Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

+54
Marin
PiP
TukTuk
Paper Crown
Flip Fluitketel
Marcellah89
-Ieniemienie-
Jezzie
Printje
Filoria
hellowkitty
Ellebel
strawberry
Thunder
Flower_L
Sophiee
Rush
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Parel
Dora
*Lookie*
Susan
Parisienne
blondje1313
rapa nui
Aagje!
bolus26
Mida4you
Rouge
Limburg85
Slakje
Jade
SarahKey
Happydobby
M@niek
moepie
Océane
_Mashimaro_
Jasmine
Annie24
Manderijn
Vancity_girl
Liadan
Clapperdie
liesje
Purpleflower
Tania
PapillonRose
kwak
Coco
_Jet
Annemie
58 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Printje za 17 nov 2012 - 23:00

Laurientje85 schreef:Ik heb me rot gelachen vanmorgen.. Mijn zoon pakt het setje van little people uit voor onze dochter en zegt: kijk *naam* dit is zwarte piet, dit is het paard en dit is.. Eehhh een kabouter! lol!


hahahha geweldig!!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  blondje1313 za 17 nov 2012 - 23:13

Tja, Slakje zal misschien net als ik ook een beetje verbaasd zijn over de hoeveelheid (kleine) cadeautjes die kinderen al voor 5 december (of in België 6 december 's morgens) krijgen.
Mijn dochter is pas 1, die maakt het allemaal nog niet bewust mee, en ik weet zelf alleen nog hoe het 'vroeger' bij mij thuis ging, en daar mochten we onze schoen wel zetten, maar dan kregen we geen cadeautjes, alleen wat snoep en/of inderdaad een manderijntje.
Maar zo te lezen is er in de loop van de tijd wel veel veranderd!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parisienne za 17 nov 2012 - 23:16

WIj kregen vroeger ook altijd al cadeautjes in onze schoen. Vanaf de dag dat hij aankwam mochten wij op zaterdag en woensdag onze schoen zetten. Daar zaten kleine cadeautjes in en wat pepernoten, een mandarijntje, wat chocolade, etc. Dat is voor mijn gevoel echt al tientallen jaren zo.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan za 17 nov 2012 - 23:17

Ik kreeg vroeger ook al cadeautjes in mijn schoen. Ik mocht ook zaterdag en woensdag mijn schoen zetten.

Yrsa was heel blij met haar setje Playmobil, ze rende rondjes door de kamer en riep: 'Geweldig! Geweldig!'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 23:18

Ik heb ooit een paar maanden in een speeelgoedwinkel gewerkt. Er was toen ook een vader die een Wii kocht voor zijn kind...voor in de schoen! Kijk dat is nou ook wel een beetje overdreven Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan za 17 nov 2012 - 23:22

Misschien was hij gescheiden, was het kind op 5 december bij de moeder en wilde hij ook een groot cadeau geven. Of misschien zei hij het gewoon om een reactie uit te lokken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  *Lookie* za 17 nov 2012 - 23:29

Sinterklaasboekje van Dikkie Dik
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 23:32

Susan schreef:Misschien was hij gescheiden, was het kind op 5 december bij de moeder en wilde hij ook een groot cadeau geven. Of misschien zei hij het gewoon om een reactie uit te lokken.

Nee dit was echt een 'gewoon' schoencadeautje want voor 5 dec. hadden ze een boel andere pakjes gekocht en ze hadden een echte pony voor haar gekocht. Ik heb toen met hem samen de cadeautjes uitgezocht want zijn vrouw was hoogzwanger en zat thuis. Dus het was echt een cadeautje voor in de schoen. Het was ook echt zo'n zakenman.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Dora zo 18 nov 2012 - 2:23

Hier mogen ze een paar keer de schoen zetten. Of er iedere keer wat inkomt is de volgende vraag. Maar cadeautjes in ieder geval niet. Alleen snoepjes en mandarijntjes. En misschien dat ik over mijn hart strijk en een bakje aardbeien koop. Ik maak de oudste echt nergens gelukkiger mee dan met aardbeien. (Plus dat we ook op vakantie zijn/gaan, dus dat is ookal een feestje).

Wij mochten vroeger ook iedere avond onze schoen zetten, maar er zat niet altijd wat in. Ik vind dat ze dat ook moeten leren, Sint moet aan zoveel kindjes wat uitdelen dat ze niet altijd wat kunnen uitdelen bij ons.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Parel zo 18 nov 2012 - 2:24

XXAnnieXX schreef:misschien heel erg, maar wij zijn vergeten gister om samen haar schoentje te laten zetten.... had het setje van LP sint.

Dan vanavond maar....

Haha, wij ook hoor!
Heb nog niet eens pakpapier in huis..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Mamsie zo 18 nov 2012 - 2:28

Een handje pepernoten en wat schuimpjes. De jongens hadden er nog een chocolade munt bij zitten.
Wij doen niet aan schoencadeautjes maar misschien dat ik het 1x die want tja veel kindjes in hun klas krijgen het wel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan zo 18 nov 2012 - 3:03

Teigertje schreef:Hier mogen ze een paar keer de schoen zetten. Of er iedere keer wat inkomt is de volgende vraag. Maar cadeautjes in ieder geval niet. Alleen snoepjes en mandarijntjes. En misschien dat ik over mijn hart strijk en een bakje aardbeien koop. Ik maak de oudste echt nergens gelukkiger mee dan met aardbeien. (Plus dat we ook op vakantie zijn/gaan, dus dat is ookal een feestje).

Wij mochten vroeger ook iedere avond onze schoen zetten, maar er zat niet altijd wat in. Ik vind dat ze dat ook moeten leren, Sint moet aan zoveel kindjes wat uitdelen dat ze niet altijd wat kunnen uitdelen bij ons.

Als er niet altijd iets inzit dan mogen ze in principe iedere avond van het jaar hun schoen zetten, lijkt mij.

Ik doe dat hier overigens niet, op de vaste schoenzetmomenten zit er wel altijd iets in. Ik vind niet dat ze dat hoeven te leren, het gaat om een traditie waar je als kind maar een paar jaar aan meedoet, van mij hoeven het dan geen leermomenten te zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Roodkapje zo 18 nov 2012 - 5:41

Susan schreef:
Teigertje schreef:Hier mogen ze een paar keer de schoen zetten. Of er iedere keer wat inkomt is de volgende vraag. Maar cadeautjes in ieder geval niet. Alleen snoepjes en mandarijntjes. En misschien dat ik over mijn hart strijk en een bakje aardbeien koop. Ik maak de oudste echt nergens gelukkiger mee dan met aardbeien. (Plus dat we ook op vakantie zijn/gaan, dus dat is ookal een feestje).

Wij mochten vroeger ook iedere avond onze schoen zetten, maar er zat niet altijd wat in. Ik vind dat ze dat ook moeten leren, Sint moet aan zoveel kindjes wat uitdelen dat ze niet altijd wat kunnen uitdelen bij ons.

Als er niet altijd iets inzit dan mogen ze in principe iedere avond van het jaar hun schoen zetten, lijkt mij.

Ik doe dat hier overigens niet, op de vaste schoenzetmomenten zit er wel altijd iets in. Ik vind niet dat ze dat hoeven te leren, het gaat om een traditie waar je als kind maar een paar jaar aan meedoet, van mij hoeven het dan geen leermomenten te zijn.

Eens! Hier zetten ze 3x per week hun schoen, 1x krijgen ze een schoenletter, chocosigaretten, kikkers en muizen, snoepgoed of iets van dat. 1x een speelgoedje of knutseliets ( zoals vandaag) en 1x iets van accesoires.. haarspeldjes, sokjes, ketting etc. Lang leve Primark:) Als ze hem zetten krijgen ze er altijd iets in.. ik vind het sneu om er niets in te doen... ze verheugen zich zo en dan niets.. Sad Ik heb liever dat ze het dan maar 3 x mogen zetten in de week en elke keer weer een klein feestje in de ochtend als er wat in zit!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  studiebol zo 18 nov 2012 - 7:42

Parel schreef:
XXAnnieXX schreef:misschien heel erg, maar wij zijn vergeten gister om samen haar schoentje te laten zetten.... had het setje van LP sint.

Dan vanavond maar....

Haha, wij ook hoor!
Heb nog niet eens pakpapier in huis..

Pakpapier heb ik dan wel in huis, maar ze hebben nog geen schoen gezet hoor, wil het nog wel doen een keer. Maar we doen nooit echt aan sinterklaas dus het moet er nog een beetje in komen bij me!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Rush zo 18 nov 2012 - 7:44

Wij mochtend vanaf de intocht iedere zaterdagavond onze schoen zetten. Dat is dan 3x tot sinterklaasavond.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  SarahKey zo 18 nov 2012 - 7:59

Ik vind mandarijntjes in de schoen raar. Dat ligt hier altijd wel in de fruitmand en vind ik meer bij sint-maarten horen. Pepernoten/schuimpjes/chocolade zou ik dan eerder doen. Die paar keer per jaar dat ze hun schoen mogen zetten, daar mag best wat lekkers in.
Helemaal niets erin zou ik ook niet doen. Dan 1 of 2 keer per week ipv elke dag. Als kind mocht ik 2 of 3 keer mijn schoen zetten voordat het echt 5 december was en dan stoof ik 's ochtends meteen naar beneden en was dan helemaal blij als ik iets erin vond. Wil niet graag mijn zoons snoetje zien als er niets in zit. Dit jaar snapt hij er nog niets van, maar ik vind het zelf leuker denk ik Laughing Nu wachten we gewoon tot 5 december met de rest van de kado's.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Sophiee zo 18 nov 2012 - 8:18

Een activity board voor in de box. Mijn ouders hadden m voor haar voor de Sint gekocht. Ze speelde er vorige week toevallig mee bij een babyvriendje en was er zo weg van, dat we besloten hebben m al eerder te geven smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 9:20

Wat is er mis met wat pepernoten en snoepjes in de schoen? En 3x per week? Serieus? Jezus, ik word geloof ik echt een oud wijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Susan zo 18 nov 2012 - 9:23

Je klinkt inderdaad wel een beetje als een oud wijf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:24

Susan schreef:Je klinkt inderdaad wel een beetje als een oud wijf.

hahaa idd. 3x per week valt toch op zich nog wel mee? r mag 2x per week zijn schoen zetten en er zitten dan echt alleen maar kleine dingetjes in. En alleen maar pepernoten vind ik zelf gewoon zo saai hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Annie24 zo 18 nov 2012 - 9:43

Y. heeft vanavond voor het eerst zijn schoentje gezet en krijgt een Woezel en Pip boekje. Meneer was het er alleen niet mee eens: we hadden zijn regenlaarsjes gepakt die we gister gekocht hadden omdat die het grootst zijn, maar hij wilde ze persé aan en naar buiten ipv het laarsje laten staan en naar bed. Uiteindelijk heeft hij zijn regenlaarsjes mee naar bed genomen laughcry en hebben we een ander schoentje neergezet.

Hij snapt er overduidelijk dus niets van Laughing

Wbt mandarijntjes: kreeg ik vroeger ook gewoon hoor.
@SarayKey; wij kennen hier geen sintmaarten, dus ik leg dat verband ook niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 9:44

Dan had ik dat goed vastgesteld :O . Dan maar zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Printje zo 18 nov 2012 - 9:44

R had trouwens dus gisteravond zijn schoen gezet en toen we vanmiddag weggingen wilde hij weer zijn schoen zetten hahaha. Mama even wachten, ik moet mijn schoen zetten..hahaha nee aap vd week weer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 9:46

Printje schreef:
Susan schreef:Je klinkt inderdaad wel een beetje als een oud wijf.

hahaa idd. 3x per week valt toch op zich nog wel mee? r mag 2x per week zijn schoen zetten en er zitten dan echt alleen maar kleine dingetjes in. En alleen maar pepernoten vind ik zelf gewoon zo saai hahaha.

Ik vind dat serieus wel echt heel erg veel. Pakjesavond an sich is toch al feest genoeg? Die aanloop die is juist zo spannend. Ik vind eigenlijk nog veel meer....opvoedtechnisch gezien...maar ik heb geen zin in een zwaar vermoeiende discussie. Wij deden dat vroeger niet zo en heb daar een les van geleerd die ik tot op de dag van vandaag niet ben vergeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Flower_L zo 18 nov 2012 - 9:50

Wij hebben gister gezet en daar blijft het bij nader inzien bij. L is best gevoelig en denk dat teveel was/is.
Hij was helemaal blij vanochtend en rende naar schoen, maar je ziet dat hij het niet snapt (ook niet raar....is nog net geen 2 1/2). 5dec doen we gezellig avondje met lekkers en cadeautjes. Geen verdere fratsen mbt verhalen, geklop etc. smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen? - Pagina 3 Empty Re: Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum