Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzien tegen 2e bevalling

+6
Susan
SparklingEyes
Mom-Of-3
Teddyaapje
moepie
Océane
10 plaatsers

Ga naar beneden

Opzien tegen 2e bevalling Empty Opzien tegen 2e bevalling

Bericht  Océane ma 23 jul 2012 - 23:45

Met nog maar enkele dagen te gaan begin ik met de dag meer tegen de bevalling op te zien. De eerste was geen pretje en ook het herstel is me heel erg tegen gevallen, voordat ik weer een beetje de oude was heeft heel lang geduurd. Tot op de dag dat ik zwanger raakte van dit kindje was ik eigenlijk nog helemaal niet toe aan een tweede zwangerschap/bevalling, maar goed de zwangerschap is me alles meegevallen en ik vind het bijna jammer dat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer is dat ik zwanger ben.

Maar dan nu die bevalling, ik zie op tegen de pijn bij het persen (niet perse de pijn van de weeën), de pijn die ik de eerste dagen had (oa van de hechtingen, stuwing enz.) en alle pijntjes die ik daarna nog heel lang heb gehad.
En ik zie op tegen de eerste kraamdagen; als ik me zo voel als bij de eerste kan ik echt niet normaal functioneren en mijn oudste de aandacht geven die ze verdient. Bah ik kan er nu al om huilen.

Voor wie is dit herkenbaar? En kan me enigszins geruststellen, want ik heb echt totaal geen zin in de komende dagen.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzien tegen 2e bevalling Empty Re: Opzien tegen 2e bevalling

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 23:48

Ja, herkenbaar. Ik had het ook , vooral voor de bevalling. Heb geprobeerd om
er zo min mogelijk aan te denken en dat hielp wel. Mijn gevoel negeren dus. Verder geen tips.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 23:48

Heel herkenbaar. Ik zat er vooral over in dat ik mijn zoon niet de aandacht kon geven omdat er opeens een baby bij was. Uiteindelijk is het me allemaal reuze meegevallen. Ik was vrij snel weer op de been. De kraamverzorgster deed dan af en toe ff dingen met de baby (badje,verschonen etc) zodat ik ff aandacht aan mijn zoon kon geven.
Qua pijn en dergelijke is het me echt meegevallen. Niet 1 bevalling is hetzelfde. Misschien valt het voor jou deze keer ook enorm mee?
Het hielp het meeste om me er niet al te druk over te maken vantevoren.Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Gast
Gast

Bericht  moepie ma 23 jul 2012 - 23:50

Herkenbaar!! Ik heb het de laatste twee weken ook ineens. Aan de ene kant zie ik er onwijs naar uit en wil ik het liefst dat de bevalling elk moment begint. Maar aan de andere kant zie ik er ineens heel erg tegenop. Ik vraag me steeds af: "kan ik het wel??" bij de eerst ging ik uiteindelijk naar het ziekenhuis nu wil ik toch weer thuis proberen "lukt dat wel thuis??" en kan ik wel voor 2 kindjes zorgen??
Ik probeer die gedachten ook een beetje van me af te zetten en bespreek ze met m'n man, die is positief en kan dat ook wel weer op mij overbrengen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 23:54

Heel herkenbaar. Ik zag vooral op tegen de weeën en alle kraamvisite.

Het viel uiteindelijk allemaal wel mee. Het scheelde ook wel dat ik pijnstilling kreeg en F. vlak voor Kerst is geboren.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 24 jul 2012 - 0:01

Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik ben niet eens zwanger en kan me er nu al druk om maken, en voor jou is het al bijna zover!

Ik zou proberen er niet teveel over te piekeren, je voelt je er niet prettig door en het heeft ook totaal geen zin want je zult er toch doorheen moeten. Hopelijk valt t deze keer allemaal mee omdat je weet wat je kunt verwachten.

Met de aandacht aan de oudste zou ik proberen om haar zoveel mogelijk erbij te betrekken, haal laten helpen de baby wassen of haar een pop geven die zij kan wassen terwijl jij de baby doet, hetzelfde met luiers ed. Misschien zou je een draagdoek kunnen aanschaffen zodat je de baby dichtbij je kunt dragen en toch je handen vrij hebt om met je dochter spelletjes oid te doen.

In elk geval alvast veel succes en sterkte!

Edit; probeer er ook van te genieten en de positieve kanten te zien!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mom-Of-3 di 24 jul 2012 - 0:10

Ik had dat ook heel erg. Ik dacht echt dat er bij de tweede alles mis zou gaan wat er maar mis kon gaan. Omdat bij de eerste alles goed ging. Bij de eerste in 7 uurtjes bevallen, geen scheur of knip ofzo. Dus ik dacht dat geluk heb ik vast geen tweede keer.

Ik wilde gewoon echt niet bevallen. De avond voor ik beviel had ik een onrustige buik, gerommel en als ik liep werd dat meer. Dus ik bleef natuurlijk zitten want ik wilde echt niet.
Toen ben ik s'nachts in een kleine 3 uurtjes bevallen, ondanks dat de vk met spoed in moest grijpen en de kraamtijd is beïnvloed is het me toch meegevallen.

Dus probeer je niet te druk te maken, het komt echt goed.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SparklingEyes di 24 jul 2012 - 0:16

Ik zag al voor dat ik zwanger was van de tweede enorm op tegen de bevalling. Ik heb er met mijn verloskundigen en de gyn veel over gesproken en achteraf heb ik te horen gekregen dat het goed was dat ik mijn gevoel heb gevolgd en op een keizersnee heb aangedrongen.

Volg je gevoel en praat veel over je gevoel!!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 0:18

Ik zag niet zozeer op tegen de bevalling, wel tegen de kraamtijd en de tijd erna, bang dat ik mijn zoontje te weinig aandacht kon geven. Helaas was dat ook zo doordat ik meteen depressief werd. Bij de derde was ik daar ook bang voor, maar dat is me alles meegevallen, ik vond het aandacht verdelen juist goed gaan, en nog steeds. Natuurlijk niet altijd maar het is meer zo'n gevoel dat ik de derde 'erbij' doe.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 1:10

Voor mij zeer herkenbaar. Ik zag bij de 2e ook als een berg tegen het persen op, omdat dat bij de 1e heel moeizaam is gegaan.

Ik wilde ook gewoon niet bevallen, en toen ik eenmaal aan het persen toe was lag ik te trillen als een rietje en begon ik te huilen van angst toen ze het startsein gaven.

De 1e keer duurde het persen al met al 2 uur, met tussendoor in de ambulance naar het ziekenhuis, en ik had geen persdrang.

Maar de 2e keer duurde het maar 8 minuten, 3 persween en flinke persdrang. Dus dat is me alles meegevallen.

Moed kan ik je dus niet inpraten, ik had die angst dus ook, maar ik hoop heel hard dat het jou dit keer ook mee zal vallen!Opzien tegen 2e bevalling 699888

Gast
Gast

Bericht  Susan di 24 jul 2012 - 1:31

Had ik ook wel een klein beetje, ik keek er naar uit, maar tegelijk zag ik er ook tegenop. De tweede bevalling was bij mij wel veel makkelijker en ongecompliceerder, natuurlijk was het pijnlijk, maar het ging veel vlotter en makkelijker, ik was ook veel sneller weer op de been. Dat de eerste zwaar is geweest hoeft dus niet te betekenen dat deze dat weer gaat worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan di 24 jul 2012 - 1:32

_MamaRosa_ schreef:Voor mij zeer herkenbaar. Ik zag bij de 2e ook als een berg tegen het persen op, omdat dat bij de 1e heel moeizaam is gegaan.

Ik wilde ook gewoon niet bevallen, en toen ik eenmaal aan het persen toe was lag ik te trillen als een rietje en begon ik te huilen van angst toen ze het startsein gaven.

De 1e keer duurde het persen al met al 2 uur, met tussendoor in de ambulance naar het ziekenhuis, en ik had geen persdrang.

Maar de 2e keer duurde het maar 8 minuten, 3 persween en flinke persdrang. Dus dat is me alles meegevallen.

Moed kan ik je dus niet inpraten, ik had die angst dus ook, maar ik hoop heel hard dat het jou dit keer ook mee zal vallen!Opzien tegen 2e bevalling 699888

Dat weet ik nog goed, dat je dat vertelde, dat je nog een randje moest wegpersen en dat hij er toen al meteen uitkwam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 2:02

Susan schreef:
_MamaRosa_ schreef:Voor mij zeer herkenbaar. Ik zag bij de 2e ook als een berg tegen het persen op, omdat dat bij de 1e heel moeizaam is gegaan.

Dat weet ik nog goed, dat je dat vertelde, dat je nog een randje moest wegpersen en dat hij er toen al meteen uitkwam.

Ik weet dat ik het hier geplaatst heb toen. Ik was zo verbaasd dat hij er ineens was! Kon het me niet eens voorstellen. Ik perste idd voor de laastste cm, en voor ik het wist lag hij al op me. Ik mocht hem zelf aanpakken maar dat wilde ik niet en drong niet eens echt door. Zo verbaasd was ik.

Kon ook alleen maar roepen: 'Kan het me niet voorstellen, hij is er al. Kan het me niet voorstellen!' En dat ging wel een kwartier zo door. Zelfs op de foto's zie je mijn verbaasde blik, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 2:09

Wat vervelend dat je er zo tegen op ziet Aquala. Je eerste bevalling is toch ook heel heftig geweest omdat ze in stuit lag? Ik zou het goed aangeven bij de vk, heb je ook al een bevalplan gemaakt?

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 24 jul 2012 - 8:40

Lijkt me heel vervelend Aquala, hoop dat het allemaal mee gaat vallen, en je er achteraf positief op terug kunt kijken.
Ik kijk daarentegen helemaal niet op tegen de bevalling. Wel tegen de drukte daarna, in zin van...2 kindjes. Zie nu al op tegen moment dat mijn vriend weer aan het werk gaat Opzien tegen 2e bevalling 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 8:44

Wat vervelend zeg.

Ik kijk niet zo zeer op tegen de bevalling maar tegen de eerste tijd erna, ik vond dat kraamverband vreselijk, en sowieso vind ik die eerste babytijd verre van leuk (maar dat is al bekend hahaha) voor mij mag het nu al juli 2013 zijn...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  kwak di 24 jul 2012 - 8:48

vervelend dat je zo tegen de bevalling op ziet. Ik heb verder geen tips voor je, misschien moet je het maar proberen om het gewoon over je heen te laten komen al is dat misschien nu best lastig. Heb je het al met je VK besproken?

Ik heb er eigenlijk wel "zin in". Ik ben er meer "bang" voor dat de VK niet op tijd is omdat bij D. de hele bevalling ook maar 4 uur duurde.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Flower_L di 24 jul 2012 - 8:51

kwak schreef:vervelend dat je zo tegen de bevalling op ziet. Ik heb verder geen tips voor je, misschien moet je het maar proberen om het gewoon over je heen te laten komen al is dat misschien nu best lastig. Heb je het al met je VK besproken?

Ik heb er eigenlijk wel "zin in". Ik ben er meer "bang" voor dat de VK niet op tijd is omdat bij D. de hele bevalling ook maar 4 uur duurde.

Haha, dat wilde ik ook typen, maar vond zo gek staan, dus maar weggelaten Cool
Heb ooit tegen tandarts gezegd dat ik liever beval dan een wortelkanaalbehandeling onderga. Ben de pijn en alles alweer vergeten van destijds.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  kwak di 24 jul 2012 - 8:59

Flower_L schreef:
kwak schreef:vervelend dat je zo tegen de bevalling op ziet. Ik heb verder geen tips voor je, misschien moet je het maar proberen om het gewoon over je heen te laten komen al is dat misschien nu best lastig. Heb je het al met je VK besproken?

Haha, dat wilde ik ook typen, maar vond zo gek staan, dus maar weggelaten Cool
Heb ooit tegen tandarts gezegd dat ik liever beval dan een wortelkanaalbehandeling onderga. Ben de pijn en alles alweer vergeten van destijds.

het deed wel pijn de bevalling, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik een keer heel erg steken in mijn rug gehad. waarschijnlijk lag D. toen op een 1 of andere leider van de nier naar de blaas ofzo en dat deed echt 100X meer pijn. Misschien ook wel omdat je weet dat je voor die pijn niks terug krijgt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Océane wo 25 jul 2012 - 8:04

Bedankt meiden, nu gaat het wel weer maar gisteren vloog het me echt even naar de keel. Was het topic ook alweer een beetje vergeten, door de vele afleiding tijdens dit mooie weer. Wat overigens wel weer een factor is waardoor ik nú écht níet wil bevallen, pff veel te warm.

Als ik het heel nuchter bekijk weet ik ook wel dat het tijdelijke pijn is, die gelukkig nog ergens goed voor is. Een vriendin van me zei vandaag ook; je weet nu hoe vreselijk je je voelde, als je dáár weer op rekent kan het waarschijnlijk alleen maar meevallen. Ik heb namelijk nooit echt met een goed gevoel op die bevalling terug gekeken, mede doordat ik eigenlijk niks mocht vanwege de stuitligging/bevalling. Ik mocht in dat ziekenhuisbed liggen en that's it. Vanaf 7 cm heb ik persweeën moeten wegpuffen omdat die nou eenmaal eerder komen bij een stuitligging, en doordat ik ze zolang heb moeten wegpuffen waren de sterkste persweeën eigenlijk al verdwenen toen ik echt mocht gaan persen. Dat heb ik dus grotendeels op eigen kracht moeten doen. Ik voelde ze op een gegeven moment gewoon echt niet meer en moest op aanwijzing van de gyn steeds persen. Ik hoop zó dat dit nu anders gaat!

Ik blijf hopen (ik reken nergens op) dat het ook voor mij geldt dat de 2e bevalling meestal iets sneller/gemakkelijker gaat dan de eerste.

Laatst aangepast door Aquala op wo 25 jul 2012 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Susan wo 25 jul 2012 - 8:09

Het gaat vast wel even pijn doen, maar probeer inderdaad niet teveel er vanuit te gaan dat het weer wordt als de eerste keer. Ik had bij de tweede bevalling ook het idee dat ik nog heel de nacht die hevige weeën moest hebben, zelfs toen de verloskundige zei dat ik al 8 centimeter ontsluiting had wilde het maar niet landen dat ik er al bijna was, gewoon omdat ik nog zo met die lange eerste bevalling in mijn hoofd zat. De tweede keer heb ik eigenlijk maar iets meer dan twee uurtjes echt flink pijn gehad, daarvoor was het heel goed vol te houden. Die twee uur waren uiteindelijk best snel voorbij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 25 jul 2012 - 8:18

Susan schreef:Het gaat vast wel even pijn doen, maar probeer inderdaad niet teveel er vanuit te gaan dat het weer wordt als de eerste keer. Ik had bij de tweede bevalling ook het idee dat ik nog heel de nacht die hevige weeën moest hebben, zelfs toen de verloskundige zei dat ik al 8 centimeter ontsluiting had wilde het maar niet landen dat ik er al bijna was, gewoon omdat ik nog zo met die lange eerste bevalling in mijn hoofd zat. De tweede keer heb ik eigenlijk maar iets meer dan twee uurtjes echt flink pijn gehad, daarvoor was het heel goed vol te houden. Die twee uur waren uiteindelijk best snel voorbij.

Dit had ik ook. Toen het echt pijn ging doen vroeg ik aan de verloskundige hoe lang ze dacht dat het nog zou duren ze zei dat ze vrij zeker was dat ik binnen een uur m'n kindje in m'n armen zou hebben. Toen dacht ik echt dat ze gek was met mijn eerste bevalling nog in m'n hoofd, maar ze had gelijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven