Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

+54
Marin
PiP
TukTuk
Paper Crown
Flip Fluitketel
Marcellah89
-Ieniemienie-
Jezzie
Printje
Filoria
hellowkitty
Ellebel
strawberry
Thunder
Flower_L
Sophiee
Rush
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Parel
Dora
*Lookie*
Susan
Parisienne
blondje1313
rapa nui
Aagje!
bolus26
Mida4you
Rouge
Limburg85
Slakje
Jade
SarahKey
Happydobby
M@niek
moepie
Océane
_Mashimaro_
Jasmine
Annie24
Manderijn
Vancity_girl
Liadan
Clapperdie
liesje
Purpleflower
Tania
PapillonRose
kwak
Coco
_Jet
Annemie
58 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Marin ma 19 nov 2012 - 22:02

AngelNyn schreef:
Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Ik snapte dat wel als kind vroeger hoor smile En dan was het gewoon volgende keer beter smile

Vond je dat echt niet erg en was je niet teleurgesteld? Knap hoor, dat lijkt me wel moeilijk als kindje, je verheugt je zo op iets.

Wij mochten vroeger ook echt niet elke dag onze schoen zetten, ik geloof twee keer voordat het 5 dec was met wat snoepgoed en kleine cadeautjes en in elk geval alleen in het weekend. De andere dagen zeiden m'n ouders dan dat ie bij andere kindjes langs ging of het druk had met andere dingen. Prima, dat vond ik echt niet erg en begreep ik gewoon.

Maar als je wel je schoentje mag zetten en een liedje zingt en er komt vervolgens niets in, dat lijkt me toch wel heel erg. Zeg dan als ouder dat dat gewoon alleen in 't weekend mag bijvoorbeeld. Of stel dat je echt niets in huis hebt als ouder of het vergeten ben en je je kind toch z'n schoen laat zetten, zou ik op z'n minst nog een brief schrijven van de Sint ofzo, zodat er tenminste íets in ligt. Ik snap niet goed dat je als ouder je kinderen de schoen laat zetten, als je wéét dat je er toch niets in gaat doen. Zeg dan van te voren dat 't in 't weekend mag ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 22:04

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Ik snapte dat wel als kind vroeger hoor smile En dan was het gewoon volgende keer beter smile

Vond je dat echt niet erg en was je niet teleurgesteld? Knap hoor, dat lijkt me wel moeilijk als kindje, je verheugt je zo op iets.

Wij mochten vroeger ook echt niet elke dag onze schoen zetten, ik geloof twee keer voordat het 5 dec was met wat snoepgoed en kleine cadeautjes en in elk geval alleen in het weekend. De andere dagen zeiden m'n ouders dan dat ie bij andere kindjes langs ging of het druk had met andere dingen. Prima, dat vond ik echt niet erg en begreep ik gewoon.

Maar als je wel je schoentje mag zetten en een liedje zingt en er komt vervolgens niets in, dat lijkt me toch wel heel erg. Zeg dan als ouder dat dat gewoon alleen in 't weekend mag bijvoorbeeld. Of stel dat je echt niets in huis hebt als ouder of het vergeten ben en je je kind toch z'n schoen laat zetten, zou ik op z'n minst nog een brief schrijven van de Sint ofzo, zodat er tenminste íets in ligt. Ik snap niet goed dat je als ouder je kinderen de schoen laat zetten, als je wéét dat je er toch niets in gaat doen. Zeg dan van te voren dat 't in 't weekend mag ofzo.

Ja eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  TukTuk ma 19 nov 2012 - 22:17

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Ik snapte dat wel als kind vroeger hoor smile En dan was het gewoon volgende keer beter smile

Vond je dat echt niet erg en was je niet teleurgesteld? Knap hoor, dat lijkt me wel moeilijk als kindje, je verheugt je zo op iets.

Wij mochten vroeger ook echt niet elke dag onze schoen zetten, ik geloof twee keer voordat het 5 dec was met wat snoepgoed en kleine cadeautjes en in elk geval alleen in het weekend. De andere dagen zeiden m'n ouders dan dat ie bij andere kindjes langs ging of het druk had met andere dingen. Prima, dat vond ik echt niet erg en begreep ik gewoon.

Maar als je wel je schoentje mag zetten en een liedje zingt en er komt vervolgens niets in, dat lijkt me toch wel heel erg. Zeg dan als ouder dat dat gewoon alleen in 't weekend mag bijvoorbeeld. Of stel dat je echt niets in huis hebt als ouder of het vergeten ben en je je kind toch z'n schoen laat zetten, zou ik op z'n minst nog een brief schrijven van de Sint ofzo, zodat er tenminste íets in ligt. Ik snap niet goed dat je als ouder je kinderen de schoen laat zetten, als je wéét dat je er toch niets in gaat doen. Zeg dan van te voren dat 't in 't weekend mag ofzo.

Natuurlijk was het wel even jammer, maar mijn ouders zeiden altijd van te voren dat je schoen zetten niet automatisch betekende dat sinterklaas ook daadwerkelijk langs zou komen omdat hij het druk genoeg zou hebben en dat accepteerden we gewoon. En als ik dan de keer er na weer mijn schoen mocht zetten, dan was de verrassing des te groter dat er wel iets in zat. Het is ook zeker niet dat het vaak gebeurde hoor, max 1x per sinterklaas, maar mijn ouders vonden ook dat we gewoon moesten leren dat het niet altijd feest kon zijn.
Heb er als kind echt geen trauma aan overgehouden hoor :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Marin ma 19 nov 2012 - 22:24

Ja er zit dan gewoon een pedagogische gedachte achter. Snap ik best dat je ouders je dat willen leren, maar zelf zou ik Sinterklaas niet als leermoment zien. Dat is denk ik gewoon het verschil. Ik zou dan denk ik inderdaad eerder naar m'n kinderen duidelijk maken dat ze maar 2 keer hun schoen mogen zetten en dat ze er dan wél wat in krijgen, dan 5 keer hun schoen zetten met het risico dat er niets in komt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne ma 19 nov 2012 - 22:43

Als N. wat ouder is zal ik duidelijk aangeven dat de schoen alleen op woensdag en op zaterdag gezet wordt. Desnoods maak ik een aftelkalender naar 5 december toe met daarin ook de dagen waarop de schoen gezet mag worden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 22:47

Marin schreef:Ja er zit dan gewoon een pedagogische gedachte achter. Snap ik best dat je ouders je dat willen leren, maar zelf zou ik Sinterklaas niet als leermoment zien. Dat is denk ik gewoon het verschil. Ik zou dan denk ik inderdaad eerder naar m'n kinderen duidelijk maken dat ze maar 2 keer hun schoen mogen zetten en dat ze er dan wél wat in krijgen, dan 5 keer hun schoen zetten met het risico dat er niets in komt.

Ja, eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 23:37

Ellebel schreef:
Charlie schreef:Wat is er mis met wat pepernoten en snoepjes in de schoen? En 3x per week? Serieus? Jezus, ik word geloof ik echt een oud wijf.

Volgens mij vieren 'wij Limburgers' het gewoon anders. Ik heb ook nooit cadeaus in mijn schoen gekregen en mijn vriendjes en vriendinnetjes toendertijd ook niet.

Wij kregen ook nooit cadeau's in onze schoen, niemand eigenlijk. Met een mini-chocoladeletter waren wij al helemaal door het dolle heen, die kregen we dan 1x. Voor de rest waren het kruidnootjes, schuimpjes etc. Sta er eerlijk gezegd wel van te kijken dat er zoveel cadeau's worden gegeven. Wij kregen dat alleen met 5 december.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  litllejoy ma 19 nov 2012 - 23:57

Omdat het dochtertje van m'n vriend er niet elke dag is zetten we samen met haar, haar schoen op de dagen dat ze er wel is. Dit is tot 5 december 3 keer.
Toevallig vanochtend het eerste schoencadeautje gegeven en ze was er heel erg blij mee, 3 boekjes van de Sesamstraat.
Alleen ze snapt het echt nog niet (2,5 jaar) en toen we dus daarna ging ontbijten was het alleen maar huilen.
Zaterdag zijn we ook naar de Sinterklaasintocht geweest en toen moest ze er ook nog helemaal niks van hebben.

Sinterklaas zelf (5 december) vieren wij (nog) niet. Misschien volgend jaar.
Kerst hebben we wel nog een cadeau voor haar onder de kerstboom.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Verona di 20 nov 2012 - 1:28

Wij zette elke dag onze schoen, maar kregen er ook niet altijd wat in. Wij hebben dat als kind zijnde nooit raar gevonden eigenlijk. We dachten dan altijd dat de sint het te druk had gehad om deze keer onze schoen te vullen. We kregen trouwens snoep erin, maar ook gewoon speelgoed. Mijn moeder probeerde dat altijd in onze schoen te zetten, maar dat lukte natuurlijk niet altijd omdat een cadeautje te groot was, nou dan zette ze het er gewoon naast. Soms kregen we ook gewoon alleen zo'n chocolade muisje, super blij waren we dan. Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 281626781
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 2:56

Tips tijdens de Sinterklaasperiode volgens oei ik groei. Laughing

http://www.oeiikgroei.nl/experts/gezins-en-opvoedcoach/handige-tips-voor-de-sinterklaasperiode/

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  strawberry di 20 nov 2012 - 3:07

Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Dat ligt denk ik ook wel een beetje aan de leeftijd. Y. kwam er vorig jaar zelf mee dat Sinterklaas echt niet altijd langs kon komen. Als ze dat niet had begrepen had ze dat denk ik ook niet gezegd.

Ik vind die brief een goed idee!
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Bolleke di 20 nov 2012 - 3:12

Het is niet Limburgs om niet veel schoencadeautjes te doen, C. mag 2 x in de week zijn schoen zetten, denk dat eerder persoonlijk is dan regio gebonden. Eerste keer had hij een chocoladeletter en gisteren Spongebob muurstickers.
Ik vind het leuk, als hij hem niet zet zit er soms ook iets in, pepernootjes of een briefje!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Roodkapje di 20 nov 2012 - 4:26

Hier vandaag een pakje chocoladesigaretten. Ze waren er erg blij mee en moest meteen in hun broodtrommeltje mee naar school. J. kreeg een potje Banaan Wink.

Ik vind het voor J. wel steeds lastig om iets te geven. Heb nog sokjes liggen nu.. Inspiratieloos ( ook voor 5 dec. zelf trouwens,babyspeelgoed komen we in om na 4 kids... tips zijn welkom)

Ze mogen hun schoen nu donderdag weer zetten.

Op 5 dec. zelf doen wij 2 kado's per kind. 1 kado waarvan ze iets leren ( electro, leesboekje, mini loco etc.) en 1 kado om echt mee te spelen die ze zoooo graag willen uit het sintboek ( wel binnen grenzen want M. wil een nieuwe Ipad;) ). De overige familie geeft per kind 1 kadootje met limiet van 10 euro per kado.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 6 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum