Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zie jij kerst als een verplichting?

+29
Mouse10
Sarah1985
Japie
Krullebol
minoessepoes
Shisha
Bimbam
Jeanette
Sanne
SuperGrover
mezzoforte
Esperanza
Jilke
Muus
Snoes
Catwoman79
Flippin' Bitch
Caramba
Springflower
Fenna
_Summer
MADDIE
Guus
Bliss
Printje
Sam
Marin
Lejow
studiebol
33 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  studiebol di 20 nov 2012 - 9:57

Omdat er in het andere topic wel af en toe genoemd staat dat mensen liever willen dat kerst afgeschaft wordt, of er geen zin in hebben of het als een verplichting zien, vraag ik me af waarom dat zo is? Wordt je echt tot iets verplicht of is het je gevoel? Of heb je gewoon niks met kerst?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Lejow di 20 nov 2012 - 9:58

Nee, absoluut niet. Snap de mensen die het wél zo voelen dan ook echt niet.
We gaan altijd 1 avond naar mijn schoonouders, en 1 avond naar mijn pa (omdat mijn pa meestal 1e kerstdag weg is, en wij 2e kerstdag bij mijn schoonouders eten, lassen we gewoon een derde kerstdag in, simpel!).
Ik vind het leuk en gezellig en zie het dus niet als opzitten en pootjes geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  studiebol di 20 nov 2012 - 9:59

Ik zie kerst niet als een verplichting, mijn ouders zelf zijn heel erg makkelijk, willen we alleen komen eten dan doen we dat willen we de hele dag komen ook helemaal prima, ze vinden het allemaal goed.

Mijn schoonouders vonden het de afgelopen jaren wel een verplichting maar wij hebben toen wel gewoon ons eigen plan getrokken en daar konden ze het mee doen. Dit jaar zullen we niet met hun door brengen.

Verder zie ik kerst gewoon als een gezellige dag, lekker samen eten en kado's, misschien een spelletje doen.
Tweede kerstdag gaan we met wat vrienden doorbrengen, gewoon gezellig en ook wat eten. Niet meer en niet minder.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Marin di 20 nov 2012 - 10:00

Nee, ik zie het als een traditie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 10:02

Ik vind het gezellig! Maar ik houd er niet van als mensen me tot dingen verplichten op deze dagen... In overleg vind ik veel goed.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 10:03

Ja aan de ene kant wel, het liefste zou ik op vakantie gaan en er niets bijzonders aan doen. Ik vind het aan de andere kant wel gezellig hoor maar dat gesjees van de ene naar de andere oma/ouder etc vreselijk..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Bliss di 20 nov 2012 - 10:05

Ik vind het deels wel een verplichting, maar stiekem vind ik het eigenlijk altijd wel weer gezellig ook. Het was nu een beetje passen en meten, maar we gaan bij alle ouders langs in elk geval, dus iedereen blij. En 3e kerstdag gaan mn vriend en ik een paar daagjes naar Parijs I love you

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Guus di 20 nov 2012 - 10:06

Ik zie het als een feestje, en heb er zin in :cheering:
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 10:08

Sinds R er is hebben we wel gezegd dat we sowieso 1 dag voor onszelf houden. Maar daardoor is er alleen maar meer gedoe op de andere dagen...mijn ouders zijn gescheiden, we hebben allebei nog een oma en dan nog de ouders van manlief.. nee ik kan echt leukere dingen bedenken als kerst hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  MADDIE di 20 nov 2012 - 10:10

Ik heb dit soms wel zo ervaren. Maar wij spreken nu gewoon dingen af, maar houden ook tijd voor onszelf vrij.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  _Summer di 20 nov 2012 - 10:13

Nee, voor mij voelt het niet als een verplichting, want met Kerst ben ik altijd bij de mensen bij wie ik graag ben en is het gezellig.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Fenna di 20 nov 2012 - 10:13

Nee, Absoluut niet! Ik vind kerst altijd erg leuk :cheering:
Mijn (schoon)familie is ook helemaal niet moeilijk wanneer we komen en het is eigenlijk altijd gezellig dus ik kijk er al wel naar uit.
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Springflower di 20 nov 2012 - 10:22

Nee, kerst is voor mij zeker geen verplichting.
Vind het gezellige dagen om fijn door te brengen met mijn (schoon)familie.
Springflower
Springflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Caramba di 20 nov 2012 - 10:59

Kerst zie ik als gezelligheid met een klein beetje verplichting. Mijn schoonouders willen altijd eerste kerstdag bij hun vieren. Nu heb ik dagdienst, maar leuk vinden ze het niet. Ruim van te voren al aangegeven dat ik met kerst moet werken en tot de dag zelf blijven ze vragen of ik mijn dienst kan ruilen.
Ik ga niet ruilen, werk met kerst. Op mij komt het over als verplichting, en verplichting vind ik niet fijn.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Flippin' Bitch di 20 nov 2012 - 11:10

Het kerstontbijt en diner zie ik als gezelligheid, maar de middag en 's avonds na het eten als een verplichting.

Voor mijn gevoel is het 's middags een beetje wachten en tijd vullen totdat je gaat eten. Ik voel me dan wel een beetje verplicht om in de woonkamer met familie te blijven en sociaal te doen. Ik heb dan echt het gevoel dat de tijd gevuld moet worden, meestal met dingen waar je mij niet echt blij mee maakt, zoals gezelschapsspelletjes of een kerstfilm. In je nette kleding. Na het eten voelt het dan ook zo. Inmiddels word dit ook al weer mijn 6e kerst waarbij ik waarschijnlijk beide dagen zal werken. 's Middags werken met kerst vind ik helemaal niet erg, heb ik wat te doen.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Catwoman79 di 20 nov 2012 - 19:51

Het voelt deels als een verplichting. Op 2de kerstdag hebben wij 2 verjaardagen waaronder die van mijn schoonzus. Dus die dag zijn we altijd aan het rennen en vliegen. Hierdoor moeten we 1ste kerstdag wel naar mijn ouders, want alles op 1 dag werkt niet.
Meestal zorg ik er gewoon voor dat ik werk met kerst, dan is het gelijk klaar.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Snoes di 20 nov 2012 - 20:24

Nee, ik zie het zeker niet als een verplichting. Ik vind het echt hele fijne en gezellige dagen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Muus di 20 nov 2012 - 20:31

Printje schreef:Ja aan de ene kant wel, het liefste zou ik op vakantie gaan en er niets bijzonders aan doen. Ik vind het aan de andere kant wel gezellig hoor maar dat gesjees van de ene naar de andere oma/ouder etc vreselijk..

Precies dit!
Wij hebben dan eigenlijk ook verjaardagen van 2 familieleden en gescheiden ouders van mijn kant. En ieder jaar is er altijd stress geweest wie wanneer kwam en ging. Een paar jaar geleden zijn wij ermee opgehouden en doen wij alleen nog waar wij zin in hebben. Indien vooraf afspraken zijn gemaakt zullen we die wel nakomen Wink

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Jilke di 20 nov 2012 - 20:34

Als een verplichting is een groot woord, maar heb altijd het gevoel dat ik iemand te kort doe. Mijn vader is weduwnaar, dus alleen met kerst. Mijn schoonmoeder is gescheiden, en die heeft wel veel familie waar ze ook wel heen gaat.

We proberen altijd te schipperen, kerstavond en 1e kerstdag bij mijn schoonmoeder, en dan 2e kerstdag en oudjaarsavond bij mijn vader. Alleen voel ik me op kerstavond en 1e kerstdag altijd schuldig naar mijn vader. Hij heeft helemaal niemand waar hij heen kan en ik weet dan dus dat hij alleen zit.

Mijn schoonmoeder zoekt gelukkig zelf wel ander gezelschap op op de dag dat we niet bij haar zijn. Het is ook niet dat we makkelijk switchen want het is 2 uur rijden tussen vader en schoonmoeder.

Verder vind ik het altijd wel gezellig. Al is het inderdaad altijd wel de middag een beetje tijd uitzitten tot het avondeten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Esperanza di 20 nov 2012 - 20:47

Nee ik zie kerst niet als een verplichting, maar dat komt ook omdat ik geen rekening met schoonfamilie hoef te houden, want die heb ik niet.
Meestal ga ik naar m'n ouders toe en dat is altijd erg gezellig. Zou ik echter andere plannen hebben, dan denk ik niet dat mijn ouders dat zo leuk zouden vinden en dan zou ik me wel verplicht voelen om toch naar ze toe te gaan.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  mezzoforte di 20 nov 2012 - 21:10

Ik zie het niet als een verplichting. Ik vind het gezellig om met Kerst met familie samen te zijn. Mijn ouders vinden het gezellig als we er al vroeg zijn, maar als wij pas tegen etenstijd komen is dat ook prima. Gelukkig nooit veel gedoe hier met Kerst.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  SuperGrover di 20 nov 2012 - 23:03

Ik zie het gewoon puur als een vakantiedag.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Sanne di 20 nov 2012 - 23:29

Ik zie kerst wel als een verplichting, omdat we bij bepaalde mensen verwacht worden aanwezig te zijn. En dan het liefst van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. En als je er dan bent, wordt er ook nog eens gevraagd of je tweede kerstdag al plannen hebt, want als dat niet zo is, kun je nog een keer langskomen. Kerst voelt eigenlijk als een uitputtingsslag.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Jeanette wo 21 nov 2012 - 0:58

Nee, zo voel ik het niet. Je hoeft kerst niet te vieren. Als je er niks aan vindt, doe je het toch lekker niet? Ga je toch lekker wat anders doen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Bimbam wo 21 nov 2012 - 1:28

Ik zie het niet als een verplichting. Mijn ouders en schoonouders verwachten ook niks gelukkig, als we komen dan komen we, en anders niet. Vorig jaar moest ik werken op eerste kerstdag, mijn moeder heeft toen wel 10 keer ofzo gezegd: "jullie hoeven niet te komen hoor!" Nee, dat weet ik, maar dat wil ik wel. Nou werkte ik toen zo'n 700 meter van mijn ouderlijk huis af, dus ben gewoon na mijn werk naar ze toegelopen en het was heel gezellig.

Dit jaar zal sowieso anders zijn, ik ben de 24e uitgerekend en mijn moeder leeft ook niet meer.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zie jij kerst als een verplichting? Empty Re: Zie jij kerst als een verplichting?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum