Wat vond jij zwaarder?
+10
sheila123
meisjesmama
Darius
Flemy
Mamsie
Mikki
LotteK
Nana
Liadan
Susan
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat vond jij zwaarder?
Ik ben wel benieuwd naar wat je zwaarder vond, van 0 naar 1 kindje of de omschakeling van 1 naar meer kindjes.
Wij willen heel graag een tweede kindje, mocht het ons gegund zijn. Maar ik kan nu al opzien tegen de eerste periode. Het lijkt me zo zwaar. Misschien maak ik het in mijn hoofd wel veel groter, maar ik zie nu al af en toe niet hoe ik het allemaal voor elkaar moet krijgen. Ben benieuwd hoe anderen het beleven.
Wij willen heel graag een tweede kindje, mocht het ons gegund zijn. Maar ik kan nu al opzien tegen de eerste periode. Het lijkt me zo zwaar. Misschien maak ik het in mijn hoofd wel veel groter, maar ik zie nu al af en toe niet hoe ik het allemaal voor elkaar moet krijgen. Ben benieuwd hoe anderen het beleven.
Gast- Gast
Re: Wat vond jij zwaarder?
In emotioneel opzicht vond ik van 0 naar 1 zwaarder, in praktisch opzicht van 1 naar 2.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind van 1 naar 2 veel zwaarder, maar dat heeft er heel veel mee te maken dat Kian heel veel heeft gehuild en nog steeds heel snel overprikkeld is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
dat is een moeilijke....
van 0 naar 1 vond ik zwaar omdat je dan alles ineens om moet gooien en rekening moet houden met je kindje.. nummer 2 gaat wat dat betreft makkelijker in een ritme...
verder had ik bij de 2e minder angst of alles wel goed zou gaan, alleen is nummer 2 bij ons wel veeeeeel drukker dan nummer 1 :-)
Denk wel over het algemeen van 0 naar 1.......
van 0 naar 1 vond ik zwaar omdat je dan alles ineens om moet gooien en rekening moet houden met je kindje.. nummer 2 gaat wat dat betreft makkelijker in een ritme...
verder had ik bij de 2e minder angst of alles wel goed zou gaan, alleen is nummer 2 bij ons wel veeeeeel drukker dan nummer 1 :-)
Denk wel over het algemeen van 0 naar 1.......
Gast- Gast
Susan schreef:In emotioneel opzicht vond ik van 0 naar 1 zwaarder, in praktisch opzicht van 1 naar 2.
Dat dus! Precies hoe ik het ook voel.
Gast- Gast
Absoluut van 0 naar 1! Nummer 2 draait mee in de routine die je al hebt.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Nana schreef:Absoluut van 0 naar 1! Nummer 2 draait mee in de routine die je al hebt.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik vond dat nummer 1 hier op een niet zo prettige manier veranderde sinds de komst van nummer 2. Dat maakte het zwaarder. Bovendien heb je met twee echt minder praktische vrijheid dan met 1.
Gast- Gast
Ik vond van 0-1 helemaal niet zwaar. S was erg makkelijk en wij hadden weinig moeite om ons leven aan te passen. Alles liep geleidelijk in elkaar over en ging vanzelf goed. Ik vond van 1 naar 2 zwaarder, maar dat kwam ook omdat J. de eerste maanden last had van verborgen reflux. Ik vond het zwaar om 2 kinderen te combineren. Ik was veel tijd kwijt aan het voeden van J. , hem in slaap krijgen, met hem rond lopen etc. Ik vond het moeilijk om een balans te vinden, zonder dat ik 1 van de 2 tekort deed. Maar nu gaat het hier zo goed en makkelijk, dat ik vergeten ben hoe zwaar ik het toen even vond.
LotteK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 252
Van 0 naar 1 vond ik zwaarder. Ik vond het best wel even wennen om mijn dag te laten bepalen door een kindje. Alles was nieuw, en spannend. Onze tweede draaide meteen al mee in het ritme. Wel was onze tweede een huilbaby, dus ook die periode was zwaar. Maar omdat ik minder onzeker was, en wist dat ook dit wel weer over zou gaan heb ik het als minder zwaar ervaren.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Van 0 naar 1 vond ik zwaarder. Misschien wel omdat Flynn erg makkelijk is qua slapen etc.
Gast- Gast
Van 1 naar 2 absoluut.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
Het heeft er denk ik ook wel mee te maken hoe je kind is.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
Dat denk ik ook. J.esper was absoluut geen makkelijke baby en een 'makkelijke baby' bestaat in mijn beleving dus ook eigenlijk niet... Daarom dat het me waarschijnlijk ook zo pittig lijkt die eerste periode.
Gast- Gast
Zeker van 1 naar 2. Ik vond van 0 naar 1 helemaal niet zo'n grote omschakeling, was er snel aan gewend. Van 1 naar 2 heeft veel langer geduurd. Komt natuurlijk ook wel doordat ik mezelf toen zo slecht voelde, maar het duurde ook veel langer voor ik een ritme had, voor ik een beetje handig was met de deur uit gaan met 2 kinderen, in bad doen van 2 kinderen, dat heeft toch minstens een half jaar geduurd. En ik vond het heel erg zwaar.
Gast- Gast
Van 0 naar 1 vond ik echt heel leuk en totaal niet zwaar. Van 1 naar 2 vind ik echt een omschakeling en een stuk ´zwaarder´. Nu was de oudste ook wel een veel makkelijkere baby, met de jongste hebben we ook gezondheidsproblemen en dus meer zorgen. Maar de jongste is ook veel aanhankelijker en wil veel meer aandacht dan de oudste dat bijvoorbeeld had. Ook vind ik het veel drukker nu met 2 kinderen, wat natuurlijk wel logisch is. Ik ben gewoon veel meer bezig met huishouden e.d. dan dat ik tijd heb voor andere dingen. En de deur uit gaan is zo´n gedoe altijd met wat er allemaal mee moet haha.
Maar 2 kinderen hebben is ook geweldig Twee meiden vind ik persoonlijk ook super, echt die zussenliefde van ze.. zo leuk om te zien! Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar
Maar 2 kinderen hebben is ook geweldig Twee meiden vind ik persoonlijk ook super, echt die zussenliefde van ze.. zo leuk om te zien! Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Mer 1 kind kon je nog wel winkelen, maar met twee wordt dat wat lastiger, maar dat komt vooral omdat Laurens wat lastig kan zijn soms.
Na wat opstartprobleempjes, zoals hoe doe ik boodschappen met twee kinderen, vind ik het nu juist gezellig en maak ik me er ook niet meer druk om.
Na wat opstartprobleempjes, zoals hoe doe ik boodschappen met twee kinderen, vind ik het nu juist gezellig en maak ik me er ook niet meer druk om.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
absoluut van 1 naar 2 maar wat Mamsie ook zegt dat ligt wel aan hoe het kindje is.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Dat maakt heel veel verschil, hoe het kindje is, merk dat de 1 hier ook makkelijker is als de ander, ookal zijn ze even oud.meisjesmama schreef:Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
absoluut van 1 naar 2 maar wat Mamsie ook zegt dat ligt wel aan hoe het kindje is.
Gast- Gast
Hier duidelijk van 0 naar 1. Gewoonweg omdat je hele leven veranderd door de komst van een kleine,, en daarbij was Dylan een hele periode onrustig, veel huilen, ziekenhuis bezoeken ect.
Van 1 naar 2 was daarin tegen een makkie lynn is tot zover (nu een jaar) een heel makkelijk meisje,eigenlijk niet gehuild, snel gaan doorslapen ect. Een daarbij is Dylan zo gek met Lynn en is geen moment jaloers geweest.. Dylan is er veel gemoedelijker door geworden en nog steeds!
Van 1 naar 2 was daarin tegen een makkie lynn is tot zover (nu een jaar) een heel makkelijk meisje,eigenlijk niet gehuild, snel gaan doorslapen ect. Een daarbij is Dylan zo gek met Lynn en is geen moment jaloers geweest.. Dylan is er veel gemoedelijker door geworden en nog steeds!
Gast- Gast
Ik snap je helemaal Jetje! Je weet hoe onze oudste dochter is dus ik zag ook best heel erg tegen een 2e op! Hier was van 0 naar 1 veel zwaarder. F. Is zo'n makkelijk meisje,ik vraag me wel eens af of ze kan huilen hahaha,nee hoor kan ze best hoor maar ik was ook zo'n pittige prikkelbare baby gewend. Kon zowat de deur niet uit met haar! Gelukkig gaat het nu een stuk beter en F. Gaat zo in het ritme mee! Komt tegen die tijd vast allemaal goed meis,hoop dat het snel raak mag zijn!Jetje schreef:Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
Dat denk ik ook. J.esper was absoluut geen makkelijke baby en een 'makkelijke baby' bestaat in mijn beleving dus ook eigenlijk niet... Daarom dat het me waarschijnlijk ook zo pittig lijkt die eerste periode.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik denk dat ik het van 1 naar 2 zwaarder zal vinden als het in de toekomst zover zou komen. Van 0 naar 1 vind ik tot dusver in elk geval niet erg zwaar. Natuurlijk verandert je leven, het is niet altijd makkelijk (gebroken nachten, 'het wiel uit moeten vinden' bij de 1e, niet meer uitslapen, heel ander ritme, etc.) en omdat ik het alleen doe is het wel wat vermoeiender dan gemiddeld denk ik.
Maar het valt me erg mee, vind het super en ervaar het niet als zwaar. Een tweede erbij zou me op het moment wel zwaar lijken. Maargoed, dat is ook totaal nog niet aan de orde. Het lijkt me in praktische zin in elk geval een stuk zwaarder. Meer geregel, met twee kindjes op stap is toch lastiger, stel dat het ritme van de kindjes erg verschilt, etc. Ik zie in elk geval wel wat beren op de weg Niet dat dit me er van zou weerhouden om ooit nog een kleintje te willen hoor
Maar het valt me erg mee, vind het super en ervaar het niet als zwaar. Een tweede erbij zou me op het moment wel zwaar lijken. Maargoed, dat is ook totaal nog niet aan de orde. Het lijkt me in praktische zin in elk geval een stuk zwaarder. Meer geregel, met twee kindjes op stap is toch lastiger, stel dat het ritme van de kindjes erg verschilt, etc. Ik zie in elk geval wel wat beren op de weg Niet dat dit me er van zou weerhouden om ooit nog een kleintje te willen hoor
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oei dat kan nog tegen vallen dus! Hihi
Ik vond van 0 naar 1 heerlijk.. Had ook een heeeel makkelijke baby, nu hoop ik dus weer op een makkelijke baby
Ik vond van 0 naar 1 heerlijk.. Had ook een heeeel makkelijke baby, nu hoop ik dus weer op een makkelijke baby
Gast- Gast
sheila123 schreef:Ik snap je helemaal Jetje! Je weet hoe onze oudste dochter is dus ik zag ook best heel erg tegen een 2e op! Hier was van 0 naar 1 veel zwaarder. F. Is zo'n makkelijk meisje,ik vraag me wel eens af of ze kan huilen hahaha,nee hoor kan ze best hoor maar ik was ook zo'n pittige prikkelbare baby gewend. Kon zowat de deur niet uit met haar! Gelukkig gaat het nu een stuk beter en F. Gaat zo in het ritme mee! Komt tegen die tijd vast allemaal goed meis,hoop dat het snel raak mag zijn!Jetje schreef:Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
Fijn om te lezen. Ik heb ook geen makkelijke baby. Begrijp me niet verkeerd, ik ben stapeldol op mijn meisje! Maar ze huilt snel, is prikkelbaar en heeft gewoon veel temperament. Tel daar bij dat ze een kma heeft en verborgen reflux, ze was daardoor de eerste maanden ook echt een huilbaby.
Dit maakt wel dat ik het wel eng vindt om straks voor een 2e te gaan.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
sheila123 schreef:Ik snap je helemaal Jetje! Je weet hoe onze oudste dochter is dus ik zag ook best heel erg tegen een 2e op! Hier was van 0 naar 1 veel zwaarder. F. Is zo'n makkelijk meisje,ik vraag me wel eens af of ze kan huilen hahaha,nee hoor kan ze best hoor maar ik was ook zo'n pittige prikkelbare baby gewend. Kon zowat de deur niet uit met haar! Gelukkig gaat het nu een stuk beter en F. Gaat zo in het ritme mee! Komt tegen die tijd vast allemaal goed meis,hoop dat het snel raak mag zijn!Jetje schreef:Mamsie schreef:Jetje schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen het zo anders beleeft...
Lief van je. Ik was ook stiekem zo opgelucht dat jij vertelde dat jouw meisje zo heerlijk makkelijk is. het kan dus wel
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is zwaarder
» Tweede kindje groter/zwaarder
» Tweede kindje altijd groter/zwaarder?
» Wat vond jij het vervelendste
» Wat vond jij de pittigste leeftijd?
» Tweede kindje groter/zwaarder
» Tweede kindje altijd groter/zwaarder?
» Wat vond jij het vervelendste
» Wat vond jij de pittigste leeftijd?