stoppen met borstvoeding
+25
Lonely Goatherd
Slakje
Roodkapje
meisje
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Aimee
PiP
Wennes
Thunder
kwak
Vancity_girl
Smaragdje
Tazz
Linda
mickey
Fiebje
Liadan
Limburg85
Sterrin_
Happydobby
_Lana_
Printje
Juutjepetuutje
Muppetje
29 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: stoppen met borstvoeding
Teddyaapje schreef:1jaar 8maand en 1 week. Productie liep enorm achteruit. Kolfde alle voedingen en mn kolf was op.
Hulde!Jij krijgt van mij een lintje! Wat een doorzetter ben jij!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
3 weken live en 3 weken gekolfd. Ik vond het verschrikkelijk. Ondanks dat ze goed aanhapte zoog ze mijn tepels tot bloedens toe. Ik kreeg er stress door en dat straalde ik af op Louise, dus het was gewoon echt niet fijn. Langs de ene kant vond ik het fijn om te kunnen kolven, maar ik miste het intieme wel.
Na 2 maanden moest ik weer werken gaan, en ik kon onmogelijk kolven op het werk, dus moest ze wennen aan kunstvoeding. Dat ging wel sneller dan ik verwacht had.
Bij een tweede weet ik niet wat ik ga doen. Ik wil graag weer borstvoeding geven, alleen zou ik het heel anders gaan aanpakken. Maar ik vond het wel fijn om niet meer zo afhankelijk te zijn.
Na 2 maanden moest ik weer werken gaan, en ik kon onmogelijk kolven op het werk, dus moest ze wennen aan kunstvoeding. Dat ging wel sneller dan ik verwacht had.
Bij een tweede weet ik niet wat ik ga doen. Ik wil graag weer borstvoeding geven, alleen zou ik het heel anders gaan aanpakken. Maar ik vond het wel fijn om niet meer zo afhankelijk te zijn.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mijn zoon is nu 11 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik hoop pas te moeten stoppen als hij er geen behoefte meer aan heeft.
Limburg85, misschien weet je het al, maar bij een jonge baby kun je heel makkelijk het tongriempje doorknippen. Dat hebben we bij zoon ook laten doen, want het belemmert het drinken inderdaad heel erg. Zonde als de bv daardoor mislukt.
Limburg85, misschien weet je het al, maar bij een jonge baby kun je heel makkelijk het tongriempje doorknippen. Dat hebben we bij zoon ook laten doen, want het belemmert het drinken inderdaad heel erg. Zonde als de bv daardoor mislukt.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Printje schreef:2 dagen en toen was ik er al helemaal klaar mee, het was een verademing en bij nummer 2 ga ik het ook niet eens meer proberen. Nu moet ik wel zeggen dat ik er sowieso ook al in stond met lukt het prima maar ik ga er niet allerlei dingen voor doen, heb ook geen voorlichtingsavond gevolgd omdat ik eigenlijk al vantevoren wist dat ik het niet wilde.
Dit had mijn verhaal kunnen zijn.
Gast- Gast
Wat een hoop verschillende verhalen.
Teddyaapje wat knap inderdaad, denk niet dat ik dat zou kunnen
En Sterrin, en valt hier een énorm kwartje, oeps, haha
Wat raar om te lezen dat het bij veel mensen ineens op is, hoop dat dat mij niet gebeurt.
Juutje, nee, voorlopig ben ik zeer zeker nog niet van plan te stoppen. Was gewoon benieuwd waarom mensen uiteindelijk besluiten te stoppen
Wat raar om te lezen dat het bij veel mensen ineens op is, hoop dat dat mij niet gebeurt.
Juutje, nee, voorlopig ben ik zeer zeker nog niet van plan te stoppen. Was gewoon benieuwd waarom mensen uiteindelijk besluiten te stoppen
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb 5 weken fulltime gekolfd, daarna ben ik gaan afbouwen, omdat ik het op die manier niet vol ging houden. L hapte wel goed aan, maar ze dronk dan niet. Ze viel in slaap of ging sabbelen(auw!) Met de enorme vriezervoorraad die ik inmiddels had opgebouwt heeft ze tot 7 weken bv gehad.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Muppetje schreef:Wat een hoop verschillende verhalen.
Toch heeft t me niet echt veel moeite gekost eigenlijk. Ik was met 7min. klaar met kolven (beide kanten), dat is denk ik niet heel veel langer als t maken van kv (?). Het enige nadeel is dat je een stukje vrijheid keijt bent en dat je wat meer moet plannen en regelen, maar dat heb ik okk niet echt als super vervelend ervaren. Het was nu eenmaal zo en had t er graag voor over. Ben wel door veel mensen voor gek verklaard (meestal wel positief haha)
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Had je in die 7 minuten een hele voeding bij elkaar?
Wauw! Haha.
Ik heb de eerste weken gekolfd, maar ik kon het nog maar net bijbenen ;-).
Oh ik bedenk me net dat ik natuurlijk 2 mondjes te voeden had, haha, wat dom.
Wauw! Haha.
Ik heb de eerste weken gekolfd, maar ik kon het nog maar net bijbenen ;-).
Oh ik bedenk me net dat ik natuurlijk 2 mondjes te voeden had, haha, wat dom.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
7 dagen. Het ging gewoon niet, onze zoon viel zoveel af, snapte niks van drinken aan de borst, heeft 4 maanden lang spruw gehad, kolven lukte voor geen meter. Ik was doodop.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Teddyaapje schreef:
Toch heeft t me niet echt veel moeite gekost eigenlijk. Ik was met 7min. klaar met kolven (beide kanten), dat is denk ik niet heel veel langer als t maken van kv (?). Het enige nadeel is dat je een stukje vrijheid keijt bent en dat je wat meer moet plannen en regelen, maar dat heb ik okk niet echt als super vervelend ervaren. Het was nu eenmaal zo en had t er graag voor over. Ben wel door veel mensen voor gek verklaard (meestal wel positief haha)
Ik was ook binnen 10 minuten klaar met kolven. Ik heb kolven ook nooit vervelend gevonden. Mijn collega's waren altijd helemaal verbaasd als ik zo snel weer terug was
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
De eerste keer: 27 maanden. Ezra was ziek, waardoor ik elke keer mijn borsten zou moeten ontsmetten voordat Yrsa kon drinken, daarbij had hij er zelf op dat moment niet zoveel behoefte aan, hij kreeg toen ook alleen nog voor zijn middagslaapje de borst. Toen ben ik gestopt.
De tweede keer: 36 maanden, in verband met medicatie die niet kan in combinatie met borstvoeding, daarbij vond ik het ook wel een keertje mooi geweest.
De tweede keer: 36 maanden, in verband met medicatie die niet kan in combinatie met borstvoeding, daarbij vond ik het ook wel een keertje mooi geweest.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben na 2 weken gestopt, kreeg het niet goed genoeg op gang...heb nog gekolft maar het lukte niet helaas.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: