Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

+31
Liz
SarahKey
Reeza
CCC
Shisha
Rose
Muurvlindertje
Aimee
TukTuk
Travelgurly
Jade
Lady4
JD
Jeanette
Alex
Snoopy
Tania
Minx
Marcellah89
myloon
Coccinelle
May
girli
Sarah1985
Sanne
Zininzon
Rush
studiebol
GreenGrass
Atelier Madame
Printje
35 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:41

Weet niet wat ik heb gedaan, maar er mist toch een deel van mijn zin. Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 394967

Ik ga morgen nog één keer de herhaling kijken van Radar en dan toch eindelijk eens verder klikken. Want heb inmiddels al meerdere malen op het punt gestaan om het te wijzigen. Wel mooi dat ze tegenwoordig inzicht geven in het zorggebruik. Want voorheen wist ik niet dat een tandarts slechts 20 euro voor een controle vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 9:44

Ik val echt bij de mensen die ze daar omschrijven die denken van het zal allemaal wel, maar toen die berekeningen kwamen dacht ik wel van shit ik betaal dus serieus al jaren ongeveer 55 euro per maand aan een aanvullende verzekering waarvan ik 0,0 euro gebruikt heb. Dus 55x12x3 jaar tel uit de winst vd verzekering.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:52

Ik precies zo.

En ik geloof dat het komt vanuit 'vroeger'. Toen ik aan de zorgverzekering begon, ik was 18 jaar (kreeg op mijn verjaardag mijn eerste rijles, mijn eigen uitvaartverzekering en zorgverzekering), betaalde ik 36 gulden voor de zorgverzekering. En dan zat ik in de drie sterren. Dat was destijds max. Want je moest jezelf wel voor alles super verzekeren.

Tegenwoordig is dat niet meer aan de orde, zegt men. Alles kost geld en er tegen verzekeren is soms dommer dan het niet verzekeren. En toch blijft dat stemmetje van 'vroeger' in mijn hoofd. Alles super verzekeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  CCC di 27 nov 2012 - 12:01

Ik ben verzekerd bij FBTO en denk dat ik daar blijf, hier kun je de modules zelf aan en uitzetten. Dit jaar had ik de module gezinsplanning aangevinkt en heb ik na de bevalling niet uitgezet. Dit omdat ik dan toch verwacht dat er ergens een addertje onde rhet gras zit en ik toch een rekening krijg na verloop van tijd.

Heb net trouwens even vergeleken, kan 10 euro per maand besparen maar dan kom ik uit op een internetverzekering (of onbekende verzekeringsnamen die ik niet ken). Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vertrouw het nooit zo snel. Heb er ook aangedacht zelf geld apart te zetten in geval van nood en alles aanvullend dus uit te zetten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Minx di 27 nov 2012 - 12:08

De meeste onbekende namen zijn gewoon prima vaak is het een soort van dochter van een grotere maatschappij.

De basis is hetzelfde de verschillen zitten in de aanvullende verzekeringen en de hoogte van het eigen risico.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 12:12

Momenteel betaal ik 140 euro en ik kan met mijn verzekeringmaatschappij naar minder dan 75 euro. Dat is dan inderdaad via internet. Maar ik hoef niets te declareren op dat punt, omdat ik naar een basispakket ga. Maar nu doe ik het niet online en ik zie eigenlijk het verschil niet. Dan chat je met een medewerker, nu bel ik even snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 12:14

Hou wel rekening dat je met die minder dan 75 euro als premie waarschijnlijk ook wel veel meer eigen risico hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Atelier Madame di 27 nov 2012 - 12:32

Maple schreef:Hou wel rekening dat je met die minder dan 75 euro als premie waarschijnlijk ook wel veel meer eigen risico hebt.

Idd, maar je hebt sowieso al 350, stel je neemt 500 vrijwillig, krijg je vaak 250/300 euro korting pj. Uiteindelijk is je risico dan maar 200 euro. Ik vind dat nog wel het overwegen waard. Tenzij je dat geld echt niet hebt.
Idem voor tandverzekering, liever 25 euro per maand betalen en 750 euro vergoed krijgen, dan ineens die 750 euro zelf moeten ophoesten. Soms is maandelijks war meer betalen makkelijker dan ineens een grote rekening hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Reeza di 27 nov 2012 - 18:52

Goh, grappig dat dit bij Radar was. Ik had zondagavond nog een discussie met mn schoonmoeder die €150 betaald voor haar (aanvullende) zorgverzekering. Want 'je weet nooit wat er gebeurd' haha. Mn vriend betaalt ook €130 per maand, echt idioot..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  GreenGrass di 27 nov 2012 - 19:20

Vroeger had je nog No-Claim, dan kreeg je geld terug als je je dit bedrag niet had opgemaakt in een jaar! Tegenwoordig moet je het zelf eerst betalen...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  SarahKey di 27 nov 2012 - 20:20

Ik ga ook voor het eerst van mijn leven overstappen. FBTO vind ik tot nu toe nog het goedkoopste. En de modules aanvinken lijkt me erg handig omdat we in de toekomst graag nog een kindje er bij hopen te krijgen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Liz di 27 nov 2012 - 21:03

Dankje voor de tip! Ben gisteren op internet gaan vergelijken en stap over naar Salland. Niet bekend maar hoge beoordeling bij independer. Ga 104 euro per maand betalen met alleen een tandartsverzekering erbij. dat scheelt me 10 euro per maand dus best veel!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 21:12

Hoe werkt overstappen eigenlijk precies, ik twijfel nog maar neig het meeste naar FBTO, moet ik mezelf dan daar aanmelden en regelen zij de rest?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 21:20

Ik maak op verschillende manieren gebruik van mijn aanvullende pakket, de podotherapeut, bril, fysiotherapie, manuele therapie en ook nog wel eens andere dingen. Ik heb geen zin/tijd om te rekenen, maar ik had voor alleen mijn bril geen aanvullende verzekering genomen. Alles bij elkaar denk ik dat ik wel aardig goed zit en sowieso is een verzekering bedoeld voor onverwachte gevallen natuurlijk, maar goed t meeste daarvan zit wel in de basisdekking.

Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn verzekering er wel al uit heb dit jaar met een heupoperatie én een spoedoperatie aan mijn blindedarm inclusief opname én allerlei extra controles en echo's rond mijn zwangerschap nu. Ik ben een hele dure!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 21:28

Maar spoedoperaties en de daarbij horende ziekenhuisopname hoef je volgens mij sowieso nooit zelf te betalen, volgens mij valt dat allemaal in het basispakket.
Mijn man heeft dus bijna 3 jaar geleden 6 weken in het ziekenhuis gelegen en we konden precies de kosten terugzien op de website van zijn zorgverzekeraar..nou hij heeft het er voor jaren inmiddels al uit hahaha Ik meen dat de operatie alleen al iets van 20,000 euro kostte en het ziekenhuisbed iets van 1500 per dag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  SarahKey di 27 nov 2012 - 21:32

Printje schreef:Hoe werkt overstappen eigenlijk precies, ik twijfel nog maar neig het meeste naar FBTO, moet ik mezelf dan daar aanmelden en regelen zij de rest?

Zij regelen het voor je, dat zag ik staan op hun site.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Printje di 27 nov 2012 - 21:33

SarahKey schreef:
Printje schreef:Hoe werkt overstappen eigenlijk precies, ik twijfel nog maar neig het meeste naar FBTO, moet ik mezelf dan daar aanmelden en regelen zij de rest?

Zij regelen het voor je, dat zag ik staan op hun site.

Ja ik had er over heen gelezen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 22:24

ik betaal nu ruim 150/maandbij cz + aanvullend gezinnen. Maar het basispakket vergoed veel dingen pas vanaf de zoveel behandelingen. Net zoals fysio word pas vergoed vanaf 12-16 behandelingen, dat is dan toch niet interessant? En zo waren er nog meerdere dingen die me opvielen.

Zal nu eens kijken bij FBTO

edit, heb gekeken bij FBTO maar al die aparte dingen kan je wel later aanzetten maar er pas na 6 maanden gebruik van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  madam di 27 nov 2012 - 22:44

Lily schreef:

edit, heb gekeken bij FBTO maar al die aparte dingen kan je wel later aanzetten maar er pas na 6 maanden gebruik van maken.

Dit heb ik ook gelezen op de site, dat is toch helemaal iet handig.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Rush di 27 nov 2012 - 22:48

madam schreef:
Lily schreef:

edit, heb gekeken bij FBTO maar al die aparte dingen kan je wel later aanzetten maar er pas na 6 maanden gebruik van maken.

Dit heb ik ook gelezen op de site, dat is toch helemaal iet handig.
Het kan wel handig zijn. Als je zwanger raakt en het op tijd weet, heb je nog een paar weken om zo`n ding aan te zetten voor kraamzorg etc. Als je bij de tandarts komt en hij zegt dat je bij de volgende controle ook naar de monghygiënist en foto`s moet, kan je die module aanzetten. Als je over een halfjaar geopereerd moet worden, kan je een module aanzetten voor fysio ofzo.

Het kan best handig zijn, dus. Maar dan moet je dat wel plannen. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  madam di 27 nov 2012 - 22:52

Rush schreef:
Het kan wel handig zijn. Als je zwanger raakt en het op tijd weet, heb je nog een paar weken om zo`n ding aan te zetten voor kraamzorg etc. Als je bij de tandarts komt en hij zegt dat je bij de volgende controle ook naar de monghygiënist en foto`s moet, kan je die module aanzetten. Als je over een halfjaar geopereerd moet worden, kan je een module aanzetten voor fysio ofzo.

Het kan best handig zijn, dus. Maar dan moet je dat wel plannen. Wink

Op die manier had ik er nog niet over na gedacht inderdaad.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 23:12

het is inderdaad fijn met zwangerschap maar als ik fysio wil wil ik daar nu mee starten en niet pas over een half jaar. Als ik een gaatje o.i.d. hebt wil ik ook daar nu aan geholpen worden en ook niet pas over een half jaar Wink
Maar dat is denk ik ieder voor zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Rush di 27 nov 2012 - 23:14

Lily schreef:het is inderdaad fijn met zwangerschap maar als ik fysio wil wil ik daar nu mee starten en niet pas over een half jaar. Als ik een gaatje o.i.d. hebt wil ik ook daar nu aan geholpen worden en ook niet pas over een half jaar Wink
Maar dat is denk ik ieder voor zich.
Als je het nu aan zet voor het komende jaar is het wel direct geldig als het goed is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 23:26

jaklopt, maar als ik overstap maar FBTO met de aanvullende die ik wil scheelt het niet heel veel met wat ik nu heb geloof ik.

edit scheelt toch 30 euro, maar ik geloof dat ik nu beter vezekerd ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Coccinelle wo 28 nov 2012 - 1:03

Lily schreef:het is inderdaad fijn met zwangerschap maar als ik fysio wil wil ik daar nu mee starten en niet pas over een half jaar. Als ik een gaatje o.i.d. hebt wil ik ook daar nu aan geholpen worden en ook niet pas over een half jaar Wink
Maar dat is denk ik ieder voor zich.

De vraag is dan, hoeveel gebruik maak je gemiddeld van die aanvullende verzekeringen? Want als ik even uitga van ong. € 100,- basis en € 50,- aanvullend per maand kun je van 12 x € 50,- heel wat gaatjes laten vullen. Als je echt veel fysio nodig hebt zal het misschien een ander verhaal zijn.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar gezien--> aanvullende verzekeringen - Pagina 4 Empty Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum