Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?

+29
Juutjepetuutje
Lot
blondje1313
Sophiee
LDJ
Teddyaapje
vlinder-2011
Ella
Snoes
Liadan
Happydobby
Sterrin_
Manderijn
Susan
Paper Crown
bolus26
liesje
Sanne
Highway
peach
Linda
SarahKey
_Lana_
smooch
M-G
Puggle
Printje
Shy
ekjir@M
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn? - Pagina 2 Empty Re: Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 2:58

Ik vond het beide keren heerlijk, zo lekker dat ik nu nog steeds "verlof" heb smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn? - Pagina 2 Empty Re: Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?

Bericht  Manderijn zo 25 nov 2012 - 3:22

Ik heb trouwens ook een geweldig leuke baan, maar als je hoogzwanger bent, kun je niet meer alles wat je wel kunt als je niet hoogzwanger bent. Ik hoop dus dat mensen ook tevreden zijn met mijn kwaliteit van werken, ook al vind ik het niet erg om er wel ruim op tijd uit te gaan.
Verlof is meer dan alleen maar thuis zitten en wachten tot je baby zich aandient. Verlof is er namelijk ook voor dat je lichaam zich in alle rust klaar kan maken voor een bevalling, en dat lijkt me prioriteit. Dus het heeft wel degelijk nut ook! Net als na de bevalling. Je lichaam moet zich herstellen, je wilt je graag binden met je kind, en dan vind ik persoonlijk 12 weken erg weinig. Los dus van het feit dus of ik de tijd wel of niet om zou krijgen.
En daar komt bij, moet je verplicht 16 weken verlof hebben? Mag jij niet eerder weer gaan werken? Want dan geef je dat toch aan bij je werkgever, wie weet hoef je dan helemaal niet zo lang verlof te nemen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Susan zo 25 nov 2012 - 3:23

bolus26 schreef:
Susan schreef:
Paper Crown schreef:Werk je toch lekker door tot je in de klas moet bevallen.

Deze opmerking snap ik niet helemaal, je hebt toch geen verlof omdat je anders misschien in de klas gaat bevallen? Want dan zou je tijdens je verlof ook geen boodschap meer mogen doen, niet meer op visite gaan, niet meer naar de bioscoop, want stel dat je daar gaat bevallen.

ik vermoeddat de opmerking komt door het feit dat printje al vaker heeft aangegeven dat ze t liefst tot de bevalling doorwerkt en ook een tijdje terug aangaf niet bij 36 weken maar 2 dagen later zou willen stoppen maar dat dat arbo technisch lastig was ?

Dan nog snap ik de opmerking niet. Doorwerken tot je bevalling betekent toch niet letterlijk doorwerken tot je bevalling, dus tot je daar gaat liggen bevallen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown zo 25 nov 2012 - 3:41

Susan schreef:
bolus26 schreef:
Susan schreef:
Paper Crown schreef:Werk je toch lekker door tot je in de klas moet bevallen.

Deze opmerking snap ik niet helemaal, je hebt toch geen verlof omdat je anders misschien in de klas gaat bevallen? Want dan zou je tijdens je verlof ook geen boodschap meer mogen doen, niet meer op visite gaan, niet meer naar de bioscoop, want stel dat je daar gaat bevallen.

ik vermoeddat de opmerking komt door het feit dat printje al vaker heeft aangegeven dat ze t liefst tot de bevalling doorwerkt en ook een tijdje terug aangaf niet bij 36 weken maar 2 dagen later zou willen stoppen maar dat dat arbo technisch lastig was ?

Dan nog snap ik de opmerking niet. Doorwerken tot je bevalling betekent toch niet letterlijk doorwerken tot je bevalling, dus tot je daar gaat liggen bevallen?

Ik heb Printje vaker zien schrijven dat ze opziet tegen 't verlof, 't thuiszitten en weet ik wat nog meer. Verlof is verplicht. Of je wil of niet. Wát je in je verlof doet is totaal aan jou. Al besluit je tot de baby komt in je bed te liggen of elke dag naar de bios gaat. Maar blijkbaar zit ze er dusdanig tegenop op vrij te zijn en te doen wat ze wil.. Moet ze misschien maar doorwerken tot ze bevalt en dan verlof neemt. Je kan nog zó van je werk houden maar als je niet kan genieten van lekker vrij zijn, tijd voor je andere kind én dat je kunt doen wat je wil klopt gewoon niet. Je maakt 't jezelf zo moeilijk op deze manier. Accepteer 't gewoon. Want zo werkt verlof in NL nu eenmaal.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Susan zo 25 nov 2012 - 3:54

Als een zwangere vrouw verlof heeft dan blijft het oudste kind in die weken vrijwel altijd gewoon op de vaste dagen naar het kinderdagverblijf gaan. Ik heb nog nooit gehoord van een zwangere vrouw die haar oudste kind al die tijd ging thuishouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Manderijn zo 25 nov 2012 - 3:57

Susan schreef:Als een zwangere vrouw verlof heeft dan blijft het oudste kind in die weken vrijwel altijd gewoon op de vaste dagen naar het kinderdagverblijf gaan. Ik heb nog nooit gehoord van een zwangere vrouw die haar oudste kind al die tijd ging thuishouden.

Ik wel smile Vond ik veel gezelliger.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 5:13

Ik vind het idd gewoon erg lang, ik zal me echt wel vermaken maar vind zolang thuis na een paar weken echt niet meer leuk. Dat had ik al voor er kinderen waren.

Edit; dit heeft nog niet eens te maken met de baby zelf trouwens, je doet mij er gewoon echt geen plezier mee om zolang thuis te zijn. na een paar weken heb ik het winkelcentrum, alle vrienden, de cake bakken, tenten bouwen etc wel gezien. Ik vind het enorm gezellig de dagen dat ik vrij ben, ik geniet enorm van R maar hele weken thuis....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sterrin_ zo 25 nov 2012 - 6:20

Ik vond het heerlijk, ook omdat het lichamelijk gewoon echt niet meer vol te houden was. (werk in de zorg)

Bij de oudste ben ik met 26 weken de ziektewet al ingegaan, maar dat had ook te maken met mijn terminaal zieke moeder, dat was psychisch heel zwaar voor me, en dan wilde het werken toch al niet echt meer

Bij de 2e met 32 weken gestopt, ook de ziektewet in, daarvoor werkte ik al wel een paar weken op AT-basis.

Bij de tweeling met 24 weken volledig de ziektewet in, wilde ook lichamelijk niet meer. Ik kon mezelf amper aankleden, laat staan bewoners wassen, aankleden, tillen enz. En andere werkzaamheden wilden ook niet echt meer, ik was toen al behoorlijk uitgeput. Had er toen natuurlijk nog 2 lopen van toen net 3 en bijna 2. Was al blij dat ik thuis de dag door kon komen!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Happydobby zo 25 nov 2012 - 6:25

Ik ging met 28 weken de ziektewet in, ging op AT basis werken. Ik vond het heerlijk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan zo 25 nov 2012 - 6:27

Ik keek beide keren heel erg naar mijn verlof uit. Ik zat allebei de keren ook al een aantal weken gedeeltelijk in de ziektewet, op de groep werken ging niet meer en alleen administratief werk is niks voor mij. Ik heb me prima vermaakt tijdens mijn verlof.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey zo 25 nov 2012 - 6:38

Manderijn schreef:
Susan schreef:Als een zwangere vrouw verlof heeft dan blijft het oudste kind in die weken vrijwel altijd gewoon op de vaste dagen naar het kinderdagverblijf gaan. Ik heb nog nooit gehoord van een zwangere vrouw die haar oudste kind al die tijd ging thuishouden.

Ik wel Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn? - Pagina 2 561177 Vond ik veel gezelliger.

Ik kom ook wel tegen dat de kinderen dan thuis blijven. Of ze halen de kinderen er tijdelijk af. Gebeurt ook wel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  _Lana_ zo 25 nov 2012 - 7:09

Maar joh, dan gaat het maar om 4 weken en misschien beval je wel met 38 weken, dan zijn het maar 2 weken.
Die kun je toch wel vullen? Wassen, strijken enz ;-).
En daarna heb je alle tijd om aan je nieuwe gezinnetje te wennen en te genieten van je nieuwe kleine meisje.
Komt helemaal goed!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 9:33

Lana; ik denk dat ze ook eerder komt, niet te vroeg maar idd wel eerder dan 40 weken, dat zeg ik al vanaf het begin. Ik heb het nu nog zo druk dat als ik dadelijk opeens thuis zit en het dus rustiger is ik denk dat ze er zo is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Snoes ma 26 nov 2012 - 0:31

Ik zag niet op tegen mijn verlof, maar ik keek er ook niet naar uit. Ik had er zelf een beetje een dubbel gevoel bij, maar ik ben nu toch wel blij dat ik thuis zit en hier nog zoveel kan ondernemen. Ik dacht eerst ook dat ik niet zou weten wat ik allemaal moest doen, maar ik krijg mijn dagen nog prima gevuld.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Ella ma 26 nov 2012 - 0:44

Ik kijk juist uit naar mijn verlof! Kan niet wachten voor het zover is
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 3:47

Zijn er geen leuke hobbies die je hebt? Of zoek een leuke hobby, ik hou van lekker in huis om rommelen en leuke dingen maken voor in huis of dingen versieren. Taarten maken, cupcakes, decopatch, lezen enz enz. Ik denk dat ik het heerlijk zou vinden
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Teddyaapje ma 26 nov 2012 - 4:37

Ik was heeel blij met mn verlof, zowel voor als na de bevalling. Heb me niet een keer verveeld.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LDJ ma 26 nov 2012 - 7:43

Ik zit nu nog in mijn verlof en ik vind het heerlijk.
Gelukkig heb ik nog even, maar het mag van mij nog wel een hele tijd duren Very Happy.
Met 30 weken ben ik eruit gegaan en op gegeven moment was ik het wel een beetje zat toen ik nog zwanger was, maar nu gaat het me allemaal veel te snel.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Sophiee ma 26 nov 2012 - 7:49

Heerlijk vond ik het! Ik kwam tijd tekort voor alle dingen die ik nog wilde doen smile. Maar ik kan mezelf ookt heel goed vermaken alleen. En nu met dochterlief helemaal!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  blondje1313 ma 26 nov 2012 - 8:05

Je mag toch ook eerder weer beginnen als je dat wilt? Tenminste dat heb ik begrepen.

Ik heb er bewust voor gekozen om pas 4 weken van tevoren met verlof te gaan, anders zat ik eerst de hele zomervakantie al thuis en dan daarna nog 16 weken, dat leek me veel te lang.
Nu valt de zomervakantie midden in mijn verlof en zit ik straks 6 maanden thuis. Ik ben erg benieuwd hoe me dat gaat bevallen, hopelijk is de nieuwe baby minder lastig dan L was en kan ik wel wat makkelijker van huis zonder met een huilend kind te zitten.
Het verlof voordat de baby er was vond ik trouwens wel lekker!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lot ma 26 nov 2012 - 8:08

Manderijn schreef:Je hoeft natuurlijk ook niet thuis te gaan zitten. Flutter lekker im, doe leuke dingen,spreek met mensen af... Ik vind 16 weken echt weinig wat dat betreft..

Precies, zo verveel je je nooit! (denk ik)
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Juutjepetuutje ma 26 nov 2012 - 8:15

Lot schreef:
Manderijn schreef:Je hoeft natuurlijk ook niet thuis te gaan zitten. Flutter lekker im, doe leuke dingen,spreek met mensen af... Ik vind 16 weken echt weinig wat dat betreft..

Laughing
Wat is dat?

Ik keek ontzettend uit naar mijn verlof en was er ook echt wel aan toe. Heb ook niet het idee dat ik me ga vervelen, eerder tijd te kort komen denk ik..
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Manderijn ma 26 nov 2012 - 8:28

Juutjepetuutje schreef:
Lot schreef:

Laughing
Wat is dat?

Ik keek ontzettend uit naar mijn verlof en was er ook echt wel aan toe. Heb ook niet het idee dat ik me ga vervelen, eerder tijd te kort komen denk ik..

Flutter lekker om! Gewoon.. Omflutteren! smile Doe ik altijd, behalve als ik werk, dan heb ik daar geen tijd voor Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn? - Pagina 2 3079029344

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lot ma 26 nov 2012 - 8:32

Ik ken wel 'aanrommelen'. Bedoel je dat?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  kwak ma 26 nov 2012 - 8:37

ik zit al best een poosje thuis dus het verlof zou het niet veel anders maken behalve dat op dinsdag D. naar de gastouder gaat en ik daarna weer mijn nest in duik terwijl man haar naar de gastouder brengt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: