Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is jouw band...

+37
Mizz_S
Niekske
kajaka88
MamaJ&R
Sarah1985
Middleme
sanne-84
Bosjesvrouw
Tazz
Bloem86
Twellie
Springflower
Manderijn
Mermaid
Mari
Jelin
Blond
Snoes
Bliss
mii_joyce
Winegum
Fearie
_Femme
LaBird
Parel
strawberry
Katrien
Elliot
Rush
Linda
Catwoman79
Slakje
studiebol
Roodkapje
JD
Minx
Caramba
41 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is jouw band... Empty Hoe is jouw band...

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 10:12

... met je schoonmoeder
... schoonvader
... schoonzus / schoonbroer

En hoevaak zien jullie elkaar?

Laatst aangepast door Elixer op do 29 nov 2012 - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is jouw band... Empty Re: Hoe is jouw band...

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 11:42

Het is jouW, met een w dus...

Mijn band met mij schoonfamilie is vrijwel niet bestaand, maar prima. Ik heb ze 1 keer gezien, toen ik een paar dagen bij mijn vriend thuis was. Het zijn aardige mensen en ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden met schoonzussen en zwagers als we elkaar vaker zouden zien, maar dat is dus niet zo, omdat dat praktisch niet haalbaar is.

Gast
Gast

Bericht  Caramba wo 28 nov 2012 - 11:46

Ik heb schatten van schoonouders en zwager.
Zien elkaar iedere week minstens 2á3 keer. Zwager is ene maand thuis, andere maand op zee.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Minx wo 28 nov 2012 - 11:56

Prima smile echt hele lieve mensen. Kreeg vandaag nog een app van de zus van mijn vriend, ga ook wel eens koffie drinken bij zijn schoonzus. En we gaan over twee weken een weekendje weg met zijn ouders en zus.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD wo 28 nov 2012 - 11:57

... met je schoonmoeder
Hééééééél slecht...
... schoonvader
Mwa, gaat wel...niet heel goed, maar iets beter dan met mijn schoonmoeder
Niet bijzonder, oppervlakkig

We zien elkaar 1x in de 4 maanden ongeveer. Vind ik ook genoeg ook, maar ik mis het toch wel hoor... het is jammer als je geen leuke band hebt met je schoonfamilie.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Minx wo 28 nov 2012 - 12:49

Ik zie ze in ieder geval 1 keer in de twee weken, we gaan er toch wel regelmatig langs. Afgelopen zondag moest mijn vriend zijn hardloopschoenen ophalen. We zouden daar rond half 12 zijn en dan ff een kopje koffie drinken. Waren uiteindelijk rond half 8 weer thuis. Ben laatst ook een hele dag met mijn schoonvader op pad geweest. Eerst onze nieuwe banken halen, de oude afvoeren en voor mijn schoonvader een maquette ophalen.

Kan ze zo dus een paar weken niet zien maar gemiddeld wel vaak. Deze week zelfs drie keer. Afgelopen zondag dus, morgen en dan zaterdag weer smile. Zwager en schoonzus bijna elke week want we sporten op dezelfde tijd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Roodkapje wo 28 nov 2012 - 14:14

... met je schoonmoeder: Niet al te best. We proberen aardig te doen sinds de kinderen wat ouder zijn... maar ze mag me al vanaf het begin niet ( ik pik haar zoon in oid) en heeft toen ik zwanger was van M. een afspraak bij een abortuskliniek gemaakt omdat ze nog geen oma wilde worden. Ze is trouwens best een leuke oma volgens de kinderen. Ze ziet ze 1x per week/ 1x per 2 weken. Dat komt dan meer van haar kant want ze komt gewoon aanwaaien en aanbellen.

... schoonvader: Ken ik niet, heb hem 1 x op bezoek gehad in ons huis toen onze oudste een maand of 7 was samen met zijn nieuwe vrouw. Daarna heb ik hem nooit meer gezien en ook mijn man heeft hem niet gezien. Hij belt trouwens wel elke verjaardag van mijn man op maar die stelt dat niet zo erg op prijs geloof ik. Zijn vader wil mij nu op facebook toevoegen maar heeft bijv. zijn zoon zelf geen verzoek gestuurd. Ik ga er ook niet op in, of je maakt deel uit van ons leven, of niet.. Maar niet vanaf de zijlijn alles meevolgen en overal voor weglopen.

... schoonzus / schoonbroer: schoonzus, geen band mee... we zien elkaar hooguit op een verjaardag. Ze belt wel eens mijn man maar daar houdt het mee op. Mijn man is niet zo'n beller en heeft een drukke baan dus meestal komt het van 1 kant en dat vindt ze niet leuk ( logisch). Ik heb verder niet echt een band met haar dus ga haar ook niet zomaar bellen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  studiebol wo 28 nov 2012 - 18:55

Schoonouders zie ik niet.

Zwager, aardige vent maar heel vaak zien we elkaar niet als we elkaar zien is het gezellig en goed. Schoonzus had ik via FB of whatsapp wel regelmatig contact mee, maar zij is heel erg veranderd ineens, of ik heb iets fout gedaan in haar ogen maar dat weet ik dan niet, maar dat contact is heel erg verminderd en ook minder spontaan en ongedwongen, jammer hoop dat het weer anders wordt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Slakje wo 28 nov 2012 - 19:29

Met mijn schoonouders is de band prima. Kan niet beter. We komen goed overeen. Ze doen ook heel erg veel voor ons en wij zijn hen ontzettend dankbaar. Ik ga regelmatig eens een koffietje drinken met mijn schoonmama. En mijn schoonpapa leert mij auto rijden.

Mijn schoonbroer en zijn vriendin zien we af en toe, 1 keer in de maand ofzo. Aardige vent, niet meer, niet minder. Zien we hen te weinig voor.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Catwoman79 wo 28 nov 2012 - 20:32

Mijn schoonmoeder is meer een moeder voor mij dan mijn eigen moeder ooit is geweest.
Het is een ontzettend lief mens waar ik alles mee kan delen.

Mijn schoonvader en ik hebben heel erg aan mekaar moeten wennen, maar dat is ook helemaal goed gekomen.

Mijn schoonzus zie ik niet zo vaak, ze is wel aardig hoor, maar ze zal nooit mijn 'vriendin' worden
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 20:42

Met mijn schoonouders is de band prima! Met mijn zwager wat minder.

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 28 nov 2012 - 20:46

Elixer schreef:... met je schoonmoeder
... schoonvader

De band met mijn schoonouders is heel goed. Dochter is 2 dagen per week bij m'n schoonmoeder en dat gaat echt super. Ik zou geen andere schoonouders willen hebben.

De band met m'n schoonzus en zwager (is schoonbroer nou echt een goed woord? Ik zie hem hier vaker voorbij komen) is een stuk minder. Een tijdje geleden heb ik bonje gehad met m'n schoonzus. Nu gedogen we elkaar en doen we normaal tegen elkaar, maar het zullen nooit m'n vrienden worden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush wo 28 nov 2012 - 20:51

De band met m`n schoonouders is prima, maar dat zal ook wel moeten aangezien we bij ze op het erf wonen. Daardoor 'zien' we elkaar best vaak, maar echt op de koffie of afspreken komt niet zo vaak voor. Gemiddeld eens per maand denk ik. Als ik vrij ben komt m`n schoonmoeder wel eens om een kopje thee, gezellig.

M`n vriend z`n broertje zie ik weinig, die komt volgens mij nooit uit z`n kamer, behalve om te eten haha. M`n schoonzusje zie ik wekelijks een paar keer. Ze rijdt een aantal dagen met me mee naar het station en we whatsappen ook wel!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Elliot wo 28 nov 2012 - 20:53

... met je schoonmoeder
Goed, mijn schoonmoeder is erg lief. Soms een beetje te lief, maar dat neem ik wel op de koop toe Wink Ze is altijd erg geinteresseerd in mij en mijn familie. Toen mijn zus is bevallen wilde ze zelfs op kraamvisite.

... schoonvader
Mijn 'echte' schoonvader, de vader van mijn vriend, heb ik nog nooit gezien. Hij is bij mijn schoonmoeder weggegaan toen mijn vriend een jaar of 10-12 was en hij heeft geen contact meer met mijn vriend.
Mijn schoonmoeder is wel opnieuw getrouwd, en met haar nieuwe man is de band matig. Het is een vrij norse man die soms erg aparte ideeën heeft. Toen mijn vriend nog thuis woonde kregen we steevast tijdens het eten een preek over de douche die niet droog genoeg was gemaakt na het douchen of de laptop die op tafel stond in plaats van in de kast. De sfeer werd daardoor altijd erg ongezellig. Nu mijn vriend en ik samenwonen eten we eigenlijk nooit meer bij mijn schoonouders, alleen bij een verjaardag of met feestdagen. Als mijn vriend zijn moeder wil zien haalt hij haar meestal op op zijn vrije dag en dan gaan ze samen ergens lunchen of shoppen ofzo. Het rare is wel dat mijn schoonvader dan wel weer ontzettend veel voor ons heeft gedaan toen we gingen verhuizen, hij heeft geschilderd en plinten gelegd in ons huis. Dat is natuurlijk ontzettend lief en daar ben ik hem wel heel dankbaar voor.

... schoonzus / schoonbroer zwager
Mijn vriend heeft van zijn moeders kant een halfbroer en een halfzus die hij beschouwt als echte broer en zus. Hij is ook met hen opgegroeid. Mijn zwager woonde tot voor kort nog bij zijn ouders en die zag ik vaak toen mijn vriend ook nog thuis woonde. Verder is de band erg oppervlakkig. Toen wij gingen verhuizen heeft hij wel geholpen met sjouwen en andersom ook, maar we gaan niet bij elkaar op de koffie ofzo.
Mijn schoonzus woont niet in de buurt en die zien we dan ook sporarisch. Vooral met feestdagen/verjaardagen.

Mijn schoonmoeder zie ik wel regelmatig, één keer per week/twee weken ongeveer. Mijn schoonvader zie ik af en toe, als we mijn schoonmoeder ophalen of tijdens speciale gelegenheden. Mijn zwager en schoonzus zie ik eigenlijk alleen op feesten en verjaardagen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Katrien wo 28 nov 2012 - 21:26

Met mijn schoonouders is de band goed. Ze zijn heel anders dan mijn ouders, en daardoor hebben ze weleens dingen die ik "raar" vind. Maar ze zijn heel lief en staan altijd voor mij en mijn man klaar. Ze hebben mijn ouders al een aantal keren verteld hoe blij ze met me zijn, dat vind in zo lief!

Met mijn schoonzussen (en zwagers) verschilt het heel erg. Met één van de zussen van mijn man is het altijd strijd. Vooral tussen mijn man en haar, ik houd me er zoveel mogelijk buiten. Er zijn periodes dat het goed gaat, maar vaak is er ook veel gezeur onderling. De laatste keer toen we bij haar waren gaf ze een aantal steken onder water naar mijn man toe, dat was voor mij de druppel. Ik ben nu wel een beetje klaar met haar. Ik doe leuk een aardig, maar er komt, ben ik bang, een moment dat ik haar vertel hoe ik over haar denk.
De andere zus van mijn man is een vriendin van me geworden. Wij lijken erg veel op elkaar, waarschijnlijk gaat het daardoor zo goed. Dan zit er nog een schoonzus zij is een beetje een apart geval, ze doet dingen in haar leven die ons heel erg tegenstaan, maar ze is ook een lieverd.

Edit: Hoe vaak zien we elkaar: Ook dat verschilt heel erg. Mijn schoonouders zie ik gemiddeld zo'n 2 keer per maand. De schoonzus waar ik zo goed mee kan opschieten 2 a 3 keer per maand. De andere schoonzussen zie ik niet vaak, meestal bij mijn schoonouders. De eerste schoonzus waar ik het over heb hierboven heb ik dit jaar 2 keer gezien...
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  strawberry wo 28 nov 2012 - 21:49

Jente schreef:Het is jouW, met een w dus...

Mijn band met mij schoonfamilie is vrijwel niet bestaand, maar prima. Ik heb ze 1 keer gezien, toen ik een paar dagen bij mijn vriend thuis was. Het zijn aardige mensen en ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden met schoonzussen en zwagers als we elkaar vaker zouden zien, maar dat is dus niet zo, omdat dat praktisch niet haalbaar is.

Het is ook niet MIJ schoonfamilie maar MIJN schoonfamilie...
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Parel wo 28 nov 2012 - 21:58

Slakje schreef:Met mijn schoonouders is de band prima. Kan niet beter. We komen goed overeen. Ze doen ook heel erg veel voor ons en wij zijn hen ontzettend dankbaar. Ik ga regelmatig eens een koffietje drinken met mijn schoonmama. En mijn schoonpapa leert mij auto rijden.

Mijn schoonbroer en zijn vriendin zien we af en toe, 1 keer in de maand ofzo. Aardige vent, niet meer, niet minder. Zien we hen te weinig voor.

Mag toch hopen dat hij er een diploma voor heeft, anders is het strafbaar (in NL).

Mijn schoonmoeder en ik gaan door 1 deur als het moet, maar liever niet.
Schoonzusje tegenwoordig is haat-liefde. Schoonvader is een prima vent.
Mijn vriend zijn broer heeft gewoon geen manieren, en een vriendin die ik echt walgelijk vind.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  LaBird wo 28 nov 2012 - 22:07

Schoonmoeder zie ik niet
Schoonvader echt met ups en downs. Is een moeilijke man, afhankelijk van zijn mood kan ik wel/niet met hem.
Schoonzusje is één van mijn beste vriendinnen geworden. Ook met haar man kan ik heel erg goed.

Schoonvader zie ik een keer in de twee maanden ongeveer. Vaker is wat mij betreft ook echt niet nodig.
Schoonzusje en zwager zien we wekelijks, gaan we ook met regelmaat n weekendje mee weg
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  _Femme wo 28 nov 2012 - 22:13

Parel schreef:
Slakje schreef:Met mijn schoonouders is de band prima. Kan niet beter. We komen goed overeen. Ze doen ook heel erg veel voor ons en wij zijn hen ontzettend dankbaar. Ik ga regelmatig eens een koffietje drinken met mijn schoonmama. En mijn schoonpapa leert mij auto rijden.

Mag toch hopen dat hij er een diploma voor heeft, anders is het strafbaar (in NL).

In België is dat heel normaal smile

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Katrien wo 28 nov 2012 - 22:14

Wat erg eigenlijk dat zoveel een slechte band met hun schoonfamilie hebben.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 22:15

strawberry schreef:

Typfoutje Hoe is jouw band... 394967

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 28 nov 2012 - 22:24

Mijn schoonvader leeft al jaren niet meer, met mijn schoonmoeder heb ik niet veel. Het is een lief mens, maar dat is het dan ook. Je kunt er niet echt een gesprek mee voeren en dat vind ik wel jammer.
Voor mijn zwager (en aangetrouwde) schoonzus geldt hetzelfde.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Rush wo 28 nov 2012 - 22:26

Parel schreef:

Mijn schoonzusje leert ook gewoon autorijden op ons erf. Heb ik ook gehad. Dat is hier redelijk normaal, je gaat dan natuurlijk ook niet de openbare weg op. Wink. Maar in België is dat weer anders.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 22:41

Jente schreef:
strawberry schreef:

Typfoutje Hoe is jouw band... 394967
Haha, dat is nou het mooie van op alle slakken zout leggen mbt spellingsfouten, je krijgt ze gewoon terug. Prachtig Yes

Ontopic: de band met mijn schoonfamilie is nog in ontwikkeling. De hele schoonfamilie woont niet naast de deur dus ik zie ze ook niet heel vaak. Schoonvader en vrouw vind ik heel aardig, zwager en schoonzusje idem, schoonmoeder moet ik erg aan wennen.

Gast
Gast

Bericht  Winegum wo 28 nov 2012 - 22:47

Slakje is Belgisch, daar mogen ze door een oudere les krijgen.

Mijn schoonvader leeft niet meer. Ik heb hem nog wel gekend maar ik had niet echt een bijzondere band met hem. Hij was namelijk al heel lang ziek, daardoor is hij qua karakter veel veranderd de afgelopen jaren. Het was een moeilijke man, maar daar heb ik zelf nooit heel erg veel van meegekregen.
Met mijn schoonmoeder heb ik niet heel erg veel. Ze is een goed mens en heeft het beste met mij voor. Zij heeft echter een hoop zorgen aan haar hoofd waardoor ze soms depressieve klachten heeft, veel klaagt, etc. Dat is erg jammer. Want we hebben haar een week meegenomen op vakantie en daar knapte ze echt van op en werd ze wel anders.
Mijn schoonzus heeft 2 kanten. Zij kan heel erg hartelijk zijn, heel erg gezellig zijn waardoor je een leuke middag hebt. Maar haar humeur kan ook omslaan en dan is niks meer goed.
Mijn zwager zie ik niet zo heel erg vaak, maar hij is heel erg veranderd de afgelopen jaren, in positieve zin. Ik kan het goed met hem vinden. Wij gaan regelmatig met z'n 3e, mijn vriend zwager en ik, naar een voetbalwedstrijd toe en dat is altijd gezellig.

Ik zie mijn schoonmoeder niet heel erg vaak, gemiddeld eens in de anderhalve maand denk ik. We wonen 200 km van elkaar af. Dan zie ik mijn schoonzus ook bijna altijd, want zij woont bij mijn schoonmoeder. Mijn zwager zie ik minder vaak. Hij woont op zichzelf en daar komen we eigenlijk nooit. Meestal zien we hem bij mijn schoonmoeder of bij andere, of hij komt naar ons.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: