Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Zonneschijn wo 3 apr 2013 - 1:21

Hoi meiden,
Ik weet niet of ik dit in de juiste pijler plaats, anders mag deze gewijzigd worden.
Ik ben een alleenstaande mama. Over een x maanden ben ik op papier ook van mijn ex af (staat er beetje raar haha).
Nu weet ik dat je recht hebt op toeslagen;
*Zorgtoeslag
*Kindgebonden budget
*Alleenstaande ouderkorting
Wie kan mij helpen en het lijstje aanvullen? Dan kan ik straks in 1 keer alles aanvragen.

Thanx alvast!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Parel wo 3 apr 2013 - 6:51

Kinderopvangtoeslag & kinderbijslag, maar dan ben je er al wel een eind denk ik!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Lady4 wo 3 apr 2013 - 6:58

Inkomensafhankelijke combinatiekorting bij je belastingaangifte volgend jaar.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Parel wo 3 apr 2013 - 7:17

Lady4 schreef:Inkomensafhankelijke combinatiekorting bij je belastingaangifte volgend jaar.
Dat is niet als je alleenstaande ouder bent, dan is dat namelijk de alleenstaande ouder korting. De inkomensafhankelijke korting is als stel, degene die het minste werkt krijgt die heffingskorting.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Twellie wo 3 apr 2013 - 7:18

Volgens mij heb je alleen recht op alleenstaande ouderkorting als de scheiding voor 1 Juli rond is. Wanneer die na 1 Juli rond is, krijg je volgens mij (pin me er niet op vast) inkomensafhankelijke combinatiekorting. Maar niet beiden tegelijk dus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Dolphinne wo 3 apr 2013 - 10:01

Twellie schreef:Volgens mij heb je alleen recht op alleenstaande ouderkorting als de scheiding voor 1 Juli rond is. Wanneer die na 1 Juli rond is, krijg je volgens mij (pin me er niet op vast) inkomensafhankelijke combinatiekorting. Maar niet beiden tegelijk dus.

En voor de alleenstaande ouderkorting moet je kind wel op jou adres ingeschreven staan.
Hier hebben we Co-ouderschap en staat hij op vaders adres. Daardoor heb ik daar geen recht op helaas...

Kinderbijslag krijg je vanzelf de keuze hoe deze evt. Verdeeld moet worden als de svb ziet dat je niet alledrie op 1 adres woont. (Hier is die in 2en gedeeld).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Zonneschijn wo 3 apr 2013 - 23:37

Thanx meiden, ik ga het even uitzoeken allemaal!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.) Empty Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum