Ontslagen
+7
pitbullgup
Lotus
Susan
Sterre
Pannetoet
Lynn_
Filoria
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ontslagen
Mee eens.Smikkell schreef:Nou, dit wilde ik net schrijven, maar kon de woorden niet vinden. Ik vond het echt heel knap, helder en dapper geschreven en heel erg vanuit de oplossingen. En dat voor een warrig iemand.Trisha schreef:Wauw ik vind je echt ontzettend dapper dat je dit zo kunt zeggen, toegeven en je probleem kunt 'omarmen' en belangrijker; dat je je schouders eronder zet en een oplossing zoekt Respect voor dat!
Gast- Gast
Wat balen meid, maar wat goed dat je eraan gaat werken. Ik hoop dat het je over een tijdje lukt om je opleiding goed af te ronden!
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
He wat vervelend... Maar wel echt super dat je meteen actie heb ondernomen om er aan te gaan werken! chapeau
Jou tijd komt nog wel
Jou tijd komt nog wel
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Vinger omhoog (maakt niet uit welke) als je dit een zieligdoen en kijk mij bijzonder zijn met mijn concentratiespan van een eekhoorn topic vindt.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Vinger omhoog als je ook denkt dat TGR weer even recalcitrant moet doen vanochtend.
*gooit vinger omhoog*
Filoria en ik_zelf (geloof ik), ik pm straks wel even
*gooit vinger omhoog*
Filoria en ik_zelf (geloof ik), ik pm straks wel even
Gast- Gast
@ TGR Wat een dijenkletser op de vroege morgen
@ Liva: Je hebt PM
@ Liva: Je hebt PM
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Liva: je hebt een pm terug van mij!
Ik krijg van de psycholoog een doorverwijzing voor tests waarmee uitgezocht kan worden of ik een aandachtsstoornis heb. Hoe en wat precies weet ik nog niet, want zij moest nog even uitzoeken waar ik dat het beste kan laten doen etc. Het is niet haar specialiteit blijkbaar. Even afwachten hoe dat verder loopt.
Verder heb ik gebeld met mijn stagebegeleidster van school. Die is nu voor me aan het proberen te regelen dat ik een tussenjaar kan nemen en daarna een derde stage mag gaan zoeken, maar er is een kans dat dat niet mag.
Ik weet nu even niet meer zo goed wat ik wil: alles op alles zetten om toch in de kinderopvang te kunnen gaan werken, of die droom laten varen en ander werk zoeken waar ik geschikt voor ben.
De komende tijd ga ik in elk geval contact hebben met die begeleidster van school, de psycholoog en met een werkcoach bij het UWV, dus dat helpt wel bij het proces denk ik. En verder is het gewoon een kwestie van veel nadenken en praten met vrienden, familie etc.
Morgen ga ik wat uitzendbureaus langs om me in te schrijven. Ik denk dat ik vanaf 1 maart weer aan het werk wil. Eerst even een paar weken op adem komen en dingen regelen/uitzoeken.
Pfff tis allemaal wel heftig hoor.
Ik krijg van de psycholoog een doorverwijzing voor tests waarmee uitgezocht kan worden of ik een aandachtsstoornis heb. Hoe en wat precies weet ik nog niet, want zij moest nog even uitzoeken waar ik dat het beste kan laten doen etc. Het is niet haar specialiteit blijkbaar. Even afwachten hoe dat verder loopt.
Verder heb ik gebeld met mijn stagebegeleidster van school. Die is nu voor me aan het proberen te regelen dat ik een tussenjaar kan nemen en daarna een derde stage mag gaan zoeken, maar er is een kans dat dat niet mag.
Ik weet nu even niet meer zo goed wat ik wil: alles op alles zetten om toch in de kinderopvang te kunnen gaan werken, of die droom laten varen en ander werk zoeken waar ik geschikt voor ben.
De komende tijd ga ik in elk geval contact hebben met die begeleidster van school, de psycholoog en met een werkcoach bij het UWV, dus dat helpt wel bij het proces denk ik. En verder is het gewoon een kwestie van veel nadenken en praten met vrienden, familie etc.
Morgen ga ik wat uitzendbureaus langs om me in te schrijven. Ik denk dat ik vanaf 1 maart weer aan het werk wil. Eerst even een paar weken op adem komen en dingen regelen/uitzoeken.
Pfff tis allemaal wel heftig hoor.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woensdag heb ik een sollicitatiegesprek. Als ik word aangenomen kan ik 1 maart beginnen
Filoria- Ratel
Ik vind het knap van je dat je weet waar je problemen zitten en er over kunt praten. Hopelijk vind je snel wat leuks waarbij je goed op je plek zit.
Wat leuk dat je woensdag een sollicitatie hebt! Wat ga je doen?
Wat leuk dat je woensdag een sollicitatie hebt! Wat ga je doen?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Werken op een telefonische klantenservice. Niet geweldig, maar werk is werk!
Filoria- Ratel
+1Trisha schreef:Wauw ik vind je echt ontzettend dapper dat je dit zo kunt zeggen, toegeven en je probleem kunt 'omarmen' en belangrijker; dat je je schouders eronder zet en een oplossing zoekt Respect voor dat!
Succes!
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
in je hoeveelste jaar zit je? want ik heb zooooveel stagiaires gehad die dat soort dingen niet zien....(deur dichtdoen zonder te kijken/thee laten staan waar een kind bij kan/ niet ingrijpen bij ruzie etc)
Al begrijp ik door jouw verhaal dat het wel echt een reden heeft, dus goed dat je dat inziet en dat je zo je best doet om er iets aan te doen.
Ik hoop dat je school ook een beetje meewerkt en je een kans geeft, vooral als blijkt dat er een medische oorzaak is. Ik zou een volgende stage dan inderdaad niet in de dagopvang zoeken, maar echt op een BSO. Alleen moet je je dan wel afvragen of dat ook is wat je in de toekomst wilt, want een baan in de dagopvang wordt misschien moeilijk, en BSO moet je wel echt liggen (vind ik)
en anders iveau 4 gaan doen en dan activiteitenbegeleiding met bijvoorbeeld ouderen??
suc6!
Al begrijp ik door jouw verhaal dat het wel echt een reden heeft, dus goed dat je dat inziet en dat je zo je best doet om er iets aan te doen.
Ik hoop dat je school ook een beetje meewerkt en je een kans geeft, vooral als blijkt dat er een medische oorzaak is. Ik zou een volgende stage dan inderdaad niet in de dagopvang zoeken, maar echt op een BSO. Alleen moet je je dan wel afvragen of dat ook is wat je in de toekomst wilt, want een baan in de dagopvang wordt misschien moeilijk, en BSO moet je wel echt liggen (vind ik)
en anders iveau 4 gaan doen en dan activiteitenbegeleiding met bijvoorbeeld ouderen??
suc6!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Trisha verwoordt heel goed wat ik ook wilde zeggen.
Fijn dat je werk hebt gevonden. En het feit dat je inziet waar het probleem ligt is al een hele grote stap in de goede richting!
Fijn dat je werk hebt gevonden. En het feit dat je inziet waar het probleem ligt is al een hele grote stap in de goede richting!
Gast- Gast
Ik ben aangenomen! Ben ook heel benieuwd hoe het bevalt.
Marietje: bedankt voor jouw tips. Ik doe de 1-jarige opleiding bij Capabel. Qua theorie was dit heel goed te doen voor mij, ik kon het tempo prima aan en heb een eindlijst met hoge cijfers. Maar voor mijn stage had ik achteraf gezien beter een 3-jarige opleiding kunnen doen denk ik. 1 jaar is toch wel heel kort om dit vak te leren!
Over werken op een BSO zit ik ook te denken ja. Als ik mijn opleiding nog af ga maken ga ik denk ik een stageplek op een BSO zoeken. Hopen dat ik nog aangenomen word na mijn twee mislukte stages
Maar jij begeleidt stagiaires begrijp ik? Heb je ook wel eens gehad dat een stagiaire in haar laatste jaar zat en nog niet goed genoeg was? Hoe ging je daar dan mee om?
Marietje: bedankt voor jouw tips. Ik doe de 1-jarige opleiding bij Capabel. Qua theorie was dit heel goed te doen voor mij, ik kon het tempo prima aan en heb een eindlijst met hoge cijfers. Maar voor mijn stage had ik achteraf gezien beter een 3-jarige opleiding kunnen doen denk ik. 1 jaar is toch wel heel kort om dit vak te leren!
Over werken op een BSO zit ik ook te denken ja. Als ik mijn opleiding nog af ga maken ga ik denk ik een stageplek op een BSO zoeken. Hopen dat ik nog aangenomen word na mijn twee mislukte stages
Maar jij begeleidt stagiaires begrijp ik? Heb je ook wel eens gehad dat een stagiaire in haar laatste jaar zat en nog niet goed genoeg was? Hoe ging je daar dan mee om?
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Ik ben aangenomen! Ben ook heel benieuwd hoe het bevalt.
Ja ik ben ook niet zo voor de 1jarige opleidingen, omdat ik het ook heel leerzaam vind als een stagiaire meerdere leerbedrijven ziet. nu leert ze het op 1 kdv, en aangezien niet alle kdv's even goed en bekwaam zijn in het begeleiden van stagiaires en in het geven van het goede voorbeeld, vind ik dat niet goed.
ik heb wel eens een 3e jaars BOL stagiaire gehad wat niet goed ging, maar dat was ook echt extreem. Kwam niet opdagen as ze geen zin had, opdracht te laat inleverenn en dan boos worden dat ik het niet op tijd had nagekeken, zag echt bijna niks bij de kinderen .als er een dreumes voor haar neus op de bank ging staan, als kinderen ruzie hadden, reageerde niet of nauwelijks op de kinderen, moest na 6 maanden nog uitleggen dat we tegen half12 gingen opruimen en brood gingen eten...en ja voor een 3e jaars schiet dat gewoon niet op, vooral als ze dan ook nog zo laks is met haar opdrachten.
Ik zat ze elke keer thuis na te kijken, en toen bedacht ik me opeens van "ja dag, ik lijk wel gek. zij is bij mij op de groep om iets te leren, en ze doet het voor haarzelf...dus is het niet de bedoeling dat ik alles op alles ga zetten om haar te laten slagen". Wat ik eraan gedaan heb is diverse keren een gesprek met haar aangegaan, en daarin een duidelijk termijn afgesproken waarop ze vooruitgang geboekt moest hebben op de besproken leerpunten.
Omdat ze toen weer 2 weken "ziek" was, en weer zodra ze binnen kwam op haar kont gng zitten, heb ik een gesprek met haar gehad om aan te geven dat het zo niet meer ging, en dit telefonisch bij de begeleider van school aangegeven.
Die is langsgeweest op het kdv, en we hebben toen in overleg besloten dat het beter was als ze iets anders ging zoeken dan de kinderopvang. doordat ze er zo vaak niet was heb je niks aan haar in de toekomst; vooral in de kinderopvang moet je gewon van je collega op aan kunnen.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben zojuist ontslagen.
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
» Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
» Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: