Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere acties

+11
Shisha
Marsy28
Pompoen
Mermaid
Rush
Urban Naked
Paper Crown
sanne-84
Sterre
bolus26
Minx
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 5:44

Niemand heeft er hier ook last van bij 'normale' dingen zoals een reep chocola of een koekje. (tenzij het voorbeeld van pompoen, het kan best vervelend zijn als ik iets heb gekocht omdat het ergens voor bedoeld was en het is op) Het gaat erom dat als JIJ iets krijgt, of dat nu een fles doucheschuim is wat je niet snel voor jezelf zou halen, of een doos bonbons die je niet snel zelf koopt, of een lekkere fles van één of ander drankje of wijn, dus níet de reguliere boodschappen en JIJ krijgt het, en zonder dat de ander het overlegt gebruikt de ander het. Terwijl het jouw kado was.

Kijk, als mijn kinderen weten dat er iets lekkers is, en de één is niet thuis en de ander heeft toevallig het laatste en de één is teleurgesteld, dat is dan jammer, dat kan gebeuren. Maar als de één een traktatie krijgt die in de kast ligt en de ander heeft die traktatie níet gekregen en eet toch de trakatie op, dan is dat natuurlijk lullig.

Je hebt spullen voor algemeen gebruik, de dagelijkse boodschappen, waaronder ook 'lekkere' dingen, waarin je heus wel rekening met elkaar houdt (wij tenminste, je maakt niet alles alleen op, of het nu gaat om het broodbeleg of de yoghurt of koekjes) en dingen die specifiek voor één persoon zijn omdat diegene dat gekregen heeft. Daar zit een verschil tussen.

Het voorbeeld van 2 broodjes meenemen als de bedoeling was dat er 1 mee mocht is ergerlijk, maar geen drama. Vind ik dan. Het zou hier niet zo snel voorkomen, niet omdat het niet mág, maar omdat we beiden niet zo in elkaar zitten.


Laatst aangepast door Eucalypta op za 17 nov 2012 - 5:47; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Mermaid za 17 nov 2012 - 5:45

Ik denk toch echt dat je t heel erg uit zn verband rukt marsy, dit topic. Natuurlijk vond iemand het even irritant genoeg om er een topic over te openen en zocht medestanders of iets. Maar de één opent nou eenmaal sneller een topic dan de ander en niet alles waar je een topic voor opent hoeft iets te zijn wat je erg dwars zit toch?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Shisha za 17 nov 2012 - 5:48

Maar als datgene waar jij je op verheugd hebt op het laatste moment niet door kan gaan terwijl je er al de hele dag/week/maand naar uitgekeken hebt dan ben jij niet teleurgesteld? Dan baal je niet een beetje?
En nogmaals, ik zeg niet dat het een werelddrama is dat mijn man mijn chocolade heeft opgegeten. Maar het gaat in dit topic ook niet om dramatische dingen. Naar mijn idee eerder om grappige dingen. En het is ook niet zo dat ik mij er druk om maak en nu slapeloze nachten heb maar irritant vind ik het wel.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Pompoen za 17 nov 2012 - 5:49

Marsy28 schreef:
Shisha schreef:Nou inderdaad. Lekkere acties - Pagina 3 394967
Als het echt zo'n drama was geweest was ik niet met hem getrouwd hoor. En heel fijn voor jou dat jij je nooit ergens op verheugd (of eigenlijk vind ik dat eerder een beetje triest) en het daardoor geen probleem vindt maar ik vind het gewoon niet netjes en dat weet hij ook.

Wie zegt dat ik me nooit ergens op verheug? Hoezo conclusies trekken.. Ik heb werkelijk waar nooit dat ik 's morgens denk dat ik 's avonds zin heb in chips/koekjes/chocola. Ik verheug me vreselijk op mijn afscheidsfeestje van vanavond, ik verheug me op de markjes volgende week, ik verheug me op de etentjes nog deze week. Ik verheug me op genoeg. Maar niet op een reep chocola en dat ik dan teleurgesteld ben als mijn vriend/moeder/zusje het heeft opgegeten.

Verklaar je vooral nader Pompoen

Gut, is dat echt nodig denk je? Ik ben het gewoon met Mermaid, Harisson, Eucalypta en wie er nog meer waren eens en ik vind je echt nogal triest reageren. Dit soort topics zijn meestal met een knipoog en een grote: "zucht, mannen!" en dan ga jij het allemaal ineens vreselijk serieus nemen en doen alsof wij allemaal trieste gevallen zijn als we ons daar af en toe aan ergeren...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Marsy28 za 17 nov 2012 - 5:50

Nee Mermaid, maar waarom mag er dan niet iemand zijn (ik dus) die daar even een kritische noot op legt, zo van: zucht even en laat gaan. Kijk, als het stelselmatig is, dan zeg ik natuurlijk niks en is je vriend (of wie dan ook) inderdaad best aso. Maar hoeveel mannen zijn nou echt zo?

En ik reageerde in eerste instantie vooral op de openingspost: Had gister lekkere broodjes meegenomen en er waren er nog 2 over dus ik zei tegen mij vriend je kan ook een broodje meenemen morgen. Wil ik vanmorgen mijn broodje pakken, weg Heeft die ze allebei meegenomen dus ik stuurde of de broodjes lekker waren, zegt die nog ja jij zei dat ik een broodje mee kon nemen. Ja EEN broodje niet alle broodjes en op shisha, die zich zo verheugd had op een stukje chocola en toen was het opgegeten. Dus Eucalypta, er zijn WEL mensen die daar bij 'normale' dingen last van heeft. Daar reageer ik ook op toch?

En als jij iets duurs of exclusiefs krijgt, hoeveel mannen zijn er dan die dat opeten/opdrinken/opgebruiken? Ik heb een leuke vent maar zo bijzonder is hij nou ook weer niet dat hij ook wel snapt dat hij daar af moet blijven.

Maar nogmaals, ik trek het niet uit zijn verband, ik reageerde op de openingspost.. En dat vind ik gewoon echt een drama om niks. Punt. Verschil van mening. Verder ben ik net als ieder ander hoor qua delen en opeten en mijn vriend net zo goed.

Misschien reageer ik dan wel te overtrokken, ik mis de knipoog volledig hier. In dat geval: niks gezegd en mopper vooral verder Wink

Maar ik vind wel dat er ook meteen heftig op mijn gereageerd werd hoor, jemig.. Eucalypta, die nog steeds niet uitgelegd heeft wat ze bedoeld, Harrison: dat ik mijn relatie wil promoten, dat ik me nooit op iets verheug. Holy shit, ik gaf alleen kritische noot, maar die had wellicht iets anders gekund dan. Ik dacht echt even: wtf, een topic over een broodje teveel opeten..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Shisha za 17 nov 2012 - 5:53

Ja die van mij dus. Lekkere acties - Pagina 3 394967

Ik kan trouwens niet wachten om hem dit topic te laten lezen. Zoveel ophef omdat hij mijn chocoladeletter heeft opgegeten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Tsjip za 17 nov 2012 - 5:54

Marsy28 schreef:Nee Mermaid, maar waarom mag er dan niet iemand zijn (ik dus) die daar even een kritische noot op legt, zo van: zucht even en laat gaan. Kijk, als het stelselmatig is, dan zeg ik natuurlijk niks en is je vriend (of wie dan ook) inderdaad best aso. Maar hoeveel mannen zijn nou echt zo?

En ik reageerde in eerste instantie vooral op de openingspost: Had gister lekkere broodjes meegenomen en er waren er nog 2 over dus ik zei tegen mij vriend je kan ook een broodje meenemen morgen. Wil ik vanmorgen mijn broodje pakken, weg Heeft die ze allebei meegenomen dus ik stuurde of de broodjes lekker waren, zegt die nog ja jij zei dat ik een broodje mee kon nemen. Ja EEN broodje niet alle broodjes en op shisha, die zich zo verheugd had op een stukje chocola en toen was het opgegeten. Dus Eucalypta, er zijn WEL mensen die daar bij 'normale' dingen last van heeft. Daar reageer ik ook op toch?

En als jij iets duurs of exclusiefs krijgt, hoeveel mannen zijn er dan die dat opeten/opdrinken/opgebruiken? Ik heb een leuke vent maar zo bijzonder is hij nou ook weer niet dat hij ook wel snapt dat hij daar af moet blijven.

Maar nogmaals, ik trek het niet uit zijn verband, ik reageerde op de openingspost.. En dat vind ik gewoon echt een drama om niks. Punt. Verschil van mening. Verder ben ik net als ieder ander hoor qua delen en opeten en mijn vriend net zo goed.

Maar wie weet doen ze dit ook heus wel! En soms is het lekker om je frustraties even van je af te typen. Dit soort topics worden wel vaker geopend hoor.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 5:54

Hoeft niet iets duurs en exclusiefs te zijn, al is het een chocoladeletter van 5,-, omdat je zelf niet 5,- uitgeeft aan een chocoladeletter. Het gaat er gewoon om dat het netjes is om dingen te delen, niet alles zelf op te maken en van elkaar spullen af te blijven. Het lijkt me logisch dat je je daaraan ergert omdat mensen die zich niet aan beleefdheidsvormen houden gewoon nogal ergerlijk zijn en het maakt het niet makkelijker samenwonen als iemand constant dat soort dingen doet.

Shisha geeft aan dat dat heel vaak voorkomt, mij lijkt dat heel vervelend en als mijn man dat zou doen zou ik daar een probleem mee hebben. En nee, echt niet zo dat de relatie erom uit gaat hoor. Maar asociaal vind ik het wel. Ik erger me gewoon aan dat soort dingen. Bij mijn schoonfamilie is het zo dat als er chips op tafel staat, je ongeveer 2 minuten hebt om iets te pakken, omdat iedereen er tegelijk op af vliegt en een hand neemt, totdat de chips op zijn. Irritant vind ik dat. Ongeveer hetzelfde. Niet omdat ik zelf nou zo nodig chips moet, maar omdat ik het irritant vind dat mensen zich niet kunnen inhouden en proberen zoveel mogelijk binnen te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Mermaid za 17 nov 2012 - 5:55

Shisha schreef:Ja die van mij dus. Lekkere acties - Pagina 3 394967

Ik kan trouwens niet wachten om hem dit topic te laten lezen. Zoveel ophef omdat hij mijn chocoladeletter heeft opgegeten.

Laughing

Marsy; ik denk dat je dit soort topics gewoon niet te serieus moet nemen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Marsy28 za 17 nov 2012 - 5:56

Eucalypta schreef:Hoeft niet iets duurs en exclusiefs te zijn, al is het een chocoladeletter van 5,-, omdat je zelf niet 5,- uitgeeft aan een chocoladeletter. Het gaat er gewoon om dat het netjes is om dingen te delen, niet alles zelf op te maken en van elkaar spullen af te blijven. Het lijkt me logisch dat je je daaraan ergert omdat mensen die zich niet aan beleefdheidsvormen houden gewoon nogal ergerlijk zijn en het maakt het niet makkelijker samenwonen als iemand constant dat soort dingen doet.

Shisha geeft aan dat dat heel vaak voorkomt, mij lijkt dat heel vervelend en als mijn man dat zou doen zou ik daar een probleem mee hebben. En nee, echt niet zo dat de relatie erom uit gaat hoor. Maar asociaal vind ik het wel. Ik erger me gewoon aan dat soort dingen. Bij mijn schoonfamilie is het zo dat als er chips op tafel staat, je ongeveer 2 minuten hebt om iets te pakken, omdat iedereen er tegelijk op af vliegt en een hand neemt, totdat de chips op zijn. Irritant vind ik dat. Ongeveer hetzelfde. Niet omdat ik zelf nou zo nodig chips moet, maar omdat ik het irritant vind dat mensen zich niet kunnen inhouden en proberen zoveel mogelijk binnen te krijgen.

Ok, met deze post heb je me overtuigd. Goed geschreven. Ik bleef even in het broodje verhaal en 1 chocoladereep hangen denk ik dan. Ik probeer de knipoog volgende keer wat te zien, waarschijnlijk teveel CBL verhalen gelezen hier Laughing
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Susan za 17 nov 2012 - 7:18

Ik ben het wel met Euc en Pompoen eens, ik vind het ook niet echt aardig en vrij asociaal. Als het een keertje gebeurt, oké, maar als je vriend continu al het lekkers opeet dat jij meebrengt dan vind ik dat echt raar. Dat Shisha het niet leuk vindt, vind ik ook geen teken dat zij niet kan delen, ik vind juist dat haar man niet kan delen. Dat je er ook een stukje van neemt, prima, maar altijd alles opmaken zodat je partner (die het in eerste instantie nota bene gekregen heeft) niks heeft, nee, dat vind ik vrij onaardig en asociaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Hoochie za 17 nov 2012 - 7:52

Marsy28 schreef:Nee Mermaid, maar waarom mag er dan niet iemand zijn (ik dus) die daar even een kritische noot op legt, zo van: zucht even en laat gaan. Kijk, als het stelselmatig is, dan zeg ik natuurlijk niks en is je vriend (of wie dan ook) inderdaad best aso. Maar hoeveel mannen zijn nou echt zo?

En ik reageerde in eerste instantie vooral op de openingspost: Had gister lekkere broodjes meegenomen en er waren er nog 2 over dus ik zei tegen mij vriend je kan ook een broodje meenemen morgen. Wil ik vanmorgen mijn broodje pakken, weg Heeft die ze allebei meegenomen dus ik stuurde of de broodjes lekker waren, zegt die nog ja jij zei dat ik een broodje mee kon nemen. Ja EEN broodje niet alle broodjes en op shisha, die zich zo verheugd had op een stukje chocola en toen was het opgegeten. Dus Eucalypta, er zijn WEL mensen die daar bij 'normale' dingen last van heeft. Daar reageer ik ook op toch?

En als jij iets duurs of exclusiefs krijgt, hoeveel mannen zijn er dan die dat opeten/opdrinken/opgebruiken? Ik heb een leuke vent maar zo bijzonder is hij nou ook weer niet dat hij ook wel snapt dat hij daar af moet blijven.

Maar nogmaals, ik trek het niet uit zijn verband, ik reageerde op de openingspost.. En dat vind ik gewoon echt een drama om niks. Punt. Verschil van mening. Verder ben ik net als ieder ander hoor qua delen en opeten en mijn vriend net zo goed.

Misschien reageer ik dan wel te overtrokken, ik mis de knipoog volledig hier. In dat geval: niks gezegd en mopper vooral verder Wink

Maar ik vind wel dat er ook meteen heftig op mijn gereageerd werd hoor, jemig.. Eucalypta, die nog steeds niet uitgelegd heeft wat ze bedoeld, Harrison: dat ik mijn relatie wil promoten, dat ik me nooit op iets verheug. Holy shit, ik gaf alleen kritische noot, maar die had wellicht iets anders gekund dan. Ik dacht echt even: wtf, een topic over een broodje teveel opeten..

Denk je nou echt dat ik zwaar pissig over dat broodje was ofzo. Je trekt het hele topic uit z'n verband. Enne ook in een relatie kan je rekening met elkaar houden.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 8:14

Haha, wat een discussie. Ik ben het met het meerendeel eens. Alles zullen we eerlijk delen. Niets is zo frustrerend als te denken dat je nog iets hebt en het blijkt door een ander al te zijn opgegeten.

Maar ik woon alleen, dus alles is voor Maura. Al kan het mij gebeuren dat ik al iets heb opgegeten en dat ben vergeten. Lekkere acties - Pagina 3 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Twellie za 17 nov 2012 - 11:30

Ik heb zin in chocola.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere acties - Pagina 3 Empty Re: Lekkere acties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum