Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

+54
Marin
PiP
TukTuk
Paper Crown
Flip Fluitketel
Marcellah89
-Ieniemienie-
Jezzie
Printje
Filoria
hellowkitty
Ellebel
strawberry
Thunder
Flower_L
Sophiee
Rush
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Parel
Dora
*Lookie*
Susan
Parisienne
blondje1313
rapa nui
Aagje!
bolus26
Mida4you
Rouge
Limburg85
Slakje
Jade
SarahKey
Happydobby
M@niek
moepie
Océane
_Mashimaro_
Jasmine
Annie24
Manderijn
Vancity_girl
Liadan
Clapperdie
liesje
Purpleflower
Tania
PapillonRose
kwak
Coco
_Jet
Annemie
58 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 5:30

Ik mocht vroeger altijd elke zaterdagavond mijn schoen zetten vanaf de intocht tot 5 dec.
En op school zetten we ook altijd nog een keer onze schoen. Dan gingen we met de hele school in de gymzaal liedjes zingen.

Als L straks wat ouder is mag ze van mij ook alleen op zaterdag haar schoen zetten. En dan iets van een cadeautje en/of wat lekkers er in.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Liadan ma 19 nov 2012 - 5:48

Ik ga mijn kinderen ook echt niet leren met teleurstellingen om te gaan door niks in hun schoen te doen, dat vind ik sneu. Ze leren op andere manieren wel met teleurstellingen om te gaan. Ik vind het ook een traditie en feest en als ik tegen mijn kinderen zeg dat ze 2 keer in hun schoen mogen zetten dan vind ik dat ik er ook iets in moet doen.

En als ze cadeautjes krijgen die niet in de schoen passen (zoals vrijwel alle cadeautjes die ze krijgen) dan zet ik de schoen er gewoon bovenop.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  -Ieniemienie- ma 19 nov 2012 - 6:12

Ik ga ook echt mn kind zijn schoen laten zetten er er niks in doen!
Vind het zelf een verkeerde manier om met teleurstellingen om te gaan. Dus helemaal eens met Susan!

Ze mogen hem hier in totaal 3 keer zitten. As zaterdag voor het eerst (dan is de intocht hier pas), dan dinsdag avond, en dan zaterdag nog een keer.
As zaterdag krijgt M de sint, paart en piet van playmobil (vandaag toch maar gekocht, was nu maar €5,50) en T krijgt een toettoet auto.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Marcellah89 ma 19 nov 2012 - 6:18

Als ik kinderen zou hebben dan zou ik mijn kind niet te vaak een schoen laten zetten dat ik er een keer niks in doe. Dat vind ik niet nodig. Maar ik vind wel dat als ik dit zo lees dat sommige kinderen echt grote dingen in hun schoen krijgen! Ik denk dat het voor het kind niet eens draait om wat er in de schoen zit maar meer om de verrassing dus ik denk dat ik cadeautjes zou bewaren tot 5 december.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne ma 19 nov 2012 - 8:50

Ik begrijp overigens ook dat een kind hartstikke blij is met enkel wat lekkers in de schoen, alleen in mijn ogen lijkt me dat voor N. niet iets bijzonders/speciaals omdat 'iets lekkers' vaak genoeg toegankelijk voor haar is. Als zij een mandarijntje wil krijgt ze een mandarijntje en kruidnoten, pepernoten of iets van chocolade (in N.'s geval alleen maar Smarties, verder lust ze geen snoep/chocolade) eten we 's middags vaak bij de thee. Ik zie daarom in ons geval eerlijk gezegd weinig meerwaarde in enkel wat lekkers in de schoen. Hier dus altijd een schoencadeautje (2 x in de week), al is het maar een stickervelletje ofzo.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Jade ma 19 nov 2012 - 9:03

Ons kindje mag straks ook de schoen zetten en krijgt ook cadeautjes in de schoen. Ik kreeg vroeger de ene keer lekkers (muizen, marsepein, pepernoten oid), de andere keer een cadeautje. Wij mochten de schoen geloof ik alleen in het weekend zetten.

Kerst vierden wij nooit met cadeautjes. De laatste tijd hebben we sinterklaar afgeschaft (omdat het lastig is om én met kerst, en met sinterklaas allemaal thuis te zijn). Met mijn ouders doen we nu dus kerst met cadeautjes, maar dat zal dan weer veranderen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan ma 19 nov 2012 - 9:08

Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Jade ma 19 nov 2012 - 9:10

Susan schreef:Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.

Het is maar net wat je gewend bent Wink. Wij kregen vaak 1 cadeautje in een kerstsok (die aan de openhaard hing) met kerst, bedenk ik me nu.

Sinterklaas was gewoon heeeel uitgebreid en kerst ging bij ons meer om het eten/de gezelligheid.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  PapillonRose ma 19 nov 2012 - 9:23

Susan schreef:Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.
+1 :cheering:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  strawberry ma 19 nov 2012 - 9:42

PapillonRose schreef:
Susan schreef:Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.
+1 Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 281626781

Hier hetzelfde. Als ze de schoen zetten zit er een cadeautje in, met pakjesavond doen we cadeautjes en met kerst krijgen ze nog wat..
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne ma 19 nov 2012 - 9:59

Susan schreef:Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.
Hier ook hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Thunder ma 19 nov 2012 - 10:30

Ik zou idd niet een schoen laten zetten en er niks in doen, dat vind ik wel erg sneu.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  M@niek ma 19 nov 2012 - 11:17

Parisienne schreef:
Susan schreef:Bij ons is het blijkbaar wel heel erg: wij hebben cadeautjes in de schoen en meestal ook nog een cadeautje onder de Kerstboom.
Hier ook hoor!

Hier ook hoor. Dus met sint, schoen en kerst.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Roodkapje ma 19 nov 2012 - 11:44

Eens met Susan...en zou je het wel opvoedkundig willen houden kan je het beter afschaffen want je liegt als een gek tegen je kind smile Ook niet al te pedagogisch verantwoord lijkt me.



Hier vieren we kerst en sinterklaas. Beide met kado's en kerst ook nog eens met een uitgebreid diner ( de kids een kinderdiner:))
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Filoria ma 19 nov 2012 - 19:01

Het hele idee van een schoenkadootje is toch dat het in de schoen past? Ach, ik ben blijkbaar erg ouderwets. Maar ben wel blij dat mijn zoon het speciaal vindt als hij een spekkie krijgt. Ben het ook wel met Susan eens dat niks in de schoen doen misschien wat overdreven is hoor. Tomas krijgt in de supermarkt of speelgoedwinkel ook niet alles wat hij aanwijst, dus omgaan met teleurstellingen leert hij heus wel.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  SarahKey ma 19 nov 2012 - 19:15

Roodkapje schreef:Eens met Susan...en zou je het wel opvoedkundig willen houden kan je het beter afschaffen want je liegt als een gek tegen je kind Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 561177 Ook niet al te pedagogisch verantwoord lijkt me.



Hier vieren we kerst en sinterklaas. Beide met kado's en kerst ook nog eens met een uitgebreid diner ( de kids een kinderdiner:))

Idd! Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan ma 19 nov 2012 - 20:12

Ik vind niet dat een schoencadeautje per se in de schoen hoeft te passen, dan heb je wel weinig keuze, of ik moet overal de verpakking afhalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 20:38

Vandaag vond Y. Kadootjes in haar schoen. Een etui met potloden en stiften zodat we kunnen gaan kleuren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 20:53

Hier doen we ook aan 'schoen' cadeautjes. 2 keer per week mag de schoen gezet worden want in de brief van sinterklaas stond dat hij op zaterdag en woensdag komt Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 2474380249

Hier doen we een kleinigheidje in de schoen, voor L.ynn een telefoontje en voor D.ylan een zaklampje van Cars (schoencadeautjes zijn zo ongeveer 3 euro) verder strooien we er wat pepernootjes/schuimpjes omheen.

En met pakjes avond krijgen ze allebei 1 duurder cadeau en 1 cadeau van de familie samen. (voorgaande jaren hadden ze tig cadeautjes en hebben dan liever 1 ding waar ze echt langer mee kunnen spelen..)

Merk wel dat ik moeite heb met het hele sinterklaas gebeuren omdat D.ylan er bar weinig van snapt en het niet kan volgen.. en om daar constant over te 'liegen' valt me niet goed dus hier pakt S.an het op en ik klets een beetje mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Flip Fluitketel ma 19 nov 2012 - 21:24

Hier heeft ze vanmorgen ook een cadeau in haar schoen gevonden. En er zat een Sinterklaasboek (verhaaltjes, tekst liedjes en spelletjes) met cd in haar schoen. Nu zit ze contstant met het boek in de hand.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne ma 19 nov 2012 - 21:28

Vaak gaat het ook niet eens om wát er in de schoen zit, maar meer om het feit dat ze het cadeautje gekregen hebben van Sinterklaas.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Paper Crown ma 19 nov 2012 - 21:30

Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  TukTuk ma 19 nov 2012 - 21:37

Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Ik snapte dat wel als kind vroeger hoor smile En dan was het gewoon volgende keer beter smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  PiP ma 19 nov 2012 - 21:40

Wij mochten eerder elke zaterdag de schoen zetten en dat mogen onze kinderen nu ook.
Afgelopen zaterdag zat er voor F de Sint en piet van LP in, bij S het sinterklaasboekje van Woezel en Pip en voor beide de nieuwe Woezel en Pip cd.
Cd had ik er nu al bij gedaan omdat ik gisteren 2,5 uur moet rijden met de kids en een nieuwe cd is dan wel een leuke afleiding smile

Ik heb nog wel wat kleine cadeautje liggen: etui, sokjes, ondergoed, chocolaatjes.
Aankomende zaterdag stop ik denk ik bij F de etui van Minnie Mouse of sokjes van Hello Kitty erin en bij S de sokjes van Woezel en Pip.

Ik twijfel alleen wanneer ik het van het weekend ga doen, denk vrijdag. Zaterdag hebben we namelijk 2x een Sinterklaas viering van ons werk.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan ma 19 nov 2012 - 22:00

Paper Crown schreef:Zou een kind het snappen dat als hij zijn schoentje zet en de volgende ochtend zegt mama: 'Ja, Sint heeft het erg druk, die kan niet bij alle kindjes langs..' dus zijn schoentje is leeggebleven? Ik denk het niet.

Vroeger op mijn school kregen de ouders een brief waarop stond dat ze graag zouden willen dat de schoentjes op bijv bij iedereen op (zeg maar wat!) op dinsdag gezet zouden worden, dan sprak de juf daarover in de kring in de ochtend en niemand was daardan mee benadeeld.

Op zich wel een goede oplossing, maar ergens vind ik wel dat je als ouders zelf moet kunnen bepalen wanneer je kind je schoen zet. Als je twee of drie keer per week de schoen wil laten zetten, of voor mijn part iedere dag, dan moet je daar ook vrij in zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 5 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum