Radar gezien--> aanvullende verzekeringen
+31
Liz
SarahKey
Reeza
CCC
Shisha
Rose
Muurvlindertje
Aimee
TukTuk
Travelgurly
Jade
Lady4
JD
Jeanette
Alex
Snoopy
Tania
Minx
Marcellah89
myloon
Coccinelle
May
girli
Sarah1985
Sanne
Zininzon
Rush
studiebol
GreenGrass
Atelier Madame
Printje
35 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Radar gezien--> aanvullende verzekeringen
Veel dingen bij mijn zorgverzekering worden pas vanuit aanvullend vergoed als je 20 euro per maand ofzo betaald.
Volgens mij is aanvullend alleen interessant als je anticonceptie of fysio nodig hebt... (vooral die laatste)
Volgens mij is aanvullend alleen interessant als je anticonceptie of fysio nodig hebt... (vooral die laatste)
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik heb mijn tandarts nodig, dus ik blijf wss de jongerenverzekering houden, omdat die goedkoper is dan de tandartsverzekering en de dekking is hetzelfde.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Rush schreef:Dat kan ook niet uit. Toevallig heb ik dat hem vanavond nog gezegd (voor dit programma, toeval haha), maar hij denkt dat al zijn dingen wel vergoed worden. Welkom in de echte wereld schat.Printje schreef:Rush schreef:Ik ga dit zo aan m`n vriend proberen uit te leggen. Die denkt dat aanvullend verzekeren voor bril en lenzen wel uit kan.
Ook niet dus, die man legt het uit.... wanneer hij het volledig zelf betaalt kost het iets van 500 euro zei hij maar wanneer hij zich ervoor zou verzekeren kost eht veel en veel meer.
Dit is echt mijn enige frustratiepunt bij hem. Hij weet niets van zulke simpele dingen.
Anders eens samen terugkijken via die website? Die man geeft daar een rekenvoorbeeld over het aanschaffen van een bril. Wat het dus kost wanneer je hem volledig zelf betaald of wanneer je jezelf ervoor verzekerd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, als ik het idee krijg dat hij het niet begrijpt of eigenwijs is, dan schuif ik m uitzending gemist wel voor z`n neus.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
GreenGrass schreef:Veel dingen bij mijn zorgverzekering worden pas vanuit aanvullend vergoed als je 20 euro per maand ofzo betaald.
Daarom ga ik ook overstappen.
Waarschijnlijk wordt het CZDirect
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik zit al jaren bij vgz en met mijn psychologische en alternatieve zorg kan het bij mij makkelijk uit. Ik ben ca 1400 per jaar voor mezelf en de kinderen aan alternatief kwijt. Amé heeft steunzolen á 190 euro en dat 2 keer per jaar, dat wordt tor 500 euro vergoed, dus voor mij geen optie.
Gast- Gast
Zazou; maar voor mij heeft het echt tot nu toe echt 0,0 zin gehad heel die aanvullende verzekering. Ik ga voor R kijken of ik hem bij mezelf hou of bij manlief.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik blijf ook wel aanvullend verzekerd ik zit per jaar over de 2000 euro aan kosten die volledig vanuit de aanvullende verzekering worden vergoed. Dat tegenover de 150 euro die ik per jaar voor de aanvullende verzekering betaal, kan dat zeker uit.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Printje schreef:Zazou; maar voor mij heeft het echt tot nu toe echt 0,0 zin gehad heel die aanvullende verzekering. Ik ga voor R kijken of ik hem bij mezelf hou of bij manlief.
Ook niet voor kraamzorg en eventueel poliklinische bevalling?
Gast- Gast
Ik ben er ook maar even voor gaan zitten. Vind de voorwaarden van Zekur van Univé alleen niet zo. Medicijnen niet bestellen en ophalen bij je eigen apotheek maar via een internetapotheek, voor te plannen ziekenhuisafspraken maar keuze uit een aantal (weinig) ziekenhuizen enz..
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn man heeft het programma gekeken en daarna hebben we direct mijn verzekering na gekeken.
Het schijnt dat ik ruim 20 euro per maand voordeliger uit kan zijn, dus maar direct geregeld!
Het schijnt dat ik ruim 20 euro per maand voordeliger uit kan zijn, dus maar direct geregeld!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Zazou schreef:Printje schreef:Zazou; maar voor mij heeft het echt tot nu toe echt 0,0 zin gehad heel die aanvullende verzekering. Ik ga voor R kijken of ik hem bij mezelf hou of bij manlief.
Ook niet voor kraamzorg en eventueel poliklinische bevalling?
Is in de basisverzekeringen opgenomen. Met mijn aanvullende krijg ik het wel helemaal vergoed maar daar betaal ik dan iedere maand 60 (dus 60x12) euro extra voor terwijl het me anders 4 euro per uur kost x 28 uur ( ik wil minimale kraamzorg) dus dat is veel goedkoper om het gewoon zelf te betalen.
Ik heb volgens mij al een indicatie om in het ziekenhuis te bevallen en dat krijg je in de basis volledig vergoed.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik dacht altijd dat de pil na je 21e niet meer vergoed zou worden. Kijk ik nu bij mijn aanvullende verzekering. Blijkt het wel vergoed te worden! Dus een heel jaar zelf betaald . Goed voornemen voor 2013, declareren!
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Marcellah89 schreef:Ik dacht altijd dat de pil na je 21e niet meer vergoed zou worden. Kijk ik nu bij mijn aanvullende verzekering. Blijkt het wel vergoed te worden! Dus een heel jaar zelf betaald . Goed voornemen voor 2013, declareren!
Apotheek even bellen om te vragen of ze nog een overzicht voor je kunnen maken.
Maar even serieus hè verzekerd je toch niet om er gebruik an te maken maar mocht je het toch nodig hebben. Je gaat toch ook niet op vakantie zonder reisverzekering. Je rijd toch ook niet in je auto zonder verzekering. Dat is het hele punt van verzekeren. Nu zijn de meeste mensen jong en gezond maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Het kan zo snel in de papieren lopen en dan ben je blij dat je een verzekering hebt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:
Maar even serieus hè verzekerd je toch niet om er gebruik an te maken maar mocht je het toch nodig hebben. Je gaat toch ook niet op vakantie zonder reisverzekering. Je rijd toch ook niet in je auto zonder verzekering. Dat is het hele punt van verzekeren. Nu zijn de meeste mensen jong en gezond maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Het kan zo snel in de papieren lopen en dan ben je blij dat je een verzekering hebt.
Ben het wel met je eens! Ik betaal liever wat meer dat mocht ik een wortelkanaalbehandeling of kroon moeten, ik het vergoed krijg. Een wortelkanaalbehandeling kost zo'n 300 euro en een kroon kost zo'n beetje 700 euro.
Normaal heb ik geen fysio nodig, maar ik ben wel eens naar een haptonoom geweest en dat valt daar ook onder. Ik loop sinds dit jaar hard en als ik een blessure krijg, wil ik wel graag naar de fysio kunnen.
Kinderen niet in de (korte termijn) planning, maar wat als je wel zwanger blijkt? En... ga zo maar door.
Ik snap wel dat mensen op hun kosten willen letten, maar als je wel iets gebeurt, ben je echt niet blij met de rekening!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
ja maar wat meer betalen of een beetje meer betalen... bovendien zit je bij je aanvullende verzekering ook eerst met die 350,- Dus wanneer je denkt daar niet boven te gaan komen...ik betaal al jaar op jaar veel en veel te veel per maand en zie er geen fluit van terug. Ik ga dus zeker terug.
Je moet anders maar eens terugkijken bij hoe ze het bij Radar uitleggen, de meeste mensen hebben echt niets aan de aanvullende verzekering.
Je moet anders maar eens terugkijken bij hoe ze het bij Radar uitleggen, de meeste mensen hebben echt niets aan de aanvullende verzekering.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik had nu een aanvullende verzekering omdat ik zwanger was en ging bevallen dit jaar maar die ga ik voor komend jaar opzeggen. Mijn man neemt een aanvullende verzekering zodat zijn sterilisatie vergoed wordt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Printje: manlief? Echt?
Ik vind dat zo'n verschrikkelijk woord. Doet me aan een klein mannetje denken wat volledig onder de plak zit. Soort puppy. Sorry.
Ik vind dat zo'n verschrikkelijk woord. Doet me aan een klein mannetje denken wat volledig onder de plak zit. Soort puppy. Sorry.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Printje: manlief? Echt?
hahahha daarom gebruik ik het ook, lekker stom woord, heb een K dag achter de rug. maar wees gerust mijn man zit niet onder de plak haha en is al helemaal geen puppy, dan een hele grote en best dikke
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zweer momenteel bij FBTO.
Dar kan jezelf kiezen wat je wel en niet aanvullend verzekerd wil hebben.
Ook zie je duidelijk de kosten en wat je daarvoor vergoed krijgt.
Voor fysio kan je uit drie verschillende opties kiezen afhankelijk hoeveel je nodig hebt.
Over tandarts twijfel ik nog. Heb dit jaar 12euro pm betaald en kreeg daarvoor 200 euro vergoed. Dat heb ik ook nodig gehad, maar verwacht datik volgend jaar alleen een controle heb en het dus niet boven de 150 euro ( premie per jaar) uit kom. Dan kan ik het dus net zo goed zelf betalen.
Ook kan je de modules later in het jaar aan of uitzetten, maar heb je voor sommige vergoedingen een wachttijd.
Dar kan jezelf kiezen wat je wel en niet aanvullend verzekerd wil hebben.
Ook zie je duidelijk de kosten en wat je daarvoor vergoed krijgt.
Voor fysio kan je uit drie verschillende opties kiezen afhankelijk hoeveel je nodig hebt.
Over tandarts twijfel ik nog. Heb dit jaar 12euro pm betaald en kreeg daarvoor 200 euro vergoed. Dat heb ik ook nodig gehad, maar verwacht datik volgend jaar alleen een controle heb en het dus niet boven de 150 euro ( premie per jaar) uit kom. Dan kan ik het dus net zo goed zelf betalen.
Ook kan je de modules later in het jaar aan of uitzetten, maar heb je voor sommige vergoedingen een wachttijd.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Dan gebruik je best vaak woorden die je stom vindt, printje.
Wat verzekering betreft blijf ik waar ik zit. Gewoon basisverzekering, geen aanvullend gedoe.
Wat verzekering betreft blijf ik waar ik zit. Gewoon basisverzekering, geen aanvullend gedoe.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
[quote="Minx"]
Daarom blijf ik dus ook bij hetzelfde pakket. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit, heb ik goed in mijn naaste omgeving mee gemaakt meerdere malen. Dan maar liever war duurder verzekerd
Marcellah89 schreef:
Apotheek even bellen om te vragen of ze nog een overzicht voor je kunnen maken.
Daarom blijf ik dus ook bij hetzelfde pakket. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit, heb ik goed in mijn naaste omgeving mee gemaakt meerdere malen. Dan maar liever war duurder verzekerd
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik zweer ook bij FBTO.
ben vorig jaar overgestapt, en echt ideaal dat je modules kunt aan en uit zetten wanneer je wilt.
Zo had ik een nieuwe bril nodig. Heb de module voor brillen en lenzen voor 1 maand aangezet, mijn bril aangeschaft, en de module erna weer uitgezet, zo handig!
Ik heb alleen aanvullende verzekering voor de tandarts. Ik heb een onwijs slecht gebit en slecht tandvlees, dus die aanvullende verzekering ga ik toch houden denk ik.
Even een vraagje nu we het toch over zorgverzekeringen hebben; weet iemand of de mondhygiëniste onder tandheelkundige zorg valt? Of is dat wat anders? Ik ga woensdag op aanraden van mijn tandarts naar de mondhygieniste, maar ik heb geen idee of ik dit vergoed krijg, of dat ik een rekening kan verwachten....
ben vorig jaar overgestapt, en echt ideaal dat je modules kunt aan en uit zetten wanneer je wilt.
Zo had ik een nieuwe bril nodig. Heb de module voor brillen en lenzen voor 1 maand aangezet, mijn bril aangeschaft, en de module erna weer uitgezet, zo handig!
Ik heb alleen aanvullende verzekering voor de tandarts. Ik heb een onwijs slecht gebit en slecht tandvlees, dus die aanvullende verzekering ga ik toch houden denk ik.
Even een vraagje nu we het toch over zorgverzekeringen hebben; weet iemand of de mondhygiëniste onder tandheelkundige zorg valt? Of is dat wat anders? Ik ga woensdag op aanraden van mijn tandarts naar de mondhygieniste, maar ik heb geen idee of ik dit vergoed krijg, of dat ik een rekening kan verwachten....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JaneDoe schreef:Ik zweer ook bij FBTO.
Ik zou gewoon even bellen, dan weet je het meteen. Op de site kan je ook aangeven dat ze jou even moeten bellen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb een aanvullende verzekering altijd al gevonden en heb dit, behalve een aanvullende tandverzekering, dan ook nooit gehad
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Verzekeringen
» Aanvullende uitkering?
» Welke verzekeringen?
» Verzekeringen eigen huisje
» Verzekeringen bij aankoop huis
» Aanvullende uitkering?