Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

+54
Marin
PiP
TukTuk
Paper Crown
Flip Fluitketel
Marcellah89
-Ieniemienie-
Jezzie
Printje
Filoria
hellowkitty
Ellebel
strawberry
Thunder
Flower_L
Sophiee
Rush
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Parel
Dora
*Lookie*
Susan
Parisienne
blondje1313
rapa nui
Aagje!
bolus26
Mida4you
Rouge
Limburg85
Slakje
Jade
SarahKey
Happydobby
M@niek
moepie
Océane
_Mashimaro_
Jasmine
Annie24
Manderijn
Vancity_girl
Liadan
Clapperdie
liesje
Purpleflower
Tania
PapillonRose
kwak
Coco
_Jet
Annemie
58 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:59

Charlie schreef:
Printje schreef:
Susan schreef:Je klinkt inderdaad wel een beetje als een oud wijf.

hahaa idd. 3x per week valt toch op zich nog wel mee? r mag 2x per week zijn schoen zetten en er zitten dan echt alleen maar kleine dingetjes in. En alleen maar pepernoten vind ik zelf gewoon zo saai hahaha.

Ik vind dat serieus wel echt heel erg veel. Pakjesavond an sich is toch al feest genoeg? Die aanloop die is juist zo spannend. Ik vind eigenlijk nog veel meer....opvoedtechnisch gezien...maar ik heb geen zin in een zwaar vermoeiende discussie. Wij deden dat vroeger niet zo en heb daar een les van geleerd die ik tot op de dag van vandaag niet ben vergeten.

Je hebt aan de ene kant ook gelijk maar 2x per week vind ik nog meevallen, en het zijn echt maar minicadeautjes want ik vind ook dat kinderen ook blij moeten leren zijn met kleine dingen. Het zijn geen grote dure dingen die hij dan krijgt maar gewoon iets kleins.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:34

Moet iedereen ook zelf weten. Ik weet gewoon nog dat wij al helemaal opgetogen waren als er gewoon iets in ons schoentje zat, omdat dat zo spannend was om 's ochtends te gaan kijken. Ik zou zelf nooit meer geven wanneer ze al gewoon blij zijn met minder. Ik vind het juist zo verfrissend aan kinderen dat ze zo blij kunnen zijn met kleine dingetjes als een handje pepernoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Thunder zo 18 nov 2012 - 10:40

Ik ben het wel met je eens hoor Charlie. Ik vind 3x per week echt veel, maar hé, ieder voor zich. Hier hebben ze hem gister gezet. Een mini chocolade letter erin, prima. Volgend weekend mogen ze weer.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:40

Ik mocht het altijd elke zaterdag nadat Sinterklaas was aangekomen! Yes Ik vond dat ZO spannend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Mamsie zo 18 nov 2012 - 10:41

Charlie schreef:Moet iedereen ook zelf weten. Ik weet gewoon nog dat wij al helemaal opgetogen waren als er gewoon iets in ons schoentje zat, omdat dat zo spannend was om 's ochtends te gaan kijken. Ik zou zelf nooit meer geven wanneer ze al gewoon blij zijn met minder. Ik vind het juist zo verfrissend aan kinderen dat ze zo blij kunnen zijn met kleine dingetjes als een handje pepernoten.

Precies mijn gedachte. Ik vind schoencadeautjes echt onzin. Hier krijgen ze een lekker taai taai popje vandaag.
Wij zetten de schoenen in het weekend en op woensdag.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Mamsie zo 18 nov 2012 - 10:42

Rataplan schreef:Ik ben het wel met je eens hoor Charlie. Ik vind 3x per week echt veel, maar hé, ieder voor zich. Hier hebben ze hem gister gezet. Een mini chocolade letter erin, prima. Volgend weekend mogen ze weer.

Ik vind 3 x per week niet veel als het een handje pepernoten is of een taai taai popje. Wel wanneer het schoencadeautjes zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Ellebel zo 18 nov 2012 - 10:43

Charlie schreef:Wat is er mis met wat pepernoten en snoepjes in de schoen? En 3x per week? Serieus? Jezus, ik word geloof ik echt een oud wijf.

Volgens mij vieren 'wij Limburgers' het gewoon anders. Ik heb ook nooit cadeaus in mijn schoen gekregen en mijn vriendjes en vriendinnetjes toendertijd ook niet.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne zo 18 nov 2012 - 10:44

Ik begrijp jouw punt Charlie.. Blij zijn met enkel een snoepje, een mandarijntje of wat chocolade in een schoen is natuurlijk heerlijk. En kinderen kunnen daar inderdaad ook al helemaal blij mee zijn! Ieder heeft zo zijn eigen mening over het sinterklaas-gebeuren, veelal meegekregen vanuit huis. Ik vind schoencadeautjes juist leuk, een mandarijntje en wat pepernootjes zijn in mijn ogen een 'spoor' wat piet achtergelaten heeft. Zo was het bij ons vroeger, zo doen we het hier nu ook. Mijn vriend kreeg vroeger enkel een chocoladeletter in zijn schoen, maar ik zie aan hem dat hij het stiekem op deze manier toch ook wel erg leuk vindt (wij zetten zelf onze schoen ook namelijk). Zo doet iedereen het op zijn eigen manier.. helemaal prima! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:44

Wat een boel oude wijven hier dan zeg! laughcry

Hey Ellebel, ook een limbo? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Ellebel zo 18 nov 2012 - 10:45

Haha ja Charlie. Woon niet zo ver bij jou uit de buurt Wink
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:46

Misschien heeft Ellebel trouwens wel echt een punt. Hier in Limburg wordt namelijk kerst ook met kadootjes gevierd, waardoor er met Sinterklaas misschien alleen maar wat kleins wordt gegeven of alle kadootjes worden verdeeld over beide feesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:46

Ellebel schreef:Haha ja Charlie. Woon niet zo ver bij jou uit de buurt Wink

Waar woon je en hoe weet je waar ik woon Neutral .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Ellebel zo 18 nov 2012 - 10:48

Charlie schreef:
Ellebel schreef:Haha ja Charlie. Woon niet zo ver bij jou uit de buurt Wink

Waar woon je en hoe weet je waar ik woon Neutral .

Dat heb je ooit wel eens laten vallen. Ik post dan niet zo actief, maar ben wel al zeker 10 jaar aanwezig hier, ik weet dus best veel van iedereen Wink Ik woon in Landgraaf.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:49

Oehhh ik moet echt beter gaan opletten haha. Ik was toevallig vrijdag skieën in Landgraaf smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  strawberry zo 18 nov 2012 - 10:52

Ik vind 2 of 3 keer vanaf de intocht tot pakjesavond eigenlijk wel genoeg.

Y. wilde hem vorig jaar het liefst iedere dag haar schoen zetten. Heb er toen ook een keer niks in gedaan. De volgende dag ging ze kijken en zei ach weet je hij kan ook niet altijd bij ons langs komen want er wonen in Nederland heel veel kindjes. Ze vond het niet erg of was niet teleur gesteld.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Ellebel zo 18 nov 2012 - 10:52

Charlie schreef:Misschien heeft Ellebel trouwens wel echt een punt. Hier in Limburg wordt namelijk kerst ook met kadootjes gevierd, waardoor er met Sinterklaas misschien alleen maar wat kleins wordt gegeven of alle kadootjes worden verdeeld over beide feesten.

Dat denk ik ook. Ik kreeg overigens wel cadeaus op 5 december totdat mijn broertje ook niet meer geloofde. Daarna werd Sinterklaas in één keer afgeschaft en gingen we over op kerst. Bij ons thuis deden mijn ouders het puur voor de kinderen. Ik ga het straks combineren; Sinterklaas met schoen zetten (en oké wellicht 1 keer een klein cadeautje), 5 dec pakjesavond en nog een paar cadeaus met kerst.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Ellebel zo 18 nov 2012 - 10:53

Charlie schreef:Oehhh ik moet echt beter gaan opletten haha. Ik was toevallig vrijdag skieën in Landgraaf Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 561177.

Hahaha ik ben ook zo'n freak die dat soort dingen onthoud. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het zo dichtbij is.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  hellowkitty zo 18 nov 2012 - 10:59

Hier zetten we geen schoen is ze echt nog te klein voor. Wij mochten als kind in het weekend schoen zetten en kreeg meestal snoep of chocolade en daar was ik toen heel blij mee. Maar denk ook wel dat het de tijd van nu is en als je kind op school zit en alle kindjes krijgen cadeautjes in de schoen zou ik dat ook wel zielig vinden voor J. Dan denkt ze misschien dat ze niet lief is geweest.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  SarahKey zo 18 nov 2012 - 19:27

Ellebel schreef:
Charlie schreef:Misschien heeft Ellebel trouwens wel echt een punt. Hier in Limburg wordt namelijk kerst ook met kadootjes gevierd, waardoor er met Sinterklaas misschien alleen maar wat kleins wordt gegeven of alle kadootjes worden verdeeld over beide feesten.

Dat denk ik ook. Ik kreeg overigens wel cadeaus op 5 december totdat mijn broertje ook niet meer geloofde. Daarna werd Sinterklaas in één keer afgeschaft en gingen we over op kerst. Bij ons thuis deden mijn ouders het puur voor de kinderen. Ik ga het straks combineren; Sinterklaas met schoen zetten (en oké wellicht 1 keer een klein cadeautje), 5 dec pakjesavond en nog een paar cadeaus met kerst.

En wij doen niet met de kerst kado's, ook niet vanuit huis meegekregen. Dan doe je sinterklaas automatisch wat groter maken. Naja groter, S krijgt sowieso niet veel. Van de zak is net de bodem gevuld Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Filoria zo 18 nov 2012 - 20:59

Tomas was heel blij met een handje pepernoten en 1 spekkie in zijn schoen. Ik vraag me ook af hoe je sommige dingen, zoals dat Sinterklaasboek (wel een prachtig boek trouwens), in een kinderschoentje krijgt? Dat past niet eens toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Filoria zo 18 nov 2012 - 21:05

Teigertje schreef:er zat niet altijd wat in. Ik vind dat ze dat ook moeten leren, Sint moet aan zoveel kindjes wat uitdelen dat ze niet altijd wat kunnen uitdelen bij ons.
Meteen een mooie manier om kinderen te leren omgaan met teleurstellingen! Zat er ook al aan te denken om er één keer niks in te doen. Dan is de verrassing de volgende keer des te groter smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan zo 18 nov 2012 - 21:15

Als het er niet in past dan leg je het pakje tegen het schoentje aan, dat lijkt me redelijk simpel.

Verder moet iedereen het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik vind Sinterklaas een feest en niet een pedagogische aangelegenheid om kinderen te leren met teleurstellingen om te gaan. Die teleurstellingen krijgen ze over het algemeen wel genoeg in hun leven, die hoef ik niet op zo'n manier voor ze te creëren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne zo 18 nov 2012 - 21:44

Eens met Susan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  PapillonRose ma 19 nov 2012 - 0:22

Ik ben het ook eens met Susan! Bij dit feest is het opvoedkundige aspect wel een van de laatste dingen waar ik aan denk.

Als een pakje trouwens niet in de schoen past, dan leg ik het er tegenaan of zet ik het schoentje erbovenop. Zeker met de minischoentjes van A. past zelfs een klein schoencadeautje al gauw niet.

Vroeger kreeg ik thuis volgens mij ook vooral lekkers in de schoen en geen cadeautjes. Dus vooral pepernoten, taaitaai, mandarijntjes, etc. En daar was ik heel blij mee!

Toch vind ik het wel leuk om kleine schoencadeautjes te doen (een grote uitzondering als 'beloning' voor het stoppen met de speen daargelaten). Sowieso is al dat lekkers niet goed, dat is bijvoorbeeld ook een reden dat we kleine cadeautjes trakteren op het kdv (dit jaar deed ik bellenblaas bijvoorbeeld). Natuurlijk krijgt ze wel wat lekkers, maar ze mag elke woensdag en zaterdag haar schoentje zetten. En rond deze periode heb ik vaak voor gewoon ook lekkers in huis zoals pepernoten. Een klein cadeautje vind ik dan wel leuk als afwisseling, en om te voorkomen dat we samen helemaal dichtgroeien van al dat lekkers Wink

Overigens vind ik het zelf niet nodig om enorme cadeaus in de schoen te doen, het echte feest bewaren we tot pakjesavond. Maar wat anderen doen, moeten zij weten. Ieder zijn/haar feestje :cheering:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Printje ma 19 nov 2012 - 5:10

Eens met Susan, en als het echt in de schoen zou moeten passen houdt het al snel op hahaha met die kleine schoentjes.

Wij doen overigens ook niet aan Kerst, ook nooit gedaan ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 4 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum