Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?
+29
Coco
Twellie
Theeleut
chipa
Fearie
Rush
Fiwen
Printje
Thunder
ProudMom
Bloem86
Ayla
*Lookie*
kwak
M@niek
Annemie
Happydobby
Jade
Linda
Darius
loesje
PapillonRose
pindaatje
Tania
studiebol
sabje
Flower_L
Susan
Annie24
33 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?
Dus koekje/snoepje, alles buiten de normale maaltijden? En op bv. een verjaardag, ben je dan flexibeler, of heb je dan ook nog je regels/grenzen?
Gast- Gast
Re: Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?
Hij krijgt naast zijn boterhammen/fruit/avondeten 's morgens een rijstewafel rond 10 uur en 's middags rond 16.00 uur 1 nijntje koekje.
Op een verjaardag nemen we zelf chips van Goodies mee waar hij dan 1 zakje van krijgt in een bakje. Een stukje komkommer/worst/kaas mag ook, maar met mate. Op zijn eigen verjaardag kreeg hij een eigen stukje slagroomtaart waar hij wat van op heeft maar waarvan het meeste in zijn haar en op de grond terecht kwam.
Op een verjaardag nemen we zelf chips van Goodies mee waar hij dan 1 zakje van krijgt in een bakje. Een stukje komkommer/worst/kaas mag ook, maar met mate. Op zijn eigen verjaardag kreeg hij een eigen stukje slagroomtaart waar hij wat van op heeft maar waarvan het meeste in zijn haar en op de grond terecht kwam.
Laatst aangepast door Annie24 op wo 20 jun 2012 - 7:13; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Meestal 2.
Een koekje (evergreen, liga of eierkoek) en een snoepje (doosje smarties, zakje haribo snoepjes, 2 spekjes)
Een koekje (evergreen, liga of eierkoek) en een snoepje (doosje smarties, zakje haribo snoepjes, 2 spekjes)
Gast- Gast
's ochtends rond koffietijd een stuk fruit, een koekje, rijstwafel of rozijntjes en 's middags rond koffietijd een stuk fruit, een koekje, rijstwafel of rozijntjes. Na het avondeten eet ze vaak nog een banaan, eventueel 's avonds bij de koffie iets.
Gast- Gast
Dat ligt eraan, ik heb daar niet heel vaste regels voor. Het ligt er ook aan wat je onder lekkers verstaat. Een doosje rozijnjes of een biscuitje vind ik eerder goed dan winegums of een chocoladekoekje. Ezra wil soms ook gewoon fruit, een droge cracker of een droge boterham. Als hij het vraagt krijgt hij het vaak wel omdat we hem aan het leren zijn dat verbale communicatie loont, maar natuurlijk zijn er wel grenzen, op een gegeven moment zeg ik dan: 'Goed gevraagd, Ezra, maar je krijgt nu geen snoep meer.'
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Op kdv weet ik niet, thuis soms geen koekje op een dag, maar cracker. Hij krijgt vrijwel alleen liga of goodies oid. Geen grotemensenkoeken.
Op verjaardagen iets milder, maar nog beperkt. Chips en snoep krijgt hij nooit.
Op verjaardagen iets milder, maar nog beperkt. Chips en snoep krijgt hij nooit.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hij krijgt 's morgens fuit tussen zijn boterhammen door. 's Middags krijgt hij een (plop/nijntje)koek of een doosje j&j (fruitsukjes/krentjes). Op een verjaardag mag hij van mij wel meer. Mag hij wel chipjes of een worstje ofzo. Houd wel in de gaten dat hij niet te veel pakt/eet, maar dat is eigenlijk nog niet voorgekomen.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Ze krijgen soms een soepstengel
Hier kan ik het natuurlijk nog niet echt wat over zeggen, maar ik wil eigenlijk dat ze nu nog geen suikers van snoepjes en koekjes binnen krijgen dus daar let ik goed op.
Maar als zij straks jarig zijn dan mogen ze echt wel van hun taart proeven En daarna, tja zoals ik er nu tegen aan kijk hoeven ze niet enorm veel snoep of koek gewoon in het dagelijks leven. Op een verjaardag mogen ze dan van mij wel een keer iets extra's ofzo.
Hoe ik het nu in mijn hoofd heb wil ik de chips en cola wat bijzonder houden, net zoals vroeger bij mij thuis dan kregen we gewoon op zaterdag avond een bakje chips en een glas cola, nou wat een feest was dat!
Hier kan ik het natuurlijk nog niet echt wat over zeggen, maar ik wil eigenlijk dat ze nu nog geen suikers van snoepjes en koekjes binnen krijgen dus daar let ik goed op.
Maar als zij straks jarig zijn dan mogen ze echt wel van hun taart proeven En daarna, tja zoals ik er nu tegen aan kijk hoeven ze niet enorm veel snoep of koek gewoon in het dagelijks leven. Op een verjaardag mogen ze dan van mij wel een keer iets extra's ofzo.
Hoe ik het nu in mijn hoofd heb wil ik de chips en cola wat bijzonder houden, net zoals vroeger bij mij thuis dan kregen we gewoon op zaterdag avond een bakje chips en een glas cola, nou wat een feest was dat!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
J. krijgt twee keer per dag iets tussendoor. Meestal 1 keer een koekje (eierkoek, bicuitje en soms hebben we k3/bumba/cars koekjes ofzo) of rozijntjes ofzo en 1 keer fruit. Vandaag kreeg hij ook nog een ijsje extra. Echt snoepjes als chocolade ofzo krijgt hij eigenlijk nooit, alleen soms een stukje als wij het eten als hij erbij is.
Op een verjaardag mag hij best een beetje chips ofzo maar ook dan zijn er wel grenzen. Hij mag niet pakken wat hij wil, al zou het dan nog wel meevallen waarschijnlijk want hij gaat vaak liever spelen.
Op een verjaardag mag hij best een beetje chips ofzo maar ook dan zijn er wel grenzen. Hij mag niet pakken wat hij wil, al zou het dan nog wel meevallen waarschijnlijk want hij gaat vaak liever spelen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is verschillend.
Maar meestal eet ze liever fruit/groente dan iets van snoep.
Over het algemeen eet ze 2x per dag fruit/groente tussendoor en als ze iets van snoep wil dan zijn dat van die kleine tum tummetjes of een spekje. Als ze om een koek vraagt bedoeld ze een LU Cracotte.
Op verjaardagen/vakantie's ben ik er wel wat makkelijker in maar ook dan vraagt ze nauwelijks om snoep.
Maar meestal eet ze liever fruit/groente dan iets van snoep.
Over het algemeen eet ze 2x per dag fruit/groente tussendoor en als ze iets van snoep wil dan zijn dat van die kleine tum tummetjes of een spekje. Als ze om een koek vraagt bedoeld ze een LU Cracotte.
Op verjaardagen/vakantie's ben ik er wel wat makkelijker in maar ook dan vraagt ze nauwelijks om snoep.
Gast- Gast
Hier hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik vroeger toen mijn zoontje kleiner was strenger was betreft snoepjes/koek. Toen gaf ik hem nog van die Organix dingen en verantwoord snoepgoed, nu eigenlijk niet meerRejoy. schreef:'s ochtends rond koffietijd een stuk fruit, een koekje, rijstwafel of rozijntjes en 's middags rond koffietijd een stuk fruit, een koekje, rijstwafel of rozijntjes. Na het avondeten eet ze vaak nog een banaan, eventueel 's avonds bij de koffie iets.
Gast- Gast
Ik was in het begin ook moeilijker hoor, Ezra kreeg de eerste anderhalf tot twee jaar amper iets van snoep, mijn moeder vond altijd dat hij van mij nooit eens iets lekkers mocht. Yrsa mocht het wel iets eerder, maar ook niet meteen alles.
Susan- Lady Post-a-lot
's morgens rond koffietijd krijgt ze fruit, 's middags rond theetijd een rijstwafel, een biscuitje of weer fruit. Heel af en toe eens rozijntjes of een spekje. Verdere snoep krijgt ze nog niet, vraagt ze ook nooit om trouwens.
Met verjaardagen mag ze een bakje met chipjes, en wat stukjes komkommer.
Met verjaardagen mag ze een bakje met chipjes, en wat stukjes komkommer.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Meestal Ă©Ă©n keer per dag iets lekkers dat gezond is (bijvoorbeeld fruit, stuk komkommer) en Ă©Ă©n keer per dag iets lekkers dat minder gezond is (vaak een koekje, meestal van Goodies).
Op verjaardagen ben ik wel wat makkelijker. Niet dat ze alles zomaar mag eten, maar ze ziet om zich heen dan niet anders. En dan mag ze van mij best ook wel een chipje of een hapje van mijn taart. Maar dus wel met mate.
Op verjaardagen ben ik wel wat makkelijker. Niet dat ze alles zomaar mag eten, maar ze ziet om zich heen dan niet anders. En dan mag ze van mij best ook wel een chipje of een hapje van mijn taart. Maar dus wel met mate.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Goed om te lezen, denk ik er niet heel gek over dus.
Ik was op een verjaardag en daar waren kinderen in de leeftijd 4 - 12 jaar, die werden zo ontzettend vol gestopt met snoep, en alle ouders vonden het prima. Ze kregen eerst cupcakes, zoveel ze wilden, daarna handen vol met snoep, meerdere zakjes met chips, moesten ook nog hun avondeten opeten, (wat natuurlijk niet gebeurde) en daarna kregen ze een ijsje toe. Ik vond het echt bizar veel en heb vol verbazing zitten kijken naar dit tafereel......
Natuurlijk zal het wel eens anders zijn met een verjaardag, maar dan dacht ik gewoon aan een cupcake, of een snoepje, maar zoveel? Nee. Ik had het er later met mijn vriend over en die zei al, sorry, maar dat zou ik echt niet leuk vinden.
Ik was op een verjaardag en daar waren kinderen in de leeftijd 4 - 12 jaar, die werden zo ontzettend vol gestopt met snoep, en alle ouders vonden het prima. Ze kregen eerst cupcakes, zoveel ze wilden, daarna handen vol met snoep, meerdere zakjes met chips, moesten ook nog hun avondeten opeten, (wat natuurlijk niet gebeurde) en daarna kregen ze een ijsje toe. Ik vond het echt bizar veel en heb vol verbazing zitten kijken naar dit tafereel......
Natuurlijk zal het wel eens anders zijn met een verjaardag, maar dan dacht ik gewoon aan een cupcake, of een snoepje, maar zoveel? Nee. Ik had het er later met mijn vriend over en die zei al, sorry, maar dat zou ik echt niet leuk vinden.
Gast- Gast
's morgens rond koffietijd krijgt hij fruit, 's middags rond theetijd tomaatjes, rozijntjes, soepstengel of weer fruit. Snoep krijgt hij nog niet, vraagt hij ook nooit om trouwens. oja na het avond eten krijgt hij ipv een toetje een zelf gemaakt ijsje van ranja ivbm koemelkallergie.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Twee keer op een dag krijgen ze iets tussendoor. 's Ochtends krijgen ze fruit of een cracker (zoon eet nog steeds geen fruit dus hij altijd dat laatste). 's Middags krijgen ze iets anders, hier thuis is het meestal Nijntje koekje, rozijntjes of soms ook een cracker, bij mijn moeder is het rozijntjes, een soepstengel of een koekje en soms chipjes of kroepoek, ongeveer 1x per week. Ik ben daar niet heel moeilijk in, maar het scheelt dat ik er niet moeilijk in hoef te zijn, mijn kinderen zijn allebei geen grote snoeperds. Alleen chocola is mijn dochter gek op, ze krijgen 1x in de week een kindersurprise maar vaker eet ze dat eigenlijk ook niet.
Op een verjaardag let ik niet zo op, sowieso heb ik zelden verjaardagen waar ze meegaan en die enkele keer maakt het me dan ook niet uit wat ze eten. Maar ze proppen zich niet vol, zeker de oudste niet.
Op een verjaardag let ik niet zo op, sowieso heb ik zelden verjaardagen waar ze meegaan en die enkele keer maakt het me dan ook niet uit wat ze eten. Maar ze proppen zich niet vol, zeker de oudste niet.
Gast- Gast
Meestal zijn ouders op een verjaardag wel wat losser.
Ezra heeft een heel specifieke smaak en lust lang niet alle soorten snoep, ijs, limonade, daarbij is het ook nog vaak zo dat hij wil hebben wat hij op dat moment in zijn hoofd heeft, als hij een snoepje wil dan hoeft hij geen ijsje, et cetera, dus bij hem ben ik nooit zo bang dat hij zich blindelings volpropt. Soms kan het wel gebeuren dat er iets op tafel staat wat hij toevallig erg lekker vindt, dan krijgt hij er een paar en dan niet meer. Bij Yrsa valt het op zich ook wel mee, al moeten we haar wel iets meer in de gaten houden, maar zij propt zich ook niet met alles vol.
Ezra heeft een heel specifieke smaak en lust lang niet alle soorten snoep, ijs, limonade, daarbij is het ook nog vaak zo dat hij wil hebben wat hij op dat moment in zijn hoofd heeft, als hij een snoepje wil dan hoeft hij geen ijsje, et cetera, dus bij hem ben ik nooit zo bang dat hij zich blindelings volpropt. Soms kan het wel gebeuren dat er iets op tafel staat wat hij toevallig erg lekker vindt, dan krijgt hij er een paar en dan niet meer. Bij Yrsa valt het op zich ook wel mee, al moeten we haar wel iets meer in de gaten houden, maar zij propt zich ook niet met alles vol.
Susan- Lady Post-a-lot
Overigens let ik er op een verjaardag niet echt op hoeveel kinderen van anderen snoepen, dat zal me echt een biet zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Laurens en Pepijn krijgen 1 x per dag een koekje/cracker/rijstwafel. Als het warm is krijgt Laurens een raketijsje.
Bij verjaardagen krijgen ze nu allebei een stukje taart en wat chipjes.
Bij verjaardagen krijgen ze nu allebei een stukje taart en wat chipjes.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij waren laatst ook op een verjaardag met kindjes van 1,5 tot 7 en ik was ook heel verbaasd. Die kindjes stonden met twee handen vol te kijken naar wat ze nog meer konden pakken om te eten. J. zat er met grote ogen naar te kijken. Hij kreeg ook een klein beetje nibbit en hij ging netjes met z'n bakje op de bank zitten om ze op te eten (dat moet thuis ook met z'n bakje fruit enz.) en daarna ging hij weer spelen. Die kindjes bleven gewoon achter mekaar door eten
Uiteindelijk heeft hij ook nog een ijsje en een paar droge toastjes op en toen vond ik (en hij zelf trouwens ook) het wel genoeg.
Uiteindelijk heeft hij ook nog een ijsje en een paar droge toastjes op en toen vond ik (en hij zelf trouwens ook) het wel genoeg.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Susan schreef:Overigens let ik er op een verjaardag niet echt op hoeveel kinderen van anderen snoepen, dat zal me echt een biet zijn.
Het waren de enige kinderen en we waren met een klein gezelschap, dat was dus echt niet te missen hoeveel het was..
Gast- Gast
H. vraagt ons ook altijd of ze iets mag pakken.
Als ik sommige kinderen zie die alle bakjes naar hun buik toe schuiven en hun armen er omheen leggen, alsof ze willen zeggen: Allemaal van mij! En dan vallen ze me toch aan op die snoepjes/chips/nootjes wat er dan ook in zit.
Dan ben ik oprecht blij dat H. het netjes vraagt.
En als we nee zeggen dan is het ook klaar voor haar.
Als ik sommige kinderen zie die alle bakjes naar hun buik toe schuiven en hun armen er omheen leggen, alsof ze willen zeggen: Allemaal van mij! En dan vallen ze me toch aan op die snoepjes/chips/nootjes wat er dan ook in zit.
Dan ben ik oprecht blij dat H. het netjes vraagt.
En als we nee zeggen dan is het ook klaar voor haar.
Gast- Gast
Echt snoep als in winegums, schuimpjes en dat soort suikerbommetjes heeft ze nog nooit gehad. Op een gegeven moment zal ze dat heus wel eens bij anderen krijgen, maar ik haal het niet in huis.
Ze krijgt wel regelmatig organix koekjes of andere dingen van organix. En ze eet ook veel gedroogd fruit. Abrikozen, rozijnen, appeltjes, dadels. Ik heb zelf een droogmachine waar ik regelmatig dat soort dingen mee maak.
Oma past 2 dagen in de week op en dan eet ze wel veel organix koekjes. Maarja.. oma vind dat leuk en het zijn nou eenmaal flinke snoepers. Ik maak me daar niet zo druk om.
Laatst heeft ze op een verjaardag heel veel worst, chips en ijs op. Dat vond ik in eerste instantie niet zo erg. Maar die nacht heeft ze echt veel buikkrampen gehad en flink gehuild, dus dat doen we niet meer. Dat heb ik er niet voor over. Dan vinden mensen ons maar een zeur.
Ze krijgt wel regelmatig organix koekjes of andere dingen van organix. En ze eet ook veel gedroogd fruit. Abrikozen, rozijnen, appeltjes, dadels. Ik heb zelf een droogmachine waar ik regelmatig dat soort dingen mee maak.
Oma past 2 dagen in de week op en dan eet ze wel veel organix koekjes. Maarja.. oma vind dat leuk en het zijn nou eenmaal flinke snoepers. Ik maak me daar niet zo druk om.
Laatst heeft ze op een verjaardag heel veel worst, chips en ijs op. Dat vond ik in eerste instantie niet zo erg. Maar die nacht heeft ze echt veel buikkrampen gehad en flink gehuild, dus dat doen we niet meer. Dat heb ik er niet voor over. Dan vinden mensen ons maar een zeur.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Het valt mij in dit soort topics wel altijd op dat vrijwel alle kinderen heel matig zijn met snoepen en ook heel gehoorzaam zijn als ze niks mogen. Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het gewoon opvallend, ik vraag me af of er mensen zijn die vinden dat hun kind gewoon lekker mag snoepen en of die dat dan nog 'durven' neer te zetten.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wat krijgt jouw kind op brood?
» Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?
» Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?
» Je neemt een kind, je krijgt ze niet.
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
» Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?
» Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?
» Je neemt een kind, je krijgt ze niet.
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: