Eerste keizersnede, tweede natuurlijke bevalling.
+10
Teddyaapje
Juutjepetuutje
Manderijn
shadow
Knillis
Silke
Happydobby
Razz
_Mashimaro_
Annemie
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eerste keizersnede, tweede natuurlijke bevalling.
Wie heeft bij de eerste een keizersnede gehad en is bij de tweede natuurlijk bevallen. Hoe ging de tweede bevalling?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Eerste keizersnede, tweede natuurlijke bevalling.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben ook benieuwd. En ook wat de reden dan was waarom je dan bij de eerste een ks hebt gehad.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Hmmmz blijkbaar komt het niet vaak voor. Ik heb trouwens bij de eerste een keizersnede gehad omdat de placenta voor de uitgang lag. Ik hoor om me heen vaak dat als je bij de eerste een kz hebt gehad, ze bij de tweede ook sneller tot een kz over gaan.
Annemie- Ratel
Ik denk dat je beter met een gyn kan gaan praten, je hebt de vorige keer geen weeën gehad. Vraag gewoon hoelang je het zelf mag proberen dan weet je wat je te wachten staat. Er is bij jou geen reden waarom het vaginaal niet zou kunnen toch?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zelf niet, maar mijn vriendin wel. Ze had bij de eerste een geplande keizersnede omdat haar kindje in stuit lag. Bij de tweede had ze een natuurlijke bevalling. Ze vond de bevalling zelf erg tegenvallen, vooral de weeën die ze bij de eerste nooit had gehad en dat het zo lang duurde, maar het herstel vond ze wel meevallen.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Happydobby schreef:Ik denk dat je beter met een gyn kan gaan praten, je hebt de vorige keer geen weeën gehad. Vraag gewoon hoelang je het zelf mag proberen dan weet je wat je te wachten staat. Er is bij jou geen reden waarom het vaginaal niet zou kunnen toch?
Nee idd, ik ga ook met de gyn praten, maar vroeg me gewoon af hoe anderen dan de tweede natuurlijke bevalling hebben ervaren.
Annemie- Ratel
Ik heb ervaring!
Bij de 1e een spoed keizersnede gehad ivm niet vorderende ontsluiting (32 uur weeën en pas 3cm) en omdat mijn zoontje in nood kwam. Bij mijn dochter een natuurlijke bevalling gehad. Rond 9 uur 's avonds begon het te rommelen, om half 7 's ochtends begon het echt en om 12.28 uur was ik bevallen! Met 3 persweeën werd ze eruit gelanceerd en het is allemaal snel en soepel verlopen. Ik vond de tweede keer echt de ultieme bevalling, het ging snel, vanzelf, en nadat ze geboren was was ik helemaal hyper en zat ik na een tijdje gedoucht en wel helemaal trots de eerste kraamvisite te ontvangen. Zo zou ik echt nog wel 5x willen bevallen!
Bij de 1e een spoed keizersnede gehad ivm niet vorderende ontsluiting (32 uur weeën en pas 3cm) en omdat mijn zoontje in nood kwam. Bij mijn dochter een natuurlijke bevalling gehad. Rond 9 uur 's avonds begon het te rommelen, om half 7 's ochtends begon het echt en om 12.28 uur was ik bevallen! Met 3 persweeën werd ze eruit gelanceerd en het is allemaal snel en soepel verlopen. Ik vond de tweede keer echt de ultieme bevalling, het ging snel, vanzelf, en nadat ze geboren was was ik helemaal hyper en zat ik na een tijdje gedoucht en wel helemaal trots de eerste kraamvisite te ontvangen. Zo zou ik echt nog wel 5x willen bevallen!
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnee gehad vanwege een uitgezakte navelstreng.
Van De tweede ben ik gewoon bevallen. Ik werd na 34 of was het 36?( weet ik niet meer precies) weken overgedragen aan de gyneacoloog. Mijn bevalling begon met 39 w +3. Al had ik het in het begin niet door. Ik had meer het idee dat de macaronie niet goed gevallen was. Had het gevoel te moeten spugen en diarree. Later als ik ging liggen en er kwam zon aanval moest ik rennen naar de wc.. Alleen als ik bleef zitten voelde ik me goed. Na een paar uur de tijd bij houden kwam het wat regelmatiger en bleef ik steken op 6 minuten. In het ziekenhuis aangekomen had ik 5 cm ontsluiting en ben ik een paar uur later bevallen. Mijn weeen zijn niet veel sneller op elkaar gekomen en in het ziekenhuis moest ik de hele tijd aan het ctg.
Oja ik ben rond 23 uur begonnen en om 8 uur bevallen. Kreeg ook het advies dat als ik een volgende keer zou bevallen, bij de eerste wee al te bellen haha.
De bevalling viel mij reuze mee. Alleen het herstel viel vond ik ontzettend tegen. Ik was veel sneller hersteld na de keizersnee( na een week voelde ik me al heel erg goed) en nu voelde ik me de eerste 2 dagen goed en toen ging mijn herstel niet echt lekker.
Van De tweede ben ik gewoon bevallen. Ik werd na 34 of was het 36?( weet ik niet meer precies) weken overgedragen aan de gyneacoloog. Mijn bevalling begon met 39 w +3. Al had ik het in het begin niet door. Ik had meer het idee dat de macaronie niet goed gevallen was. Had het gevoel te moeten spugen en diarree. Later als ik ging liggen en er kwam zon aanval moest ik rennen naar de wc.. Alleen als ik bleef zitten voelde ik me goed. Na een paar uur de tijd bij houden kwam het wat regelmatiger en bleef ik steken op 6 minuten. In het ziekenhuis aangekomen had ik 5 cm ontsluiting en ben ik een paar uur later bevallen. Mijn weeen zijn niet veel sneller op elkaar gekomen en in het ziekenhuis moest ik de hele tijd aan het ctg.
Oja ik ben rond 23 uur begonnen en om 8 uur bevallen. Kreeg ook het advies dat als ik een volgende keer zou bevallen, bij de eerste wee al te bellen haha.
De bevalling viel mij reuze mee. Alleen het herstel viel vond ik ontzettend tegen. Ik was veel sneller hersteld na de keizersnee( na een week voelde ik me al heel erg goed) en nu voelde ik me de eerste 2 dagen goed en toen ging mijn herstel niet echt lekker.
Laatst aangepast door shadow op do 20 jun 2013 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb die ervaring. Wat wil je precies weten?
De eerste is gehaald met 37 weken vanwege het feit dat ze (te) licht zou zijn, in stuit lag en ik geen vruchtwater meer had.
De tweede is geboren met bijna 41 weken, vaginaal, spontaan begonnen.
De eerste is gehaald met 37 weken vanwege het feit dat ze (te) licht zou zijn, in stuit lag en ik geen vruchtwater meer had.
De tweede is geboren met bijna 41 weken, vaginaal, spontaan begonnen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb bij de eerste een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. Bij de 2e spontaan bevallen met ruim 40 weken. Ik vond mijn bevalling wel erg bijzonder om mee te maken maar het herstel viel me erg tegen. Iedereen zei maar dat een natuurlijke bevalling zo veel sneller zou herstellen maar ik denk dat ik net veel pech had met een flinke knip, hechtingen die veel te strak zaten en getromboliseerde aambeien.. toch vind ik het wel heel fijn dat ik die ervaring van natuurlijk bevallen nu heb
Ik weet eigenlijk helemaal niet wat je wil weten ik zit gewoon mijn ervaring te typen.. sorry haha
Ik weet eigenlijk helemaal niet wat je wil weten ik zit gewoon mijn ervaring te typen.. sorry haha
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Ja, ik wil gewoon jullie ervaring weten..hihi en wat jullie achteraf fijner vonden, ook qua herstel, maar bij jouw juutje viel het herstel dus tegen na de natuurlijke bevalling?
Annemie- Ratel
Volgens mij komt t toch best vaak voor. Als de placenta de vorige keer de indicatie voor de ks was is de kans groot dat je nu vaginaal mag bevallen. De reden dat er wordt geadviseerd dit in t zh te doen is t litteken van je baarmoeder. Er is een kleine kans dat dit kan scheuren.
Mijn moeder is van mij via ks bevallen omdat ik in stuit lag, mn broertje is 2jr later vaginaal geboren.
Misschien kun je eens googlen op vbac
Mijn moeder is van mij via ks bevallen omdat ik in stuit lag, mn broertje is 2jr later vaginaal geboren.
Misschien kun je eens googlen op vbac
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een ks gehad omdat S. een sterrenkijkertje was, ik bleef hangen op 9 cm ontsluiting en schijnbaar waren mijn bekken te smal. Ik mag kiezen maar ze raden mij toch aan om bij een tweede kindje voor een ks te aan. Ook omdat het 24 uur duurde voordat ik 9 cm had.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Dankjewel teddyaapje, alleen mijn engels is niet echt super.
Annemie- Ratel
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel voor dezelfde keuze gestaan. Mijn oudste is met een spoedks geboren. Ze was een sterrenkijker en was 4055 gram. Die combinatie heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ze vast zat in mijn bekken.
Bij mijn tweede zwangerschap was ik heel erg bang om vaginaal te bevallen. In overleg met de gyn besloten om een ks in te plannen. Dat is me echt 100 % meegevallen. Bij de eerste heb ik 6 weken moeten herstellen. Bij de tweede was ik na 2 weken weer de oude. Wel rustig aan blijven doen natuurlijk.
Ik hoop dat je snel een gesprek met de gyn aan kunt gaan om alles te bespreken. Maar volg vooral je gevoel!
Bij mijn tweede zwangerschap was ik heel erg bang om vaginaal te bevallen. In overleg met de gyn besloten om een ks in te plannen. Dat is me echt 100 % meegevallen. Bij de eerste heb ik 6 weken moeten herstellen. Bij de tweede was ik na 2 weken weer de oude. Wel rustig aan blijven doen natuurlijk.
Ik hoop dat je snel een gesprek met de gyn aan kunt gaan om alles te bespreken. Maar volg vooral je gevoel!
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Mijn eerste is spontaan begonnen, na 3 uur 3 cm en na 9 uur 4cm, toen bijstimulatie en ruggenprik, uiteindelijk volledige ontsluiting. Ze bleef hoog zitten en kreeg het moeilijk dus spoedks.ik was 41-4 zwanger en ik zou volgende zwangerschap gewoon mogen bevallen.
De tweede op uitgerekende datum. S nachts weeen om 1 uur begonnen, welke ik heel goed kon opvangen bleef daardoor ook een beetje in ontkenningsfase bleef dat bevalling begonnen was. Om 10.45 in ziekenhuis en om 12 uur had ik ruim 5 cm. Om 2 uur 7 cm en vliezen gebroken omdat hij nog vrij hoog zat, en sterrenkijkertje was. daarna ging het even heel snel en dat was heel heftig. Om 14.40 volledige ontsluiting, hij werd uiteindelijk om 16.32 geboren met behulp van vacuum en knip.
Herstel van de eerste duurde vrij lang, ik heb me de eerste 6 weken echt niet goed gevoeld. Ik was heel moe en alles koste lichamelijk heel veel moeite. Daarna ging het beter ik had net voordat ik weer ging werken ( met 12 weken) het gevoel dat ik lichamelijk weer de oude was.
Nu gaat het herstel veel sneller. Ik heb eerste tijd rustig aan gedaan omdat ik bekkenklachten had in zwangerschap, soms kostte dit rustig aan doen me veel moeite. Ik wilde weer lekker alles zelf doen. Ik heb ook nauwelijks meer last van mjn bekken. Ik heb de eerste 4-5 weken last gehad van de knip, nu niet meer.
Ik ben 7,5 week terug bevallen en voel me erg goed. Ik vond de bevalling ook heel erg goed te doen, alleen het stukje van 7-10 cm was heel heftig. Ik ben heel blij dat het natuurlijk is gelukt, zeker omdat hij een sterrenkijkertje was. Kortom de tweede keer was de bevalling fijner en het herstel ook.
De tweede op uitgerekende datum. S nachts weeen om 1 uur begonnen, welke ik heel goed kon opvangen bleef daardoor ook een beetje in ontkenningsfase bleef dat bevalling begonnen was. Om 10.45 in ziekenhuis en om 12 uur had ik ruim 5 cm. Om 2 uur 7 cm en vliezen gebroken omdat hij nog vrij hoog zat, en sterrenkijkertje was. daarna ging het even heel snel en dat was heel heftig. Om 14.40 volledige ontsluiting, hij werd uiteindelijk om 16.32 geboren met behulp van vacuum en knip.
Herstel van de eerste duurde vrij lang, ik heb me de eerste 6 weken echt niet goed gevoeld. Ik was heel moe en alles koste lichamelijk heel veel moeite. Daarna ging het beter ik had net voordat ik weer ging werken ( met 12 weken) het gevoel dat ik lichamelijk weer de oude was.
Nu gaat het herstel veel sneller. Ik heb eerste tijd rustig aan gedaan omdat ik bekkenklachten had in zwangerschap, soms kostte dit rustig aan doen me veel moeite. Ik wilde weer lekker alles zelf doen. Ik heb ook nauwelijks meer last van mjn bekken. Ik heb de eerste 4-5 weken last gehad van de knip, nu niet meer.
Ik ben 7,5 week terug bevallen en voel me erg goed. Ik vond de bevalling ook heel erg goed te doen, alleen het stukje van 7-10 cm was heel heftig. Ik ben heel blij dat het natuurlijk is gelukt, zeker omdat hij een sterrenkijkertje was. Kortom de tweede keer was de bevalling fijner en het herstel ook.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Ik ben van de eerste bevallen met een spoedks vanwege niet vorderende uitdrijving. Ze lag in kruinligging en als sterrenkijker. Na 20u zat ik op 3 cm en toen is besloten dat er een ks zou volgen.
Deze keer ben ik met 31 weken bij de gynaecoloog op controle geweest. 3 groeiechos verder blijkt deze uk ook weer erg groot te zijn. We kregen een heleboel informatie van de gynaecoloog en de keus of we deze keer een geplande ks wilden of toch vaginaal. Mijn gevoel zei van begin af aan een ks. De gynaecoloog adviseerde dat ook vanwege de grootte van uk, ik ben zelf niet zo groot, de niet vorderende uitdrijving vorige keer. dde gynaecoloog had een kansberekinings programma en met de omstandigheden zoals ze nu zijn heb ik 40% kans dat een natuurlijke bevalling mogelijk is. Vind ik erg weinig.
Dus eigenlijk geen ervaring met een natuurlijke bevalling na een ks!
Deze keer ben ik met 31 weken bij de gynaecoloog op controle geweest. 3 groeiechos verder blijkt deze uk ook weer erg groot te zijn. We kregen een heleboel informatie van de gynaecoloog en de keus of we deze keer een geplande ks wilden of toch vaginaal. Mijn gevoel zei van begin af aan een ks. De gynaecoloog adviseerde dat ook vanwege de grootte van uk, ik ben zelf niet zo groot, de niet vorderende uitdrijving vorige keer. dde gynaecoloog had een kansberekinings programma en met de omstandigheden zoals ze nu zijn heb ik 40% kans dat een natuurlijke bevalling mogelijk is. Vind ik erg weinig.
Dus eigenlijk geen ervaring met een natuurlijke bevalling na een ks!
Ijsbeer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 27
Punten : 27
Registratiedatum : 12-10-12
Mijn oudste kindje is na een poging tot vaginaal bevallen geeindigd in een keizersnede. Hij lag in aangezichtsligging en was erg groot.
Bij mijn tweede kindje had ik zwangerschapsdiabetes en weer werd hij heel groot geschat. Na een lang gesprek met de gynaecoloog heb ik toch besloten een poging tot vaginaal bevallen.
Dit ging echt heel voorspoedig en na een vrij snelle bevalling is mijn tweede kindje op de natuurlijke manier geboren. Het herstel vond ik wel heel pittig. De knip die ik kreeg was toch wel heel erg pijnlijk. Maar nu kijk ik er heel prettig op terug. Ik ben ontzettend blij dat ik al mijn angsten en bezwaren met mijn gyn heb kunnen bespreken en hij ze ook grotendeels heeft kunnen wegnemen, waardoor ik veel geruster de bevalling in ging.
Bij mijn tweede kindje had ik zwangerschapsdiabetes en weer werd hij heel groot geschat. Na een lang gesprek met de gynaecoloog heb ik toch besloten een poging tot vaginaal bevallen.
Dit ging echt heel voorspoedig en na een vrij snelle bevalling is mijn tweede kindje op de natuurlijke manier geboren. Het herstel vond ik wel heel pittig. De knip die ik kreeg was toch wel heel erg pijnlijk. Maar nu kijk ik er heel prettig op terug. Ik ben ontzettend blij dat ik al mijn angsten en bezwaren met mijn gyn heb kunnen bespreken en hij ze ook grotendeels heeft kunnen wegnemen, waardoor ik veel geruster de bevalling in ging.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Soortgelijke onderwerpen
» Eerste vs tweede bevalling..
» Na een keizersnede een gewone bevalling?
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
» 'Model' buik na keizersnede / bevalling
» Tweede bevalling
» Na een keizersnede een gewone bevalling?
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
» 'Model' buik na keizersnede / bevalling
» Tweede bevalling
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: