Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zie jij kerst als een verplichting?

+29
Mouse10
Sarah1985
Japie
Krullebol
minoessepoes
Shisha
Bimbam
Jeanette
Sanne
SuperGrover
mezzoforte
Esperanza
Jilke
Muus
Snoes
Catwoman79
Flippin' Bitch
Caramba
Springflower
Fenna
_Summer
MADDIE
Guus
Bliss
Printje
Sam
Marin
Lejow
studiebol
33 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Shisha wo 21 nov 2012 - 1:31

Nee ik vind kerst echt heel erg gezellig! Ik baal er altijd van als ik moet werken (maar met oud&nieuw ook want dat vind ik ook gezellig) en daardoor niet mee kan. Van mijn vaders kant vieren we het altijd met alle ooms/tantes/neven/nichten. Kerstavond vieren we bij mijn schoonouders.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  minoessepoes wo 21 nov 2012 - 1:40

Ja een beetje wel, dat komt door verschillende dingen o.a doordat mijn schoonvader, vriend en broer jarig zijn in December en we onze familie al veel zien die maand. Het is twee uur reizen, dus alleen voor een kopje koffie op en neer doen we ook niet. Met de kerstdagen zijn we dus ook altijd aan het logeren, doordat de oma van mijn vriend suikerziekte heeft moesten we altijd op tijd ontbijten aangekleed en wel en zaten we om 9.30 uur met het ontbijt achter de kiezen op de bank.
Het eerste jaar,dat we samenwoonde waren we kerstavond en kerstontbijd bij mijn schoonouders en zijn daarna met mijn ouders naar mijn oom en tante gegaan. Daarna zijn we naar huis gegaan zodat we tweede kerstdag voor ons zelf hadden. Maar toen had mijn schoonmoeder later in de Blokker tegen mijn moeder gezegd dat ze begreep dat we dat het eerste jaar zo deden maar dat dat geen gewoonte moest worden. Sindsdien voel ik me wel een beetje verplicht om een dag ouders en een dag schoonouders te doen
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Krullebol wo 21 nov 2012 - 1:59

Nee niet als een verplichting. Ik vind het een mooi feest. Ik ben gelovig en met kerst is Jezus geboren en dat vind ik toch wel speciaal. Soms zouden we dat haast vergeten tussen alle gourmetstelletjes Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 561177 Ik vind het leuk om te vieren, ook omdat we dan als familie compleet zijn en zo onze eigen tradities hebben..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Japie wo 21 nov 2012 - 2:03

Het voelt voor mij niet als een verplichting. Ik vind de kerst erg leuk en gezellig met elkaar. Zo vaak gebeurt het niet dat we met zn allen bij elkaar zijn een dag en samen aan tafel zitten.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Sarah1985 wo 21 nov 2012 - 2:04

ik vind het vooral altijd vervelend je moet overal heen. ouders schoonouders oma's van mijn man zijn kant.

Vaak eerste kerstdag mijn ouders. Dan ontbijten we samen sochtends.

2e kerstdag vaak eerst naar oma's en dan naar schoonouders
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Mouse10 wo 21 nov 2012 - 2:05

Nee, want ik heb dan geen verplichtingen.
Mouse10
Mouse10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Suus wo 21 nov 2012 - 8:20

Nee, ik vind kerst juist gezellig Very Happy Er is bij ons ook niks verplicht met kerst, we overleggen gewoon wat we gaan doen. Tweede kerstdag is al zo lang als ik me herinner een familiedag, dan komen we samen met al mijn ooms en tantes, neefjes en nichtjes, supergezellig! Maar als iemand niet wil/kan is dat ook geen probleem, het is geen verplichting. Maar ik probeer er altijd bij te zijn Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Aimee wo 21 nov 2012 - 8:26

Nee, gelukkig word het in onze families ook niet als verplichting gezien. Meer dan de helft van beide kanten werken onregelmatig, dus het is elk jaar weer kijken wie er vrij is, wie er moet werken en wanneer we het vieren. Bij mijn ouders thuis was de traditie kerstavond, maar mijn beide ouders moeten dit jaar werken op die dag, dus vieren we het eerder of later. Tweede kerstdag vieren we bij mijn schoonouders, maar mijn vriend en zwager moeten wel werken tot 's avonds.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Fearie wo 21 nov 2012 - 9:13

Ja en nee, vroeger was thuis kerst bij mij racen van de ene kant van de familie naar de andere, acteren en spelen alsof alles koek en ei was, dus wat dat betreft heb ik een nare nasmaak aan kerst en hoeft het van mij niet zo.
Uiteindelijk is het altijd best wel gezellig, alleen ben ik altijd erg blij als iedereen weer weg is, de zooi is opgeruimd en we nog een dagje voor ons zelf hebben. Wat dat betreft kan ik ook zeggen dat ik niet echt een familie- en verplichtingen mens ben.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Rouxxxe wo 21 nov 2012 - 9:15

Bij mn eigen familie zie ik het niet als een verplichting, dat vind ik alleen maar gezellig. Bij mn schoonfamilie wel een beetje, omdat ik vaak vooraf er tegen op zie om daar de hele dag te zitten. Al is het achteraf meestal best gezellig.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 9:16

Ik vind het eerder een traditie en gezellig om met familie/vrienden bij elkaar te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? - Pagina 2 Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum