Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?
+18
Linda
M@niek
Slakje
Parel
Parisienne
Twellie
mickey
tweeling
PiP
Liadan
Sophiee
Tiara
Printje
Floor
studiebol
Annemie
Teddyaapje
Flower_L
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?
Nog even over geboortekaartjes.
Hebben jullie de kaartjes alleen naar mensen gestuurd die je ook als bezoek verwacht of ook anderen...meer ter info? En als je er zelf 1 krijgt, tot wat voel je je dan verplicht?
Wij hebben met l twee of drie keer reactie gekregen 'ja toen we kaartje kregen dachten we....nu moeten we wel iets geven' en stuurden ze cadeautje op...of kwamen ze langs. Terwijl het totaal niet onze bedoeling was uiteraars. Is geen verplichting.
Dus wat is intentie van geboortekaartje in jullie ogen?
Hebben jullie de kaartjes alleen naar mensen gestuurd die je ook als bezoek verwacht of ook anderen...meer ter info? En als je er zelf 1 krijgt, tot wat voel je je dan verplicht?
Wij hebben met l twee of drie keer reactie gekregen 'ja toen we kaartje kregen dachten we....nu moeten we wel iets geven' en stuurden ze cadeautje op...of kwamen ze langs. Terwijl het totaal niet onze bedoeling was uiteraars. Is geen verplichting.
Dus wat is intentie van geboortekaartje in jullie ogen?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?
In mijn ogen totaal niet om cadeautjes of bezoekjes 'af te troggelen'. Gewoon een geboorte aankondiging.
Wij hebben geen kaartje gekregen van de geboorte van het dochtertje van mijn nicht (van het eerste kindje wel) en dat maakte me wel aant twijfelen of ze wel wilden dat we op kraamvisite kwamen. Maar ik ben zelf wel nieuwsgierig naar mijn achternichtje en had het cadeautje al klaar dus ik heb haar gemaild of we op visite mochten komen. Gelukkig mocht dat
Wij hebben geen kaartje gekregen van de geboorte van het dochtertje van mijn nicht (van het eerste kindje wel) en dat maakte me wel aant twijfelen of ze wel wilden dat we op kraamvisite kwamen. Maar ik ben zelf wel nieuwsgierig naar mijn achternichtje en had het cadeautje al klaar dus ik heb haar gemaild of we op visite mochten komen. Gelukkig mocht dat
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij gaven ze aan allerlei mensen, ook mensen die niet op bezoek zouden komen, als zij zich dan verplicht voelden, ja daar konden wij dan niks aan doen.
Zelf krijgen we ook wel geboortekaartjes van kennissen, maar waar we niet bij op bezoek gaan.
Zelf krijgen we ook wel geboortekaartjes van kennissen, maar waar we niet bij op bezoek gaan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Gewoon als kennisgeving.. en niet iedereen is langs geweest die een kaartje heeft gehad. Ook zijn hier mensen langs geweest die geen kaartje hebben gehad.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond en vind het dus ook echt een aankondiging, niet direct een uitnodiging.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Geen verplichting voor een bezoekje of een cadeautje maar van sommige mensen verwachtte we eigenlijk wel bezoek en die zijn niet geweest (vrienden, daar hebben we nu dus ook praktisch geen contact meer mee)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
studiebol schreef:Gewoon als kennisgeving.. en niet iedereen is langs geweest die een kaartje heeft gehad. Ook zijn hier mensen langs geweest die geen kaartje hebben gehad.
Hier hetzelfde.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Floor schreef:Geen verplichting voor een bezoekje of een cadeautje maar van sommige mensen verwachtte we eigenlijk wel bezoek en die zijn niet geweest (vrienden, daar hebben we nu dus ook praktisch geen contact meer mee)
+1 hier ook en sommige mensen wist ik toch wel dat ze niet zouden komen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Floor schreef:Geen verplichting voor een bezoekje of een cadeautje maar van sommige mensen verwachtte we eigenlijk wel bezoek en die zijn niet geweest (vrienden, daar hebben we nu dus ook praktisch geen contact meer mee)
Vind dat best sneu om te lezen eigenlijk. Sneu voor jullie dan he, heb je zulk leuk nieuws en dan nemen je vrienden niet eens de moeite om langs te komen. Ik heb ook een "vriendin" die niet langs is geweest maar ik heb nu door meerder dingen besloten geen contact meer met haar te zoeken. Het feit dat ze niet langs is geweest speelt daar zeker een grote rol in.
studiebol- Ratel
Ik vind het wel zo netjes om bij bijv. familie en vrienden langs te gaan met een cadeautje. Een kennis of collega niet altijd, dat ligt eraan. Maar zowieso stuur ik altijd een kaartje of ik nu wel of niet langs ga bij iemand
Edit als iemand helemaal niks van zich laat horen voel ik me wel echt gepasseerd trouwens en vind ik eigenlijk ook niet echt kunnen. Een kaartje sturen ofzo is een kleine moeite denk ik dan
Edit als iemand helemaal niks van zich laat horen voel ik me wel echt gepasseerd trouwens en vind ik eigenlijk ook niet echt kunnen. Een kaartje sturen ofzo is een kleine moeite denk ik dan
Laatst aangepast door Razz_ op wo 1 aug 2012 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
nou, ik hoop niet dat iedereen die wij een geboortekaartje sturen ook daadwerkelijk langs gaan komen
Gast- Gast
Ter.kennisgeving. Maar prima als ze langs willen komen. Ik verwacht trouwens ook wel eenberichtje of kaartje terug.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Dat vind ik ook.Flower_L schreef:Ik vond en vind het dus ook echt een aankondiging, niet direct een uitnodiging.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Dat vind ik ook.Flower_L schreef:Ik vond en vind het dus ook echt een aankondiging, niet direct een uitnodiging.
Ik nam/neem het mensen ook echt niet kwalijk als ze niet komen. Ik vind het natuurlijk wel jammer maar daarom stuur ik het kaartje niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Liadan schreef:Dat vind ik ook.Flower_L schreef:Ik vond en vind het dus ook echt een aankondiging, niet direct een uitnodiging.
Ik nam/neem het mensen ook echt niet kwalijk als ze niet komen. Ik vind het natuurlijk wel jammer maar daarom stuur ik het kaartje niet.
Maar vind je dat van iedereen jammer, of van mensen die je gewoon verwacht had?
Ik vond het namelijk niet jammer van sommige mensen waar ik een kaartje heen heb gestuurd.
studiebol- Ratel
Nou eigenlijk niet, maar toch vind ik het wel weer jammer dat er wel erg weinig mensen zijn langs gekomen dit keer.Rejoy. schreef:nou, ik hoop niet dat iedereen die wij een geboortekaartje sturen ook daadwerkelijk langs gaan komen
Zal ook vast door de vakantie komen.
Schoonzusjes vond ik ook wel jammer, 1e dag stonden ze meteen `s middags op de stoep terwijl we doorgegeven hadden dat we zouden bellen wanneer ze mochten komen
En nu heb ik ze nog niet weer gezien. Maar goed daar hadden we het niet over, moest het even kwijt
Ik verwacht zeker niet van iedereen dat ze komen, maar een hoop waar ik het wel leuk van zou vinden, komen niet.
Daarintegen vind ik het zelf soms ook wel eens moeilijk als ik een kaartje krijg, ik vind het dan wel leuk om te gaan, maar het contact is dan niet ZO goed dat ik durf af te spreken. Ben dan bang dat ze er geen trek in hebben, haha. Misschien denken de mensen dat ook wel bij het krijgen van een kaartje van ons.. Misschien toch maar eens eerder de stap zetten om op kraamvisite te gaan!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
studiebol schreef:Printje schreef:Liadan schreef:Dat vind ik ook.Flower_L schreef:Ik vond en vind het dus ook echt een aankondiging, niet direct een uitnodiging.
Maar vind je dat van iedereen jammer, of van mensen die je gewoon verwacht had?
Ik vond het namelijk niet jammer van sommige mensen waar ik een kaartje heen heb gestuurd.
Het staat er wat krom maar ik bedoel dat ik het kaartje niet gestuurd heb met de achterliggende gedachte dat ze ook moesten komen. Ik vond het jammer van sommige naaste familieleden die had ik toch echt wel verwacht.
Printje- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:nou, ik hoop niet dat iedereen die wij een geboortekaartje sturen ook daadwerkelijk langs gaan komen
+1, wij willen een kraamfeest geven en zetten dat ook meteen op het geboortekaartje. Ik hoop niet dat iedereen daar op in gaat en dus ook allemaal komt
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
studiebol schreef:Floor schreef:Geen verplichting voor een bezoekje of een cadeautje maar van sommige mensen verwachtte we eigenlijk wel bezoek en die zijn niet geweest (vrienden, daar hebben we nu dus ook praktisch geen contact meer mee)
Vind dat best sneu om te lezen eigenlijk. Sneu voor jullie dan he, heb je zulk leuk nieuws en dan nemen je vrienden niet eens de moeite om langs te komen. Ik heb ook een "vriendin" die niet langs is geweest maar ik heb nu door meerder dingen besloten geen contact meer met haar te zoeken. Het feit dat ze niet langs is geweest speelt daar zeker een grote rol in.
Ik vond het ook wel sneu voor ons zelf We hebben het er eigenlijk nog best vaak over (mijn man en ik), zelfs vanavond toevallig nog zei mijn man 'goh ... is ook nooit langs geweest toen hij was geboren he, daarna hebben we er ook niks van gehoord'
Ik vind het dan wel jammer, zo blijven er geen mensen over als vrienden (en we hadden al niet zo veel). Iedereen die dus ook niks heeft laten horen (geen kaartje of niet is geweest van de vrienden) hebben we wel nadien nog een paar keer gezien maar nooit zijn ze meer hier op visite geweest of vragen ze hoe het gaat. Dus vanaf onze kant is het wel over, ik ben er echt klaar mee (mijn man is nog wat vergevingsgezinder denk ik).
Jammer ook dat jij een vriendin hebt die niet is geweest.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik vind het ook als kennisgeving en als daar dan visite en een cadeautje op volgt, is dat alleen maar leuk. Wel vind ik het jammer dat er ook bij ons bepaalde mensen niet geweest zijn, die we wel hadden verwacht.
Zo is een oude vriend van mijn vriend niet langs geweest met zijn vriendin en hun zoon, terwijl wij wel al vrij snel op visite gingen bij hun en ook op het kraamfeest uitgenodigd waren toen hun zoon was geboren. Enige wat we van hun hebben gehoord/gekregen is een roze(!) felicitatiekaartje toen onze zoon geboren is.
En mijn oom is nog steeds niet officieel op kraamvisite geweest. We hadden een dag afgesproken dat hij op visite zou komen, een week of 3 na de geboorte, maar die dag ben ik in het ziekenhuis beland met een acute blinde darm ontsteking, en hebben we de afspraak uiteraard afgezegd en afgesproken dat we het op een ander tijdstip zouden doen. Inmiddels is onze zoon bijna 8 maanden en is mijn oom nog steeds niet geweest... We zien hem wel regelmatig bij mijn vader en ook op het kraamfeest van mijn nichtje, die 3 maanden na mijn zoon geboren is. Mijn oom heeft ook al vaker gezegd dat hij nog altijd het cadeau voor onze zoon thuis heeft liggen. Ons standaard antwoord is inmiddels: "dan moet je langskomen".
Zo is een oude vriend van mijn vriend niet langs geweest met zijn vriendin en hun zoon, terwijl wij wel al vrij snel op visite gingen bij hun en ook op het kraamfeest uitgenodigd waren toen hun zoon was geboren. Enige wat we van hun hebben gehoord/gekregen is een roze(!) felicitatiekaartje toen onze zoon geboren is.
En mijn oom is nog steeds niet officieel op kraamvisite geweest. We hadden een dag afgesproken dat hij op visite zou komen, een week of 3 na de geboorte, maar die dag ben ik in het ziekenhuis beland met een acute blinde darm ontsteking, en hebben we de afspraak uiteraard afgezegd en afgesproken dat we het op een ander tijdstip zouden doen. Inmiddels is onze zoon bijna 8 maanden en is mijn oom nog steeds niet geweest... We zien hem wel regelmatig bij mijn vader en ook op het kraamfeest van mijn nichtje, die 3 maanden na mijn zoon geboren is. Mijn oom heeft ook al vaker gezegd dat hij nog altijd het cadeau voor onze zoon thuis heeft liggen. Ons standaard antwoord is inmiddels: "dan moet je langskomen".
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ik zie het ook als aankondiging naar familie en vrienden. Van sommige familieleden wist ik al dat ze toch niet langs zouden komen en van veel collega's die ik geen kaartje heb gestuurd wist ik al dat ze wel langs zouden komen.
Hier viel het bezoek bij de geboorte van de tweede me ook tegen, maar dan niet van de vriendengroep maar van mijn familie. Een oom en tante waar we best veel contact mee hebben, hebben de eerste week wel vier keer gebeld of ze langs konden komen. Mijn vriend heeft toen aangegeven dat later beter uit kwam en vervolgens hebben we nooit meer wat gehoord. Ik zag ze drie maand geleden op een feestje en toen hebben ze me niet eens gefeliciteerd of uberhaupt geinformeerd naar mijn dochter. Heel jammer en ik snap het ook niet goed.
Hier viel het bezoek bij de geboorte van de tweede me ook tegen, maar dan niet van de vriendengroep maar van mijn familie. Een oom en tante waar we best veel contact mee hebben, hebben de eerste week wel vier keer gebeld of ze langs konden komen. Mijn vriend heeft toen aangegeven dat later beter uit kwam en vervolgens hebben we nooit meer wat gehoord. Ik zag ze drie maand geleden op een feestje en toen hebben ze me niet eens gefeliciteerd of uberhaupt geinformeerd naar mijn dochter. Heel jammer en ik snap het ook niet goed.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
+1studiebol schreef:Gewoon als kennisgeving.. en niet iedereen is langs geweest die een kaartje heeft gehad. Ook zijn hier mensen langs geweest die geen kaartje hebben gehad.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Bij ons was het inderdaad een uitnodiging, er zijn mensen gelukkig niet gekomen die wij een kaartje hadden gestuurd 'voor de goede orde' maar er zijn ook mensen niet geweest waarvan wij echt wel hadden gedacht dat ze kwamen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik geloof dat wij de kaartjes pas 6 weken nadien hebben opgestuurd. De mensen die in het ziekenhuis op bezoek kwamen die hebben wel meteen een kaartje gekregen. De mensen vanwie we verwachtten dat ze zouden komen zijn geweest, op enkelen na.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik vind een geboortekaartje geen verplichting tot bezoek of kadootje. Leuk dat mensen op kraamvisite komen maar is niet verplicht.
Wel kreeg ik felicitatiekaarten waar dan op stond, "we komen zeer binnenkort naar jullie dochter kijken " maar deze mensen zijn nooit geweest, tja zet dat dan ook niet op een kaartje.
Wel kreeg ik felicitatiekaarten waar dan op stond, "we komen zeer binnenkort naar jullie dochter kijken " maar deze mensen zijn nooit geweest, tja zet dat dan ook niet op een kaartje.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Werk en bezoek gynaecoloog
» Zie jij kerst als een verplichting?
» Onverwachts bezoek...
» Pijn in buik na bezoek aan VK.
» Lejow op bezoek bij J van Roodkapje
» Zie jij kerst als een verplichting?