Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's die 32+ uur werken?

+7
chipa
Mikki
Petteflet
Annie24
Susan
mauwmauw
Darius
11 plaatsers

Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 22:02

Ik ben benieuwd of er hier moeders zijn die minstens 32 uur werken. Hoe bevalt het je, werkt je partner fulltime of niet? Hoe heb je de opvang geregeld?

Misschien dat me straks nog meer vragen te binnen schieten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Darius za 27 aug 2011 - 22:16

Jij hebt die baan zeker? Very Happy

Ik heb het eerste jaar van laurens 32 uur gewerkt en daarbij ook nog minstens twee uur reistijd per dag. Ik werkte dus vier dagen. Ik vond het vreselijk.

Ik zou nu best wel weer zoveel uur willen werken, maar dan flexibel. Dus bijv vijf dagen werken, maar dan minder uur op een dag en dan savonds nog even thuis inloggen. Ik wil graag met mijn gezin ontbijten en rustig avondeten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Darius za 27 aug 2011 - 22:19

Oja, opvang was toen zo: maandag kdv, man brengt ik haal, dinsdag werkte mijn man thuis. Nu ben ik thuis, eant met een peuter is werken en 'oppassen' niet een goede combi. Woensdag was ik vrij. Donderdag mijn man vrij en vrijdag ging laurens naar opa en oma.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  mauwmauw za 27 aug 2011 - 22:24

Ik wil graag met mijn gezin ontbijten en rustig avondeten.
Als ik werk moet ik V om voor half 8 al op de fiets hebben zitten naar oma,en hij ontbijt daar en mijn vriend haalt hem op en geeft hem dan ook zijn avondeten,en als ik geluk heb kan ik V nog een half uurtje zien....VRESELIJK VIND IK HET.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Darius za 27 aug 2011 - 22:27

Echt heel rottig is dat ja. Als het nou 1 dag in de week was.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 22:47

Ah kijk, dat zijn bemoedigende woorden! laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Susan za 27 aug 2011 - 22:49

Anders moet je even Lilith toevoegen op Facebook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 22:51

Susan schreef:Anders moet je even Lilith toevoegen op Facebook.

Ik weet alleen niet hoe ze heet. PM?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Annie24 za 27 aug 2011 - 23:39

Ik werk 36 uur per week. Werk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.00 tot 17.30, werk dus 9 uur per dag.
Op maandag en dinsdag gaat Y. naar het kdv, woensdag is familie/afsprakendag (cb, ziekenhuis, tandarts enzo) donderdag en vrijdag is papadag. Mijn vriend werkt fulltime in de horeca, dus werkt vaak 's avonds.

Hoe ik het vind? Geweldig! Ik heb superveel plezier in m'n baan, genoeg uitdaging, lieve collega's en zodra ik thuis kom een heerlijk mannetje wat naar me zit te lachen Laughing Tuurlijk mis ik Y. en tuurlijk is het soms zwaar, maar dat komt vooral doordat mijn vriend 's avonds vaak aan het werk is en Y. tussen 17 uur en 21 uur zijn wakkere uurtjes heeft. Hij is dan meestal sacherijnig en moet de gehele tijd vermaakt worden, terwijl ik de hele dag gewerkt heb en eigenlijk gewoon op de bank wil hangen, maarja...ik heb er zelf voor gekozen om 36 uur te blijven werken en Y. kan er immers ook niets aan doen dat hij zo is op dat moment. Meestal probeer ik er maar het beste van te maken 's avonds en spelen we met de blokken, doen we samen lekker gek op het grote bed en als er écht niets meer helpt rijd ik rondjes met 'm in de wagen door de woonkamer Embarassed angel

Ik heb inmiddels wel een aanvraag lopen om 2 of 4 uurtjes ouderschapsverlof op te gaan nemen, maar dat is vooral voor de maandag en dinsdag. Maak dan te weinig uren omdat ik dan met ophalen en brengen van/naar het kdv zit. Ik werk op kantoor, dus later beginnen en later/eerder weg is totaal geen probleem, maar die uren moet ik wel weer inhalen. Normaal bleef ik dan eens per week tot 19 uur werken ofzo, maar dat gaat nu niet meer, want dan moet ik al thuis zijn omdat papa weer moet gaan werken. Vandaar dat ik hoop dat alles door die paar uurtjes ouderschapsverlof nét wat soepeler zal gaan lopen en ik niet meer zo op de tijd hoef te laten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Petteflet zo 28 aug 2011 - 0:19

Ik werk al sinds Luka is geboren 32 uur. Heb zelfs een tijdje 40 uur gewerkt. Mij bevalt het echt uitstekend. Vind het heerlijk om te werken en zou absoluut niet minder willen werken.
Na een mamadag ben ik ook erg blij dat mijn vriend weer thuis komt en ik de kids over kan dragen.

Toen we alleen Luka nog hadden had mijn vriend trouwens geen papadag en werkte fulltime. Nu Jari is geboren neemt ook Pat een dag vrij.

Opvang hebben we als volgt:

Maandag: opa of oma
Dinsdag: mamadag
Woensdag: papadag
Donderdag: opa
Vrijdag: kdv/bso

Voor ons werkt dit echt uitstekend!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Mikki zo 28 aug 2011 - 0:21

Ik werk 31 uur. Drie dagen van 9 uur, en eentje van 4.
Die vier uur werk ik dan op donderdagavond, dus dan is mijn vriend gewoon thuis.
De overige drie dagen ben ik dus vroeg weg, en laat thuis. 1 dag hiervan gaan ze naar de gastouder, mijn vriend haalt en brengt ze. We eten op die dag altijd iets makkelijks, of uit de vriezer. De overige twee dagen is mijn vriend thuis, of mijn (schoon)moeder. De kinderen kunnen lekker uitslapen, en het eten staat voor me klaar als ik thuiskom! Ideaal.
Daarnaast volg ik nog een HBO-opleiding, en dat gebeurt ook in de avonduren.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  chipa zo 28 aug 2011 - 1:08

Fijn om ook positieve verhalen te lezen! Ik ben nu op zoek naar werk en omdat ik starter ben zit ik al snel op minimaal 32 uur per week en wellicht zelfs 36 uur (4x9). Wil wel echt max 4 dagen werken zodat ik toch nog een hele dag alleen ben met mijn zoontje. Mijn man gaat dan om de week een dag vrij nemen dus hij gaat 36 uur werken ipv 40uur. Opvang wordt waarschijnlijk:
-3 dagen kdv
-1 dag mama
-1 dag opa en oma of papa
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 3:30

Ik werk met vlagen meer dan 32 uur, bij bepaalde drukte op mijn werk soms wel meer dan 40. Gemiddeld over een jaar genomen werk ik trouwens maar 24 uur per week. Ik vind de weken dat ik zoveel moet werken wel te doen, maar dan is het wel heel goed nadenken hoe ik de dag en de week ga plannen. Dan bedenk ik echt: ik begin zo en zo laat, in de pauze ga ik even langs de Kruidvat, dan weer dit doen op mijn werk, volgende pauze naar de Aldi enzovoorts. Ik vind het wel te doen maar maak ik dus het weekend vantevoren al een hele planning voor mijn week.

Mijn vriend werkt 32 tot 36 uur per week, dat is ook een gemiddelde. We proberen in drukke weken zo min mogelijk overlap in werktijd te hebben, zodat we elkaar af kunnen wisselen. Wel zijn er dan sowieso nog een aantal dagdelen creche nodig en springen opa en oma bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 4:18

Ik werk 32 uur. Mijn man werkt 36 uur (4x9 uur)

Hier is het zo geregeld:

Maandag ben ik vrij
dinsdag is hij bij mijn schoonmoeder
woensdag opvang
donderdag is mijn man thuis
vrijdag opvang

Ik ben helaas niet heel erg tevreden met mijn werk. Maar ik verdien wel goed. Financieel is het heerlijk en hij is zo gek op mijn schoonouders dat ik hem daar zonder moeite achterlaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  kwak zo 28 aug 2011 - 6:01

ik vind het echt knap dat jullie zoveel "willen" en kunnen werken.
ik werk gemiddeld 16 uur in de week, ik vind het heerlijk om te werken maar ik wil ook echt niet meer werken dan 16 uur.
ik heb per half oktober een andere baan waarbij ik 16 uur werk maar ik geen weekenden/avonden en feestdagen hoef te werken (werk in de zorg) dat vind ik veel fijner omdat ik dan lekker thuis bij D. kan zijn.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  _Blush_ zo 28 aug 2011 - 6:41

Ik zou ook heel graag minder werken, maar als ik 16u/week ga werken, denk ik niet dat we het echt zullen redden op financieel vlak (ook omdat we sparen om zelf een huisje te kunnen kopen).

Ik werk nu voltijds, maar vanaf januari ga ik 35u werken. Ik ga sowieso een aanvraag doen om te minderen tot 30 à 32u als de baby er is, al vrees ik dat dat niet gaat lukken (dat wilt zeggen dat één van mijn naaste collega's die uren moet overnemen, en dat zie ik niet gebeuren).

Ik denk dat het wel te doen moet zijn als je een goede regeling kan treffen qua uren en goede afspraken maakt met je man en andere opvang.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 8:35

Ik werk 32 uur per week maar mijn man is thuis. Dat scheelt enorm. Ik hoef niet sóchtends vroeg mijn kinderen weg te brengen en rond etenstijd weer op te halen. Dat lijkt me vreselijk.
Daarbij kan ik nu in wisseldiensten werken en daardoor is het voor mij minder voelbaar dat ik zoveel werk.
Nadeel daarvan is dat ik regelmatig niet thuis ben met het eten en het naar bed brengen maar goed, dat ik ook niet elke werkdag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  dizzy zo 28 aug 2011 - 20:38

ik werk ook zeker meer dan 30 uur per week, het verschilt nog wel eens. Maar wat ik ideaal vind is dat ik onregelmatig werk en heb 24-uurs diensten. Ik begin om 2 uur 's middags, rij weg nadat ik dochterlief naar school heb gebracht. Zij word opgehaald door opa, en daar opgehaald als papa klaar is met werken. Dan brengt hij haar 's ochtends naar school, tussen de middag blijft ze over en om half 4 ben ik er weer. Tenzij ze 's middags vrij is natuurlijk. Dan gaat ze spelen bij een vriendinnetje of naar de oppas.
En in de weekenden is vriendlief vrij, dus als ik dan moet werken is het ook geen probleem.. en als hij voetbal heeft gaat ze naar opa/oma.

En doordat ik zoveel achter elkaar werk, heb ik natuurlijk weinig diensten in de week. Ideaal!! smile hooguit 2.

Maar ben nu bijna 24 weken zwanger, dus hoe het gaat icm. kindje 2 is nog maar afwachten, maar wil zeker niet minder gaan werken!
dizzy
dizzy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 44
Registratiedatum : 10-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Jelin zo 28 aug 2011 - 20:51

Ik werk 35 uur per week. Mijn man werkt overdag en ik werk 's avonds. We hebben dan geen oppas nodig en het werkt prima zo voor ons. Mijn man zie ik dan iets minder, maar dat gaat nog steeds goed. Ik heb wel zo mijn vrije dagen gepland dat ik hem wel vaak zie. Als ik ik zou kiezen om het weekend vrij te willen zijn, dan zie ik mijn man 5 dagen maar amper.


Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's die 32+ uur werken? Empty Re: Mama's die 32+ uur werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum