Verzekeringen eigen huisje
+3
Natural
Atelier Madame
Moonlight
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verzekeringen eigen huisje
Hallo dames,
Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een huisje (huur) en heb veel bezichtigingen. Nu ben ik me een beetje aan het focussen (kostenplaatje maken) op welke verzekeringen echt een must zijn als je op jezelf gaat.
Wat voor verzekeringen hebben jullie? En wat kost het per maand? Heb wel even zitten neuzen en het beste lijkt me om gewoon een soort pakket te nemen zodat je alles bij 1 maatschappij hebt en je dus nergens zorgen om hoeft te maken of her en der verzekeringen hebt lopen.
Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een huisje (huur) en heb veel bezichtigingen. Nu ben ik me een beetje aan het focussen (kostenplaatje maken) op welke verzekeringen echt een must zijn als je op jezelf gaat.
Wat voor verzekeringen hebben jullie? En wat kost het per maand? Heb wel even zitten neuzen en het beste lijkt me om gewoon een soort pakket te nemen zodat je alles bij 1 maatschappij hebt en je dus nergens zorgen om hoeft te maken of her en der verzekeringen hebt lopen.
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Verzekeringen eigen huisje
Kan je mss collectief via je werkgever? Of ben je nog student, dan kan je vaak goedkoop VIA je bank iets afsluiten.
Ik heb iig
-wa
-Zorg
-inboedel
-reis en annulerings
-uitvaart
Deels VIA mn ouders deels zelf afgesloten. Voor huisje is vooral inboedel belangrijk, en wa is verplicht.
Mss is rechtsbijstand ook wel nuttig..
levensverzekering en overlijdensrisico is volgens mij alleen voor een koophuis.
Ik heb iig
-wa
-Zorg
-inboedel
-reis en annulerings
-uitvaart
Deels VIA mn ouders deels zelf afgesloten. Voor huisje is vooral inboedel belangrijk, en wa is verplicht.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Oh ja ik zal even wat meer info geven haha, ik ben fulltime werkzaam en inderdaad ik kwam erachter dat mijn werkgever ook contracten heeft met Achmea. Dus heb daar ook gekeken. Kreeg in totaal 20% korting. Leeftijds korting en collectiviteits korting. Maar ik heb van alles gezien en dit pakket stond me wel aan voor 15 euro per maand:
inboedelverz tot 100.000 euro, aansprakelijkheidsverz tot 1.000.000, glasverzekering, tuinverzekering, ongevallen verz, kostbaarheden buitenshuisverz, en je kunt all risk inboeder er nog bijnemen voor een paar centen die dekken ook schade die je zelf veroorzaakt.
Een WA verz en rechtsbijstand zit bij mijn auto verzekering in. Of telt die niet als ik bijvoorbeeld persoonlijk iets stuk maak ofzo?
Ook heb ik apart een uitvaart verzekering.
inboedelverz tot 100.000 euro, aansprakelijkheidsverz tot 1.000.000, glasverzekering, tuinverzekering, ongevallen verz, kostbaarheden buitenshuisverz, en je kunt all risk inboeder er nog bijnemen voor een paar centen die dekken ook schade die je zelf veroorzaakt.
Een WA verz en rechtsbijstand zit bij mijn auto verzekering in. Of telt die niet als ik bijvoorbeeld persoonlijk iets stuk maak ofzo?
Ook heb ik apart een uitvaart verzekering.
Moonlight- Prater
Glas en tuin-verzekering betaal je waarschijnlijk ook aan de huurder (sowieso meestal bij woningbouw), let dus even op dat je je niet over verzekerd!
Ik heb een kamer met:
- inboedel
- WA
- ongevallen
- reis met annuleringsverzekering
(-zorgverzekering, maar dat is ook verplicht)
Ik heb een kamer met:
- inboedel
- WA
- ongevallen
- reis met annuleringsverzekering
(-zorgverzekering, maar dat is ook verplicht)
Gast- Gast
Wat leuk dat je naar huisjes aan het kijken bent!
Je geeft het zelf al aan, indien je een rechtsbijstanddekking bij de auto hebt zitten, geldt deze alleen voor je auto in het verkeer. Op het moment dat je wordt aangereden, zal de verzekering de tegenpartij aansprakelijk stellen.
Ik adviseer om een algemene rechtsbijstandverzekering te nemen. Je kunt dan de rechtsbijstand uit je autoverzekering halen, want als ik me niet vergis (bij mijn dekking wel) zit rechtsbijstand voor verkeer er automatisch bij in de algemene dekking.
Succes ermee!
Je geeft het zelf al aan, indien je een rechtsbijstanddekking bij de auto hebt zitten, geldt deze alleen voor je auto in het verkeer. Op het moment dat je wordt aangereden, zal de verzekering de tegenpartij aansprakelijk stellen.
Ik adviseer om een algemene rechtsbijstandverzekering te nemen. Je kunt dan de rechtsbijstand uit je autoverzekering halen, want als ik me niet vergis (bij mijn dekking wel) zit rechtsbijstand voor verkeer er automatisch bij in de algemene dekking.
Succes ermee!
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Dank je natural! Ik zal het idd als het zover is eens even navragen of ik een rechtsbijstand kan krijgen gewoon, en hem dan bij mn auto eraf kan halen als het precies hetzelfde werkt.
Wat zijn de kosten van jullie verzekeringen (behalve zorg) per maand? Dan heb ik een beetje een indicatie
Wat zijn de kosten van jullie verzekeringen (behalve zorg) per maand? Dan heb ik een beetje een indicatie
Moonlight- Prater
Ik heb een studentenpakket, dus dat is niet echt vergelijkbaar.
Reis/annuleringsverzekering is geloof ik rond de 5 euro per maand, het totaal van de WA, Ongevallen en Reisverzekering is 8.69 per maand.
Reis/annuleringsverzekering is geloof ik rond de 5 euro per maand, het totaal van de WA, Ongevallen en Reisverzekering is 8.69 per maand.
Gast- Gast
Het is moeilijk om te vergelijken met anderen wat je verzekering zal kosten. Dit is namelijk afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld in welke regio je woont en voor hoeveel je de inboedel etc. wilt verzekeren.
Op independer.nl is het mogelijk om verzekeringen te vergelijken. Let hierbij wel goed op de voorwaarden.
Zelf heb ik mijn pakketverzekering (inboedel, WA aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstand en ongevallen) bij Unigarant. Aangezien ik voorheen dagelijks verzekeringen bij hen afsloot, ben ik redelijk goed op de hoogte van de voorwaarden en hierin kan ik me wel vinden. Daarnaast krijg ik collectiviteitskorting via mijn werkgever.
Op independer.nl is het mogelijk om verzekeringen te vergelijken. Let hierbij wel goed op de voorwaarden.
Zelf heb ik mijn pakketverzekering (inboedel, WA aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstand en ongevallen) bij Unigarant. Aangezien ik voorheen dagelijks verzekeringen bij hen afsloot, ben ik redelijk goed op de hoogte van de voorwaarden en hierin kan ik me wel vinden. Daarnaast krijg ik collectiviteitskorting via mijn werkgever.
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb bijna alles nog bij mn ouders lopen maar om een indicatie te geven:
-inboedel bij Ohra 5 euro per maand
-reisverzekering ing 70 euro per jaar
rest durf ik niet te zeggen
-inboedel bij Ohra 5 euro per maand
-reisverzekering ing 70 euro per jaar
rest durf ik niet te zeggen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ja klopt idd, is ook moeilijk te vergelijken! Maar had gekeken even en doordat er hier over collectiviteits korting werd gesproken ben ik gaan neuzen en ik heb het ook. 10% Coll.korting en 10% leeftijdskorting in totaal. Ideaal
Moonlight- Prater
Wij zijn bij de ZLM verzekerd:
-Woonhuisverzekering
-Inboedelverzekering
-Rechtsbijstandverzekering
-Zorgverzekering
-Overlijdensrisicoverzekering
-Uitvaartverzekering
-Zorgverzekering
-Woonhuisverzekering
-Inboedelverzekering
-Rechtsbijstandverzekering
-Zorgverzekering
-Overlijdensrisicoverzekering
-Uitvaartverzekering
-Zorgverzekering
samantjuh89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Waar kan jij dat vinden? Want dat heb ik nog nooit gehoord, als ik op wiki kijk staat er dit:Atelier Madame schreef:Kan je mss collectief via je werkgever? Of ben je nog student, dan kan je vaak goedkoop VIA je bank iets afsluiten.
Ik heb iig
-wa
-Zorg
-inboedel
-reis en annulerings
-uitvaart
''In Nederland is een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk verplicht voor de houder van een motorrijtuig, voor jagers en voor exploitanten van kerncentrales''
Maar ik ga nog even verder zoeken of ik het toch ergens duidelijker kan vinden.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
WA verzekering is niet verplicht maar wel erg verstandig om die te nemen. Kijk bv. op
http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/verzekeringen/aansprakelijkheidsverzekeringen-particulieren/extra/wat-is/
http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/verzekeringen/aansprakelijkheidsverzekeringen-particulieren/extra/wat-is/
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik moet dinsdag kijken bij een woning waar ik, als het goed is, nr 1 sta dus wie weet komen dit soort zaken wel erg snel aan de beurt haha.
Moonlight- Prater
Wij hebben de volgende verzekeringen:
- Inboedel
- WA (gezin)
Voor de rest hebben we beide een zorgverzekering, uitvaartverzekering en voor de auto een rechtsbijstandsverzekering (buiten de normale WA-beperkt casco auto verzekering).
- Inboedel
- WA (gezin)
Voor de rest hebben we beide een zorgverzekering, uitvaartverzekering en voor de auto een rechtsbijstandsverzekering (buiten de normale WA-beperkt casco auto verzekering).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» eigen huisje
» Ook ik een eigen huisje! Het is af! Foto's pag 6
» Verzekeringen
» Welke verzekeringen zijn nou 'echt' nodig..
» Welke verzekeringen?
» Ook ik een eigen huisje! Het is af! Foto's pag 6
» Verzekeringen
» Welke verzekeringen zijn nou 'echt' nodig..
» Welke verzekeringen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: