Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?
+29
Juutjepetuutje
Lot
blondje1313
Sophiee
LDJ
Teddyaapje
vlinder-2011
Ella
Snoes
Liadan
Happydobby
Sterrin_
Manderijn
Susan
Paper Crown
bolus26
liesje
Sanne
Highway
peach
Linda
SarahKey
_Lana_
smooch
M-G
Puggle
Printje
Shy
ekjir@M
33 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?
Ik zie, net als bij R, nu al vreselijk op tegen mijn verlof. Ik mag nog 3 weken werken (tot de kerstvakantie en dan ben ik 36 weken) maar ik zie er vreselijk tegen op. Gezellig met R dat wel maar pffff 16 weken alleen maar thuis... Een collega zei heerlijk thuiszitten maar zo zie ik het zelf dus echt niet.. ik vind thuiszitten, langere tijd, eerder een straf dan iets fijns. De dagen dat ik met R thuis ben vind ik heerlijk, we gaan dan lekker weg enzo maar ik vind bij wijze van 6 weken zomervakantie al te lang.
Wie had dat nog meer dat je opzag tegen het verlof? Bij R was ik ook zo blij dat ik weer mocht gaan werken. En wie vond het juist fijn en waarom?
Wie had dat nog meer dat je opzag tegen het verlof? Bij R was ik ook zo blij dat ik weer mocht gaan werken. En wie vond het juist fijn en waarom?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Opzien tegen verlof of vond je het juist fijn?
Bij de eerste zag ik ook op tegen m´n verlof en dat verlof viel ook vies tegen. J. kwam 4 weken te vroeg en na 6 weken verlof heb ik m´n leidinggevende bijna gebeld om te vragen of ik echt niet al aan het werk kon. Het was herfst/winter en als ik naar buiten keek dan gaf ik J. snel eten om vervolgens weer heel snel m´n bed in te duiken en er tot de volgende voeding niet meer uit te komen.
Bij de tweede had ik 23 weken totaal verlof en zag er best wel tegen op. Maar dit verlof begon in het voorjaar en liep door tot na de bouwvak. Minstens 3x per week ging ik met J. leuke dingen doen, naar sprookjeswonderland of ballorig of naar het zwembad. Ik vond het gewoon jammer dat ik weer aan het werk moest.
Het scheelde bij mij echt dat ik J. al rond had lopen en tijd had om met hem leuke dingen te gaan doen. En ipv van herfst/winter zat ik nu thuis in het voorjaar/zomer dat is al een groot verschil.
Bij de tweede had ik 23 weken totaal verlof en zag er best wel tegen op. Maar dit verlof begon in het voorjaar en liep door tot na de bouwvak. Minstens 3x per week ging ik met J. leuke dingen doen, naar sprookjeswonderland of ballorig of naar het zwembad. Ik vond het gewoon jammer dat ik weer aan het werk moest.
Het scheelde bij mij echt dat ik J. al rond had lopen en tijd had om met hem leuke dingen te gaan doen. En ipv van herfst/winter zat ik nu thuis in het voorjaar/zomer dat is al een groot verschil.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Dat lijkt me idd een groot verschil, ik zit weer in de winter thuis, in de zomer kun je mooi meteen weer op reep zeg maar maar ja in de sneeuw met een kleine baby gaan wandelen is natuurlijk niet zo leuk.
Ik ga ook echt zoveel mogelijk leuke dingen doen met R maar als ik er nu aan denk om 16 weken thuis te moeten zitten....word er nu al gek van
Ik ga ook echt zoveel mogelijk leuke dingen doen met R maar als ik er nu aan denk om 16 weken thuis te moeten zitten....word er nu al gek van
Printje- Lady Post-a-lot
Werk je toch lekker door tot je in de klas moet bevallen.
Ik vind verlof héérlijk. Maar ik heb dan ook totaal geen saai bestaan nu ik verlof heb en hele dagen thuiszitten doe ik ook niet. Ik vind echt wel dingen te doen.
Ik vind verlof héérlijk. Maar ik heb dan ook totaal geen saai bestaan nu ik verlof heb en hele dagen thuiszitten doe ik ook niet. Ik vind echt wel dingen te doen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb genoten van mijn verlof, absoluut niet erg om thuis te zijn. Ging wel regelmatig even het stadje in of even bijkletsen met mijn schoonzus. Kon nog gewoon lekker de fiets pakken, dat scheelt ook denk ik.
De weken na de bevalling zijn erg snel voorbij gegaan voor mijn gevoel. Dat was wat minder.
De weken na de bevalling zijn erg snel voorbij gegaan voor mijn gevoel. Dat was wat minder.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Je hoeft natuurlijk ook niet thuis te gaan zitten. Flutter lekker im, doe leuke dingen,spreek met mensen af... Ik vind 16 weken echt weinig wat dat betreft..
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ow maar thuiszitten ga ik ook echt niet doen. Ik vind 16 weken alleen wel vreselijk lang om helemaal thuis te zijn ondanks ik dingen ga doen natuurlijk. R was 1.5 week toen we samen voor het eerst gingen winkelen, hij vindt het nu nog geweldig.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vond het heerlijk! Vond het erna ook erg jammer om weer aan het werk te moeten. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit gehoord dat iemand geen zin had in zijn verlof.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja ik zag er enorm tegenop. Thuiszitten is gewoon niet aan mij besteed en ik vind mijn werk geweldig. Ik heb nu sinds 1 november verlof en sprak voor die tijd over mijn verplichte verlof. Met mensen afspreken is leuk maar iedereen die ik ken, werkt gewoon overdag. In het begin had ik nog een beetje het vakantiegevoel en heb ik veel in huis gedaan maar op een gegeven moment ging dat ook vervelen. Nu ga ik vaak de stad in en zoek ik wel dingetjes om te doen maar om heel eerlijk te zijn begin ik het toch een beetje zat te raken. Ik zou best graag aan het werk willen. Ik voel me goed en mis mijn werk wel. Ik ga ook nog regelmatig langs en vind het dan leuk als een collega me vraagt om even te helpen, dat doe ik dan ook met alle plezier. Ik denk dat als de kleine er straks is dat ik wel genoeg te doen heb maar nu ben ik soms een beetje inspiratieloos en word ik chagrijnig van mezelf omdat ik niets meer kan verzinnen waar ik zin in heb. Het liefste had ik gewoon nog doorgewerkt tot op de dag van vandaag.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vind het heerlijk om verlof te hebben.
De eerste weken was het nog volop mooi weer en ging veel naar buiten.
Ik ben 2 weken te vroeg bevallen maar daarna was het de eerste periode ook nog lekker weer ben al snel na de bevalling weer op pad geweest.
Nu is mijn verlof sinds deze week voorbij en gebruik ik tot 7 januari mijn vakantie dagen, vind het heerlijk dat ik extra lang thuis kan blijven. Werken, nee hoor voorlopig nog geen zin in.
Ik moet wel zeggen nu het minder mooi weer wordt ik ook minder op pad ga. Dat komt omdat ik geen auto heb. Maar ik vermaak me nog prima.
Wie weet als het eenmaal zo ver is dat je het heerlijk vind.
De eerste weken was het nog volop mooi weer en ging veel naar buiten.
Ik ben 2 weken te vroeg bevallen maar daarna was het de eerste periode ook nog lekker weer ben al snel na de bevalling weer op pad geweest.
Nu is mijn verlof sinds deze week voorbij en gebruik ik tot 7 januari mijn vakantie dagen, vind het heerlijk dat ik extra lang thuis kan blijven. Werken, nee hoor voorlopig nog geen zin in.
Ik moet wel zeggen nu het minder mooi weer wordt ik ook minder op pad ga. Dat komt omdat ik geen auto heb. Maar ik vermaak me nog prima.
Wie weet als het eenmaal zo ver is dat je het heerlijk vind.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
**
Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zag helemaal niet op tegen mijn verlof. Van begin januari tot eind augustus ben ik thuis geweest en ik heb van elke dag genoten. Mijn ouderschapsverlof heb ik er achteraan geplakt.
Toen ik in augustus weer begon, waren de kinderen 7 maanden en had ik weer heel erg veel zin om aan het werk te gaan.
Je stelt je er ook op in hoor. Nu ik mijn werkende leven weer helemaal opgepakt heb, denk ik, jeetje hoe deed ik dat, 8 maanden thuis.
Toen kreeg ik heel vaak visiste en ik ging vaak wandelen.
Het valt me wel op dat je zo opziet tegen de eerste tijd met de baby, vind je dat niet zonde? Wie weet vind je het nu wel heerlijk!
En je hebt nu ook R hè die je bezig houdt.
Toen ik in augustus weer begon, waren de kinderen 7 maanden en had ik weer heel erg veel zin om aan het werk te gaan.
Je stelt je er ook op in hoor. Nu ik mijn werkende leven weer helemaal opgepakt heb, denk ik, jeetje hoe deed ik dat, 8 maanden thuis.
Toen kreeg ik heel vaak visiste en ik ging vaak wandelen.
Het valt me wel op dat je zo opziet tegen de eerste tijd met de baby, vind je dat niet zonde? Wie weet vind je het nu wel heerlijk!
En je hebt nu ook R hè die je bezig houdt.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Oh ik bedoel het laatste totaal niet vervelend hoor.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vond mijn verlof heerlijk. Keek er erg naar uit en was blij toen het zover was. Ik kon namelijk niet meer achter het stuur en anders kwam ik niet meer op mijn werk
Maar vlak voor de bevalling sloeg de verveling toe. Op een gegeven moment had ik alles gedaan wat ik wou doen en dacht toen: baby kom maar. En de verveling sloeg weer toe aan het einde van mijn verlof. Maar vond het wel fijn om zo thuis te zijn met de feestdagen.
Maar vlak voor de bevalling sloeg de verveling toe. Op een gegeven moment had ik alles gedaan wat ik wou doen en dacht toen: baby kom maar. En de verveling sloeg weer toe aan het einde van mijn verlof. Maar vond het wel fijn om zo thuis te zijn met de feestdagen.
Beide keren zag ik een soort van op tegen het opgeven van mijn werkende bestaan en thuis te zitten.. maar beide keren was ik er na 2 dagen helemaal aan gewend en genoot ik er elke dag van!
Vooral bij L.ynn vond ik mijn verlof zalig,, dit was in de zomer en kon dus lekker veel naar buiten, zwemmen met D.ylan, op vakantie ect. Vond het heel fijn om hem nog een paar weken te kunnen voorzien van extra aandacht! Bij L.ynn moest ik zelfs echt omschakelen om weer aan het werk te gaan!
Vooral bij L.ynn vond ik mijn verlof zalig,, dit was in de zomer en kon dus lekker veel naar buiten, zwemmen met D.ylan, op vakantie ect. Vond het heel fijn om hem nog een paar weken te kunnen voorzien van extra aandacht! Bij L.ynn moest ik zelfs echt omschakelen om weer aan het werk te gaan!
Gast- Gast
Ik heb al echt zin in m'n verlof! Nog 4 weken werken, dan 3 weken vakantie en dan 5 weken werken en dan lekker verlof.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap het ook niet helemaal,je hoeft toch niet hele dagen thuis te zitten. Je kan toch lekker op Stap en met je zoontje dingen onder nemen? En als de kleine er is heb je het volgens mij druk zat met twee kids. Probeer er van te genieten!
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Ik kijk erg uit naar mijn verlof (nog 5 weekjes werken) maar ik heb nog nooit zo lang thuis gezeten dus of ik me ga vervelen weet ik nog niet.. Gelukkig woont mijn zus met 2 kindjes in dezelfde straat en die werkt maar 2 dagen in de week dus ik denk dat we veel bij elkaar op de koffie zullen gaan. Daarnaast woont er ook nog een vriendin dichtbij en zij is 6 weekjes korter zwanger dus ons verlof overlapt, dat zal wel gezellig worden!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zag er ook wel tegenop. Ik wist ook echt niet goed wat ik doen moest overdag. Het was nog winter toen ik met verlof ging en anderen waren overdag gewoon aan het werk. Ik had ook geen vervoer beschikbaar, dus ik voelde me echt aan huis gekluisterd. Bij een tweede kindje is dat denk ik anders, dan lijkt het me juist heerlijk om nog lekker samen wat te ondernemen voor de baby er is.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
ik vond het heerlijk en had totaal geen zin om weer aan het werk te moeten
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
ik denk dat het tijd is dat je je er gewoon bij neer legt;)
ik vond t niks dat ik onverwachts eerder met verlof moest en daarbij ook nog veel plat moet maar toen ik me er eenmaal bij neergelegd had voelde ik wel dat t beter voor me was. En als je je goed voelt kun ej lekker veel leuke dingen gaan doen van te voren en straks heel relaxt met zn vieren ´´ opstarten´´ en wellicht ook es wat voro jezelf doen?
ik vond t niks dat ik onverwachts eerder met verlof moest en daarbij ook nog veel plat moet maar toen ik me er eenmaal bij neergelegd had voelde ik wel dat t beter voor me was. En als je je goed voelt kun ej lekker veel leuke dingen gaan doen van te voren en straks heel relaxt met zn vieren ´´ opstarten´´ en wellicht ook es wat voro jezelf doen?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik geniet me suf nu ik verlof heb. Lekker erop uit met J en op visite bij vriendinnen. Bedenk wel dat verlof niet voor niks is. Je lijf heeft het ook gewoon nodig om tot rust te komen voor de bevalling .
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Werk je toch lekker door tot je in de klas moet bevallen.
Deze opmerking snap ik niet helemaal, je hebt toch geen verlof omdat je anders misschien in de klas gaat bevallen? Want dan zou je tijdens je verlof ook geen boodschap meer mogen doen, niet meer op visite gaan, niet meer naar de bioscoop, want stel dat je daar gaat bevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Overigens vind ik het juist heel positief, Printje, ik zou als moeder echt heel blij zijn met een juf die zoveel van haar werk houdt. Voor jezelf vind ik het ook prettig, nu even niet misschien omdat je liever zou blijven werken, maar de rest van de tijd heb je wel een baan waar je heel gelukkig bent en helemaal op je plek zit, dat is veel waard. Jij ziet er straks in ieder geval niet tegenop om weer te gaan werken, je gaat met heel erg veel plezier.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Paper Crown schreef:Werk je toch lekker door tot je in de klas moet bevallen.
Deze opmerking snap ik niet helemaal, je hebt toch geen verlof omdat je anders misschien in de klas gaat bevallen? Want dan zou je tijdens je verlof ook geen boodschap meer mogen doen, niet meer op visite gaan, niet meer naar de bioscoop, want stel dat je daar gaat bevallen.
ik vermoeddat de opmerking komt door het feit dat printje al vaker heeft aangegeven dat ze t liefst tot de bevalling doorwerkt en ook een tijdje terug aangaf niet bij 36 weken maar 2 dagen later zou willen stoppen maar dat dat arbo technisch lastig was ?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Opzien tegen 2e bevalling
» Wat vond jij zwaarder?
» Juist de regen in
» Opzien tegen 1ste verjaardagsfeestje...
» Vreselijk tegen dingen opzien
» Wat vond jij zwaarder?
» Juist de regen in
» Opzien tegen 1ste verjaardagsfeestje...
» Vreselijk tegen dingen opzien
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: