Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste vs tweede bevalling..

+15
Susan
Knof
Liadan
Océane
Twellie
Thunder
meisje
maiadebij
Bluestar
Aagje!
Tania
Jezzie
Printje
kwak
Mamsie
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 9:33

Aangezien het langzaamaan dichterbij komt...

Bij R had ik een enorm goede bevalling, een uur of 8 in totaal, 5 min persen en meneer was er. Ik vond de pijn reuze meevallen en ik was meteen weer op de been etc etc.

Nu zei de vk toen al dat een tweede vaak nog sneller geboren wordt en dat wanneer ik denk dat het begonnen is ook echt aan de bel moet trekken. Omdat de bevalling bij R zo enorm meeviel ben ik nu aan de ene kant 'bang' dat het nu zwaar gaat tegenvallen, terwijl ik ook wel weet dat ik het gewoon moet laten gebeuren.

Maar nu ben ik benieuwd naar eerlijke verhalen, was jullie tweede bevalling echt sneller? En was het daardoor zwaarder/makkelijker etc?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Mamsie di 27 nov 2012 - 9:40

Jazeker. De eerste was van 1 cm tot geboorte 24 uur. Daarvoor al wel weeën. De 2e vanaf de 1e wee tot geboorte 4,5 uur en bij de 3e 3 uurtjes.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 9:41

Jeetje Mamsie wat een verschil idd! Had je daardoor wel last van na weeen oid?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  kwak di 27 nov 2012 - 9:43

ik heb vandaag bel instructies gekregen. D. was er in 4 uurtjes en nu moet ik bellen zodra ik denk dat de bevalling is begonnen en ik regelmatige weeen heb, hoelang er tussen zit maakt niet uit en ze hoeven ook geen 60 sec te duren.
komt er dus gewoon op neer bellen bij weeen, hoe wat en wanneer is dan niet belangrijk Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Mamsie di 27 nov 2012 - 9:45

Ja dat had ik zeker. Niemand had mij dat ooit verteld dat je na-weeën zou krijgen. Nou ik was boos!!
Bij de 2e was het na een dag wel over maar bij de 3e heb ik echt 2 dagen flink liggen rillen met paracetamol op.

De 3e was er waarschijnlijk nog sneller geweest als hij niet vast had gezeten.

Ik heb bij de 2e trouwens pas heel laat de vk gebeld omdat ik dacht dat ik mij stond aan te stellen. Het kon toch nu nog helemaal niet zo'n zeer doen??? haha bleek ik 8 cm te hebben. oeps.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:46

Lijkt me ook een fijne bevalling Printje! mijn eerste bevalling was een keizersnee. Dus het is nog even afwachten hoe deze bevalling gaat. Hoop gewoon vaginaal, ook al lijkt me dat ook weer heel eng ivm het litteken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:47

Bij de eerste weet ik niet zo zeker hoe lang het heeft geduurd omdat ik met wat krampjes naar bed ging en vol in de weeen wakker werd, anderhalf uur later is hij toen geboren. Bij de tweede heeft het net een uurtje geduurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 9:48

Mamsie; dat is ook waar ik bang voor ben, onnodig bellen en dan s'nachts bijv. Bij R had ik ook al iets van 4-5 cm voordat ik durfde te bellen en toen wilde ik het eigenlijk nog niet omdat het allemaal wel meeviel vond ik hahaha.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  kwak di 27 nov 2012 - 9:51

grappig dat jullie het ook mee vonden vallen.
Ik had ook verwacht dat het veel erger zou zijn met de pijn van de weeen. Ik vond het echt heel erg meevallen.
ik heb wel ergere pijn gehad dus ben heel benieuwd naar deze bevalling, heb er zin in!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:52

Eerste in 3.5 uur volledige ontsluiting, 1.5 uur geperst. Tweede 10 uur volledige ontsluiting, 3 seconden geperst. Naweeën waren bij de tweede een stuk heftiger. Heb zitten kokhalzen van de pijn. Heb drie dagen op volledige dosis paracetamol gezeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:53

Mijn eerste bevalling was van het begin tot het eind in acht uurtjes geduurd, wel heb ik anderhalf uur moeten persen omdat mijn zoon een sterrenkijker was.

De tweede bevalling ben ik ingeleid en was vond ik veel pittiger en pijnlijker, deze bevalling duurde in totaal vijf uur met 20 min persen, ik had de nacht na de bevalling vreselijk last van naweeën..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Jezzie di 27 nov 2012 - 9:54

Printje schreef:Mamsie; dat is ook waar ik bang voor ben, onnodig bellen en dan s'nachts bijv. Bij R had ik ook al iets van 4-5 cm voordat ik durfde te bellen en toen wilde ik het eigenlijk nog niet omdat het allemaal wel meeviel vond ik hahaha.

lol!
Ik heb mijn vriend gewoon naar zijn werk gestuurd, terwijl ik al weeën had...maar ik niet het idee had dat de bevalling als was begonnen. Heb hem na een half uurtje toch maar gebeld dat hij weer terug moest komen! laughcry Toen de vk kwam had ik al 6 cm!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 9:55

Ik heb aan de telefoon, was rond 3 uur snachts ofzo, wel 30x sorry dat ik je wakker bel gezegd hahahhaa maar ik denk dat ik weeen heb hahahah maar je hoeft niet te komen hoor want het is snachts hahahaha. Uiteraard kwam ze wel en konden we meteen door naar het ziekenhuis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Tania di 27 nov 2012 - 10:02

Mijn tweede bevalling was veel sneller. Bij de eerste werd ik 'smorgens om 6 uur wakker met weeen, meteen naar het ziekenhuis en J. werd 'savonds rond half 11 geboren met een knip en vacuum (wel een sterrenkijkertje).
Bij M. ging ik toen de weeen echt pijnlijk werden naar het ziekenhuis. Daar waren we rond 1.30 een uur later werd M. geboren en om 5 uur lagen we weer thuis in bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Mamsie di 27 nov 2012 - 10:04

Printje schreef:Mamsie; dat is ook waar ik bang voor ben, onnodig bellen en dan s'nachts bijv. Bij R had ik ook al iets van 4-5 cm voordat ik durfde te bellen en toen wilde ik het eigenlijk nog niet omdat het allemaal wel meeviel vond ik hahaha.


Sterker nog! De 3e keer trapte ik er weer in. Nee is niets ik heb alleen een beetje buikpijn. Ik moet gewoon ff naar de wc voor nummer 2. Uiteindelijk merkte ik dat ze toch wel heel snel op elkaar kwamen. Belde ik de verlos op of ze misschien, als ze tijd had, even langs kon komen. Hoppa 7 cm en ja uh ga je man maar even bellen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 10:06

Mamsie schreef:
Printje schreef:Mamsie; dat is ook waar ik bang voor ben, onnodig bellen en dan s'nachts bijv. Bij R had ik ook al iets van 4-5 cm voordat ik durfde te bellen en toen wilde ik het eigenlijk nog niet omdat het allemaal wel meeviel vond ik hahaha.


Sterker nog! De 3e keer trapte ik er weer in. Nee is niets ik heb alleen een beetje buikpijn. Ik moet gewoon ff naar de wc voor nummer 2. Uiteindelijk merkte ik dat ze toch wel heel snel op elkaar kwamen. Belde ik de verlos op of ze misschien, als ze tijd had, even langs kon komen. Hoppa 7 cm en ja uh ga je man maar even bellen.

hahaha ow jee. Daar ben ik ook bang voor, dat ik te laat zal bellen omdat ik denk het valt wel mee. Man zei ook al het zou wel een stunt zijn, bij de eerste bevalling was hij doodziek en heeft hij niets meegekregen vd bevalling en nu zou door het eigenwijze gedrag van mij hij dadelijk weer de bevalling missen. Ik wil haar gewoon niet onnodig bellen idd. Ik denk dan van dadelijk is het niets en dan zal zij ook wel denken jeetje wat een flauw ding hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Aagje! di 27 nov 2012 - 10:07

Oh hier ben ik ook benieuwd naar bij mij als ik voor een tweede keer mag bevallen. Ik ben bij D ingeleid en van 2cm om 6.00 infuus erin naar 10cm om 8.15. 11 min persen en ze was er. En het eerste wat ik dacht was: goh is dit alles??
0 naweeën gehad trouwens.

Ik kreeg trouwens om 00.00 de eerste weeën/harde buiken, ben er nog steeds niet helemaal over uit of het wel echte weeën waren.... Dus totaal een kleine 8 uur over gedaan....


Laatst aangepast door XXAnnieXX op di 27 nov 2012 - 10:09; in totaal 1 keer bewerkt
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 10:09

Annie; dat had ik dus ook heel erg, zo van nou ja als dit alles is.... maar daarom ben iknu aan de ene kant bang dat het nu enorm gaat tegenvallen.
Bij R heb ik ook helemaal geen naweeën gehad ondanks dat hij zo snel geboren is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Mamsie di 27 nov 2012 - 10:11

Naweeën is ook meestal bij de 2e.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Aagje! di 27 nov 2012 - 10:14

Mamsie schreef:Naweeën is ook meestal bij de 2e.

Oh... :nopompom:
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Bluestar di 27 nov 2012 - 10:25

Naweeen lijken me niet fijn! Denk je het gehad te hebben komt dat nog even...

Toen de vk hier was had ik al 10 cm ontsluiting. 1,5 uur weeen gehad, dacht dat het nog wel uren ging duren.
Bij een 2e wil de vk hier een tentje in de tuin opzetten... Wink
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  maiadebij di 27 nov 2012 - 10:30

Beide begonnen met gebroken vliezen. Bij N van de eerste wee tot geboorte 5 uur bij J 2,5 uur. Bij beide helemaal geen na-weeën en meteen weer op de been.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  meisje di 27 nov 2012 - 10:31

Hier was S. er al redelijk snel, N. was nog sneller.
Bij N. belde ik naar de verloskundige en toen had ik al 7cm. Ik had er niet veel van gemerkt. Was nog allemaal aan het lachen enzo. Had niet het gevoel dat ik aan het bevallen was.

Oja, naweeën had ik wel heel erg. Vooral als ze dronk!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Thunder di 27 nov 2012 - 10:33

Die van mij weet je. Die duurde ruim 6x langer. En ondanks dat het zolang duurde had ik de tweede keer ook vreselijke naweeën.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 10:33

Stomme vraag misschien maar krijg je dan voornamelijk naweeën wanneer je bv geeft? Want dat ga ik niet geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste vs tweede bevalling.. Empty Re: Eerste vs tweede bevalling..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum