Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste vs tweede bevalling..

+15
Susan
Knof
Liadan
Océane
Twellie
Thunder
meisje
maiadebij
Bluestar
Aagje!
Tania
Jezzie
Printje
kwak
Mamsie
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 10:39

Mijn eerste duurde ruim 4 uur en was vrij makkelijk (voor een bevalling dan Wink)

De tweede duurde een kleinde anderhalf uur en was nog makkelijker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Bluestar di 27 nov 2012 - 10:52

Printje schreef:Stomme vraag misschien maar krijg je dan voornamelijk naweeën wanneer je bv geeft? Want dat ga ik niet geven.

Dit heb ik ook wel eens gehoord!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Twellie di 27 nov 2012 - 10:58

Ik kreeg inderdaad altijd flinke naweeen van borstvoeding. Bij mijn eerste dochter zelfs zo heftig dat ik het idee had weer middenin de bevalling te zitten.

Ik vond de eerste bevalling al loodzwaar, maar de tweede was nog erger. Ik heb een smalle bouw en mijn kinderen komen praktisch als peuters ter wereld.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Océane di 27 nov 2012 - 12:21

1e bevalling: 18 uur waarvan drie kwartier geperst.
2e bevalling: 4 uur waarvan 3 minuten geperst (maar ik denk nog sneller want hij was er bij de 2e perswee al)
Beiden van 1e wee tot geboorte...

Ik gaf geen bv maar wel last van naweeën de 2e bevalling, omdat het de 2e was en het zo snel was gegaan...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 18:39

Ik hoorde hier in het ziekenhuis dat de naweeen ook zijn als je geen bv geeft, maar dat door het geven van bv je baarmoeder samentrekt. Ik vond ze ook verschrikkelijk, en het heeft 2 dagen geduurd voordat het minder werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Liadan di 27 nov 2012 - 20:28

Mijn eerste bevalling duurde net geen 4 uur en ik was meteen na de bevalling weer op de been.
Mijn tweede bevalling duurde 3,5 uur, maar ik kijk er niet met een goed gevoel op terug. Ik was na de bevalling na een week weer goed op de been.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 20:35

Bij Y ging het snel; 4uurtjes totaal en bij E was het nog iets sneller; 3uur bij elkaar. Ik vond het bij E toch wel wat pijnlijker qua weeen op het laatst, en vooral toen het zo mega snel ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Knof di 27 nov 2012 - 22:01

Jezzie89 schreef:
Printje schreef:Mamsie; dat is ook waar ik bang voor ben, onnodig bellen en dan s'nachts bijv. Bij R had ik ook al iets van 4-5 cm voordat ik durfde te bellen en toen wilde ik het eigenlijk nog niet omdat het allemaal wel meeviel vond ik hahaha.

lol!
Ik heb mijn vriend gewoon naar zijn werk gestuurd, terwijl ik al weeën had...maar ik niet het idee had dat de bevalling als was begonnen. Heb hem na een half uurtje toch maar gebeld dat hij weer terug moest komen! Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 394967 Toen de vk kwam had ik al 6 cm!

Dit had ik geschreven kunnen hebben! Mijn vriend is na een uur uit zichzelf teruggekomen omdat hij het gevoel had dat ik al verder was dan ik zei. Toen de vk kwam bleek ik 6 cm. te hebben!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Susan di 27 nov 2012 - 22:07

De eerste keer was heel gecompliceerd, met onregelmatige weeën, een ontsluiting die maar niet vorderde terwijl de vliezen al waren gebroken, ziekenhuisopname, weeënopwekkers, uiteindelijk een ruggenprik omdat ik al zo lang heftige weeën had, daarna persweeën maar nog niet mogen persen, toen ik eenmaal mocht persen waren de persweeën weg en bleek hij niet recht te liggen, dus moest de vacuümpomp erbij komen, die schoot ook nog eens los waardoor er een arts van huis moest worden opgeroepen. Toen hij er eindelijk was, hadden hij en ik allebei koorts en moesten ter observatie blijven tot na het weekend.

De tweede keer was vrij ongecompliceerd, het begon 's morgens heel rustig met wat lichte weeën om het half uur, het leek daarna weer af te nemen, maar toen ik een tijdje heen en weer was gaan lopen door de kamer kwamen de weeën weer terug en toen waren ze ook echt goed en regelmatig. Pas 's avonds om een uur of acht werd het echt pittig, om iets over half elf is ze geboren, uiteindelijk wel in het ziekenhuis omdat ik dat zelf toch liever wilde. Ik vond dit een erg fijne bevalling, ik vond het ook wel prettig dat het rustig en geleidelijk op gang kwam. Een bevalling van twee of drie uur zou ik zelf niet fijn hebben gevonden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Kat1980 wo 28 nov 2012 - 1:12

Het is moeilijk te vergelijken, omdat ik bij de oudste eerst nog aan de weeenremmers zat en het zonder misschien een stuk sneller was gegaan. Maar daar heeft het van het moment dat de weeen regelmatig kwamen (zat toen nog wel aan de weeenremmers) tot de bevalling een uur of 15 geduurd. Het persen duurde 25 minuten.
Het was niet echt een gecompliceerde bevalling, buiten het feit om dat het ruim 9 weken te vroeg was.

De tweede bevalling was vanaf het moment dat mijn vliezen braken tot mijn zoon er was 2 uur en 38 minuten, waarvan 8 minuten persen.
Ook niet echt een gecompliceerde bevalling. Achteraf wel veel last gehad van naweeen doordat de bevalling zo snel ging.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Bruintje Beer wo 28 nov 2012 - 1:46

De 1e heb ik 27 uur overgedaan. Onregelmatige,pijnlijke, lange weeen en veel rugweeen. Reageerde niet op het infuus toen ik uiteindelijk in het zkh was. En het persen heeft 53 minuten geduurd.
2e heb ik er 4,5 uur over gedaan maar ben ingeleidt. Nu reageerde ik wel op het infuus. Heb 2 uur echt pittige weeen en rugweeen gehad. Persen duurde 15 minuten.

Ik heb bij beide erge naweeen gehad.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Bloempjuh23 wo 28 nov 2012 - 2:45

Van mij vooral wordt je ook blij ;-)



De eerste duurde vanaf de eerste wee tot geboren 29 uur. Vreselijke bevalling met een heftige weeenstorm die niks opleverde en uiteindelijk een ruggenprik en weeenopwekkers voor sterke weeen. Na 55 minuten persen was ze er eindelijk. Ik was na de bevalling echt wel een week op bed gekluisterd en was enorm moe en draaierig. Ook door het vele bloedverlies meteen na de bevalling.

De tweede vanaf de eerste wee tot de geboorte 6 uurtjes. Waarvan in het laatste uur in 3 kwartier van 4 naar 10 cm met een weeenstorm. En na 1 perswee was mijn dochter al geboren. Nu stond ik op de 5e dag al zelf weer bij de drogist om een aantal dingen te halen. Ik voelde me enorm goed en had echt nergens last van.

Als ik mocht kiezen voor een derde dan wil ik zo'n makkelijke zwangerschap als de eerste en de bevalling van de tweede Laughing

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Mama Titty wo 28 nov 2012 - 4:04

Bij de eerste was de eerste wee tot aan de bevalling 3,5 uur.
Hiervoor waren ze ook heel bang dat ze niet op tijd zouden zijn bij de tweede bevalling.
Moest dus altijd navelklemmetje bij me hebben en als ik maar iets voelde , moest ik bellen.
Toen ik ook mijn weeën kreeg, heb ik gelijk gebeld.
Hier was het ook sneller, maar gelukkig niet extreem sneller, scheelde zich maar 45 minuten.

Nu ik zwanger ben van de derde ben ik wel bang dat het nog sneller gaat, maar goed, we zien het wel!

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 4:39

Eerste bevalling: nog geen 10 uur, langzaam opbouw qua weeen, 25 min persen, goede (thuis) bevalling
Tweede bevalling: 4 uurtjes, onregelmatige weeen en na t breken van de vliezen een weeenstorm, 2 min persen, deze vond ik zwaarder omdat de weeen op t laatst achter elkaar kwamen en ik niet meer een hap adem kon nemen voor de volgende kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. - Pagina 2 Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum