Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweede bevalling

+10
Thunder
*Troela*
sheila123
Happydobby
Bruintje Beer
Pussycat
Chelle
Mamsie
Mikki
Koffieleut
14 plaatsers

Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Tweede bevalling

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 1:06

Ik heb een heel zware eerste bevalling gehad. Het heeft heel lang geduurd voordat D. eindelijk werd geboren en ik heb lang last gehad van naweeen ervan (niet letterlijk), ik kon pas weken later weer een beetje lopen.

Nu zie ik eigenlijk niet zo heel erg op tegen deze bevalling, want ik ga nu een bevallingsplan opstellen met de verloskundige waarin vastgelegd staat dat er minder afgewacht wordt ("anders proberen 'we' het nog een paar uurtjes thuis" is niet meer aan de orde) en sneller wordt ingegrepen.

Maar toch zijn verhalen over zeer voorspoedig lopende tweede bevallingen welkom smile. Wie heeft er ook een eerste zware bevalling gehad? Hoe verliep de tweede bevalling?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 1:14

Ik zelf niet, maar een vriendin van mij. Bij de eerste heeft ze echt een helse bevalling gehad, die veel te lang duurde. Bij nummer 2 kreeg ze 's nacht wat weeen (allemaal goed te doen) om 10 uur 's ochtends is haar kindje al geboren. Ze is in het ziekenhuis bevallen omdat ze dit zelf graag wilde n.a.v. de eerste bevalling. 3 uur na de bevalling was ze alweer thuis.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 1:17

Bij mij was de bevalling van de tweede zo gebeurt, maar da's niet helemaal eerlijk he?! Wink

Hoor om me heen eigenlijk 95% van de keren dat de tweede bevalling veel sneller en makkelijker gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Mikki do 29 sep 2011 - 1:21

Mijn eerste bevalling duurde zes uur, waarvan ik twee uur geperst heb. Uiteindelijk heb ik een knip gekregen en was ze er. Door het lange persen heb ik mijn stuitje gebroken, ik kon zes maanden niet zitten, en het is nog steeds een zwakke plek.
Mijn tweede bevalling duurde 3,5 uur, en na 12 minuten persen was ze er al. Het ging zo snel dat ze zelfs in bad geboren is. De tweede keer verliep dus veel makkelijker. Hopelijk geldt dat voor jou ook!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Mamsie do 29 sep 2011 - 1:22

Bij mij heeft de 1e meer dan 24 uur geduurd en de 2e was er in 4.5 uur en de 3e in nog geen 3.5 uur.

Wil niet altijd wat zeggen want ik vond mijn laatste bevalling het heftigste aan het einde maar goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 1:37

Ik heb ook een vrij zware 1e bevalling gehad, totaal 2 uur geperst, waarvan 1 uur thuis, en toen met de ambulance naar het ziekenhuis en daar vervolgens nog weer een uur. Dit is gekomen doordat ik geen persdrang/weeen had. Heel vervelend, en daardoor was ik erg bang voor de 2e.

De hele bevalling ging toen heel rustig, kon het net als de 1e allemaal heel goed aan, alleen toen het moment van persen kwam raakte ik in paniek. Maar dat was dus gelukkig niet nodig, met 3x persen was hij er! Dat was dus echt een hele andere bevalling, waar ik ook veel positiever op terug kan kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Chelle do 29 sep 2011 - 3:29

Je hoort inderdaad dat de tweede sneller en makkelijker gaat.
Ik heb zelf een "fijne" eerste bevalling gehad die echt volgens het boekje verliep en precies wat ik had gehoopt. Ik heb er juist bij nagedacht dat ik huiverig zou zijn voor een tweede bevalling omdat het volgens mij niet makkelijker zou kunnen. Hoogstens wat sneller..
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 3:54

@ chelle daar ben ik dus ook bang voor haha.
Mijn 1e bevalling was echt super! Amper persen, want ze kwam vanzelf zowat.
Dus ben wel een beetje bang wat er de tweede keer komen gaat...

Kan natuurlijk ook net zo makkelijk gaan, maar ja het is al een keer makkelijk gegaan en je weet maar nooit hoe je zwangerschap/bevalling verloopt.
Maar het weerhoud me gelukkig niet. Hij/zij moet er dan ook gewoon weer uit en dat komt vast wel goed.

Alleen beval ik het liefste thuis net zoals bij E. Dus hoop dat het dan weer mag lukken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Bruintje Beer do 29 sep 2011 - 4:04

Ik heb bij de 1e bevalling 27 uur over gedaan. Had onregelmatige rug/buikweeen, ontsluiting wilde niet vorderen na 20 uur bleef ik op 7/8cm steken. Eenmaal in ZKH reageerde ik niet op de weeenopwekkers voor de laatste 2cm ben ik 6uur bezig geweest.

2e bevalling was echt heel anders ben wel ingeleidt nadat ik al w.s. 120uur vruchtwater verloor. Had al 2cm ontsluiting waardoor ik geen veter hoefde. Deze bevalling heb ik in iets langer dan 5,5 uur over gedaan. Dus heel verschil.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Happydobby do 29 sep 2011 - 4:09

ProudMama schreef:Bij mij was de bevalling van de tweede zo gebeurt, maar da's niet helemaal eerlijk he?! Wink

Hoor om me heen eigenlijk 95% van de keren dat de tweede bevalling veel sneller en makkelijker gaat.

Mocht ik het ooit weer aandurven dan hoop ik dat ook.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 4:26

De tweede bevalling was hier binnen 6 uurtjes gepiept. De vliezen braken om 00.00 uur en hij is om 05.50uur geboren.

Bij zoon 2 ben ik ongeveer 3 dagen bezig geweest.


Laatst aangepast door Balloon op za 1 okt 2011 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  sheila123 do 29 sep 2011 - 7:54

Hier ook een goede 2e bevalling. De eerste bevalling duurde ook niet lang zo'n 6 uur maar ik heb dik anderhalf uur geperst,zo zwaar! Bij onze 2e dochter was het een ander verhaal. Begon om 12 uur te 'rommelen' en om 3 uur was ze geboren. Dus maar 3 uur over gedaan. En het persen waar ik zo tegenop zag was binnen 4 minuutjes gepiept smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:56

Mijn eerste bevalling duurde zo'n 8 uur. De tweede duurde 3,5 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  *Troela* do 29 sep 2011 - 7:56

Hier dus niet, maar dat was door omstandigheden.
Wat ik hoor in de omgeving is toch wel dat de 2e vaak makkelijker gaat. Jij weet nu ook wat je kan verwachten, en kan daar nu duidelijke afspraken over maken. Dit kon je bij de 1e niet dus denk dat daar ook al veel verschil in zit. Gewoon goed overleggen met de verloskundige, en jou wensen aangeven!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Thunder do 29 sep 2011 - 8:00

Mijn 2de was totaal niet makkelijker. De eerste was er in 4,5 uur, de tweede na ruim 27 uur.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Liadan do 29 sep 2011 - 8:02

Mamsie schreef:Bij mij heeft de 1e meer dan 24 uur geduurd en de 2e 1e was er in 4.5 uur en de 3e 2e in nog geen 3.5 uur.

Wil niet altijd wat zeggen want ik vond mijn laatste bevalling het heftigste aan het einde maar goed
.

Hier hetzelfde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 8:08

Bij mij was de tweede bevalling absoluut veel minder gecompliceerd en veel makkelijker dan de eerste. De eerste keer had ik onregelmatige weeën en een ontsluiting die daardoor niet vorderde, waardoor ik met langdurig gebroken vliezen naar het ziekenhuis moest, ik kreeg een infuus met weeënopwekkers, pijnbestrijding omdat het zo lang duurde allemaal, uiteindelijk is hij met een vacuümpomp gehaald en moesten we nog blijven ter observatie omdat we allebei koorts hadden. Ik heb ook nog heel lang pijn gehad na de bevalling.

De tweede keer ging het eigenlijk volgens het boekje. Het ging lekker vlot, maar niet zo snel dat ik erdoor werd overvallen, ik was de dag erna alweer op en redelijk fit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Knillis do 29 sep 2011 - 22:12

Ik heb een erg vervelende en lange eerste bevalling gehad. Na 25 uur vrij heftige weeen had ik "al" 3 hele centimeters ontsluiting. Ik had toen al een nacht niet geslapen en was kapot. De verloskundige kwam en heeft de vliezen gebroken en we moesten naar het ziekenhuis omdat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept. Daar aangekomen ging het allemaal heel snel, hij had het moeilijk en moest met een spoed keizersnede gehaald worden. Ze hadden zo weinig tijd dat ik geen eens een ruggenprik kreeg maar onder algehele narcose moest, omdat het anders te lang zou duren voordat hij geboren zou worden... Dus in totaal 32 uur weeen, 2 nachten niet geslapen, niet verder gekomen dan 4cm ontsluiting en uiteindelijk een rot einde.

Bij de 2e zwangerschap was ik erg bang dat het weer precies hetzelfde verhaal zou worden en ik maakte me daar best druk over. Het begon dinsdagavond rond 8 uur te rommelen, uiteindelijk om 3 uur 's nachts het ziekenhuis gebeld met weeen die om de 3 minuten kwamen (maar nog wel goed te doen waren). In het ziekenhuis aangekomen bleek het allemaal nog voorwerk te zijn en toen zonk de moed me wel in de schoenen, was erg bang dat het weer zo'n ellenlang verhaal zou worden. Om 7 uur 's ochtends zouden ze beslissen of we weer naar huis moesten maar toen had ik gelukkig een halve cm ontsluiting en mocht ik blijven. Vanaf toen is het heel snel gegaan, de weeen werden heftiger (daarvoor was het echt nog goed te doen) en om 10 uur 's ochtends had ik 3 cm ontsluiting. Ze wilden alleen de vliezen nog niet breken omdat mijn dochtertje nog niet was ingedaald. Om 12 uur braken ze uiteindelijk de vliezen en had ik 6cm ontsluiting, om 5 over 12 kreeg ik persdrang en ik was in een paar minuten van 6 naar 9 cm ontsluiting gegaan. Om kwart over 12 mocht ik gaan persen en met 7 minuten en 3 persweeen was ze geboren! Volgens de verloskundige van het ziekenhuis heb ik er officieel 6 uur over gedaan. Echt zo'n verschil met de 1e en ik heb me echt voor niets zo druk gemaakt...

Dus voor mij geldt zeker dat de bevallingen totaal niet met elkaar te vergelijken zijn en de 2e zoveel makkelijk en sneller was dan de eerste!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:25

MvJ schreef: hij had het moeilijk en moest met een spoed keizersnede gehaald worden. Ze hadden zo weinig tijd dat ik geen eens een ruggenprik kreeg maar onder algehele narcose moest, omdat het anders te lang zou duren voordat hij geboren zou worden...

Ik ben zo blij dat ik geen narcose kreeg! Ik kreeg ook een spoed ivm een uitgezakte navelstreng, onderste kindje was hierdoor ook acuut in gevaar, maar ik lag dan ook binnen 10 minuten op de ok, en ze was er gelukkig ook al snel. Ik kon mijn benen al die tijd nog gewoon bewegen, maar naarmate de ruggeprik verder werkte, lukte dat niet meer gelukkig. Dat vond ik wel heel eng, ik dacht echt dat ik niet goed verdoofd was, maar ze begonnen al snel met snijden omdat ze er gewoon uit moest.
Dus het kan wel met een ruggeprik als het kindje in nood is, maar misschien heeft elk ziekenhuis daar een ander beleid voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:39

Ik ben ook heel benieuwd hoe de 2de bevalling gaat. Mijn eerste bevalling was opzich een best prettige bevalling en binnen 10 uurtjes was hij er waarvan ik maar 5 uur echt heftige weeen heb gehad en 25 min geperst.
Ik hoop dat de 2de bevalling net zo voorspoedig gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:18

ik ben ook wel heel benieuwd hoe een tweede bevalling ooit mag gaan. De eerste bevalling verliep redelijk voorspoeding, in 5 uurtjes was ze er, maar het persen is me echt heel erg tegen gevallen, ik hoop dat dat de volgende keer makkelijker gaat en minder lang duurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:23

Ik ben benieuwd als ik ooit weer zwanger zou worden of dat ik dan weer zo'n ontzettende last van m'n bekken krijg. Bij S. zat ik al met 23 weken in de ziektewet omdat ik nauwlijks kon lopen Sad Daar zal ik wel ontzettend van balen als dat weer zou gebeuren. Je hebt er dan wel nog 1 meer rondlopen in huis

Oh en bij een evt tweede word ik gewoon weer opengeritst, dus over bevallen hoe ik me geen zorgen over te maken Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Knillis zo 2 okt 2011 - 23:38

Ik ben zo blij dat ik geen narcose kreeg! Ik kreeg ook een spoed ivm een uitgezakte navelstreng, onderste kindje was hierdoor ook acuut in gevaar, maar ik lag dan ook binnen 10 minuten op de ok, en ze was er gelukkig ook al snel. Ik kon mijn benen al die tijd nog gewoon bewegen, maar naarmate de ruggeprik verder werkte, lukte dat niet meer gelukkig. Dat vond ik wel heel eng, ik dacht echt dat ik niet goed verdoofd was, maar ze begonnen al snel met snijden omdat ze er gewoon uit moest.
Dus het kan wel met een ruggeprik als het kindje in nood is, maar misschien heeft elk ziekenhuis daar een ander beleid voor.
[/quote]

Beetje late reactie, was een beetje druk de afgelopen dagen smile Die bevalling heeft er bij mij ook echt wel ingehakt! Het is voor mij ook allemaal nog steeds wel vaag wat er toen gebeurd is en waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Ik weet alleen dat we in het zkh waren, er op gegeven moment steeds meer mensen bij kwamen en er tegen mij gezegd werd dat ik misschien een keizersnede zou krijgen. Letterlijk 1 minuut later renden ze al met bed en al naar de OK, er was dikke paniek omdat ze de deur niet open kregen en er was nog een discussie op de OK over dat ze me liever een ruggeprik wilden geven. Maar helaas, dat "feestje" ging niet door en ik was ook binnen 1 minuut helemaal weg. Het bleek dat de hartslag van mijn zoontje op gegeven moment ver onder de 50 daalde als ik een wee kreeg en daarom was er echt geen tijd meer. Maar oh, wat heb ik het er moeilijk mee gehad. Ook nu nog wel eens, vooral nu ik een normale bevalling heb meegemaakt, mijn dochtertje op de buik heb gehad etc. etc. Nu merk ik pas wat ik bij mijn zoontje eigenlijk gemist heb en hoe leuk een kraamtijd ook kan zijn! Nu geniet ik zo ontzettend en gaat alles zo soepeltjes, zo jammer dat ik dat bij mijn zoontje nooit heb meegemaakt... Vooral nu mijn zoontje as. zaterdag alweer 2 wordt ben ik toch wel weer aan het terugdenken, en in combinatie met mijn hormonen gaat dat niet altijd goed smile

Sorry voor het off topic smile
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  kwak ma 3 okt 2011 - 1:11

ben ook benieuwd naar mijn evt 2de bevalling!D. was er in 4 uurtjes. voor de eerste erg snel dus ik ben stiekem ook wel bang dat de tweede in 1 zucht en 1 scheet word geboren.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Thunder ma 3 okt 2011 - 3:01

kwak schreef:ben ook benieuwd naar mijn evt 2de bevalling!D. was er in 4 uurtjes. voor de eerste erg snel dus ik ben stiekem ook wel bang dat de tweede in 1 zucht en 1 scheet word geboren.

Dat dacht ik ook, er stond zelfs in mijn dossier: Als mevrouw belt gelijk gaan kijken. Ik had al 2 uur weeën toen ik de verloskundige belde, een uurtje later stond ze toch bij ons voor de deur voor de zekerheid. Ruim 24 uur later werd mijn tweede pas geboren. Iets wat schijnbaar niet vaak gebeurd (ruim 5x langer als de eerste keer), maar wat toch wel voor kan komen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede bevalling Empty Re: Tweede bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum