Werkgever die mijn ''lieffie'' noemt.
+7
InweCulnamo
Toet
rapa nui
Pannetoet
Lejow
Zwerver
TGR
11 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Werkgever die mijn ''lieffie'' noemt.
Lejow schreef:mozzarella schreef:Nu we toch offtopic gaan...
Wie was dat eigenlijk ook alweer die altijd die takjes fotografeerde?
Takjes?
Ben ik misschien ook wel geweest
Na al die jaren is niet alles blijven hangen hehe
Cathy toch? :arrow:
Gast- Gast
Isabella schreef:Lejow schreef:mozzarella schreef:Nu we toch offtopic gaan...
Takjes?
Die maakte wel veel landschapsfoto's volgens mij..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Heeft het uberhaupt nog zin als ik op de vraag van caribbeanlover in ga
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
InweCulnamo schreef:Heeft het uberhaupt nog zin als ik op de vraag van caribbeanlover in ga
Ik denk niet dat ze de topic nog opent eigenlijk...
Lejow- Lady Post-a-lot
Isabella schreef:Lejow schreef:mozzarella schreef:Nu we toch offtopic gaan...
Takjes?
Ohja! Thanx!
Gast- Gast
Kan je toch rustig slapen vanavond Mozz!
Ik kan het echt niet hebben als ik ergens niet op kan komen..
Ik kan het echt niet hebben als ik ergens niet op kan komen..
Lejow- Lady Post-a-lot
InweCulnamo schreef:Heeft het uberhaupt nog zin als ik op de vraag van caribbeanlover in ga
Ja hoor als het een normale reactie is dan wel.
Gast- Gast
Nou laat ik eens beginnen met een serieuze reactie.
Als je er gewoon wat van zegt dan is er niets aan de hand. Je geeft alleen je grens aan en meer niet. Dat hij misschien ontslagen kan worden, tja... niet jouw probleem. Maar ik zou er gewoon wat van zeggen: "Hey luister, ik vind het niet zo leuk als je mij "lieffie" noemt. Ik wil bij mijn naam genoemd worden." Dat is al genoeg hoor en zelfs heel assertief zelfs.
Als je er gewoon wat van zegt dan is er niets aan de hand. Je geeft alleen je grens aan en meer niet. Dat hij misschien ontslagen kan worden, tja... niet jouw probleem. Maar ik zou er gewoon wat van zeggen: "Hey luister, ik vind het niet zo leuk als je mij "lieffie" noemt. Ik wil bij mijn naam genoemd worden." Dat is al genoeg hoor en zelfs heel assertief zelfs.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:InweCulnamo schreef:Heeft het uberhaupt nog zin als ik op de vraag van caribbeanlover in ga
Ja hoor als het een normale reactie is dan wel.
Oke ,,
Ik zal me er zelf ook ongemakkelijk bij voelen als een collega, of mijn baas me zo noemt. Denk dat het wel verschilt per persoon hoe ik er op zal reageren. Maar denk dat ik er in het algemeen gewoon een grapje van maak, als in. Ik word ook wel eens *eigen naam* genoemd, en zo hopen dat de hint duidelijk is. Is dat niet zo, dan zeg ik gewoon duidelijk geen lieffie genoemd te willen worden, maar gewoon bij mijn naam
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Ik heb een client die dat deed. Alleen iedere keer als hij mijn 'schat' o.i.d noemde negeerde ik zijn vraag/ verhaal/ opmerking net zo lang tot hij mij gewoon bij mijn naam noemde. Dat werkte goed, misschien voor jou ook een oplossing?
Als hij dan de vraag gaat herhalen, zeggen: O, had u het tegen mij? Zeg dan maar (naam), dan weet ik dat.
Als hij dan de vraag gaat herhalen, zeggen: O, had u het tegen mij? Zeg dan maar (naam), dan weet ik dat.
Gast- Gast
Maar het ging over de werktijden en ik belde hem op dus zou het raar zijn als ik hem zou negeren. Ik ken hem net 1 week en ik vind het gewoon niet kunnen om iemand die nieuw is lieffie te noemen.
Zijn vrouwelijk collega die het gehoord heeft zie ik morgenavond. Zal ik tegen haar er wat van zeggen of niet?
Bitterkoek, hem laten ontslaan is niet mijn bedoeling en dat zal niet gebeuren hierdoor. Ik hoop dat ik de moed de volgende keer heb op het zelf tegen hem te zeggen.
Het is wel een aparte man, want de 1e keer dat ik hem sprak vertelde hij dingen die vrij prive waren en wat er niet toe deed in ons gesprek.
Zijn vrouwelijk collega die het gehoord heeft zie ik morgenavond. Zal ik tegen haar er wat van zeggen of niet?
Bitterkoek, hem laten ontslaan is niet mijn bedoeling en dat zal niet gebeuren hierdoor. Ik hoop dat ik de moed de volgende keer heb op het zelf tegen hem te zeggen.
Het is wel een aparte man, want de 1e keer dat ik hem sprak vertelde hij dingen die vrij prive waren en wat er niet toe deed in ons gesprek.
Gast- Gast
Zou het eerder tegen hem zelf zeggen dan tegen die collega.
je kan beter iemand zelf iets zeggen dan via via, want mogelijk komt het dan weer bij hem terecht via die collega en dat is ook niet heel netjes.
je kan beter iemand zelf iets zeggen dan via via, want mogelijk komt het dan weer bij hem terecht via die collega en dat is ook niet heel netjes.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Caribbeanlover schreef:Maar het ging over de werktijden en ik belde hem op dus zou het raar zijn als ik hem zou negeren. Ik ken hem net 1 week en ik vind het gewoon niet kunnen om iemand die nieuw is lieffie te noemen.
Ik snap je gevoel als je zegt dat je het gewoon niet vindt kunnen, maar zolang je dat niet uitspreekt zal er hoogstwaarschijnlijk niets veranderen. Je kan het bespreken met die vrouwelijke collega, maar het lijkt me omslachtig. Zij kan er ook niets aan veranderen en daarmee bereik je dus nog steeds niet wat je wilt, namelijk dat hij ermee ophoudt.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Maar het ging over de werktijden en ik belde hem op dus zou het raar zijn als ik hem zou negeren. Ik ken hem net 1 week en ik vind het gewoon niet kunnen om iemand die nieuw is lieffie te noemen.
Het aan die vrouwelijke collega vertellen vind ik een beetje achterbaks.
Je moet de koe bij de horens vatten zeggen ze toch altijd? Je kunt beter de persoon er op aan spreken die de 'problemen' veroorzaakt.
Gast- Gast
1-0 voor Dolores!Dolores schreef:Lejow schreef:Come on Dolores... Zie er het geintje van in...
Ik zou willen dat k dat nog kon, Lejow.
Je zeikt haar zó vaak af, altijd nog een schepje erbovenop....
Je bent soms echt een bully.....
Pas als iemand dan reageert en er mensen op aan gaat spreken, kan er een normale reactie af. Ik heb je dat al eens gezegd, dat je regelmatig grappen uitsmeert...Niet doen. Het is 1x leuk, niet 10 keer.
Maar goed, Maple en ik hebben dit ook al vaker tegen Lejow gezegd, zij weet gewoon niet wanneer ze moet kappen.
Gast- Gast
Beetje spuit elf, dacht dat dit topic nog fresh and happening was
Gast- Gast
@Smikkell; ik ben de enige echte CL hoor
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
weg ivm kans op herkenning
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
CherrieLola schreef:@Smikkell; ik ben de enige echte CL hoor
Inderdaad!
Gast- Gast
Ontopic: Ik zou er helemaal niks van zeggen. Sommige mensen noemen nou eenmaal iedereen lieverd en aanverwante artikelen en door de telefoon zou ik me daar helemaal niet druk om maken. In gesprek misschien wel, zeker als ik door de toon van het gesprek er een vervelend gevoel van zou krijgen. Maar in dit geval zou ik de moeite niet nemen, je bent daar over 2 maanden toch weg. Dus ik zou me er vooral niks van aantrekken, die 2 maanden uitwerken en salaris ontvangen en dan de deur dicht trekken en niet meer terug komen!
Off topic: Ik vind dat het moet kunnen dat mensen er op gewezen worden dat ze te ver gaan of onnodig kwetsen. Maar ik vind dat dat na 1 keer wel gezegd is en dat je mensen niet de les hoeft te gaan lezen of op hoeft te gaan voeden en dat gevoel krijg ik wel bij de posts van Maple en Dolores.
Off topic: Ik vind dat het moet kunnen dat mensen er op gewezen worden dat ze te ver gaan of onnodig kwetsen. Maar ik vind dat dat na 1 keer wel gezegd is en dat je mensen niet de les hoeft te gaan lezen of op hoeft te gaan voeden en dat gevoel krijg ik wel bij de posts van Maple en Dolores.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Bij mijn vorige werk werd ik ook vaak lieverd, pop of schat genoemd. Ik heb dit niet als erg ervaren. Het ligt er ook wel aan in welke streek of wat dan ook maar iemand is groot gebracht. Hier in de omgeving word het weinig gebruikt. In een andere omgeving word het juist wel vaak gebruikt.
Als je er echt niet van gediend bent kun je er wat van zeggen. Raar zal hij er vast niet van op kijken. En jij bent er eerlijk over geweest dan.
Als je er echt niet van gediend bent kun je er wat van zeggen. Raar zal hij er vast niet van op kijken. En jij bent er eerlijk over geweest dan.
Gast- Gast
Ik zou het ook niet op prijs stellen een mannelijke leidinggevende me "lieffie" zou noemen. Als hij het nog een keer doet kan je zeggen dat je dat liever niet hebt, omdat je je daar niet prettig bij voelt. Dan val je hem niet aan, maar kom je gewoon voor jezelf op.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Het valt mij ook wel vaker op dat Lejow door blijft gaan. En het aparte vind ik daarvan dat ze op een basisschool werkt. Maar ik vind het weer niét zo dat Lejow geen bijdrage levert aan dit forum. Dat vind ik net zo'n minne opmerking eigenlijk. Maar dat had Maple zelf ook al door
Sowieso snap ik niet wat je nog in een topic vanLuc Caribeanlover doet als je je toch alleen maar aan haar ergert. Ik open heel vaak geen topics meer van haar. Niet omdat ik haar niet mag (ik ken haar verder niet), maar omdat ik toch al weet dat ze 9 van de 10 keer gaat lopen bekken. Tja, dan ben ik er gauw klaar mee. Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoeveel mensen op zo'n moment nog serieus op haar in blijven gaan en in het topic blijven hangen.
Maar ontopic Caribeanlover, ik denk dat je gewoon normaal kan zeggen dat je het liever niet hebt. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn leidinggevende dat tegen mij zou zeggen geloof ik.
Sowieso snap ik niet wat je nog in een topic van
Maar ontopic Caribeanlover, ik denk dat je gewoon normaal kan zeggen dat je het liever niet hebt. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn leidinggevende dat tegen mij zou zeggen geloof ik.
Gast- Gast
Zo vaak bek ik niemand meer af hoor alleen als diegene begint stom te doen,maar dat vind ik ook niet raar.
Gast- Gast
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» Hoe noemt je oudste je jongste kind?
» Mag een werkgever dit doen?
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Ervaring met L.id.l als werkgever?
» Hoe noemt je oudste je jongste kind?
» Mag een werkgever dit doen?
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Ervaring met L.id.l als werkgever?