Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)
Hoi meiden,
Ik weet niet of ik dit in de juiste pijler plaats, anders mag deze gewijzigd worden.
Ik ben een alleenstaande mama. Over een x maanden ben ik op papier ook van mijn ex af (staat er beetje raar haha).
Nu weet ik dat je recht hebt op toeslagen;
*Zorgtoeslag
*Kindgebonden budget
*Alleenstaande ouderkorting
Wie kan mij helpen en het lijstje aanvullen? Dan kan ik straks in 1 keer alles aanvragen.
Thanx alvast!
Ik weet niet of ik dit in de juiste pijler plaats, anders mag deze gewijzigd worden.
Ik ben een alleenstaande mama. Over een x maanden ben ik op papier ook van mijn ex af (staat er beetje raar haha).
Nu weet ik dat je recht hebt op toeslagen;
*Zorgtoeslag
*Kindgebonden budget
*Alleenstaande ouderkorting
Wie kan mij helpen en het lijstje aanvullen? Dan kan ik straks in 1 keer alles aanvragen.
Thanx alvast!
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Re: Alleenstaande ouders (toeslagen e.d.)
Kinderopvangtoeslag & kinderbijslag, maar dan ben je er al wel een eind denk ik!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Inkomensafhankelijke combinatiekorting bij je belastingaangifte volgend jaar.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is niet als je alleenstaande ouder bent, dan is dat namelijk de alleenstaande ouder korting. De inkomensafhankelijke korting is als stel, degene die het minste werkt krijgt die heffingskorting.Lady4 schreef:Inkomensafhankelijke combinatiekorting bij je belastingaangifte volgend jaar.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Volgens mij heb je alleen recht op alleenstaande ouderkorting als de scheiding voor 1 Juli rond is. Wanneer die na 1 Juli rond is, krijg je volgens mij (pin me er niet op vast) inkomensafhankelijke combinatiekorting. Maar niet beiden tegelijk dus.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Volgens mij heb je alleen recht op alleenstaande ouderkorting als de scheiding voor 1 Juli rond is. Wanneer die na 1 Juli rond is, krijg je volgens mij (pin me er niet op vast) inkomensafhankelijke combinatiekorting. Maar niet beiden tegelijk dus.
En voor de alleenstaande ouderkorting moet je kind wel op jou adres ingeschreven staan.
Hier hebben we Co-ouderschap en staat hij op vaders adres. Daardoor heb ik daar geen recht op helaas...
Kinderbijslag krijg je vanzelf de keuze hoe deze evt. Verdeeld moet worden als de svb ziet dat je niet alledrie op 1 adres woont. (Hier is die in 2en gedeeld).
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Thanx meiden, ik ga het even uitzoeken allemaal!
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Soortgelijke onderwerpen
» Toeslagen 2012
» Vraag toeslagen
» Iemand verstand van toeslagen?
» Alleenstaande mama
» Alleenstaande mama
» Vraag toeslagen
» Iemand verstand van toeslagen?