Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag voor mensen op kantoor

+20
mzcharlotte
Sanne
Eponine
Rovine
Caresses
SuzieQ
Raindrop
_Lacey_
Zonnetje
M-G
Mari
minoessepoes
Linda
Polly
SoGood
rapa nui
Tullow
Elliot
Rush
Marin
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 2:39

Ja Polly dat is anders idd. Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  minoessepoes do 22 nov 2012 - 2:58

Ik werk ook lange dagen, dagen van 11 uur i.v.m. tijdverschil van medewerkers in het Oosten en door het probleem met vergaderingen e.d waardoor ik nooit vroeg naar huis kon. Ik kan simpelweg niet 11 uur op een dag geconcentreerd werken buiten een pauze om, dus forum ik soms even tussendoor. Over het algemeen moeten wij ook zelf weten wat we doen, als we ons werk maar gewoon doen en niet te veel overuren schrijven. Ik werk 4 van dit soort dagen in de week en krijg op contract voor 38 uur uitbetaald.

Dit is tussendoor mijn vorm van ontspanning terwijl een ander even gaat roken of bij de koffiemachine hangt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Mari do 22 nov 2012 - 3:07

Bij ons verschilt het nogal per periode.

Er zijn tijden dat ik elke dag overwerk, en 's avonds ook nog mee moet naar klanten. Er zijn ook tijden (zoals nu) dat het een stuk rustiger is en ik dingen voor mezelf doe. Ik heb het liever wat drukker. Ik presenteer beter als het druk is en de tijd gaat ook een stuk sneller.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  M-G do 22 nov 2012 - 3:18

Dat verschilt per dag. Wij krijgen veel vrijheid van onze leidinggevende. Er zijn dagen bij dat ik het erg druk heb (vooral aan het begin van de maand en helemaal aan het eind van een kwartaal) maar tussendoor wordt er genoeg gekletst en is er ook wel tijd voor geintjes. Op het momenten dat het nodig is, doen we allemaal wat we moeten doen, werken we hard en als het nodig is werken we over. Op de dagen dat ik het erg druk heb, dan heb ik ook geen tijd voor geintjes en onzinnige dingen en neem ik soms amper pauze. Eigenlijk hebben wij het enorm getroffen op ons werk met zo'n leidinggevende en de gezelligheid die er heerst. Ik werk 40 uur dus ik ben blij dat er af en toe wel een geintje af kan.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Zonnetje do 22 nov 2012 - 5:20

Bij mijn werk verschilt dat ook heel erg. Je bent zelf verantwoordelijk voor je opdrachten. Bovendien schrijven wij uren, dus op die manier verantwoord je wanneer je waar mee bezig bent. Je mag bij mijn werk ook thuiswerken en ik ben veel onderweg van school naar school of naar een andere locatie waar we ook een kantoor hebben. De ene dag zit ik de hele dag op kantoor en kijk ik regelmatig even mijn privemail, facebook en het forum, een andere dag ben ik veel onderweg en heb ik daar helemaal geen tijd voor of kijk ik even op mijn telefoon, bijvoorbeeld als ik te vroeg ben voor een afspraak.

De laatste tijd heb ik het erg druk op mijn werk. Dan ben ik al blij als ik even pauze kan houden tussen de middag en niet mijn brood achter de computer of in de auto op moet eten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  _Lacey_ do 22 nov 2012 - 5:51

Net is eigenlijk nooit hectisch druk op mijn werk. Er is genoeg ruimte om een praatje te maken of even op internet te zitten. Als ik het wat rustiger heb ga ik meestal iets voor mijn studie doen.
Ook met deadlines hebben we eigenlijk niet te maken.
Ja, ik heb best een relaxte baan eigenlijk.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  rapa nui do 22 nov 2012 - 6:39

Rood schreef:Wij maken een tijdschrift en dan moet je gewoon je artikelen op tijd af hebben. Hoe en wanneer je dat doet is redelijk vrij. Ik ben dus zeker niet de hele dag geconcentreerd met taken bezig.

We hebben echt een heel leuk team, dus we kletsen ook heel wat af. En we vinden hetzelfde leuk, dus dan gaat het vaak over werkgerelateerde dingen. Daarbij komt ook nog eens dat gesprekken ons inspiratie voor verhalen opleveren, dus in die zin zijn kletsmomenten nuttig.

Ik begin rond half 10 met werken en ga half 6 naar huis. Op mijn thuiswerkdag begin ik vaak pas rond 12 uur en stop ik 's avonds pas. Thuiswerken is gewoon moeilijk :-).

Mag je er wel blijven? Ik dacht een poosje geleden gelezen te hebben dat je bang was dat je geen nieuw contract zou krijgen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Raindrop do 22 nov 2012 - 6:53

Bij mij op het werk wordt er eigenlijk constant doorgewerkt, af en toe praat je wel met elkaar maar dan nog werken we wel door eigenlijk.
Er is ook altijd wel werk hier. Ik kan en mag ook niet op het forum Wink Maar ik vind mijn werk ook echt leuk en de tijd vliegt dus ik klaag niet Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  SuzieQ do 22 nov 2012 - 7:18

Ik zit samen met 1 collega (en een die zo af en toe een uurtje binnen is) en we zijn ongeveer even oud, dus tussen het werken door zitten we wel eens samen op internet naar leuke schoenen te zoeken ofzo. Maar over het algemeen zijn we toch wel het grootste gedeelte van de tijd aan het werk, hoewel we niet vaak 5 minuten allebei onze mond dicht houden. BOven zitten nog 5 collega's, die komen allemaal een paar keer per dag naar beneden om wat te vragen en meteen een praatje te maken. We hebben ook nog een stuk of 20 monteurs, waarvan er enkele binnenlopen gedurende de dag en waar ook even mee wordt gekletst.

Voorheen werkte ik op een groot kantoor (90 mensen) en dan was ik soms wel eens op een andere afdeling te vinden om bij te kletsen (vooral bij de secretaresse van een bepaalde afdeling en een vriend op een andere afdeling).

De afgelopen tijd heb ik het druk, en heb ik ook een week flink doorgewerkt. Elke dag van 7.30 tot 17.00 en op zaterdag een paar uurtjes. Dan merk ik dat ik doodmoe ben aan het eind van de dag (en week), en dan heb ik ook echt last van mijn rug. Dus de hele dag alleen maar naar mijn scherm kijken en typen vind ik echt niks. Af en toe moet ik daar even van af.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Caresses do 22 nov 2012 - 7:46

Ik ben echt non stop aan het werk op kantoor. Heb echt geen tijd om even te internetten o.i.d. maar mis dat ook niet.
De tijd gaat lekker snel en ik hou wel van door werken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Rovine do 22 nov 2012 - 7:57

Een beetje kletsen bij de koffieautomaat kan ook als nuttig gezien worden. Bij mij op het werk gebeurt dat vrij veel. We zitten in een grote kantoortuin en soms draaien we ons ook weleens om om een kwartiertje te kletsen of vliegt er een flauwe grap door de ruimte heen. Denk dat dat ook wel nodig is. We zitten continu op elkaars lip, dus het is fijn als je goed met elkaar overweg kunt. Wanneer je dan een werkgerelateerd conflictje hebt zet je je daar veel sneller overheen. Een deel van de gesprekken is ook wel vakinhoudelijk en we kunnen soms uren bomen over iets onzinnigs (werkgerelateerd).
Het zorgt zo wel voor een goede sfeer en daarom wil ik daar ook graag blijven. Het management doet er ook gewoon aan mee, komt er weer iemand iets vertellen en voor je het weet sta je met 5 man om een computer heen op te zoeken waar iedereen woont bijvoorbeeld. Zo krijg je wel een informele sfeer en heb ik het idee dat als ik een probleem heb ook bij ze terecht kan.

Afgelopen maanden is het erg rustig geweest op mijn werk. We werken ongeveer 3 jaar aan een machine en de laatste is nu bijna af, maar de prognoses voor komende jaren zijn erg goed. Daardoor worden er veel mensen binnengehaald, terwijl het werk er nog niet is. Dan zit ik ook weleens te internetten of wat privételefoontjes te plegen. Staat dan wel weer tegenover dat ik flink overuren maak als het wel druk is. Dan staat mijn hoofd ook amper naar andere dingen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 8:19

Ik werk op kantoor, klantenservice. Als je om 9.00 bijv moet beginnen dan moet je ook echt om 9.00 ingelogd zijn. Echt alles wordt geregistreerd, hoe lang je gemiddelde telefoontje is, hoeveel telefoontjes je per uur hebt en dan is het weergegeven met smilies. Ondertussen kan ik niet echt prive dingen doen, omdat ook alles wordt opgeslagen welke websites je bezoekt.
Je krijgt per dag 3x een pauze, 2x 10 min pauze(is doorbetaald) en een keer een halfuur(onbetaald). Maar moet je precies onthouden hoe lang je weg was want je moet dan een code intypen en die registreert precies hoe lang je weg bent. Ben je langer weg dan de tijd die ervoor staat krijg je een bozig mailtje van je teamleider. Als het rustig is klets ik met collegas,en als ik naar de wc moet ga ik gewoon. Maar vind wel heel vervelend dat alles zo gecontroleerd wordt. Als ik mn mail wil lezen doe ik dat bijna altijd op mn telefoon.
Maar ik heb het idee dat het alleen zo streng is bij onze afdeling. Maar toch is de sfeer niet vervelend, want als je fouten maakt zijn ze totaal niet boos en onderling met collegas is het ook heel erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Eponine do 22 nov 2012 - 8:53

Ik zit met zo'n 17 mensen op de afdeling (mits iedereen aanwezig is). Er wordt bij ons zeker onderling gekletst, een grapje gemaakt of iemand gaat voor iedereen koffie halen. Wij maken analyses en rapportages die we de organisatie in sturen, dus de ene periode is het wat drukker dan de andere. Natuurlijk wordt er ook wel eens geïnternet, als ik een paar minuten over heb (bijvoorbeeld als mijn systeem even 5 min. na moet denken), dan kijk ik af en toe heel even nu.nl en dat doen meerdere collega's, maar daar wordt verder niets van gezegd.. Heeft er denk ik ook mee te maken dat (bij de meeste mensen) het werk er niet onder lijdt en bijna iedereen ook meer dan zijn contracturen werkt.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Sanne do 22 nov 2012 - 9:02

Ik werk toch wel bijna aan één stuk door. Ik zit meestal met 1 collega op een kamer, soms alleen. Voor mijn werk is het ook nodig om een paar uur achter elkaar geconcentreerd bezig te kunnen zijn, een uurtje werken, dan weer iets anders doen en vervolgens terug naar waar je mee bezig was, leidt enorm af. Pas als mijn concentratie wat wegzakt, ga ik iets anders doen, meestal de wat eenvoudigere werkzaamheden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  mzcharlotte vr 23 nov 2012 - 22:02

Ik ben over het algemeen altijd wel druk bezig op mijn werk. Ik begin om 7.45 en eindig om 16.45 waarbij ik tussendoor geen of nauwelijks pauze neem. Het is volgens onderzoeken eigenlijk niet goed voor je productiviteit, maar ik ben het zo nu eenmaal gewend. Het gebeurt heel soms dat ik een kwartier voor tijd klaar ben en het nutteloos is/voelt om aan een andere taak te beginnen. Ik kan iets niet halverwege laten liggen, dus moet ik of kiezen om dat kwartiertje anders in te vullen of langer te werken. Maar kletsen op het werk is niet per definitie niet productief bezig zijn naar mijn mening. In mijn huidige baan is het toch belangrijk om een feel te houden met wat er op de werkvloer gebeurt, dus maak ik het onderdeel van mijn dag om hier en daar eens te kletsen om te kijken hoe dingen gaan. Bovendien mis ik het contact met het operationele deel gewoon, ik kom daar vandaan. Ik geef wel om mijn collega's.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Bay vr 23 nov 2012 - 23:28

Ik werk ook de hele dag door en er wordt amper gepraat op mijn afdeling. Dat vind ik soms wel jammer. Er zitten hele hectische dagen tussen maar ook wat rustigere dagen.

Het lijkt mij heerlijk een baan waar je je eigen tijd kan indelen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 23:52

De banen die ik heb gehad op kantoor waren altijd wel prima. Nu heb ik een redelijk hoog werktempo dus begin gelijk aan een taak die mijn gegeven wordt en als die af is dan ging ik gewoon even 5/10 minuutjes internetten, even lopen of kletsen met collega's/thee/koffie halen.

Had ook altijd zacht de radio aanstaan. Ik vind het echt heelijk om een aantal dagen op kantoor te werken. Al vind ik het ook leuk om tussendoor ergens naar toe te moeten. (boodschap doen ofzo voor iemand).

Personal Assistent is volgens mij ook echt een baan voor mij. Laat mij mij dingen regelen en geef mij maar gewoon taken die ik moet doen. Ik weet niet hoelang ik zo'n baan volhoud, maar in eerste instantie lijkt het mij wel prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  luisa za 24 nov 2012 - 3:54

Ik kan echt niet onder werktijd forummen ofzo. Het enige wat ik af en toe doe is nu.nl checken.
Praten met collega's kan altijd, maar over het algemeen is de werkdruk wel hoog en in mijn beroep gelden er strenge deadlines. Ik moet er dus gewoon voor zorgen dat ik alle zaken op tijd af krijg. Dan ben ik dus wel echt uren geconcentreerd achter elkaar aan het werk. Toevallig heb ik nu een wat rustige periode omdat een aantal zaken zijn weggevallen. Dan heb ik dus meer tijd voor gesprekjes met collega's.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Aziraphale za 24 nov 2012 - 4:28

Ik werk niet op kantoor maar ik sta voor de klas (basisschool) met een continurooster. Ik heb 's ochtends 10 minuten om even snel een cracker naar binnen te stouwen, rond 10:15 u, en om m'n kop thee die inmiddels koud is geworden op te drinken. 's Middags heb ik weer 10 minuten om drie boterhammen naar binnen te werken. Meestal heb ik geen tijd om thee te gaan drinken, ik drink veel water tussendoor. Ik ben non-stop aan het lesgeven met m'n combigroep (groep 0/1/2/3) van 8:30 u tot 14:15 u met dus 20 minuten pauze tussendoor. Soms kan ik om 14:15u even (warme!) thee drinken maar veel vaker komt het voor dat ik direct een oudergesprek heb van minstens 30 minuten en daarna ook non-stop door blijf werken tot 17:00 u. Administratie bijwerken, lessen voorbereiden, materialen klaarleggen, mn onderwijsassistente en stagiaires begeleiden, roosters en planningen maken, rapporten invullen, onderzoeken aanvragen voor kinderen, etc. Wel heel divers gelukkig en de tijd vliegt voorbij.

Vroeger ging ik vaak pas rond 18:00u naar huis maar dat trek ik niet zo goed 4 dagen lang en met zo weinig pauze, dus ik heb een maximum voor mezelf opgelegd van 17:00 u naar huis. Overigens heb ik nu nog een kleine waslijst met belangrijke dingen die af moeten voor maandag, ga ik dus morgen maar even doen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 11:19

Ik heb nooit tijd om op internet te surfen of iets anders te doen dan werken. Dat zou trouwens ook echt niet gewaardeerd worden, al had ik de tijd. Het is altijd aanpoten, vandaag heb ik er negen uur op zitten en ik heb in totaal misschien twintig minuten pauze gehad. En dat dan ook nog in delen omdat ik tot drie keer werd onderbroken in mijn pauze door iets dat op dat moment geregeld moest worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 18:51

Wat voor werk doe jij Twellie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 23:55

Zet ik hier liever niet neer, maar ik wil je wel PM-en?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 21:13

Is goed hoor smile ben helemaal niet nieuwsgierig, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor mensen op kantoor - Pagina 2 Empty Re: Vraag voor mensen op kantoor

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum