Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 18:35

Hoe lang duurde het voordat beide katten aan elkaar gewent waren? En hebben de katten gevochten etc?

Wij hebben sinds gisteren een kitten erbij en onze oudere poes moet niks van haar hebben. Ze houdt hem continue in de gaten en ze gromd en blaast de hele tijd. De nacht is opzich goed gegaan. De poes aan een kant van het bed en de kitten aan de andere kant. Rolling Eyes

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze samen door een deur kunnen. Gemiddelde tijd is er niet. Iemand nog een handige tip? Kreeg al een handdoeken tip mee? Ik weet dat de kans klein is dat het niet goed gaat maar ik hoop natuurlijk dat onze poes bij gaat draaien want ik zou het heel erg vinden om de kitten terug te brengen.

Gebruiken jullie ook een plantenspuit voor de kitten? Mocht hij/zij ergens aankomen wat niet mag. We werken nu met harde geluiden en dat gaat op zich wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Rovine di 14 aug 2012 - 18:37

Even de tijd geven. Henk en Lola deden het de eerste avond slechter en die kunnen niet meer zonder elkaar. Lola krijst de hele buurt bij elkaar als ik Henkie even meeneem naar de dierenarts.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Ibbeltje di 14 aug 2012 - 18:39

Het kan echt wel een tijd duren. Bij ons duurde het wel weken misschien paar maanden voor het echt goed ging.

Het heeft soms echt tijd nodig om aan elkaar te wennen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 18:42

Ik weet dat tijd belangrijk is maar ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de andere verhalen. Heb ook nog even de zoekfunctie gebruikt voor tips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Ibbeltje di 14 aug 2012 - 18:47

Ja verder heb ik niet echt tips geloof ik. Maar soms liet ik ze wel 'vechten' en soms verhief ik mijn stem om ze uit elkaar te halen. En dat grommen/blazen heb ik vaak ook laten gebeuren geloof ik.

Plantenspuit werkte hier niet overigens.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 18:48

Wij hebbennde kitten nu een week of 4 en pas sinds vorige week raakt de oudere kat écht geïnteresseerd in de kleine. Gaat erbij zitten, kijkt wat ze doet, geven elkaar kopjes als ze bij ons bedelen omdat ze denken dat er eten in aantocht is Laughing
De oudere kat lokt de jongere ook uit en ze spelen ook samen, maar kitten mag niet aan de grote kat komen, want dan gaat ze blazen en haalt ze uit, het kreng.

Hier was het in het begin ook blazen, de eerste nacht durfde ik ze ook niet bij elkaar te laten. Echt vechten hebben ze nooit gedaan, daar is de oudste te lief voor, wel vaak een waarschuwende haal.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Rovine di 14 aug 2012 - 18:49

Ik snap wel dat het stress geeft, want wat als? Ik heb wel dingetjes die ze leuk vinden met ze gedaan. Dus samen spelen, samen snoepen of uit mijn hand eten. Toen kwamen ze al snel achter hun gezamenlijke hobbies. Hier duurde het ongeveer 2 dagen, waarbij Lola vestopt zat en Henkie haar meteen terugjaagde met veel gegrom en geblaas als ze eruit durfde te komen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 18:50

Ik heb ze overigens gewoon aan laten modderen. Wel vaak de oudste kat apart aandacht gegeven en apart mee geknuffeld en gespeeld omdat die zich een beetje terug leek te trekken. Verder wilde ik dat Kyra leerde dat Nova hier al langer woont en dat Kyra dus haar plek leerde kennen, gewoon laten gaan dus.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Ibbeltje di 14 aug 2012 - 18:53

_Nina schreef:Ik heb ze overigens gewoon aan laten modderen. Wel vaak de oudste kat apart aandacht gegeven en apart mee geknuffeld en gespeeld omdat die zich een beetje terug leek te trekken. Verder wilde ik dat Kyra leerde dat Nova hier al langer woont en dat Kyra dus haar plek leerde kennen, gewoon laten gaan dus.

Heb jij je naam veranderd?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 18:53

Ibbeltje schreef:
_Nina schreef:Ik heb ze overigens gewoon aan laten modderen. Wel vaak de oudste kat apart aandacht gegeven en apart mee geknuffeld en gespeeld omdat die zich een beetje terug leek te trekken. Verder wilde ik dat Kyra leerde dat Nova hier al langer woont en dat Kyra dus haar plek leerde kennen, gewoon laten gaan dus.

Heb jij je naam veranderd?
Zoals je kunt zien: ja Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Ibbeltje di 14 aug 2012 - 18:56

_Nina schreef:
Ibbeltje schreef:
_Nina schreef:Ik heb ze overigens gewoon aan laten modderen. Wel vaak de oudste kat apart aandacht gegeven en apart mee geknuffeld en gespeeld omdat die zich een beetje terug leek te trekken. Verder wilde ik dat Kyra leerde dat Nova hier al langer woont en dat Kyra dus haar plek leerde kennen, gewoon laten gaan dus.

Heb jij je naam veranderd?
Zoals je kunt zien: ja Wink

:P
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Phileine di 14 aug 2012 - 19:40

Mijn ervaring is het de tijd te geven. In het begin moest een van de katten ook niks van Roos (kitten) weten. Als die kleine meid in haar buurt kwam, begon ze meteen te blazen. Maar na verloop van tijd werd dit minder en inmiddels zijn het dikke maatjes. Ze spelen nu ook graag samen I love you
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 19:50

...


Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 18:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  TwistedAngel di 14 aug 2012 - 20:55

Wij hebben sinds maandag een kitten bij onze 2 jarige kat. De kleine (helaas nog steeds naamloos) is wel een druktemakertje en een onderzoeker. Gizmo onze andere kat die moest er de eerste dag absoluut niets van hebben, dat vond ik zelf heel zielig, hij leek te denken dat hij nu op de tweede plaats was gekomen..
Sinds vanmorgen loopt Gizmo achter de kleine aan zonder te blazen en te grommen. :cheering: Nu hopen dat dat zo goed blijft gaan.
We moeten straks nog een test door, aangezien wij nu twee weken op de flat van mijn vriend zitten maar daarna weer naar mijn huis gaan. Dus moet het beestje opnieuw wennen aan een omgeving. Een omgeving waar Gizmo is opgegroeid. Wij hopen en denken ook wel dat Gizmo haar daar ook wel zal accepteren..
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag? Empty Re: Vraag voor de mensen met 2 katten + kittenvraag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum