Bv in het openbaar....
+33
Aagje!
Sterrin_
Dille
Slakje
Happydobby
Mom-Of-3
Susan
Twellie
Aimee
Flower_L
*Lookie*
Printje
shadow
CCC
kwak
Fenna
Fearie
Liadan
Muppetje
smooch
Tiara
maiadebij
sanne-84
Linda
Caroow
Teddyaapje
Lonely Goatherd
Evalynn
mickey
Sanne
Antibes
Mamsie
LDJ
37 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Bv in het openbaar....
Ik heb nog nooit in het openbaar gevoed. Sowieso omdat niet iedereen mijn lijf hoeft te zien maar ook omdat ik het altijd zo'n fijn, rustig moment van ons tweeen vond. Ik had het wel makkelijk: jongste dochter zat met drie maanden of zo al op vier voedingen per dag en de oudste vroeg heel vlak na de geboorte nog maar om zes voedingen per dag, dus dan is het ook niet moeilijk om toch de deur uit te kunnen.
Overigens vind ik het bij anderen prima als ze in het openbaar voeden, ik doe het zelf niet maar het is niet zo dat ik de keuze om dat wel te doen veroordeel.
Overigens vind ik het bij anderen prima als ze in het openbaar voeden, ik doe het zelf niet maar het is niet zo dat ik de keuze om dat wel te doen veroordeel.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik geef mijn dochter overal voeding.
Ik heb altijd een hemdje onder mijn tui/vest aan die doe ik naar beneden en mijn trui omhoog en zo is alleen mijn tepel bloot en zie je er helemaal niks van.
Ik heb altijd een hemdje onder mijn tui/vest aan die doe ik naar beneden en mijn trui omhoog en zo is alleen mijn tepel bloot en zie je er helemaal niks van.
Gast- Gast
Inderdaad wat Pippa zegt, ik zie niet in hoe haar reactie ter zake doet. Een beetje het equivalent van iemand die in een afvaltopic komt melden dat ze nooit op dieet zou gaan. En natuurlijk mag ze het helemaal zelf weten wat zij straks met haar kind wil doen.Zelda schreef:Tsja, niet nodig...ik zie niks kwaads in de opmerking iig, er wordt zo vaak van topics afgeweken toch?
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op wo 21 nov 2012 - 0:10; in totaal 2 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Mijn man vindt het niet meer dan normaal dat ik in het openbaar voed, maar goed, wij staan dan ook allebei echt voor 100% achter onze keuze voor borstvoeding.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Liadan schreef:Ehm, lijkt me niet dat ik toestemming van mijn man moet hebben om in het openbaar te voeden. Ik heb nooit aan hem gevraagd wat hij ervan vindt, hij heeft er ook nooit iets van gezegd. Als hij het niet 'goed had gevonden', dan had hij pech gehad, want als mijn zoon honger had dan kreeg hij drinken.
Eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien een hele stomme vraag maar ik neem aan dat jullie onder het hempje wel een bh dragen of niet?
Ik lees dat andere mensen het niet doorhebben, maar ze zien dan toch wel dat je met je trui omhoog zit?
Ik heb besloten dat ik deze keer toch bv ga proberen na heel veel twijfels en als ik dit dan weer lees krijg ik een beetje de kriebels eerlijk gezegd. Volgens mij kan ik echt niet ergens op me gemak zitten. Hadden jullie dit ook? Misschien moet ik over die drempel want ik heb ook geen zin om me thuis op te sluiten
Ik lees dat andere mensen het niet doorhebben, maar ze zien dan toch wel dat je met je trui omhoog zit?
Ik heb besloten dat ik deze keer toch bv ga proberen na heel veel twijfels en als ik dit dan weer lees krijg ik een beetje de kriebels eerlijk gezegd. Volgens mij kan ik echt niet ergens op me gemak zitten. Hadden jullie dit ook? Misschien moet ik over die drempel want ik heb ook geen zin om me thuis op te sluiten
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Mom-Of-2 schreef:Misschien een hele stomme vraag maar ik neem aan dat jullie onder het hempje wel een bh dragen of niet?
Ja, onder het hempje draag ik een voedingsbh. Daarvan kun je de cup open klikken. En je kind ligt voor je buik, ze zit/ligt op schoot, dus dat de trui omhoog is kun je nauwelijks zien, dan moet je echt goed kijken. Ik wil mijn man vanavond wel eens vragen of hij een foto wil maken, dan zul je zien dat je niks ziet waarvoor je je zou kunnen schamen.
Gast- Gast
Even heel erg offtopic, hoe gaat t met de bv rejoy? En met je gewicht?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Zou je dat willen doen rejoy?
Misschien dat dat de drempel wat lager maakt als ik zie dat je er echt niks van ziet?
Ik wil het nu best graag proberen de bv maar zie dit toch een beetje als een obstakel.
Zaten jullie meteen de eerste keer op jullie gemak?
Misschien dat dat de drempel wat lager maakt als ik zie dat je er echt niks van ziet?
Ik wil het nu best graag proberen de bv maar zie dit toch een beetje als een obstakel.
Zaten jullie meteen de eerste keer op jullie gemak?
Mom-Of-3- Prater
Teddyaapje schreef:Even heel erg offtopic, hoe gaat t met de bv rejoy? En met je gewicht?
Heel goed en goed! Borstvoeding loopt echt heel goed! Gewicht was de afgelopen drie maanden stabiel, maar nu ik weer aan het werk ben, val ik toch weer af. Even wat extra aandacht aan besteden dus.
Mo2: het is natuurlijk even uitproberen hoe je het t handigst kunt doen, maar dat heb je al vrij snel.door. heb voor het eerst ook bij mijn moeder en een vriendin gevoed, later pas ook op visites en alles.
Gast- Gast
@momof2 in het begin moet je even een drempel over maar op een gegeven moment kan je het discreet en is bv geven veel makkelijk dan FV. Vaak hadden mensen het niet eens door dat ik zat te voeden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Mom-Of-2 schreef:Zaten jullie meteen de eerste keer op jullie gemak?
Ik vond de eerste x openbaar voeden best eng. Maar eigenlijk viel het me echt hartstikke mee omdat je dus echt gewoon zowat niks ziet omdat je kindje ervoor ligt. Je krijgt er ook vanzelf handigheid in. Het is gewoon even wennen allemaal.
Net als Rejoy had ik eerst gevoed met mensen om me heen zoals familie en vriendinnen. Ik ben daar nooit heel moeilijk om geweest en heb ook gewoon gevoed met bijvoorbeeld mijn zwager of schoonvader in de kamer. Niet vaak maar het gebeurde weleens. Die konden er weinig van zien en waren het al snel gewend. Ik vond dat de eerste x ook best eng maar dat was ook gewoon wennen. Al voedde ik het liefst wel alleen want ik vond het altijd een heerlijk rustig moment.
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Mom-Of-2 schreef:Misschien een hele stomme vraag maar ik neem aan dat jullie onder het hempje wel een bh dragen of niet?
Ja heb wel een voedingsbh aan
Mijn dochter ligt dan voor mij waardoor je amper ziet dat de trui omhoog is.
De eerste keer dat ik in het openbaar voeden was met mijn zoontje in de Hema, vond het een beetje wennen maar dat went gauw hoor
Gast- Gast
Ik vond het voeden in openbaar verschrikkelijk. Ik voelde me er helemaal niet fijn bij, ondanks dat men niets zag.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mo2, ik had in het begin altijd een sjaal of hydrofiel of draagdoek bij me, die gooide ik over mijn schouder voor de borst langs die ik wilde geven. Zo kon ik daaronder rustig mijn trui omhoog schuiven, mijn hemdje omlaag en mijn bh openklappen zonder dat ik bang hoefde te zijn dat iemand wat zag. En daarna kan je ook je kind nog met z'n hoofd onder die sjaal/doek schuiven, dan hebben mensen echt driedubbel niks door (en als ze wat groter zijn raken ze daardoor ook niet zo snel afgeleid). Ik vond het in het begin ook wel spannend hoor, dan liet ik vaak mijn man een foto met z'n telefoon maken zodat ik zelf kon zien dat andere mensen echt niks zagen haha. Met een dun truitje valt het mensen trouwens echt niet op dat die omhoog geschoven zit; daar waar geen trui meer zit ligt je kind voor, en boven je borst zie je alleen wat gerimpelde trui. Okee, met een dikke wollen Mart-Smeets-trui valt het misschien wat meer op, dat wel
Ik voedde overal, had geen zin om me af te zonderen terwijl ik net lekker in een gesprek zat. Mijn man heeft zich nooit opgelaten gevoeld, vond het heel normaal. Gelukkig maar, anders had ik toch even een hartig woordje met hem moeten wisselen.
Vond het een stuk ingewikkelder om als ik ergens was te moeten uitzoeken hoe ik een flesje kunstvoeding klaargemaakt en opgewarmd kreeg haha (maar ook dat went :p).
Ik voedde overal, had geen zin om me af te zonderen terwijl ik net lekker in een gesprek zat. Mijn man heeft zich nooit opgelaten gevoeld, vond het heel normaal. Gelukkig maar, anders had ik toch even een hartig woordje met hem moeten wisselen.
Vond het een stuk ingewikkelder om als ik ergens was te moeten uitzoeken hoe ik een flesje kunstvoeding klaargemaakt en opgewarmd kreeg haha (maar ook dat went :p).
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Ik vond de 1e keer in het openbaar ook best eng, was in Duitsland, dus zeker weten dat niemand me kende.
Verder had ik net als de rest een hemdje onder mn truien, dus ik deed onder mijn trui eerst mijn bh los en mijn borst over het hemdje, en dan mijn trui pas omhoog, maar dan lag de baby er al voor, dus niks te zien. Ik moest ook met tepelhoedje voeden, en dat vond ik wel lastig om dat eerst nog op te doen, maar ook daar kreeg ik vanzelf handigheid in.
Ik weet zeker dat niemand ooit maar iets heeft kunnen zien, dat ging wel zo discreet.
Verder had ik net als de rest een hemdje onder mn truien, dus ik deed onder mijn trui eerst mijn bh los en mijn borst over het hemdje, en dan mijn trui pas omhoog, maar dan lag de baby er al voor, dus niks te zien. Ik moest ook met tepelhoedje voeden, en dat vond ik wel lastig om dat eerst nog op te doen, maar ook daar kreeg ik vanzelf handigheid in.
Ik weet zeker dat niemand ooit maar iets heeft kunnen zien, dat ging wel zo discreet.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ach, het is nu wel duidelijk waarom sommige mensen terug in 'de kast' kruipen en meelezer worden of blijven als je al om zo'n zinnetje gezeik krijgt hier. Ik zou me nu kunnen gaan verdedigen waarom ik dat zinnetje er bij schreef, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Goed gedaan hoor dames (Zelda even buiten beschouwing gelaten).Zelda schreef:Tsja, niet nodig...ik zie niks kwaads in de opmerking iig, er wordt zo vaak van topics afgeweken toch?Pippa schreef:Zelda schreef:Waar slaat deze reactie nou weer op? Dat is toch haar eigen keus?Lonely Goatherd schreef:Fijn voor je.Lissa schreef:Ben overigens ook niet van plan om borstvoeding te geven aan mijn toekomstige kindje.
Ja, maar niet echt nodig om te melden in dit topic toch? Het gaat over borstvoeding in het openbaar, dan snap ik juist zo'n nietszeggende opmerking niet zo goed?
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
ik heb zelf geen borstvoeding gegeven, dus ook geen ervaringen met borstvoeden in het algemeen.
Ik vind het verder helemaal niet raar ofzo, tenzij het niet echt discreet gebeurd. Wij waren een keer ergens op visite en toen gooide iemand daar zo haar borst eruit, zodat iedereen die goed kon zien, en daarna legde ze haar kind aan, maar verder geen doek oid eroverheen.
Mijn man voelde zich daar zichtbaar ongemakkelijk bij, maar het ergste vond ik nog, dat die vrouw echt zo een blik had van, joh wat kijk je nou?? Dan denk ik alleen maar, ja als je niet bekeken wil worden, dan kan je er beter even een doek overheen doen, en er anders geen punt van maken.... Of is dit raar als ik dat denk?
Ik vind het verder helemaal niet raar ofzo, tenzij het niet echt discreet gebeurd. Wij waren een keer ergens op visite en toen gooide iemand daar zo haar borst eruit, zodat iedereen die goed kon zien, en daarna legde ze haar kind aan, maar verder geen doek oid eroverheen.
Mijn man voelde zich daar zichtbaar ongemakkelijk bij, maar het ergste vond ik nog, dat die vrouw echt zo een blik had van, joh wat kijk je nou?? Dan denk ik alleen maar, ja als je niet bekeken wil worden, dan kan je er beter even een doek overheen doen, en er anders geen punt van maken.... Of is dit raar als ik dat denk?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
XXAnnieXX schreef:ik heb zelf geen borstvoeding gegeven, dus ook geen ervaringen met borstvoeden in het algemeen.
Nee, ik vind dat je daar gelijk in hebt, maar volgens mij hebben sommige moeders ook iets heel demonstratiefs over zich, zo van, durf er maar iets van te zeggen. Dat vind ik zelf ook vervelend. Ik las een keer over een groep moeders die had afgesproken om in groepsverband te gaan voeden in het openbaar als soort van statement, dat vind ik echt stom. Dan lok je het juist uit dat mensen het over de borstvoedingsmaffia gaan hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zie niet in waarom je een dergelijke reactie plaatst in een topic dat juist over borstvoeding gaat. Je zou zelf ook kunnen bedenken dat daar een reactie op zou komen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
XXAnnieXX schreef:
Vind ik niet raar hoor! Ik voel me ook altijd wat ongemakkelijk als iemand zo ineens ´hups´ vanuit het niets de boel bloot gooit. Terwijl ik zelf toch lang bv heb gegeven aan mijn kinderen.
Ik had het zelf een keer in het zwembad, ik had zelf net heel discreet zitten voeden, is toch wat ongemakkelijk in een bikini, dus ik ging even met mijn rug van de mensen afzitten en had een handdoek om.
Maar er was een vrouw die daar minder moeite mee had. Helemaal prima verder, alleen legde ze daarna haar kind in de box dus ze moest echt hangen over die box heen. En ipv dat ze eerst even haar borst in haar zwempak terug stopte, liet ze die lekker bungelen. Nee, dat hoeft van mij niet zo nodig hoor!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik zou het ook zo willen doen dat je niks ziet maar ik denk dat het ook een kwestie van oefenen is. Misschien tegen die tijd thuis oefenen en eerst bij me ouders ofzo.
En kijken of ik me daar prettig bij voel.
Eerst maar kijken of het allemaal wil lukken
En kijken of ik me daar prettig bij voel.
Eerst maar kijken of het allemaal wil lukken
Mom-Of-3- Prater
Alsof je gezeik hebt gekregen om wat je zei, het enige wat erop gezegd werd is ´fijn voor je´. En dan nu dat zinnetje ´goed gedaan hoor dames´. Volgens mij ben je een beetje snel op je teentjes getrapt.Lissa schreef:
Ach, het is nu wel duidelijk waarom sommige mensen terug in 'de kast' kruipen en meelezer worden of blijven als je al om zo'n zinnetje gezeik krijgt hier. Ik zou me nu kunnen gaan verdedigen waarom ik dat zinnetje er bij schreef, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Goed gedaan hoor dames (Zelda even buiten beschouwing gelaten).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met 3 posts na zo'n reactie zich niet echt meer welkom voelen. Vandaar dat ik moest denken aan het 'in de kast' topic. Het zinnetje 'goed gedaan dames' was om aan te tonen dat dit dus reacties zijn waarmee je mensen niet echt de kast uit gaat krijgen.Liadan schreef:Alsof je gezeik hebt gekregen om wat je zei, het enige wat erop gezegd werd is ´fijn voor je´. En dan nu dat zinnetje ´goed gedaan hoor dames´. Volgens mij ben je een beetje snel op je teentjes getrapt.Lissa schreef:
Ach, het is nu wel duidelijk waarom sommige mensen terug in 'de kast' kruipen en meelezer worden of blijven als je al om zo'n zinnetje gezeik krijgt hier. Ik zou me nu kunnen gaan verdedigen waarom ik dat zinnetje er bij schreef, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Goed gedaan hoor dames (Zelda even buiten beschouwing gelaten).
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Voordat ik een reactie typ kijk ik eigenlijk niet eens hoeveel posts op z'n naam heeft staan. Dat hoeft toch ook niet uit te maken?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Optreden in het openbaar
» Voeden in het openbaar
» Opvoeding in het openbaar
» voeden in het openbaar
» Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar
» Voeden in het openbaar