke situaties moet begeven en door iedere willekeurige malloot met een mobieltje gefilmd wordt en op YouTube gezet wordt terwijl je je werk doet.

Hoeveel mensen hebben er hier een baan waarover er zoveel meningen zijn in de publieke opinie?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Politie gebruikt weer geweld Empty Re: Politie gebruikt weer geweld

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum