Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eerste versus tweede zwangerschap..

+5
sheila123
Bruintje Beer
Vonne
Liadan
Susan
9 plaatsers

Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 6:35

hadden jullie veel verschillen tussen de zwangerschappen?? en dan bedoel ik echt met de klachten / kenmerken ??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 6:42

Ja bijna alles verschilde hier.

Bij Dylan niet ziek - bij Lynn tot 28 weken wel 15 keer op een dag spugen en na 36 weken ook weer
Bij Dylan 24 kilo aangekomen - bij Lynn net geen 6 kilo
Bij Dylan op de uitgerekende datum bevallen - Bij Lynn 13 dagen overtijd
Dylan was ontzettend bewegelijk - Lynn voelde ik bijna niet (ook vaak naar de gyn geweest hiervoor)
De zwangerschap bij Dylan ging volgens het 'boekje' , geen klachten groeide goed - Lynn daarintegen groeide heel langzaam en hadden we wekelijks echo's van vanaf week 21
Bij Dylan onder contole bij de verloskundige - Bij Lynn (vanwege haar groei) tot 40 weken bij de Gyn. Toen had ze gewicht genoeg om thuis te bevallen gelukkig.


en zo kan ik nog wel even doorgaan smile Echter bij beide geen last van mijn hormonen en de bevalling waren verdacht veel hetzelfde! Behalve dat de bevalling van Lynn geen 4,5 uur duurde maar amper 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 6:54

Bij Ezra was ik extreem bang dat er iets mis zou gaan en dat ik iets fout zou doen, bij Yrsa veel minder, alleen de Mexicaanse griep die toen in opkomst was heeft me wel wat angst aangejaagd.
Bij Yrsa was ik iets misselijker, maar ook niet heel erg.
Bij Ezra had ik heel erg last van jeuk en rode vlekken, bij Yrsa had ik een heel gave huid.
Bij Yrsa had ik last van blaasontstekingen, dat heb ik de eerste keer helemaal niet gehad.
Bij Yrsa was ik aan het eind dikker.
Ezra was veel beweeglijker.
De bevalling van Ezra was erg gecompliceerd en bij Yrsa vrij makkelijk.

Wel ben ik beide keren rond dezelfde termijn bevallen, Ezra kwam met 39 weken en 2 dagen en Yrsa met 39 weken en 3 dagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 6:59

Bij Q.uinten had ik een heerlijke zwangerschap en een prettige bevalling met 39+3 weken.

Bij F.lynn was ik misselijk tot 18 weken, kreeg een hoge bloeddruk en werd geprimed met 40+1. F.lynn is uiteindelijk met 40+3 weken geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 7:19

Ik ben nog maar kort zwanger maar bij S.ven was ik vrijwel direct erg misselijk en vreselijk moe, had het ook heel erg koud.. het enige wat ik nu merk is dat ik sneller buiten adem ben en weer dat ik het wat koud heb af en toe.. ook we wat moe maar je kunt hier gewoon minder aan toegeven met een dreumes in huis Wink maar ik lees dus ook duidelijke verschillen, het kan dus wel, ik werd al wat ongerust dat ik nog niet misselijk ben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 7:36

Wel wat verschillen maar ook overeenkomsten:

- beide keren misselijk maar dit keer langer
- dit keer had ik al vroeg harde buiken (vanaf 17 weken), de vorige keer veel later, vanaf een week of 30.
- beide keren heb ik veel pijn aan mijn ribben gehad, dit keer begon het iets later en is het sinds een paar weken ook weer over (de vorige keer heb ik tot het eind heel veel pijn gehad).
- de vorige keer kreeg ik op het eind last van mijn stuitje, dit keer last van mijn bekken als ik teveel doe.
- de vorige keer ging ik overtijd en nu ook weer.
- mijn buik is nu groter en gaat meer naar voren dan de vorige keer.
- de vorige keer was het kindje niet ingedaald tot de bevalling, nu is het ook nog niet ingedaald.
- Yara bewoog veel in mijn buik, dit kindje nog veel meer.
- beide keren ongeveer net zoveel aangekomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Vonne ma 16 mei 2011 - 7:36

Bij T. zijn zwangerschap ben is misselijk geweest tot 12 weken zonder over te geven. Weinig beweging, hoge bloeddruk, 8 kilo aangekomen.. 2 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid ivm TE HOGE bloeddruk & zwangerschapsvergiftiging.. Tijdens bevalling ging het niet goed.. hij is geboren, gelijk naar de 'reanimatiekamer' gebracht.. na 5 min. had ik hem om mijn buik liggen.. (gyn heeft nog tegen ons gezegd hij moest niet langer in uw buik zitten dan was hij er niet meer geweest) (7,5 uur over gedaan > inleiding > bevallen)

Bij E. haar zwangerschap ben is misselijk geweest tot ongeveer 11 weken (dacht ik).. met overgeven erbij.. Veel beweging vergeleken bij T... Geen hoge bloeddruk, amper 4 kilo aangekomen. Op de uitgerekende datum (van de vk's) geboren in een turbo bevalling van 2 uur.. De vk was net 5 min. binnen toen is ze geboren en begon gelijk te huilen... (snik snik)...


Laatst aangepast door Vonne op ma 16 mei 2011 - 9:23; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Wijziging)
Vonne
Vonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 14
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Bruintje Beer ma 16 mei 2011 - 8:08

Bij S. veel last van mijn bekken vanaf week 17/ Bij deze zwangerschap bijna geen last.
S. had met 30 weken zwangerschap een groeiachterstand van 3 weken.Veel groeicecho's gehad/ Dt kindje groeit helemaal goed.
Bij S. geen last van harde buiken/ Bij dit kindje wel veel last van harde buiken.
Bij S. achterliggende placenta/ Bij dit kindje een voorliggende placenta.
Bij S. 15 kilo aangekomen/ Bij dit kindje 12 kilo tot nu toe
Verder geen klachtjes kwa misselijkheid enz.

Verder moet ik deze zwangerschap nog afwachten want moet nog 4 weken.
Bij S. ben ik 2 weken overtijd gelopen
Vorderde de ontsluiting niet
Duurde de bevalling 27 uur
Duurde de weeen te lang achter elkaar.
Thuis begonnen in ziekenhuis bevallen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 8:53

Bij de eerste extreem misselijk met vaak overgeven tot 15x per dag, na 35 weken werd dat iets minder. Bij de tweede wel misselijk maar minder, maar wel de hele zwangerschap gebleven ook. Wel minder overgegeven.

Bij de eerste zwangerschapsvergiftiging en heeeeeeeeeel veel vocht vasthouden terwijl dat in de winter was, bij de tweede 1x een te hoge bloeddruk maar verder geen klachten en een stuk minder vocht terwijl dat in de zomer was.

Bij de tweede erge bekkeninstabiliteit gehad, bij de eerste veel minder, tegen het eind wel af en toe pijn. Maar toen had ik al bedrust ivm hoge bloeddruk steeds, dus toen weinig last van bekken.

Eerste bevalling begon met weeen, tweede met gebroken vliezen.

Bij de eerste een spontane bevalling met 39w4d die 7,5 uur duurde. Bij de tweede een spontane bevalling met 39w2d die 1 uur duurde. Ze scheelden 500 gram in gewicht, tweede was zwaarder. Bij de eerste bijna 1,5 uur geperst en bij de tweede 5 minuten.

Eerste ziekenhuis geboren ivm zwangerschapsvergiftiging en meconiumhoudend vruchtwater, tweede thuis geboren.

Eerste jongen, tweede meisje Wink

Bij allebei had ik veel last van maagzuur en harde buiken. Ze waren ook allebei erg beweeglijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 8:58

Arden schreef:

Eerste bevalling begon met weeen, tweede met gebroken vliezen.

Oh ja, dat was bij mij dus andersom. De eerste keer begon het met gebroken vliezen en pas veel later kreeg ik weeën en die waren zo onregelmatig dat ik een weeënopwekkend infuus moest omdat de ontsluiting niet vorderde, de tweede keer begon het met weeën en toen zijn mijn vliezen bij 9 centimeter ontsluiting door de verloskundige gebroken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  sheila123 ma 16 mei 2011 - 21:42

Hier ook 2 verschillende zwangerschappen en bevalling.

Eerste: niet misselijk,topfit tot het einde alleen in het begin beetje moe,kortom weinig klachten. Bevalling begon met gebroken vliezen,gelijk erna weeen en duurde 6,5 uur en had geen persdrang wat ik vreselijk vond. Wel thuis bevallen.

Tweede:heel misselijk,heel moe,bekkenklachten,heel emo,was het veel eerder zat. Bevalling begon met weeen,duurde 3 uurtjes,wel persdrang en ben ook weer thuis bevallen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Mikki di 17 mei 2011 - 0:02

De eerste zwangerschap veel misselijk geweest en overgegeven, maar wel alles kunnen blijven doen. De bevalling begon met weeën, ging vrij vlot, alleen het persen duurde heel lang.

De tweede zwangerschap zo veel overgegeven dat ik amper kon werken, ook kreeg ik vroeg harde buiken en bekken pijn dat ik al snel volledig in de ziektewet zat. De bevalling begon met gebroken vliezen, ging nog vlotter, het persen duurde echt maar even.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:28

Bij mij waren de 1e 2 zwangerschappen eigenlijk wel met elkaar te vergelijken.
Beide keren misselijk en overgeven tot 20 weken, en daarna werd het wat minder, maar tot de bevalling moest ik beide keren nog regelmatig overgeven.
Verder beide keren last van mn bekken.

Zelfs de bevallingen begonnen precies hetzelfde, allebei op dinsdagavond, met weeen, vliezen werden beide keren met 7-8 cm door de verloskundige doorgeprikt. Ze zijn beide op woensdag de 4e geboren, dus erg grappig.
Alleen bij de 1e heb ik 2 uur moeten persen, ondertussen dus naar het ziekenhuis omdat het echt niet lukte thuis, had geen persdrang. Bij de 2e heb ik maar 8 minuten hoeven persen.

De 3e zwangerschap was qua misselijkheid en braken wel weer te vergelijken, alleen had ik nu toch iets minder last van mn bekken, terwijl je met een tweeling anders zou verwachten. Alleen duurt het nu langer voor ik er vanaf ben, ik heb nog steeds bekkenklachten, terwijl dat de 1e 2 keer vrijwel meteen over was.

De bevalling zou hier ingeleid worden, ik had al 4cm, dus kreeg een infuus voor weeenopwekkers en de vliezen van kindje 1 werden gebroken, alleen kwam toen de navelstreng mee en kreeg ik een spoedkeizersnee. Hele andere bevalling dus, maar wel weer op de 4e geboren. Alle kinderen van ons zijn dus van de 4e.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Meeko di 17 mei 2011 - 1:47

Hier ook heel verschillend.
Bij Senna was ik af en toe misselijk, bij Elin tot een week of 15 heel vaak en veel overgeven.
Bij Senna pas laatste paar weekjes wat last van bekken bij Elin vanaf week 15 en dat werd steeds erger en heb er nu nog last van.
Bij Senna had ik voor de rest maar weinig kwaaltje, af en toe maagzuur, wat last van obstipatie en soms hoofdpijn, bij Elin was dit allemaal veel meer en veel vaker.
Bevallingen waren ook anders.
Begin bij Senna met weeën en duurde 22 uur, 23 minuten geperst en op de uitgerekende datum.
Bij Elin begon het met breken van vliezen en was ze er met 3 uurtjes, 3 minuten geperst maar was wel 9 dagen overtijd.
Oh ja, tussen hen zat ook een verschil. Senna woog 3560 gram en Elin woog 4410 gram!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  nina di 17 mei 2011 - 4:58

_MamaRosa_ schreef: Alle kinderen van ons zijn dus van de 4e.
Dat vind ik echt leuk..
Net zoals een vriendin van me is geboren op de verjaardag van haar moeder en nu is ze zelf een dag voor haar (en die van haar moeder dus) verjaardag uitgerekend.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  loesje di 17 mei 2011 - 20:44

wij willen in de toekomst wel een tweede maar ik ben doodsbang voor de eerste 3 maanden na de bevalling want die waren voor ons een hel omdat ik zwaar aan de diaree was en zeer uitgeput kon nauwelijk voor onze zoon kon zorgen. hopelijk gaat het bij de tweede anders.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste versus tweede zwangerschap.. Empty Re: eerste versus tweede zwangerschap..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum