Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleenstaande mama

+4
Dolphinne
Susan
pindaatje
Amber
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 6:30

Even gedacht of ik dit ging plaatsen maar ik vind het wel fijn om ervaringen te delen of in ieder geval al wat steunende woorden.

Na een 10 jarige relatie met hele mooie tijden maar vooral ook heel veel tegenslagen, heb ik besloten nu voor mezelf te gaan kiezen en alleen verder te gaan.
We hebben samen een zoon van 1,5 jaar het mooiste wat ons is overkomen. Ik kijk met een mooi gevoel terug maar ik moet verder. Er is veel gebeurd waardoor dit de keuze is geworden maar het is voor mij de beste keuze.
Het is helaas echt over.
Jammer dat er geen toekomst voor ons samen is. Maar ik weet zeker dat we er allebei wel komen.

Het is nu een paar dagen geleden en bij mij is de meeste emotie wel gezakt. Ik ben het weekend goed ziek ervan geweest. Het doet me wel enorm veel pijn om het verdriet van hem te zien. Hij had juist het gevoel dat het weer goed ging terwijl mijn gevoel de hele andere kant uit ging.
We hebben alles eruit gehaald wat erin zat, zelfs nog therapie gehad, maar het werkt voor mij niet meer.

Nu komt er heel veel op ons af. We huren en hebben alleen een samenlevingscontract dus wat dat betreft niet te veel rompslomp. Ik ga verhuizen en hij blijft hier. Dat is mijn keuze omdat ik me hier nooit thuis heb gevoeld.
Ik wil helemaal opnieuw beginnen en dat betekent dus ook een andere woning.

Ik weet dat er een aantal hier alleenstaande mama;s zijn. En ik zou graag jullie ervaringen willen horen.
En misschien tips ect ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Amber di 8 feb 2011 - 7:01

Helaas geen ervaringen, maar wel een hart onder de riem! Ik vind je besluit heel erg dapper en weet zeker dat je er wel gaat komen!
Amber
Amber
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:10

Amber schreef:Helaas geen ervaringen, maar wel een hart onder de riem! Ik vind je besluit heel erg dapper en weet zeker dat je er wel gaat komen!
Helaas?!

Ik helaas wel.
Wat klote voor je. Wat ik heel fijn vind, is dat ik dicht bij familie woon zodat er altijd mensen zijn op wie ik terug kan vallen. Verder kun je als alleenstaande ouder veel toeslagen krijgen. Dus is wellicht ook iets wat je aan kan vragen.
Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:16

Dank je Amber ik snap je reactie wel.

@Elodie: Klopt de toeslagen daar ben ik bekend mee. Ik heb ook al het een en ander gevonden over ouder korting ?
Tja familie in de buurt is ook weer een apart verhaal. Die heb ik helaas niet. Maar dat neemt niet weg dat ik geen mensen om mij heen heb natuurlijk.
Het is idd klote maar ook voor hem ! Maar we komen er wel uit het is alleen op dit moment nog heel onwerkelijk allemaal ook al heb ik zelf het besluit genomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:34

Of dat nou familie of vrienden zijn maakt ook niet uit. Maar het is zo fijn dat je mensen hebt, die dichtbij wonen, die ns even tussendoor op kunnen passen enzo.
Hoe is je zoontje eronder? Voelt ie veel aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  pindaatje di 8 feb 2011 - 7:34

Geen ervaring hiermee, en dus ook geen tips oid, maar ik wil je wel even zeggen dat ik het dapper van je vind dat je deze stap genomen hebt!
Wens je veel sterkte de komende tijd!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:37

Elodie schreef:Of dat nou familie of vrienden zijn maakt ook niet uit. Maar het is zo fijn dat je mensen hebt, die dichtbij wonen, die ns even tussendoor op kunnen passen enzo.
Hoe is je zoontje eronder? Voelt ie veel aan?

Klopt ik heb genoeg mensen om mij heen dat is erg fijn. Plus we hebben geen ruzie en dat is ook niet de bedoeling.
S. is er heel kalm onder. Een half jaar geleden zijn wij ook even uit elkaar geweest (9 dagen) vanwege een voorval. S. was toen helemaal eruit en erg verdrietig. Hij sliep toen slecht en hing alleen maar aan mijn been.
Nu is het gewoon het vrolijke mannetje als altijd. Hij slaapt ook prima. Wij hebben beide het gevoel dat ook hij er vrede mee heeft.

@pindaatje: dank je wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Susan di 8 feb 2011 - 7:38

Elodie schreef:
Helaas?!

Ze bedoelt natuurlijk helaas voor Nonnevot, aangezien zij om ervaringen vraagt. Niet helaas voor zichzelf.

Nonnevot, sterkte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:43

Ik heb geen tips maar wil je wel even sterkte wensen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 7:45

Susan schreef:
Elodie schreef:
Helaas?!

Ze bedoelt natuurlijk helaas voor Nonnevot, aangezien zij om ervaringen vraagt. Niet helaas voor zichzelf.

Nonnevot, sterkte.
Oja, ik ben moe en las te snel. Maar het staat er wel gewoon een beetje raar, toch;)

Fijn dat S. gewoon lekker zichzelf is. Ben je nu al weg uit dat huis? En ook fijn dat het wel een vader is op wie je ook terug kan vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:16

Nee ik woon nog hier. Vorige week donderdag is de knoop pas doorgehakt. Ik hoef van hem niet meteen weg dus dat is wel fijn. Maar ik ben wel actief op zoek. En zodra ik wat vind ga ik ervoor.
Ik kan zeker terug vallen op de vader van S. Gelukkig wel dat maakt de situatie allemaal dragelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:25

Kom je eigenlijk niet voor een urgentie verklaring in aanmerking bij de woningbouwvereniging?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Dolphinne di 8 feb 2011 - 8:27

Hier ook een alleenstaande moeder.
Wij zijn uit elkaar gegaan toen ons zoontje 4 maanden was.

Ik heb toen eerst 2 maanden bij mijn ouders gewoond en kon daarna via via (wel via de woningstichting) een huurhuisje krijgen.
Fijn dat je nog wel goed overweg kunt met de vader van je kindje.
Hier gaat dat gelukkig ook goed.
We hebben nu een co-ouderschap wat betekent dat we de zorg 50/50 verdeeld hebben (zo, ma, di bij papa, wo, do, vr bij mama en zaterdag wisselt per week).
Hebben jullie zelf al nagedacht over hoe je de zorg wilt verdelen?
We hebben ook samen een ouderschapsplan opgesteld met allerlei dingen rondom de zorg/alimentatie/regelingen wat betreft feestdagen, vakanties etc. Dat is ook erg handig als er ergens toch onenigheid over komt. Dan kun je terugvallen op dit plan.


Mocht je meer willen weten dan mag je me ook wel een pm sturen!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:27

Ja gelukkig wel. Dat ben ik nu deze week aan het regelen. Er zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan. Zo ben ik heel erg gebonden aan deze stad aangezien ik hier werk, kinderopvang heb en alleen een fiets.
Maar met urgentie kunnen ze je dus ook in een andere stad plaatsen.
maar goed dat zie ik dan wel weer. Je kunt dit gelukkig aangeven en dan proberen ze er rekening mee te houden !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Dolphinne di 8 feb 2011 - 8:29

Elodie schreef:Kom je eigenlijk niet voor een urgentie verklaring in aanmerking bij de woningbouwvereniging?

Ik kwam toen wel voor urgentie in aanmerking. Weet niet meer precies wat de regeling daarvoor is, maar het moet in elk geval onhoudbaar zijn om samen te blijven wonen dacht ik.
En met een kindje krijg je ook eerder urgentie geloof ik.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Tazz di 8 feb 2011 - 8:30

Nee dat komt ze niet, want ze heeft nog een dak boven haar hoofd. Urgentie krijg je niet zo snel meer tegenwoordig..
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:31

@Dolphine: Wij gaan ook co ouderschap aan. tenminste dat lijkt ons nu het beste. Hopelijk krijgt S er geen last van maar meestal maken wij ons meer zorgen erom.

Ouderschapsplan moeten we nog gaan opstellen en het is de bedoeling dat hij op ma, di en woe bij mij is en dan do en vrij bij papa. En het weekend om en om.
Ik heb al gelezen op internet dat er een alleenstaande ouder korting bestaat. Hoe zit dat precies ? hoe word dat b.v. uitbetaald? Ik neem aan dat jij dit ook krijgt ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:32

Tazz schreef:Nee dat komt ze niet, want ze heeft nog een dak boven haar hoofd. Urgentie krijg je niet zo snel meer tegenwoordig..
Jawel ik kom wel voor urgentie in aanmerking. Dat ik nog een dak boven mijn hoofd heb heeft er niks mee te maken hier in ieder geval niet !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Dolphinne di 8 feb 2011 - 8:42

Ik weet niet zeker of ik alleenstaande ouderkorting krijg.
Ik denk het haast niet eigenlijk.
Ik denk dat dat via de belastingdienst gaat?
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 9:15

Kreeg wel alleenstaande ouderkorting, elke maand van de Belastingdienst. Maar volgens mij valt dat nu binnen het kindgebondenbudget wat ik ontvang. Ik zou daar even over bellen, weet verder ook echt niet precies hoe dat zit.

Ik heb mn kraamperiode bij mn ouders doorgebracht en stond daar toen ook ingeschreven, maar kreeg daardoor geen urgentie. Niet echt slim dus maar godzijdank vond ik woonruimte toen mn zoon 1 maand was. Dacht alleen dat het wel echt anders is als je samenwoont.
Hier is het zo dat je echt zelf ook wel iets te zeggen hebt over het huis waar je in wilt wonen. Volgens mij mag je ook max 3 keer weigeren. Vind het maar raar als je een woning in een andere stad zou moeten accepteren.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Bolleke di 8 feb 2011 - 9:35

Ik ben alleenstaand en heb ook geen contact meer met de vader, dus op dat gebied kan ik je niet veel helpen. Ik zou wel informeren naar toeslagen, ik heb geloof ik gewoon de instanties gebeld, belastingdienst, uwv en daar mijn verhaal gedaan en dan hoor je vanzelf waar je recht op hebt.
IN mijn gemeente kreeg je geen urgentie, maar ik ben uiteindelijk in het oude huis kunnen blijven waar we eerst met ons 3tjes woonde. Maar dat was eigenlijk puur geluk want mijn ex (de kloothommel) had de huur al opgezegd omdat hij dacht dat ik het toch financieel niet zelf kon opbrengen. En door de woningvereniging is het toen gewoon op mijn naam gezet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 10:30

off topic.. Kruimeltje, mag ik vragen hoe jij vragen van je zoon over papa enzo aanpakt? Of gebeurd dat niet echt?
Mijn zoon zei laatst dat ie papa wilde bellen. Ik stond echt met mn bek vol tanden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Bolleke di 8 feb 2011 - 20:42

Hij heeft noig niet echt vragen, heel toevallig vroeg hij vorige week waar zijn papa is en toen heb ik hem verteld dat hij alleen met mama woont en dat sommige kinderen met een papa en een mama wonen. En toen was het goed voor hem voor dat moment. Ik heb echt heel specifieke vragen nog niet gehad.
Jij hebt ook geen contact met de vader toch?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 20:51

Nonnevot schreef:
Tazz schreef:Nee dat komt ze niet, want ze heeft nog een dak boven haar hoofd. Urgentie krijg je niet zo snel meer tegenwoordig..
Jawel ik kom wel voor urgentie in aanmerking. Dat ik nog een dak boven mijn hoofd heb heeft er niks mee te maken hier in ieder geval niet !
Hier wel...hier zijn ze enorm streng met urgentie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:01

Dan denk ik dat ik nog geluk heb hier. Ze zijn wel strenger geworden met Urgentie dat klopt maar dan meer dat je voorheen 3x mocht weigeren wat je toegewezen kreeg en de 4e moest je dan aannemen. En nu is dat 1x. Weiger je dan vervalt je urgentie.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande mama Empty Re: Alleenstaande mama

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum